Verktyg Visningsval
2012-05-06, 14:26   #1

p2dab

Medlem

Plats: Norberg

Registrerad: nov 2010

Ska uppdatera och jailbreaka min iphone 3gs- lite frågor.

Hejsan, nu är det såhär att jag har en iphone 3gs med version 3.1.2 installerad och som är jailbreakad med blackra1n och jag hade tänkt att det kanske är dags att uppdatera den en aning

Jag hade tänkt att installera ios 5.0.1 och sedan jailbreaka den.

Kan någon vänlig själ beskriva steg för steg hur jag ska gå till väga skulle det vara jättesnällt då jag inte har så mycket kunskap om detta ämnet..

Som jag har förstått det så ska jag säkerhetskopiera min iphone som den är just nu, sen återställa den till original för att sedan installera 5.0.1 och jailbreaka den..

Har jag förstått det rätt eller finns det något bättre sätt att göra detta på ?

Hur får jag tag på ios 5.0.1 utan att den uppdateras till den senaste versionen som antagligen inte går att jailbreaka just nu?

Tack på förhand // p2
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 14:28   #2

vikham

Medlem

vikhams avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Har du provat att googla?

https://soundcloud.com/symbolofficial
vikham är inte uppkopplad
2012-05-06, 14:29   #3

p2dab

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av vikham Visa inlägg
Har du provat att googla?

Ja, det har jag faktiskt gjort, och jag hittar ingenting om hur man smidigast uppdaterar från 3.1.2 till ios 5.0.1 utan att allting skiter sig..
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 14:38   #4

qhrizz

Medlem

qhrizzs avatar

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av p2dab Visa inlägg
Hejsan, nu är det såhär att jag har en iphone 3gs med version 3.1.2 installerad och som är jailbreakad med blackra1n och jag hade tänkt att det kanske är dags att uppdatera den en aning

Jag hade tänkt att installera ios 5.0.1 och sedan jailbreaka den.

Kan någon vänlig själ beskriva steg för steg hur jag ska gå till väga skulle det vara jättesnällt då jag inte har så mycket kunskap om detta ämnet..

Som jag har förstått det så ska jag säkerhetskopiera min iphone som den är just nu, sen återställa den till original för att sedan installera 5.0.1 och jailbreaka den..

Har jag förstått det rätt eller finns det något bättre sätt att göra detta på ?

Hur får jag tag på ios 5.0.1 utan att den uppdateras till den senaste versionen som antagligen inte går att jailbreaka just nu?

Tack på förhand // p2
jag skulle nog köra snowbreeze. ladda ner 5.0.1.ipsw restore file och kör den genom sn0wbreeze och följ instrutionerna för återställning. Glöm inte att göra backup på bilder osv om det skulle gå snett (man vet ju aldrig)
Citera! :) Stationära: Chassi: FD R4| CPU: 2600K @ 4.6 | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: ASRock P67 Extreme 4 Gen 3 | Grafikkort: GTX580 SLI | RAM: Corsair Vengeance LP 16 GB | OS:Disk: Samsung Pro 840 256GB | PSU: Corsair AX 760W | Ljudkort: Creative X-FI champion series
Laptop: MSi GX660 + Crucial C300 64 GB
Server i330,8GB + HP DL360 G7 (VM Pfsense + annat)
qhrizz är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:02   #5

p2dab

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av qhrizz Visa inlägg
jag skulle nog köra snowbreeze. ladda ner 5.0.1.ipsw restore file och kör den genom sn0wbreeze och följ instrutionerna för återställning. Glöm inte att göra backup på bilder osv om det skulle gå snett (man vet ju aldrig)

Det låter som en bra idé! Vad är det för version av Snowbreeze jag ska ladda hem för att kunna jailbreaka 5.0.1 ?
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:09   #6

qhrizz

Medlem

qhrizzs avatar

Citat:
Det låter som en bra idé! Vad är det för version av Snowbreeze jag ska ladda hem för att kunna jailbreaka 5.0.1 ?
http://ih8sn0w.com/

senaste
Citera! :) Stationära: Chassi: FD R4| CPU: 2600K @ 4.6 | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: ASRock P67 Extreme 4 Gen 3 | Grafikkort: GTX580 SLI | RAM: Corsair Vengeance LP 16 GB | OS:Disk: Samsung Pro 840 256GB | PSU: Corsair AX 760W | Ljudkort: Creative X-FI champion series
2012-05-06, 18:14   #7

p2dab

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av qhrizz Visa inlägg
Jasså där, jag var inne och kikade där nyss men hittade inte den.. Men nu så..

Jag håller på att kopiera alla mina bilder och filmer till datorn just nu, sen ska jag alltså ladda ner ipsw restorefilen för 5.0.1 från Snowbreeze och sedan återställa genom det ?

Inte för att jag förstår vad jag håller på med, men det blir säkert bra
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:21   #8

p2dab

Medlem

Förresten, kommer alla mina kontakter och sms-konversationer osv att försvinna när jag gör detta, eller kommer dom att finnas kvar?
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:24   #9

qhrizz

Medlem

qhrizzs avatar

Citat:
Jasså där, jag var inne och kikade där nyss men hittade inte den.. Men nu så..

Jag håller på att kopiera alla mina bilder och filmer till datorn just nu, sen ska jag alltså ladda ner ipsw restorefilen för 5.0.1 från Snowbreeze och sedan återställa genom det ?

Inte för att jag förstår vad jag håller på med, men det blir säkert bra
ja, ladda ner restorefilen från apple - finns länk på ijailbreak.com
Stäng ner itunes
starta sedan sn0wbreeze och kör filen genom den - det mesta är redan korrekt inställt - kolla så att hacktivation är urbockat - sen kommer sn0wbreeze skapa en ny ipsw på ditt skrivbord! sn0wbreeze_iPhone 3GS-4.0 t.ex. Följ sedan instruktionerna för att sätta telefonen i DFU mode.
Starta itunes och då kommer den prompta om att den vill återställa - HÅLL IN SHIFT! och tryck på restore - Då kommer du att få leta rätt på sn0wbreeze återställningsfil (Den på skrivbordet) och så kommer den att börja återställa. Förhoppningsvis går att smärtfritt
2012-05-06, 18:32   #10

Blargmode

Medlem

Blargmodes avatar

Registrerad: sep 2011

Jag skulle vilja säga NAJ! Uppdatera inte. varje iOS blir tyngre och tyngre, så för varje uppdatering du gör så blir telefonen segare. Min 3g var kaos redan vid iOS 4 så jag skaffade en iPhone 4, en polare som sitter kvar på sin 3gs uppdaterad till iOS 5.1 har stora laggproblem
2012-05-06, 18:35   #11

p2dab

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blargmode Visa inlägg
Jag skulle vilja säga NAJ! Uppdatera inte. varje iOS blir tyngre och tyngre, så för varje uppdatering du gör så blir telefonen segare. Min 3g var kaos redan vid iOS 4 så jag skaffade en iPhone 4, en polare som sitter kvar på sin 3gs uppdaterad till iOS 5.1 har stora laggproblem

Finns det inget sätt som man kan spara någon fil för 3.1.2 som jag har nu, så att man kan återställa telefonen till om man inte är nöjd?
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:52   #12

Blargmode

Medlem

Blargmodes avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Finns det inget sätt som man kan spara någon fil för 3.1.2 som jag har nu, så att man kan återställa telefonen till om man inte är nöjd?
Det hade ju utan tvekan varit det bästa alternativet, men jag har ingen aning, google is your friend
2012-05-06, 18:55   #13

p2dab

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blargmode Visa inlägg
Det hade ju utan tvekan varit det bästa alternativet, men jag har ingen aning, google is your friend
Jag sökte lite nu, och hittade faktiskt ett sätt att fixa detta på. Så jag ska göra en sådan kopia innan jag sätter igång Tack för varningen!
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-06, 20:34   #14

p2dab

Medlem

Citat:
Jag sökte lite nu, och hittade faktiskt ett sätt att fixa detta på. Så jag ska göra en sådan kopia innan jag sätter igång Tack för varningen!
Nu har jag sparat alla bilder samt filmer etc som jag absolut inte vill förlora, och sparat en fil så jag kan nedgradera till 3.1.2 om någonting går fel.

Sen har jag skapat en ny ipsw genom sn0wbreeze samt satt min telefon i DFU mode.. Sen när jag väljer Sn0wbreeze återställningsfil så kommer det upp en ruta med felkod 3194..

Det verkar vara ett ganska vanligt problem, och jag har försökt bla att ändra i hostfilen samt stänga ner mitt antivirus tillfälligt, men ingenting fungerar.. Någon som vet någon lösning till detta?
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-07, 00:21   #15

p2dab

Medlem

Citat:
Nu har jag sparat alla bilder samt filmer etc som jag absolut inte vill förlora, och sparat en fil så jag kan nedgradera till 3.1.2 om någonting går fel.

Sen har jag skapat en ny ipsw genom sn0wbreeze samt satt min telefon i DFU mode.. Sen när jag väljer Sn0wbreeze återställningsfil så kommer det upp en ruta med felkod 3194..

Det verkar vara ett ganska vanligt problem, och jag har försökt bla att ändra i hostfilen samt stänga ner mitt antivirus tillfälligt, men ingenting fungerar.. Någon som vet någon lösning till detta?
Jag får inte till det alls.. Men jag har ju sparat bilder och filmer och allt annat som är viktigt..

Så om jag gör en fabriksåterställning på skiten för att sedan uppgradera till den senaste uppdateringen, kommer jag då kunna jailbreaka min telefon, eller blir någonting knasigt då ?
p2dab är inte uppkopplad
2012-05-09, 01:19   #16

patch

Medlem

Registrerad: jan 2003

Citat:
Jag får inte till det alls.. Men jag har ju sparat bilder och filmer och allt annat som är viktigt..

Så om jag gör en fabriksåterställning på skiten för att sedan uppgradera till den senaste uppdateringen, kommer jag då kunna jailbreaka min telefon, eller blir någonting knasigt då ?
Har du sparat SHSH för 5.0.1? Ladda hem Tiny umbrella och tryck på "Start TTS" innan du öppnar iTunes och återställer.

Skickades från m.sweclockers.com
patch är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker