Sidan 3 av 49 12 3 45613 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-05-18, 10:50   #61

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg
Nej?
Helt galet med troll och fanboys i den här tråden..
Skärmarna har jag inte så stor koll på men de är ju inte direkt dåliga på den biten.
Kameror är de absolut i topplagret på Nokia N8 är ju fortfarande väldigt bra sett till kameran, sen släpper de snart sin 808 pureview.
Design är la personlig jag gillar den.
Bygg kvalitet beror på vad man menar med det ordet men jag tycker de är i topp även där nu för tiden.
2012-05-18, 10:51   #62

Zyriak

Medlem

Plats: Don

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Jag som trodde det var känt att den där Eldar Murtazin är en fanatisk nokia hater, som inte drar sig för att ljuga en eller två gånger och vrida på fakta. Så jag skulle inte använda honom som källa om jag skulle vilja se seriös ut.
Han kanske har rätt/talar sanning i detta men jag skulle absolut inte lita på det och använda som källa.
Inte bara det, Eldar Murtazin har ägnat sig åt industrispionage och dessutom jobbat för Google (mycket möjligt att han gör det fortfarande), så det är en lika trovärdig källa som Kalle Anka...

Kanske är Murtazin klks största idol? Kanske är det samma person? Troll är troll och kommer alltid förbli troll tyvärr.
Zyriak är inte uppkopplad
2012-05-18, 10:53   #63

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Skärmarna har jag inte så stor koll på men de är ju inte direkt dåliga på den biten.
Kameror är de absolut i topplagret på Nokia N8 är ju fortfarande väldigt bra sett till kameran, sen släpper de snart sin 808 pureview.
Design är la personlig jag gillar den.
Bygg kvalitet beror på vad man menar med det ordet men jag tycker de är i topp även där nu för tiden.
Jag sa inte att de var dåliga, bara att han hade så galet fel och borde sluta hitta på saker.
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2012-05-18, 10:56   #64

WowÄlaskarn

Medlem

Registrerad: feb 2012

Jag har en Nokia N8. och är sjukt nöjd med den, Symbian 3 är inte lika bra som Android. men det fungerar Och kameran...Det bästa jag har haft!. tar man ett kort på en nummer skylt (Maxfart 110) Till exempel. och man bara ser en gul prick så kan man zoma in så man ser exakt vad det står . men det bästa är nog att dom tål mycket... jag har Silekon skydd till min. o den har fallit i backen MÅNGA gånger utan att det blivit något. men nokia är väll mest skänt för att vara stryk tåliga. + att det finns HDMI port på Nokia N8.
Älskar att den har 12MP kamera. Carl Zeiss optik!
WowÄlaskarn är inte uppkopplad
2012-05-18, 10:58   #65

klk

Medlem

Plats: Norden

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av johnh3 Visa inlägg
De hade en del problem i början med sina Lumia modeller men hanterade det bra:
http://www.zdnet.com/blog/cell-phone...-rivers;item10

Denna uppdatering fixade problemet:
http://nyheter.nokia.se/nyheter/uppd...jad-i-sverige/
Företagsmässigt är sådant katastrof, man kan inte ha så mycket fel på dyra telefoner och det har kostat Nokia mängder med pengar (de behöver tjäna pengar)
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:00   #66

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vimm Visa inlägg
Sålde inte N9 med MeeGo bättre än deras W7 flagskepp? Kanske skulle satsas på det trotsallt
Stämmer men som tidigare nämnts i tråden, det är ganska svårt och få ihop ledningens beslut om vad man satsar på om syftet skulle vara Nokias bästa
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:13   #67

plunn

Avstängd

plunns avatar

Plats: at home

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice Visa inlägg
Nokia:
Bäst kamera
Bästa skärmarna
Bäst design
Bäst byggkvalité
Yep... Nokia har alltid varit duktiga med sin hårdvara samt byggkvalite.

Men nu ska de köra med sämsta möjliga förutsättningar med mjukvaran där MS försvarar sin kod med näbbar och klor och det kommer att leda till katastrof eftersom man inte kan intressera 3:e partsknådare för att sitta och strula med MS API samt kod.
plunn är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:15   #68

Vimm

Medlem

Vimms avatar

Plats: Anonym

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av klk Visa inlägg
Stämmer men som tidigare nämnts i tråden, det är ganska svårt och få ihop ledningens beslut om vad man satsar på om syftet skulle vara Nokias bästa
Jag tycker Nokia skulle ha haft lite is i magen och ridit ut Iphone-vågen och satsat på sitt eget istället för att chansa som de gör nu.
Vimm är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:27   #69

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:
Vad är det som vänt?
Inriktning
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:31   #70

skibbetyskott

Medlem

skibbetyskotts avatar

Plats: Vänersborg

Registrerad: mar 2012

jag har 3310n som sekundär mobil, kastar man den i väggen så går förfan väggen sönder... OCH den har snake! Nog den bästa mobilen!
Burken- Chassi: Define XL black Processor: amd 1100t x6 @ 4.2 med h80i SSD: samsung 840 120gb Lagringshdd/ar: Random, ca 700GB Nätdel : Corsair AX750 Graffe: Asus 7970 DC2 Minnen: corsair 1600Mhz Vengeance 16GB Blue Moderkort: Asus M5A99FX PRO R2.0
Gött me drag helt enkelt
skibbetyskott är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:42   #71

johnh3

Medlem

Plats: Luleå

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vimm Visa inlägg
Jag tycker Nokia skulle ha haft lite is i magen och ridit ut Iphone-vågen och satsat på sitt eget istället för att chansa som de gör nu.
Jag tror de gjorde rätt även om det tar en viss tid att få fart på Windows Phone. Samsung kommer ju också att satsa på Apollo:
http://www.pocket-lint.com/news/4528...e-eight-apollo

Likaså HTC:
http://www.pocket-lint.com/news/4460...ones-confirmed

Hade de väntat ännu längre är väl risken att de hamnade i samma sits som RIM/Blackberry:
http://www.maximumpc.com/article/new...doomed_failure

Att appar inte utvecklas till Windows Phone är nog en myt också:
http://mynokiablog.com/2012/04/04/ma...es-80000-apps/

Jag tror man får vänta till årets slut innan man kan dra en klar slutsats hur det kommer att gå med Nokia. Att spå en månad eller kvartal i framtiden är svårt.
johnh3 är inte uppkopplad
2012-05-18, 11:48   #72

reinholdsson

Medlem

Registrerad: sep 2003

Något som talar till Nokias nackdel är väl att operatörerna inte är särskilt vänligt inställda till Windows Phone. Inte Windows Phone per se utan till Skype som kommer vara mer integrerat i WP8. De kommer nog inte vara villiga att subventionera telefonerna med abbonemang i samma utsträckning som övriga operativsystem. De hatar väl iPhones iMessage lika mycket med men där är trycket från kunderna så stort att dom inte gärna kan säga nej. Ett tryck som WP inte har, i alla fall inte än.
reinholdsson är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:10   #73

darkshippo

Medlem

darkshippos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2001

Efter att ha dykt ned i iOS, Android samt WP7.5-träsket så tycker jag att det är synd WP7.5 inte är mer populär. Nokia är tyvärr i knäna på MS och är alldeles för beroende av de. Om WP8 inte kommer ut snart, så hamnar Nokia efter ännu mer. De måste få till några "killerapps" samt få tex Dropbox att tillverka en klient till WP.

Skickades från m.sweclockers.com
FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i5 2500K @ 4,5GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | CM Hyper 212+ | Corsair HX 520W | Asus GTX 580 DC2 1,5GB | Corsair F120 SSD | Belinea 2485 S1W & LG L2010T
Behöver cloudlagring? Nu får du 2,5GB ifall du klickar på Dropbox.
darkshippo är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:18   #74

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av reinholdsson Visa inlägg
Något som talar till Nokias nackdel är väl att operatörerna inte är särskilt vänligt inställda till Windows Phone. Inte Windows Phone per se utan till Skype som kommer vara mer integrerat i WP8.
Angående skype och varför operatörerna är så rädda för skype
http://communities-dominate.blogs.co...ear-skype.html
Citat:
Thats just messaging. Messaging which delivers 19% of operator revenues and 45% of operator profits. Skype also kills voice calls where 65% of revenues and 50% of profits are today. And finally, Skype also destroys the future, because it cannibalizes consumer videocalls, something operators/carriers wanted to be a future revenue and profit stream in the 3G and LTE networks, using smartphones with the second, forward-facing cameras.
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:25   #75

Lcdposter1337

Medlem

Plats: hemma

Citat:
Ursprungligen inskrivet av plunn Visa inlägg
Yep... Nokia har alltid varit duktiga med sin hårdvara
Ja Nokia har bra kameror på sina mobiler men tycker deras processorer, ram m.m. inte har varit något att hänga i granen, oftast sämre än konkurrenterna. Med WP7 ligger de dock på samma nivå som konkurrenterna inom WP då Microsoft har sina krav. Men annars har de väl haft skräphårdvara om man jämför med tex Android.

Visst med bra mjukvara så spelar hårdvaran inte lika stor roll men ville bara påpeka att de inte har någon speciell hårdvara alls + att jag inte har något bättre för mig än att klaga idag!
Lcdposter1337 är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:31   #76

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av reinholdsson Visa inlägg
Något som talar till Nokias nackdel är väl att operatörerna inte är särskilt vänligt inställda till Windows Phone. Inte Windows Phone per se utan till Skype som kommer vara mer integrerat i WP8. De kommer nog inte vara villiga att subventionera telefonerna med abbonemang i samma utsträckning som övriga operativsystem. De hatar väl iPhones iMessage lika mycket med men där är trycket från kunderna så stort att dom inte gärna kan säga nej. Ett tryck som WP inte har, i alla fall inte än.
Det är en av anledningarna till att AT&T kommer att byta till Nokia som flaggskeppspartner vid lanseringen av WP8 "Apollo". Integreringen av Skype är det ingen som vet något om och den enda egentliga källan till ryktet är att Microsoft har köpt Skype. Jag tror faktiskt t.o.m. att Skype har använts som exempel på 3dje parts app som kommer att ha nytta utav det nya multitasking APIt i Windows 8.

Att vara flaggskepps partner hos AT&T är en enorm fördel eftersom att det innebär att Nokias nya telefoner kommer att vara de som först rekommenderas till de som inte vet vad de ska välja, d.v.s en väldigt stor del av kunderna. Lumia 800 hade den positionen hos tre fram tills Galaxy SIII släpptes, vilket gav dem en 3dje plats på listan, platsen efter iPhone. Det är trots allt en fruktansvärt stor efterfrågan på iPhone men en utav de bästa sakerna med WP är att det kommer att kunna konkurrera med iPhone genom stabilitet och användarvänlighet på ett sätt Android aldrig riktigt kunnat göra.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lcdposter1337 Visa inlägg
Ja Nokia har bra kameror på sina mobiler men tycker deras processorer, ram m.m. inte har varit något att hänga i granen, oftast sämre än konkurrenterna. Med WP7 ligger de dock på samma nivå som konkurrenterna inom WP då Microsoft har sina krav. Men annars har de väl haft skräphårdvara om man jämför med tex Android.

Visst med bra mjukvara så spelar hårdvaran inte lika stor roll men ville bara påpeka att de inte har någon speciell hårdvara alls + att jag inte har något bättre för mig än att klaga idag!
Hårdvara spelar absolut ingen roll i den här diskussionen. 80-90% av alla som köper smartphones bryr sig egentligen inte om hårdvaran som sitter under utan av första intrycket av telefonen, vad den klarar av att göra och apputbudet. Så länge en Nokia med singlecore har märkbart bättre flyt än en Android med Tegra 3 så kommer de att tycka att Nokian är snabbare
Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:39   #77

Pnorberg

Medlem

Pnorbergs avatar

Registrerad: mar 2002

Citat:
Exempel (länken i första posten för tråden) - http://www.mobile-review.com/article...wp7-1-en.shtml
Och var står det att:
Citat:
Lumia har högst antal returer av alla mobiler (de som köpt lämnar tillbaka för att de är missnöjda). Man borde inte pressat ut den utan set till att man gjort rätt vid första försöket, sett till att allt fungerade.
?
Pnorberg är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:43   #78

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Att vara flaggskepps partner hos AT&T är en enorm fördel eftersom att det innebär att Nokias nya telefoner kommer att vara de som först rekommenderas till de som inte vet vad de ska välja, d.v.s en väldigt stor del av kunderna. Lumia 800 hade den positionen hos tre fram tills Galaxy SIII släpptes, vilket gav dem en 3dje plats på listan, platsen efter iPhone.
Eller så är det precis tvärtom. Om operatörerna vill att Skype skall dö, vad finns det då för bättre sätt än att dränera dem på pengar? Det är väl ingen som undgått att avtalet AT&T har med Nokia är otroligt bra, bl.a. fick alla anställda på AT&T en lumia 900. Telefonen säljs mycket billigt vilket indikerar att Nokia förmodligen går back
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 12:51   #79

SideWinder86

Avstängd

SideWinder86s avatar

Plats: Nära dig

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av filipcombat Visa inlägg
Kan förstå honom lite, idag kan nästan allt vara rasistiskt...
Sant så sant!...man är rasist för att man har blå ögon

OnT: Hoppas inte Nokia stupar! Dom gjorde bra telefoner (N95)
2012-05-18, 12:57   #80

Defecto

Medlem

Registrerad: sep 2011

Nokia kommer att vara kvar ett bra tag framöver. De kan ju alltid leva på gamla meriter, patent och lågpris-mobiler som säljer som smör i u-land.

Men att det går jäkligt knackigt för dem ska man inte sticka under stolen med. Vi får väl se hur windows 8 för mobiler blir. Kanske tar världen med storm?
Defecto är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:06   #81

klk

Medlem

”Nokia pressas att överväga byte till Android”

Nokia hade onekligen kunnat sälja en hel del androidtelefoner om de fått in sin pureview teknik. Android är ioifs inget realtidsoperativ så de hade fått knacka en hel del kod själva

Meego Harmattan kan iofs köra Android så egentligen har de redan en androidtelefon, trist att de lägger ner den
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:11   #82

Lcdposter1337

Medlem

Plats: hemma

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Hårdvara spelar absolut ingen roll i den här diskussionen. 80-90% av alla som köper smartphones bryr sig egentligen inte om hårdvaran som sitter under utan av första intrycket av telefonen, vad den klarar av att göra och apputbudet. Så länge en Nokia med singlecore har märkbart bättre flyt än en Android med Tegra 3 så kommer de att tycka att Nokian är snabbare
Ja, det var precis det jag skrev i slutet av min kommentar...
Lcdposter1337 är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:16   #83

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Registrerad: maj 2012

Självklart överlever Nokia 2013, ett litet bakslag har alla tillverkare, deras ekonomi är det inga problem med efter att ha varit ledande i 20 år och de är ju fortfarande 2:a, de måste bara sluta envisas med Symbian (som de sa att de skulle lägga ner för ett par år sedan)

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jalle64 Visa inlägg
De behöver satsa på ANDROID
Det är det SISTA de behöver satsa på, deras samarbeta med Microsoft fungerar bra och de har riktigt bra telefoner ute som är konkurrenskraftiga, det är bara att marknadsföringen inte gått så bra, men det kommer att vända, Microsofts OS är RIKTIGT bra den här gången och är ett större hot mot iOS än vad Android någonsin kommer att vara
Absurd är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:18   #84

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Det är det SISTA de behöver satsa på, deras samarbeta med Microsoft fungerar bra och de har riktigt bra telefoner ute som är konkurrenskraftiga, det är bara att marknadsföringen inte gått så bra, men det kommer att vända, Microsofts OS är RIKTIGT bra den här gången och är ett större hot mot iOS än vad Android någonsin kommer att vara
Samsungs Bada har större marknadsandel än Wp. Wp har väl en marknadsandel på 2%, hur kan det vara ett hot?
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:38   #85

plunn

Avstängd

plunns avatar

Plats: at home

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lcdposter1337 Visa inlägg

Njau... allting nuförtiden är en fråga om mjukvara samt en fungerande community.

Nu vet vi inte hur MS kommer att göra exakt med W8 och sin nya "butik" med mjukvara MEN med största sannolikhet så får MS problem med sin kod samt att de sitter i knäna hos de som allra flesta hatar dvs mediaindustrin och deras omoderna syn.

Jag kan inte tänka mig att MS får snurr på sin mjukvara inkl en massa 3:epartsutvecklare.... "mission impossible" troligen !

iOS samt Andoid har sedan ett stort försprång... men MS får kanske "krypa lite" och öppna upp sig ??
plunn är inte uppkopplad
2012-05-18, 13:42   #86

johnh3

Medlem

Att Bada är större nu säger inte så mycket om framtiden:
http://www.thinkdigit.com/Mobiles-PD...2013_9444.html

Jag tror det blir iOS, Android och Windows Phone blir de som kommer att ha smartphone marknaden framöver:
http://www.mobilemarketer.com/cms/ne...ers/12790.html

Det gäller ju inte bara Nokia utan Microsoft som sådant:
http://www.forbes.com/sites/erikkain...tphone-market/

MS har en stor kassakista att ösa ur och kan vara uthålliga.

Nokia har dessutom lite egna lösningar som kan locka. Nokia Musik:
http://www.idg.se/2.1085/1.412482/sa...utmana-spotify

Eller Nokia kör/kartor exempelvis:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter...article=476710
http://www.youtube.com/watch?v=NowrZXNtrxI

Så nog tror jag Nokia överlever 2013.

Senast redigerad av johnh3 2012-05-18 klockan 13:57.
2012-05-18, 14:16   #87

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Registrerad: maj 2012

Citat:
Samsungs Bada har större marknadsandel än Wp. Wp har väl en marknadsandel på 2%, hur kan det vara ett hot?
Symbia är större än Samsungs Bada, så vart vill du komma
Absurd är inte uppkopplad
2012-05-18, 14:22   #88

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Det paradoxala är att de faktiskt redan har Android, man kan köra andrioid på N9 (andriod är ett VM på linux). En hel del aktieägare förbereder stämning mot Nokia eftersom man anser att ledningen inte agerar efter aktieägarnas intresse, man menar att ledningen jobbar för Microsoft och inte delgivit korrekt information till aktieägarna.
Nja Nokia använder sig inte alls av android, att man sen kan köra android på N9an t.ex är ju en annan femma.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-05-18, 14:31   #89

klk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Symbia är större än Samsungs Bada, så vart vill du komma
Symbian har ju Nokia valt att lägga ner (kommer att lägga ner) vilket jag iofs anser vara riktigt korkat. De hade lätt kunnat fånga upp ett starkt utvecklarintresse kring symbian i indien som fortsatt förbättra
Dessutom hade Nokia fixat övergången av appar mellan symbian till meego via QT. De som utvecklar appar för symbian med QT kunde lätt skapa upp samma app för Meego. Allt jobb där har man slängt i soptunnan

Angående Bada så har samsung sagt att det övergår i Tizen, Tizen som härstammar från Meego. Om samsung kommer sälja massor av Tizen mobiler så vet jag ett företag som kommer göra lång näsa åt Nokia
klk är inte uppkopplad
2012-05-18, 14:34   #90

johnh3

Medlem

Det glöms lätt bort att Nokia har mobiler i mellanklassen också:
http://feber.se/mobil/art/226575/nok...3_201_och_200/

Så de har nåt i alla spektrum trots allt, från de billigaste enheterna till de dyraste.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb