Citat:
Ursprungligen inskrivet av
linan360
Jag skulle välja one x då jag gillar htc byggkvalite och sedan är one x en jävligt bra mobli XD Jag är även förtjust i htc sense.
Citat:
kazen_90
HTC One X. Bättre byggkvalitet (förmodligen), bättre skärm, snyggare gränssnitt. Den här gången känns det faktiskt som att HTC lyckats bättre med att släppa en riktigt genomtänkt produkt.
Citat:
Bread_
Egentligen skulle jag säga One X men om man läser DOA tråden på Swedroid så blir man inte så sugen. Verkar var fruktansvärt mycket fel på hela one serien. Min polare fick skicka tillbaka sin one V för att micken sluta fungera efter 2 dagar
tror det är denna tråden
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=69778
Vill bara lägga till mitt strå till stacken då det inte verkade att ni ägde en själva?
(Ang. Polaren med sin One V, det är väl ändå lite som att jämföra sitt 5570 med polarens 690?

One X är en helt annan telefon, går inte ens att jämföra).
Jag är extremt nöjd med min HOX, dock så uppriktigt hatar jag Sense, och allt som har med sense att göra

Så just nu kör jag en vanilla-rom, tillsammans med diverse mods så att prollen endast kör i 1,3 GHz som mest. Detta är mest för att spara batteri, då jag nästan klarar 2 dagar på batteriet (inget 3G dock, men wlan)
ska försöka göra en lista:
+ ;
- Otroligt mycket custom-roms, precis samma som sensation. Dvs, VÄLDIGT gott om moddare och kockar som ger sig in i leken med HTC One X.
- Riktigt snygg telefon. Måste säga att S3 var lite av en bestikelse.
- Byggkvaliteten. Använder min utan skydd, och har inte en synlig repa, eller fingeravtryck eller något i den stilen.
- Skärmen är otroligt bra.
- Kameran är riktigt bra den med, dock har den samma egenskaper som S3an (Speed-shot/slowmo osv).
- Dock-kontakterna och allt vad dessa innebär. Kommer antagligen mer accesoarer senare.
- Prestandan. Även om jag bara klarade mig med Sense en vecka, så flöt den riktigt bra =) (Ännu bättre med custom roms, inte riktigt bestämt mig vad jag ska köra då dem precis denna veckan börjat få ut med ny kernel).
---
Minus;
- Det är en HTC, vilket kunde varit väldigt negativt innan, då dem gjorde 4000 telefoner om året, men nu när dem endast har One-serien så är supporten bra mycket bättre, och faktiskt väldigt snabba med uppdateringar.
- Täckningen. Har antagligen att göra med Tele2, då jag inte hade några problem med Telia före, men täckningen för just 3G är okey, men inte så bra som jag hoppades.
- Jag hade väldigt gärna sett ett utbytbart batteri, då batteriet i "stock" klarar sig en dag, med gott om användande.
- Gott om DOA, dock tror ajg det gällde mest första batchen, och tror det kommer bli precis så för S3an...
- SMAL SÅ IN I BOMBEN. Och fan va sur jag blir på HTC när man får veta veckan efter jag fick min att dem hade en 3000MHa telefon klar, men skippade detta då den hade blivit något tjockare. "Enligt undersökningar så bryr sig konsumenter mer om design och tunnhet än batteriet". 14 åriga flickor möjligtvis... -.-
--------------------
Det var lite det jag kom på nu
TS: PM'a min om du vill ha mer åsikter, eller citera.
http://www.swedroid.se/jamforelsetab...-s/#more-57591
http://www.swedroid.se/htc-fokuserar...re-batteritid/
Mvh