Verktyg Visningsval
2012-05-05, 22:04   #1

Sposckis

Medlem

Sposckiss avatar

Plats: Åsa

Registrerad: aug 2009

byta upp sig från SII till SIII

hejsan svejsan!

Jag satt o kollade på nya samsung SIII och eftersom jag haft och var väldigt nöjd med SII så funderar jag att lägga beställning på SIII men nu är det så att jag har ett abonnemang på Halebop för denna SII och den gick sönder i vintras när jag råka tappa den i golvet här hemma och har inte lagat den ännu men iallafall, Kan man med abonnemang byta upp sig från SII till SIII? eller är det helt omöjligt
Sposckis är uppkopplad nu
2012-05-05, 22:15   #2

Oldskool

Medlem

Oldskools avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: maj 2010

Det är lätt. Du köper en olåst telefon, och flyttar bara över SIM-kortet.
"Sverigedemokraternas asylpolitik har sin utgångspunkt i den grundläggande insikten om att vi i Sverige är viktigare än personer som födda i andra länder. Vi vet om att Sverige behöver invandring annars minskar befolkningen men vi ljuger med statistik och överdriver hela tiden. Vi måste därför slå på dem som är svagast i samhället och göra Sverige till ett ruttet och hjärtlöst samhälle.”Sanningen
Oldskool är inte uppkopplad
2012-05-05, 22:17   #3

Sposckis

Medlem

Sposckiss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oldskool Visa inlägg
Det är lätt. Du köper en olåst telefon, och flyttar bara över SIM-kortet.
men det fattar jag också men känner inte för att betala 6000 och en månads avgift på runt 349 n-r jag köpte den så kan jag förlänga och fortsätta betala men samtidigt byta upp mig.. jag kanske var otydlig i första posten
2012-05-05, 22:23   #4

screamin-daemon

Moderator

screamin-daemons avatar

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sposckis Visa inlägg
men det fattar jag också men känner inte för att betala 6000 och en månads avgift på runt 349 n-r jag köpte den så kan jag förlänga och fortsätta betala men samtidigt byta upp mig.. jag kanske var otydlig i första posten
Det beror på hur lång bindningstid du har kvar?
2012-05-05, 22:29   #5

lanbonden

Medlem

lanbondens avatar

Plats: Lund

Registrerad: jan 2004

Citat:
Som ovanstående nämnde beror det på hur lång bindningstid du har kvar och operatör. Med Telenor började de ringa och vill att man skulle förlänga abonnemanget när jag hade (gissar lite här) runt 9? månader kvar på bindningstiden. Lättaste är helt enkelt att ringa och fråga
lanbonden är uppkopplad nu
2012-05-05, 22:30   #6

Batman

Medlem

Batmans avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2008

Sägs om att kontakta Halebop och se vad dom säger själva? Vi agerar inte direkt kundtjänst åt vissa företag, dock brukar en del företag (däribland Telenor) ha som regel att man kan få en ny telefon gratis vid förlängning av sitt nuvarande abbonemang, förutsatt att det är 6 månader eller mindre kvar av ordinarie bindningstiden.
Antec P280 / Corsair AX850 / ASUS P8P67 PRO / Intel i5 2500k / Phanteks TC14PE Orange / Kylning: Noctua NF-F12 \ Kingston HyperX 8GB DDR3/ Radeon XFX HD7850 / ASUS XONAR DS/ Lagring: Intel 520 120GB\ Western Digital Caviar Green 3TB \2 Western Digital Black 1TB \
LG 22" TFT W2220P / Altec Lansing 621 / Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser/ Mionix Naos 3200
Batman är inte uppkopplad
2012-05-05, 22:38   #7

anden12

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2005

Nyfiken: varför känner du att du behöver byta upp dig från S2? Vad är det du saknar?
Den enda markanta skillnaden är väl egentligen att S3an har större skärm och större batteri(vilket kanske negleras av den kraftigare processorn&skärmen) sedan har ju S3an bättre processor..men helt ärligt? Behövs det?

Jag äger också en S2a och är sugen på en S3a.. men jag kan verkligen inte motivera ett köp, speciellt inte att punga ut 6k för skillnaderna...
2012-05-05, 22:46   #8

screamin-daemon

Moderator

screamin-daemons avatar

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av anden12 Visa inlägg
Nyfiken: varför känner du att du behöver byta upp dig från S2? Vad är det du saknar?
Kanske en fungerande telefon Läs TS:s inlägg igen..
2012-05-05, 22:47   #9

Sposckis

Medlem

Sposckiss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Batman Visa inlägg
Sägs om att kontakta Halebop och se vad dom säger själva? Vi agerar inte direkt kundtjänst åt vissa företag, dock brukar en del företag (däribland Telenor) ha som regel att man kan få en ny telefon gratis vid förlängning av sitt nuvarande abbonemang, förutsatt att det är 6 månader eller mindre kvar av ordinarie bindningstiden.
jo hade tänkt det själv men tror inte någon svarar vid elva på en lördag
2012-05-05, 22:54   #10

anden12

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av screamin-daemon Visa inlägg
Kanske en fungerande telefon Läs TS:s inlägg igen..
hm.. fan. Måste ha missat den raden.
2012-05-08, 12:32   #11

Sposckis

Medlem

Sposckiss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lanbonden Visa inlägg
Som ovanstående nämnde beror det på hur lång bindningstid du har kvar och operatör. Med Telenor började de ringa och vill att man skulle förlänga abonnemanget när jag hade (gissar lite här) runt 9? månader kvar på bindningstiden. Lättaste är helt enkelt att ringa och fråga
hade tydligen lite mer än ett år kvar på abonnemanget :S Sen kunde jag tydligen inte byta upp mig hos halebop och jag vet inte om det är värt att lägga ut 1,7k för att laga min Samsung då jag har väldigt ont om pengar.
2012-05-08, 13:19   #12

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
hade tydligen lite mer än ett år kvar på abonnemanget :S Sen kunde jag tydligen inte byta upp mig hos halebop och jag vet inte om det är värt att lägga ut 1,7k för att laga min Samsung då jag har väldigt ont om pengar.
Laga den och sälj sedan man får la mer än 1700 för en SGS II ? Lägg pengarna på en hög ämnad för en SGS II eller behåll den och vänta på nästa generation telefoner
2012-05-08, 13:26   #13

SayZk

Medlem

SayZks avatar

Plats: Mölnlycke

Registrerad: jun 2009

http://www.envirofone.se/trade/?make...alaxy%20S%20II
De ska betala för trasiga också verkar det som om du kollar högersidan i den här länken:
http://www.envirofone.se/about/
tvivlar dock men du kan maila och fråga dem

Redaktionens senaste nyhetsrubriker