Citat:
Ursprungligen inskrivet av
sodapop
Hej!
Det är dags för en ny telefon, och jag står i valet och kvalet mellan Lumia 710 och Lumia 800. Som ni förstår är det en Windows-lur jag är sugen på.
710 känns för mig mer prisvärd - men kommer jag att bli besviken om jag väljer den framför 800? Mina två huvudfrågor:
1- Är hårdvaruspecifikationerna så lika som de ser ut på t.ex. Prisjakt? Samma processor, grafik, etc. Kommer jag att uppleva samma flyt på båda?
2- Batteritiden. 800 har ett batteri på 1450 mAh jämfört med 1300 mAh på 710. Vad innebär det egentligen i tid? Uppgifterna som jag hittar (återigen på bl.a. prisjakt) känns ju helt tagna ur luften.
Tacksam för lite hjälp och input, har inte så mycket erfarenhet av moderna telefoner.
1. Ja de är samma bortsett från ngt sämre skärm och mindre lagringsutrymme i 710. Ingen av modellerna har sd-slot så man kan inte utöka.
2. Tror inte skillnaden är så värst stor att det väger upp hela köpet av 800. Men sedan har ju 800 en strömsnålare skärm vilket hjälper till.
Jag har en en 710 och är nöjd med den. Jag hade säkert varit lika nöjd med 800 men det hade ju svidit lite mer i plånboken.