Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-23, 13:04   #31

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: /#

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SnowJim Visa inlägg
Det finns ett par punkter som kan vara avgörande.

SGS2 ger en klart mycket gulare bild än SGS3 som ser vit ut där det ska vara vitt (såg det på en side by side compare video)
SGS3 har ganska mycket större skärm.

Men visst förövrigt håller jag med, SGS2 är fortfarande en prisvärt telefon!

Ingen aning vad du pratar om, jag har långt ifrån stenkoll på mobiltelefoner och om man skapar en tråd för att få råd så betyder det inte att man måste följa råden om man finner något som tilltalar mer.

Hade jag köpt en ny telefon idag så hade det stått mellan HTC Titan och Samsung GS3 och som vanligt är detta såklart en smaksak.
Jag kör på film läge på min s2 för jag tycker standard läget är för kallt/blåtonat.. verkligen inte gul.
Boss302 är inte uppkopplad
2012-06-23, 13:39   #32

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av baxee Visa inlägg
Fast du kanske inte har testat t.ex scrolla din hemskärm?
Samt på alla touchwiz lurar så startar launchern om sig fööör ofta så den måste ladda in hemskärmen igen.
Du kanske inte förstår innebörden av "lag", men ingen Android-lur jag känner till som lanserats de senaste åren lider av det. Att icke-hårdvaruaccelererade gränssnitt hackar i animationerna är förståeligt och ett problem som är löst i ICS. Scrolla mellan hemskärmarna på en HTC One-enhet eller på en Galaxy S3 är hur lent och fint som helst.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är inte uppkopplad
2012-06-23, 14:17   #33

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
Jag kör på film läge på min s2 för jag tycker standard läget är för kallt/blåtonat.. verkligen inte gul.
Ta en titt här så ser du ganska klart skillnaden : http://www.youtube.com/watch?v=ALUxf1R0aXU (ex 30:00)
CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V OS disk : Intel X25-M G2 80GB SSD Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W Modulärt

SnowJim är inte uppkopplad
2012-06-23, 14:43   #34

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: /#

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SnowJim Visa inlägg
Ta en titt här så ser du ganska klart skillnaden : http://www.youtube.com/watch?v=ALUxf1R0aXU (ex 30:00)
Jag ser, men väljer jag dynamic på min s2 så blir det vita lätt ljusblått..
Vilket läge kör de? Eller är calibreringen tokig på det exemplaret?

Lite kul också att så många gnällt på att s2an/samoled+ har blåtint på displayen, nu är den istället gul?

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1366280 om man inte är nöjd med standard lägena.

Senast redigerad av Boss302 2012-06-23 klockan 14:53.
Boss302 är inte uppkopplad
2012-06-23, 23:11   #35

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

http://www.youtube.com/watch?feature...v=NMiY1kSTHZw#
01.23 kolla därifrån sen kommer "lagget" jag pratar om ca precis 01:25 alldeles för ofta.
2012-06-24, 00:37   #36

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Och du vet vad du pratar om?
Jag pratade inte om S3 eller Htc One.
Utan dem han hade råd med.

Nu förstår du varför du är en tard.
Alla telefoner som kör ICS flyter på finfint.

Det du pratar om är inte lag, du är uppenbarligen inte förmögen att skilja på hack och lag. Synd. Nåja, din okunnighet, ditt problem.

Xperia S fick precis sin ICS-updatering, fungerar hackfritt.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

2012-06-24, 00:51   #37

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg

Det du pratar om är inte lag, du är uppenbarligen inte förmögen att skilja på hack och lag. Synd. Nåja, din okunnighet, ditt problem.

Är det sant att det är hackfritt på alla ICS telefoner eller hackar det bara mindre än Gingerbread lurar? Har inte hunnit pilla med så många ICS lurar än men jag var under intrycket av att det är mycket bättre men inte helt "löst" ännu. Men Galaxy nexus var inte direkt hack fri i bla scrollning och webläsaren. (Kan hända att den körde någon gammal mjukvara dock) Men inte så så att man störde sig på det heller.
2012-06-24, 02:02   #38

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

Citat:

Lagg skriver jag inte lag.
Lagg är same shit som när de hackar.
2012-06-24, 19:07   #39

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Lagg skriver jag inte lag.
Lagg är same shit som när de hackar.
Nej, "lagg" handlar fortfarande om latens. Bara för att du och dina vänner tycker att "katt" och "hund" betyder samma sak så innebär det inte att ni har rätt. "Lag" eller "lagg" (exakt samma sak) handlar om latens och inget annat, den som tror annat har fel.

2012-06-24, 21:56   #40

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Är det sant att det är hackfritt på alla ICS telefoner eller hackar det bara mindre än Gingerbread lurar? Har inte hunnit pilla med så många ICS lurar än men jag var under intrycket av att det är mycket bättre men inte helt "löst" ännu. Men Galaxy nexus var inte direkt hack fri i bla scrollning och webläsaren. (Kan hända att den körde någon gammal mjukvara dock) Men inte så så att man störde sig på det heller.
ICS kommer med full hårdvaruaccelerering och problemet Android haft med hackande animationer får ses som löst. Om du haft problem med en Galaxy Nexus har det garanterat varit så p.g.a. en tidig version.

2012-06-24, 22:02   #41

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
ICS kommer med full hårdvaruaccelerering och problemet Android haft med hackande animationer får ses som löst. Om du haft problem med en Galaxy Nexus har det garanterat varit så p.g.a. en tidig version.
Jo det var ett tag sen ska se om man kan få pröva på lite kompisars telefoner.
2012-06-25, 10:23   #42

Hulle

Medlem

Hulles avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jan 2005

Citat:
http://www.youtube.com/watch?feature...v=NMiY1kSTHZw#
01.23 kolla därifrån sen kommer "lagget" jag pratar om ca precis 01:25 alldeles för ofta.

Det uppstår för att han har massor med widgets som vill uppdatera sig samtidigt som han bläddrar runt. Om man är lite mer sparsam och bara lägger upp widgets som man faktiskt har användning för (ingen har användning för 15 widgets...) får du inga sådana hack (det är inte lagg då det handlar om nätverkslatens).

EDIT: Och naturligtvis om du kör en vettig launcher. Exempelvis så uppstod det exakt NOLL sådana hack med Launcher Pro på min gamla Desire (2.3.7).

/hulle.
2012-06-25, 18:06   #43

MaLo

Moderator

MaLos avatar

Plats: Solen

Registrerad: apr 2002

Helt onödigt bråk.

*Tråd rensad*

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM
MaLo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna