Stor säkerhetskopia i i iCloud

Permalänk

Stor säkerhetskopia i i iCloud

Jag har bara markerat att kontakterna ska kopieras till iCloud, ändå är storleken på min kopia ändå uppe i nästan 5G. Va beror detta på? Andra kompisar som bara köra kontakter kommer ju inte ens upp i 1G.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunemangs:

Jag har bara markerat att kontakterna ska kopieras till iCloud, ändå är storleken på min kopia ändå uppe i nästan 5G. Va beror detta på? Andra kompisar som bara köra kontakter kommer ju inte ens upp i 1G.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle gissa på att det är dina bilder/filmer som tar den platsen, kolla under

Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring - Namnet på din telefon

Finns där kamersrulle påslagen och hur mycket plats tar den?

Permalänk
Skrivet av zamor:

Jag skulle gissa på att det är dina bilder/filmer som tar den platsen, kolla under

Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring - Namnet på din telefon

Finns där kamersrulle påslagen och hur mycket plats tar den?

Den är inte påslagen, inte några appar heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunemangs:

Den är inte påslagen, inte några appar heller

Skickades från m.sweclockers.com

Hur stor står det att nästa säkerhetskopia kommer vara? Du har inte fler apple produkter, typ ipad på samma konto?

Permalänk

Den är alltid lika stor. Eller har blivit lite större nu de senaste. Men annars har den hållt sig på 3,5G ett tag. Har bara iPhone, inga andra Apple produktet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men under Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring så ser du ju vad som tar plats på ditt konto, om det bara är din telefon som tar upp 3,5. Klicka på den så får du ju upp en lista i storleksordning på vad som tar plats i din telefon....

Permalänk

Inget är ju i fyllt. Bara kontakterna. Går ju inte se vad som tar upp allt utrymme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sunemangs:

Inget är ju i fyllt. Bara kontakterna. Går ju inte se vad som tar upp allt utrymme.

Skickades från m.sweclockers.com

Har exakt samma problem. Ska under morgondagen bli kontaktad utav deras support. Har läst trådar hela dagen om detta och jag får fortfarande inte fram vad det är som tar denna plats eller en lösning för att få bukt med problemet.

Visa signatur

Cooler Master CM 690 II | ASUS Sabertooth 990FX R2.0 | AMD FX-8350 Black Edition | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz | Asus GTX 780Ti | Corsair TX 850W PSU

"Not even death can save you from me!"

Permalänk
Medlem

iCloud buggar ibland, ta bort alla säkerhetskopior från din dator (från iCloud-programmet).