Permalänk

S3 eller One X?

Ska skaffa mig min första smartphone och det ligger mellan S3an eller One X.
Jag vet att S3 inte har anlänt än men behöver bestämma mig inom snabbt.

Som jag har fått det förklarat så har S3 an bättre batteri men inte nog mycket för att den ska hålla en hel dag mer.
Dom har samma version av Android .
Skärmen på One X är marginellt bättre.
Men det verkar som One X är Solid på det sättet att den är i ett stycke inga skarvar batteri lucka eller annat löst trams.

Vad skulle du välja?

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja one x då jag gillar htc byggkvalite och sedan är one x en jävligt bra mobli XD Jag är även förtjust i htc sense.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Inaktiv

HTC One X. Bättre byggkvalitet (förmodligen), bättre skärm, snyggare gränssnitt. Den här gången känns det faktiskt som att HTC lyckats bättre med att släppa en riktigt genomtänkt produkt.

Permalänk
Medlem

Egentligen skulle jag säga One X men om man läser DOA tråden på Swedroid så blir man inte så sugen. Verkar var fruktansvärt mycket fel på hela one serien. Min polare fick skicka tillbaka sin one V för att micken sluta fungera efter 2 dagar

tror det är denna tråden
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=69778

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vilken mobil som har bäst kvalitet då det inte finns några Reviews än.
Det stog ju dock i Previews att den har bra kvalitetskänsla.

S3 ser ut som en roligare och mer genomtänkt mobil samt gillar jag desginen mer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja One X.

Galaxyn ser väldigt plastig och billig ut.

Permalänk
Medlem

Jag har One X och jag är supernöjd!

DOA karusellen är enligt mig överdriven. Det folk DOAr för och som jag själv faktiskt gjorde med mitt första exemplar är fel som man inte märker om man inte letar efter dem. Typ som glapp i skärmkanten, det märks aldrig när man faktiskt använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starcus:

Jag har One X och jag är supernöjd!

DOA karusellen är enligt mig överdriven. Det folk DOAr för och som jag själv faktiskt gjorde med mitt första exemplar är fel som man inte märker om man inte letar efter dem. Typ som glapp i skärmkanten, det märks aldrig när man faktiskt använder den.

Dock ska väl en telefon vara felfri när man får den? Man har ju ändå lagt ut över 5k på den

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starcus:

Jag har One X och jag är supernöjd!

DOA karusellen är enligt mig överdriven. Det folk DOAr för och som jag själv faktiskt gjorde med mitt första exemplar är fel som man inte märker om man inte letar efter dem. Typ som glapp i skärmkanten, det märks aldrig när man faktiskt använder den.

Stämmer bra det, jag själv har glapp vid högra nedersta skärmkanten. Men som sagt så valde jag att inte DOA den då det aldrig märks vid vanligt användande utan man behöver verkligen trycka med kraft.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Min mamma skaffade sig en htc one x (hennes första android), hon är mycket nöjd, den fungerar klockrent inga som helst problem. Fantastisk byggkvalitet!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Är otroligt nöjd med Galaxy s II ... har bara suttit o väntat på en med lite större skärm. När jag får chansen att känna på den så tar jag beslutet om att köpa eller vänta.. som sagt så höll DOA karusellen mig borta från HTC one serien... Pröjsar jag 5k för nått ska det inte finnas sådana fel.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Entusiast

Varför skulle skärmen vara bättre på en HOX?
Snackar ni om Pentile nu? För S3'an lär ha bäst svärta o färger osv med sin AMOLED.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

sitter själv mellan valet ONE X eller S3 men det lutar mer åt s3 nu eftersom den har bättre batteri. Men ska kolla på HTC one x om någon dag i butik

Permalänk
Avstängd

HTC One X, SGS3 tillför absolut ingenting, Samsung har nått sin topp med SGS2, iom SGS3 så har det nu vänt bakåt, deras AMOLED skärmar är inte så bra heller, det enda de är bättre på är svärta, men lägger du en Galaxy brevid vilken som helst av andra telefoner så märker man att skärmen är förkastlig

Permalänk
Medlem

Båda mobilerna är likvärdiga hårdvarumässigt så jag skulle vänta tills SGIII släpps och känna på den om du är osäker.

Annars är HTC one X en JÄVLIGT trevlig mobil, har en nexus själv men kommer i kontakt med HTC one X flera gånger om dan genom jobbet och jag är fan på vippen att köpa en bara för att ha en

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Egentligen skulle jag säga One X men om man läser DOA tråden på Swedroid så blir man inte så sugen. Verkar var fruktansvärt mycket fel på hela one serien. Min polare fick skicka tillbaka sin one V för att micken sluta fungera efter 2 dagar

tror det är denna tråden
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=69778

Finns ju även denna som inte heller talar så mycket för One X's fördel http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför skulle skärmen vara bättre på en HOX?
Snackar ni om Pentile nu? För S3'an lär ha bäst svärta o färger osv med sin AMOLED.

Det är väl en smaksak. Jag tar amoled före lcd alla gånger.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Boss302:

Det är väl en smaksak. Jag tar amoled före lcd alla gånger.

Samma här

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

HTC One X skulle jag för tillfället inte ta i ens om jag fick en. Bara läsa på t.ex. swedroid, i princip varannan som haft/har telefonen har DOA't dem 2 gånger minst

Även en bekant som köpte till sig själv och sin fru, båda har DOA't sina 2 gånger var. Tredje gången fick herrn en död pixel som lyser rött men den fick ej DOA's då det är minst 3 pixlar som gäller. Ja, han är förbannad

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Har ingen av mobilerna men måste ju kommentera på denna underbart underhållande tråd.

One x - Underbar byggkvalitet säger dom som skickat tillbaka sina första modeller.

SGS3 - Dålig byggkvalitet för att den ser plastig ut på prewiews.

Bra jobbat där!

Permalänk
Medlem

Sen när var Lcd bättre än AMOLED? Vi som har en galaxy vet iallfall hur svart ser ut. LCD får nöja sig med gråaktig svart

De som inte tror mig

http://www.youtube.com/watch?v=sL2IUG3P6UE

De som inte sett hur svart ser ut på en Galaxy kolla på videon

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Har ingen av mobilerna men måste ju kommentera på denna underbart underhållande tråd.

One x - Underbar byggkvalitet säger dom som skickat tillbaka sina första modeller.

SGS3 - Dålig byggkvalitet för att den ser plastig ut på prewiews.

Bra jobbat där!

Finns även de som tycker kvalite på bilar är materialet i instrumentpanelen samt hur det låter när man stänger dörren

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

HTC One X skulle jag för tillfället inte ta i ens om jag fick en. Bara läsa på t.ex. swedroid, i princip varannan som haft/har telefonen har DOA't dem 2 gånger minst

Även en bekant som köpte till sig själv och sin fru, båda har DOA't sina 2 gånger var. Tredje gången fick herrn en död pixel som lyser rött men den fick ej DOA's då det är minst 3 pixlar som gäller. Ja, han är förbannad

Testa den istället för att gnälla om den, den är en supertelefon, en kompis böt från SGS2 till HTC One X och ångrar inte en sekund och han har haft både SGS1 & SGS2 och ALLTID förespråkat dessa, inte ens han skulle vilja testa SGS3 för att den inte tillförde något nytt...döda pixlar kan du få på vilken telefon som helst och du har rätten på din sida att få den utbytt, det är bara handlaren som är dum i huvudet om han nekar

Permalänk
Avstängd

Om du ska välja mellan just dom 2, hade jag tagit S3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gublo:

Har ingen av mobilerna men måste ju kommentera på denna underbart underhållande tråd.

One x - Underbar byggkvalitet säger dom som skickat tillbaka sina första modeller.

SGS3 - Dålig byggkvalitet för att den ser plastig ut på prewiews.

Bra jobbat där!

Både SGS & SGS 2 är plastiga (och resten av Samsungs telefoner likaså), så varför skulle det vara skillnad på SGS3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Både SGS & SGS 2 är plastiga (och resten av Samsungs telefoner likaså), så varför skulle det vara skillnad på SGS3?

Läsförståelse kanske inte är din starka sida: Han skrev att folk drog slutsatsen att det var dålig byggkvalitet pga att mobilen verkar vara plastig. S2an har exempelvis riktigt bra byggkvalitet trots att den är "plastig".

Ser du poängen?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Både SGS & SGS 2 är plastiga (och resten av Samsungs telefoner likaså), så varför skulle det vara skillnad på SGS3?

Jag personligen väljer inte en telefon för enbart vilket material den är gjord i.

Som sagt plast finns ju i olika utföranden, hur det känns på just S3 är för tidigt att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Egentligen skulle jag säga One X men om man läser DOA tråden på Swedroid så blir man inte så sugen. Verkar var fruktansvärt mycket fel på hela one serien. Min polare fick skicka tillbaka sin one V för att micken sluta fungera efter 2 dagar

tror det är denna tråden
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=69778

Efter att ha tagit en htc one X så skulle jag inte göra om det misstaget igen.
Skärmen och kameran är bra, men i övrigt är det för mycket buggar (eller är detta vanligt för er androidanvändare?) för att man ska kunna njuta av telefonen.
Ångrar bytet från WP7.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Sen när var Lcd bättre än AMOLED? Vi som har en galaxy vet iallfall hur svart ser ut. LCD får nöja sig med gråaktig svart

De som inte tror mig

http://www.youtube.com/watch?v=sL2IUG3P6UE

De som inte sett hur svart ser ut på en Galaxy kolla på videon

Fast vem vill ha Pen-tile i en telefon?
Galaxy SIII kommer ha det, SII hade det inte.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

om man läser doa tråden på swedroid och på prisjakt skulel jag säga s3an

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64