Verktyg Visningsval
2012-05-06, 19:39   #1

freddechr

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: jul 2010

När kommer iphone (5)

Hej jag undrar om någon vet när iphone 5 kommer lanseras? Om det finns något ungefär datum eller så? och om den ens kommer heta iphone 5? Finns det någon info alls?
2012-05-06, 19:45   #2

dr slizer

Medlem

dr slizers avatar

Plats: /root

Registrerad: jul 2001

Det finns ingen direkt info. Men min gissning är att de har justerat om sitt releaseschema så att den kommer till hösten ungefär vid samma tidpunkt som 4S kom. http://macrumors.com är ofta bästa källan för aktuella rykten i applevärlden. Jag skulle också gissa på att den bara kommer heta iPhone så att namnet passar in i skaran av alla andra produkter (just nu är det bara iPhone som har ett nummer efter namnet för att identifiera vilken generation den tillhör).
2012-05-06, 23:25   #3

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Antagligen slutet på oktober.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-05-06, 23:32   #4

InCyBoy

Medlem

InCyBoys avatar

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2009

Har för mig att det var rykten om att den skulle släppas i Juni/Juli. Men det är ingenting som är säkert. Kan mycket väl bara vara strunt och isf tror jag på någon gång mellan September och November.
Gaming: Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 GD-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus DirectCUII 680 2gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 8 Pro 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Razer Deathadder | Logitech G11 | Samsung Note 2 |
InCyBoy är inte uppkopplad
2012-05-07, 10:40   #5

skinnkalsonger

Medlem

skinnkalsongers avatar

Plats: under just dina byxor?

Registrerad: jun 2003

Baserat på hur de namngett de tidigare iPhonemodellerna så bör nästa inte heta iPhone 5, utan snarare iPhone 6. (4S är ju egentligen iPhone 5.)
skinnkalsonger är inte uppkopplad
2012-05-07, 10:46   #6

erifri

Medlem

Plats: Östersund

Registrerad: feb 2009

eller helt enkelt bara "the new iphone"...
erifri är inte uppkopplad
2012-05-07, 10:51   #7

ozo64

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger Visa inlägg
Baserat på hur de namngett de tidigare iPhonemodellerna så bör nästa inte heta iPhone 5, utan snarare iPhone 6. (4S är ju egentligen iPhone 5.)
Tror de skippar nummer i fortsättningen och kör med årtal som med datorerna.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-05-07, 10:53   #8

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Hoppas på att dom inte känner sig färdiga nog, och istället spottar ur sig en iPhone 4SS.
2012-05-07, 11:29   #9

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av freddechr Visa inlägg
Hej jag undrar om någon vet när iphone 5 kommer lanseras? Om det finns något ungefär datum eller så? och om den ens kommer heta iphone 5? Finns det någon info alls?
Ingen utanför Apple vet, allt som finns är rykten.
Men rimligen så kommer det en ny senast till hösten.
2012-05-07, 11:57   #10

ozo64

Medlem

Skulle inte förvåna mig om de släpper en ny i sommar för de börjar känna flåset i nacken av samsung numera.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-05-07, 13:27   #11

Cindori

Medlem

Registrerad: sep 2010

Apple har ju sin stora utvecklarmässa, WWDC, i Juni. Då kommer de bl.a presentera iOS 6. Så det känns som att den kommer avslöjas antingen då, eller på ett event i höst. Med tanke på att senaste modellen var en speedbump så tror jag iallafall att de kommer göra produktcykeln kortare än ett år, särskilt med tanke på, som tidigare nämnt, att Galaxy och de andra har tagit ledningen vad gäller hårdvara.

--> Besök nya groths.org
Cindori är inte uppkopplad
2012-05-07, 13:33   #12

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cindori Visa inlägg
Apple har ju sin stora utvecklarmässa, WWDC, i Juni. Då kommer de bl.a presentera iOS 6. Så det känns som att den kommer avslöjas antingen då, eller på ett event i höst. Med tanke på att senaste modellen var en speedbump så tror jag iallafall att de kommer göra produktcykeln kortare än ett år, särskilt med tanke på, som tidigare nämnt, att Galaxy och de andra har tagit ledningen vad gäller hårdvara.

https://devimages.apple.com.edgekey....june-11-15.jpg
Hm, en logga med små färglada fyrkanter. Intressant.
Kommer iOS 6 vara en rippof på WP7? Eller nej, inspirerat av. Eller nej, en idé som Microsoft stulit
2012-05-08, 00:21   #13

dr slizer

Medlem

dr slizers avatar

Plats: /root

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cindori Visa inlägg

https://devimages.apple.com.edgekey....june-11-15.jpg
Tror inte att det blir någon ny hårdvara då, utan precis som förra året en genomgång av nya iOS (och förmodligen lite mer om Mountain Lion). Det är ju en utvecklarmässa som fokuserar på mjukvara. Det känns som att Apple vill ersätta det tidigare musik/iPod-eventet som varit i september med ett iPhone-event. iPad på våren, iPhone på hösten för att få lite jämn spridning på det. Men ingen vet förrän i efterhand
2012-05-09, 07:14   #14

GAPa

Forumledare
Korrekturläsare

GAPas avatar

Registrerad: jun 2004

*tråd flyttad*
Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.
GAPa är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Skänkes
Sök jobb