Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-08, 13:23   #1

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Registrerad: jan 2004

Vilken Android är att föredra med skärm över 4"?

Hej!

Jag har idag en HTC Desire S som jag köpte för 1 år sen och redan efter par månader kändes den lite gammal och främst anledningen är att den är så liten.

Så nu vill jag ha något större helt enkelt.

Samsung Galaxy S3 med 4,8" ser ju inte dum ut men 4000 kr (beg/utan garanti/med kvitto) känns ändå lite väl mycket. Jag skulle väll kunna tänka mig lätta 3000-4000 kr men då ska det vara en ny telefon med garanti.

De jag funderar på annars är Samsung Google Nexus, Samsung Galaxy S2(känns dock lite gammal nu), Sony Xperia S eller då möjligen SonyEricsson Arc S(flickvännen har en sådan).

Vilken ligger bra till? vilken bör jag absolut undvika?
CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V OS disk : Intel X25-M G2 80GB SSD Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W Modulärt

SnowJim är inte uppkopplad
2012-06-08, 13:29   #2

Slaktardej

Medlem

Slaktardejs avatar

Plats: Östersund

Registrerad: mar 2012

En HTC One S? De verkar vara bra.
2012-06-08, 13:39   #3

creativ

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2011

En galaxy s2 är ju rätt mycket mobil för pengarna fortfarande, kom 2 uppdateringar också till den nyligen samt att det finns väl mängder med olika roms osv till den om man är lagd åt det hållet. Sedan är det bara köpa extended battery kit från samsung som gör att du får 2000mAh istället för 1650mAh.
En sak som är lite dåligt dock är väl usbporten där det kan komma in skit och skapa diverse olika skumma fel.
creativ är inte uppkopplad
2012-06-08, 14:11   #4

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Slaktardej Visa inlägg
En HTC One S? De verkar vara bra.
Kostar ju nästan lika mycket som S3 och då tar jag hällre en S3

Citat:
Ursprungligen inskrivet av creativ Visa inlägg
En galaxy s2 är ju rätt mycket mobil för pengarna fortfarande, kom 2 uppdateringar också till den nyligen samt att det finns väl mängder med olika roms osv till den om man är lagd åt det hållet. Sedan är det bara köpa extended battery kit från samsung som gör att du får 2000mAh istället för 1650mAh.
En sak som är lite dåligt dock är väl usbporten där det kan komma in skit och skapa diverse olika skumma fel.
Men s2 har ju funnits säkert över 1 år redan så köper jag den nu så lär man vara trött på den efter 6 månader troligen. D.v.s precis som med Desire S som jag har idag.

Xperia S verkar vara ett bättre val då men den har så fult bakstycke.
CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V OS disk : Intel X25-M G2 80GB SSD Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W Modulärt

2012-06-08, 14:24   #5

myp

Medlem

Plats: Askersund

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SnowJim Visa inlägg

Men s2 har ju funnits säkert över 1 år redan så köper jag den nu så lär man vara trött på den efter 6 månader troligen. D.v.s precis som med Desire S som jag har idag.

Varför frågar du ens?

Skickades från m.sweclockers.com
myp är inte uppkopplad
2012-06-08, 14:25   #6

Pandayoyo

Medlem

Registrerad: mar 2012

Skulle vänta ett tag tills du har mer pengar att spendera på en bättre mobil och då välja S3n, hatar verkligen Sony själv, plastiga äckliga telefoner och dessutom är dom extremt sega på att släppa nya androidversioner, aldrig mer sony.
2012-06-08, 14:27   #7

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av myp Visa inlägg
Varför frågar du ens?

För att jag inte är insatt och kan mycket väl vara ute o cyklar.

2012-06-08, 14:47   #8

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pandayoyo Visa inlägg
Skulle vänta ett tag tills du har mer pengar att spendera på en bättre mobil och då välja S3n, hatar verkligen Sony själv, plastiga äckliga telefoner och dessutom är dom extremt sega på att släppa nya androidversioner, aldrig mer sony.
Hehe jag har pengarna men jag anser att 4000 kr för en mobiltelefon är gränsen. Men så vill man gärna ha så mycket som möjligt för pengarna.

Sony är säkert långsamma för uppdateringar men förövrigt verkar de relativt omtyckta. Och om inte annat finns det alltid custom roms om man nu vill förlora garantin vill säga.

Men visst jag håller med, deras telefoner är ganska plastiga.

2012-06-08, 18:07   #9

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Har nu varit i butiken o tittat på dem.

Xperia S är verkligen ingen vacker syn och dessutom väldigt kantig att hålla i. Skärmen var dessutom sämre än ex Samsung Galaxy S2

Google Nexus känns lagom stor och byggkvalitén är okay. Problemet är bara att jag upplevde en del lagg bara av att bläddra i menyerna

Samsung Galaxy S3 är sjukt nice men priset är förhögt för att det ska vara värt det

Samsung Galaxy S2 känns ganska lik S3an men då i ett något mindre och kantigare format. Man kan inte tro att denna telefon är 1 år gammal. Problemet för mig är dock om den kanske är något för liten.

Samsung Note var för stor och upplevdes dessutom som ganska långsam i menyerna även om det inte hackade.

2012-06-10, 09:47   #10

johnh3

Medlem

Plats: Luleå

Registrerad: jun 2010

Nokia Lumia 900 skulle kunna vara ett alternativ även om det är Windows Phone:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1135421
App utbudet är helt okej till dessa numera också:
http://allaboutwindowsphone.com/news...d_to_Windo.php
johnh3 är inte uppkopplad
2012-06-10, 10:31   #11

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av johnh3 Visa inlägg
Nokia Lumia 900 skulle kunna vara ett alternativ även om det är Windows Phone:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1135421
App utbudet är helt okej till dessa numera också:
http://allaboutwindowsphone.com/news...d_to_Windo.php
Har en HTC Titan(Windows Phone) som jobb telefon och visst fungerar den bra men som privat telefon anser jag inte det räcker till om man vill leka lite med den. Möjligheterna är helt enkelt för få för att kunna kalla den flexibel. Det går ju att installera custom roms nu men just nu ger det inte väldigt mycket egentligen.

Visst finns det appar i appmarket men tyvärr håller de faktiskt väldigt låg kvalité och då pratar jag om de betalda apparna, gratis apparna är nästan ett skämt.

Som sagt, Windows Phone fungerar perfekt att bara ringa och kolla mail med men allt annat är verkligen ingen höjdare.

Ska jag köpa en ny privat lur så blir det antingen S2 som faktiskt står sig ganska bra fortfarande konstigt nog eller möjligen S3 (när och om den går ner till runt 4000 kr).

2012-06-22, 10:11   #12

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

Undvik Note, du blir fast och kan inte gå ner till pysslingarna igen.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
2012-06-22, 10:19   #13

toxicstone

Medlem

toxicstones avatar

Plats: Malmö/staffanstorp

Registrerad: jul 2009

Citat:
Hej!

Jag har idag en HTC Desire S som jag köpte för 1 år sen och redan efter par månader kändes den lite gammal och främst anledningen är att den är så liten.

Så nu vill jag ha något större helt enkelt.

Samsung Galaxy S3 med 4,8" ser ju inte dum ut men 4000 kr (beg/utan garanti/med kvitto) känns ändå lite väl mycket. Jag skulle väll kunna tänka mig lätta 3000-4000 kr men då ska det vara en ny telefon med garanti.

De jag funderar på annars är Samsung Google Nexus, Samsung Galaxy S2(känns dock lite gammal nu), Sony Xperia S eller då möjligen SonyEricsson Arc S(flickvännen har en sådan).

Vilken ligger bra till? vilken bör jag absolut undvika?
Why not galaxy note?, eller lite för stor

Citat:
Har nu varit i butiken o tittat på dem.

Xperia S är verkligen ingen vacker syn och dessutom väldigt kantig att hålla i. Skärmen var dessutom sämre än ex Samsung Galaxy S2

Google Nexus känns lagom stor och byggkvalitén är okay. Problemet är bara att jag upplevde en del lagg bara av att bläddra i menyerna

Samsung Galaxy S3 är sjukt nice men priset är förhögt för att det ska vara värt det

Samsung Galaxy S2 känns ganska lik S3an men då i ett något mindre och kantigare format. Man kan inte tro att denna telefon är 1 år gammal. Problemet för mig är dock om den kanske är något för liten.

Samsung Note var för stor och upplevdes dessutom som ganska långsam i menyerna även om det inte hackade.
Note är ju knappast långsam, måste varit något fel på den du prövade, det kan jag motbevisa direkt, den har bättre spec än galaxy s2 och den får snart 4.0 som s2a, hoppas du inte jämnförde den med olika versioner på android.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
Undvik Note, du blir fast och kan inte gå ner till pysslingarna igen.

Ja verkligen, stör mig bara på alla småtjejer som bölar över den och säger att den är som en tegelsten :S

Citat:

Och varför skulle du tröttna på en mobil bara för att den funnits ett tag ute? den bleknar inte om det är det du tror.

Senast redigerad av toxicstone 2012-06-22 klockan 10:26.
2012-06-22, 10:29   #14

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Tack för all input!

Jag valde en HTC Titan så länge med WP och är väldigt nöjd just nu.

2012-06-22, 10:31   #15

Sagofiguren

Medlem

Sagofigurens avatar

Plats: Blekinge

Registrerad: jun 2007

Har själv en Xperia S och drog in ICS 4.0.4 på den igår, kommer officielt till Sverige nästa vecka. Och jag är riktigt nöjd med telefonen med tanke på priset. Troligtvis kommer den att får JB vid en senare tillfälle också. Ett bra köp!

Edit: To slow

Mobo ASUS Sabertooth Z77 Minnen Corsair VENGEANCE 16GB CPU i5 3570K
GPU Gainward GeForce GTX 680 Phantom 2GB SSD HyperX 120GB
Kylning Corsair H40 Skärm Samsung S27A950D Chassi NZXT H2
Sagofiguren är inte uppkopplad Folding
2012-06-22, 10:40   #16

zelxi

Medlem

zelxis avatar

Plats: Malmö

Registrerad: maj 2007

Citat:
Har en HTC Titan(Windows Phone) som jobb telefon och visst fungerar den bra men som privat telefon anser jag inte det räcker till om man vill leka lite med den. Möjligheterna är helt enkelt för få för att kunna kalla den flexibel. Det går ju att installera custom roms nu men just nu ger det inte väldigt mycket egentligen.

Visst finns det appar i appmarket men tyvärr håller de faktiskt väldigt låg kvalité och då pratar jag om de betalda apparna, gratis apparna är nästan ett skämt.

Som sagt, Windows Phone fungerar perfekt att bara ringa och kolla mail med men allt annat är verkligen ingen höjdare.

Ska jag köpa en ny privat lur så blir det antingen S2 som faktiskt står sig ganska bra fortfarande konstigt nog eller möjligen S3 (när och om den går ner till runt 4000 kr).
Du svarar ju på din egen fråga , välj S3 om du inte har bråttom. Själv har jag Xperia S vilket jag är helt nöjd med, 4.0.4 ICS släpptes precis nu men du tycker utformingen är kantig så.. smaken är som baken. En ny Nexus bör komma i höst men lär garanterat kosta mer än 4k om det nu blir ett alternativ vid det tillfället.

EDIT: Damn, måste sluta sega när jag skriver nya inlägg...

RTS :D
zelxi är inte uppkopplad
2012-06-22, 10:51   #17

annamattias

Medlem

Plats: Boxholm

Registrerad: jul 2011

Själv sitter man på en htc desire hd med 4.3" skärm och är grymt nöjd med den. tror inte den är så dyr i nypris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=712468
Cooler Master Silencio 550 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Amd Phenom II X6 1055t(95w) 3,5GHZ, Corsair H60 | G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | 2x XFX HD6950 2GB | Antec VP550P 550W | WD Green 1TB | BenQ G2420HDBE |
annamattias är inte uppkopplad Folding
2012-06-22, 14:14   #18

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

Alla androids laggar stock
Byt till custom rom blir det ju någorlunda bättre.
2012-06-22, 14:16   #19

trollhattan

Medlem

Plats: Swedland

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av baxee Visa inlägg
Stämmer verkligen inte, budget lurarna gör kanske det men jag har ännu inte upplevt något lagg med mig galaxy nexus.
trollhattan är inte uppkopplad
2012-06-22, 16:08   #20

baxee

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av trollhattan Visa inlägg
Stämmer verkligen inte, budget lurarna gör kanske det men jag har ännu inte upplevt något lagg med mig galaxy nexus.
Vilken grym galaxy nexus du har då, har också haft den.
Samt, galaxy s2 samt galaxy note.
2012-06-22, 16:29   #21

Giuffria

Medlem

Giuffrias avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Citat:
"Alla"? Det är bara Nexus telefonerna som säljs med stock android. Förövrigt om man sitter och letar fel så hittar man alltid något. Är många som påstår att det laggar men finns även motsatsen. Så vad drar vi för slutsats av det? Jo är man petig kan man säkert uppmärksamma lagg på top modellerna, men för vardagligt bruk är det inget som stör en, om man inte är väldigt petig.
Giuffria är inte uppkopplad
2012-06-22, 18:17   #22

baxee

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Giuffria Visa inlägg
"Alla"? Det är bara Nexus telefonerna som säljs med stock android. Förövrigt om man sitter och letar fel så hittar man alltid något. Är många som påstår att det laggar men finns även motsatsen. Så vad drar vi för slutsats av det? Jo är man petig kan man säkert uppmärksamma lagg på top modellerna, men för vardagligt bruk är det inget som stör en, om man inte är väldigt petig.
Vad pratar du om?
Alla telefoner som säljs har en ROM i sig som är STOCK och inte alltså custom rom.
Sen om det är Vanilla eller om det är TouchWiz har ju ingen skillnad det är fortfarande STOCK för telefonen.
2012-06-22, 21:34   #23

InZ-Audio

Medlem

InZ-Audios avatar

Plats: Örebro

Citat:

Hmm, min Note laggar inte ett skit, så vet inte vad du har gjort med dina lurar, även min gamla ARC funkade klockrent utan något lagg. Du måste ha gjort något fel...
2012-06-22, 21:40   #24

arision

Medlem

arisions avatar

Plats: jämshög

nokia lumia 800 eller samsung galaxy note kanske skulle vara trevlig .. dock vet jag inte hur stor skärm nokian har
2012-06-22, 21:56   #25

SwedenVirre

Medlem

Plats: Ängeholm

Registrerad: jul 2009

Citat:
Min S3a laggar mindre(Inget alls) än min gamla iPhone...

Så att Androider laggar stämmer inte!
2012-06-22, 22:13   #26

Rikimaru

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2007

Marginell skillnad mellan SGS2 och 3, förutom priset då. Jag rekommenderar definitivt S2:an.

Intel i7 2600K | Asus P8P67 | Corsair Vengeance LP 2x4GB 1600mhz | MSI GTX560ti Twin Frozr II | Intel 510 120GB | Samsung SpinPoint F3 1TB | Asus Xonar DX | Corsair AX750W | Windows 7 64 Home Premium |
Rikimaru är inte uppkopplad
2012-06-22, 22:31   #27

Facemeat

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av toxicstone Visa inlägg
Note är ju knappast långsam, måste varit något fel på den du prövade, det kan jag motbevisa direkt, den har bättre spec än galaxy s2 och den får snart 4.0 som s2a, hoppas du inte jämnförde den med olika versioner på android.

Ja verkligen, stör mig bara på alla småtjejer som bölar över den och säger att den är som en tegelsten :S
Har haft min Note ett tag, och jag kommer aldrig mer ha en liten skärm

Tegelsten har man hört en gång, fast det jag hör mest om mobilen är att det är en "stor jäkla TV" haha
Facemeat är inte uppkopplad
2012-06-22, 23:38   #28

baxee

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av InZ-Audio Visa inlägg
Hmm, min Note laggar inte ett skit, så vet inte vad du har gjort med dina lurar, även min gamla ARC funkade klockrent utan något lagg. Du måste ha gjort något fel...
Fast du kanske inte har testat t.ex scrolla din hemskärm?
Samt på alla touchwiz lurar så startar launchern om sig fööör ofta så den måste ladda in hemskärmen igen.
2012-06-23, 07:28   #29

MQuick

Medlem

MQuicks avatar

Plats: Stockholm, Årsta

Registrerad: maj 2012

Mannen som har stenkoll på alla mobiltelefoner skapar en tråd om att få hjälp med vilken han själv ska fixa.. Och sedan köper en telefon som ingen rekomenderat, undrar vad syftet med det hela ens var
2012-06-23, 08:32   #30

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rikimaru Visa inlägg
Marginell skillnad mellan SGS2 och 3, förutom priset då. Jag rekommenderar definitivt S2:an.
Det finns ett par punkter som kan vara avgörande.

SGS2 ger en klart mycket gulare bild än SGS3 som ser vit ut där det ska vara vitt (såg det på en side by side compare video)
SGS3 har ganska mycket större skärm.

Men visst förövrigt håller jag med, SGS2 är fortfarande en prisvärt telefon!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MQuick Visa inlägg
Mannen som har stenkoll på alla mobiltelefoner skapar en tråd om att få hjälp med vilken han själv ska fixa.. Och sedan köper en telefon som ingen rekomenderat, undrar vad syftet med det hela ens var
Ingen aning vad du pratar om, jag har långt ifrån stenkoll på mobiltelefoner och om man skapar en tråd för att få råd så betyder det inte att man måste följa råden om man finner något som tilltalar mer.

Hade jag köpt en ny telefon idag så hade det stått mellan HTC Titan och Samsung GS3 och som vanligt är detta såklart en smaksak.

Sök jobb