Sidan 2 av 9 1 2 345 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-06-21, 18:12   #31

Bennystreetracer

Medlem

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry Visa inlägg
När kommer iphone 5 ut? Ett år efter S3, 2 år? Ganska avgörande.
Troligen under hösten.
Bennystreetracer är inte uppkopplad
2012-06-21, 18:14   #32

zeddiz

Medlem

zeddizs avatar

Plats: Umeå

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ströbröd Visa inlägg
Hoppas fan inte den ser ut som iphone 4 den är så jävla obekväm och väger som en tegelsten gämfört med min s2:a.
Kmr aldrig köpa apple om det inte blir dictatur på att alla måste äga en.
Personligen tycker jag att den är väldigt bekväm just pga vikten, känns inte som man ska kunna klämma sönder skiten med händerna så som den nya SIII som känns som ett stycke plastflaska.
zeddiz är inte uppkopplad
2012-06-21, 18:14   #33

biorrith

Medlem

Plats: Ängelholm

Registrerad: feb 2011

Dessa Iphone vs. Android krig.
Jag gick från en 3GS till en S3 och jag måste säga att det är hugget som stucket. Visst, iOS må vara låst men det är så jäkla smidigt! Det funkar out of box, det är det som Svenssons gillar. Den lilla skärmen utnyttas så otroligt bra! Trots att min S3a har större skärm så hade man mer info på den lilla iphonen tyckte jag.
S3an är grym den med såklart, jag gillar grejen med widgets. Androidlovers argument är alltid "att den kan anpassas mycket mer". Jotack, den måste anpassas. Jag har haft den i 3 veckor snart och jag är fortfarande inte nöjd. Men det är det som är kul också.
LAN-dator - 2x Dell D531 - iPad 4 - DMtech 7525B - Samsung S3 - Canon 350D
biorrith är inte uppkopplad
2012-06-21, 18:20   #34

Triton242

Medlem

Plats: Nyköping/Tystberga

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av -GufuX- Visa inlägg
Vem i helvete köper en Iphone för att den ska vara en beast, hårdvarumässigt?!

Man köper Apple produkter för att dem fungerar utan massa moddar och grejor, SYMBIOS!

Nej jag är ingen apple fanboy, tvärt om!
Exakt vad jag skulle skriva.
80486 DX266@0,08| P54CP75@0,09| P54C 150@0,188| P55C166@0,23| P2 Celeron 433@0,51| Dual celeron 366@0,55|Dual P3 Coppermine 650@0,88|Athlon 1700+@3200+|Athlon 3200+@4000+|Core2duo 8400@4,2| I7 860@3,8|CD2 7400@3,0|
Aktiva system HTPC1 I7 2600k@4,75|HTPC2 I3 2120| Server: cd2 6600
Triton242 är inte uppkopplad
2012-06-21, 18:33   #35

Gr8t

Medlem

Registrerad: nov 2011

Majoritet av användarna i den här tråden måste vara teenis i 18 års åldern med några glesa fjun på hakan med tanke på det patetiskt uppträdandet..

ps. förmodligen köper man en phön 5 oavsett prestanda/funktioner, det lär räcka för mig hur som helst, det finns mkt mer här i livet jag vill syssla med än att modda och mecka med en apparat, GÖTT med NERDUMMAT och FASTLÅST, eller hur man nu vill se det..
CPU: i7 3930k / Phanteks PH-TC14PE MB: ASUS Rampage IV Formula GPU: ASUS GTX 680 Direct CUII OC Minne: Corsair 16GB 1600mhz LP QuadChannel PSU: NZXT Hale 90-1000W SSD: Samsung 840 PRO 256 GB HDD: Samsung EcoGreen 1.5TB # Samsung EcoGreen 2TB x 2 # Seagate Barracuda 3TB 7200rpm Chassi: NZXT Switch 810 Styrdonen: Qpad MK 80 # Qpad OM75 Monitor: BenQ XL2420T
Gr8t är inte uppkopplad
2012-06-21, 18:46   #36

Focal

Medlem

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Nä, för Galaxy S3 behöver ingen hjälp att skämma ut sig, det gör den så bra på egen hand
Den är väldigt fin i vitt. Jag har inget tycke för den i blått.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeVvE Visa inlägg
Fulaste telefonen som finns just nu och stor som en tablet.
Det är möjligt att den är stor, men den använder stora delar av framsidan till skärmen. Inte som iPhone då den nästan har en halv skärms yta under och över skärmen. Den blåa är inget att prata om i skönhet däremot den vita är mycket snygg.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Softysanta Visa inlägg
Utseendet är personligt och att den är stor som en tablet är att överdriva. S3:an får enkelt plats i fickan och känns inte stor i handen. Om man inte har väldigt små fingrar då.
Tummen upp!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Efta Visa inlägg
Finns säkert folk som tycker den är jättefin, och det är väl bara synd om dig att du föddes med små händer (sätt i valfri kommentar som refererar till en sammanhang mellan storlek på manus i förhållande till fallos).
Jag har relativt små händer, men jag nöjer mig med att hålla den i vänster hand och peka med högern!
Focal är uppkopplad nu
2012-06-21, 18:47   #37

jonthan

Medlem

jonthans avatar

Plats: jönköping

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av baxee Visa inlägg
Fast då finns det ju även appar till android som kostar när det inte gör det på iOS och det har väl endå tillverkarna med och göra?
Android kommer aldrig få lika bra flyt som iOS.
Att säga ALDRIG är väll ändå att ta i, är inte för eller mot något, du vet ju inte vad som händer om 2-3 år

Skickades från m.sweclockers.com
Nick i spel och Steam: BattlePilgrim RabattKod.se
jonthan är inte uppkopplad Folding
2012-06-21, 18:57   #38

LeVvE

Medlem

LeVvEs avatar

Plats: Värmland

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Softysanta Visa inlägg
Utseendet är personligt och att den är stor som en tablet är att överdriva. S3:an får enkelt plats i fickan och känns inte stor i handen. Om man inte har väldigt små fingrar då.
Känns väldigt stor i handen, känns som att vi går tillbaka i tiden. Förut försökte man krympa komponenter, få en mindre telefon och nu blir de bara större och större.

Själv tar jag mindre skärm med samma upplösning ist för att göra den 1" större.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Efta Visa inlägg
Finns säkert folk som tycker den är jättefin, och det är väl bara synd om dig att du föddes med små händer (sätt i valfri kommentar som refererar till en sammanhang mellan storlek på manus i förhållande till fallos).
Man behöver inte ha små händer för att tycka att telefonen är stor, va fan pratar du om, samma som om jag skulle säga du tycker den är helt ok för att du är fet och har feta fingrar.

Senast redigerad av LeVvE 2012-06-21 klockan 19:04.
LeVvE är uppkopplad nu
2012-06-21, 19:01   #39

zipmiX

Medlem

zipmiXs avatar

Plats: Västerås

Registrerad: sep 2004

Aldrig varit intresserad av Lockphone ärligt talat.
[Ljud]
NAD & DALI
zipmiX är uppkopplad nu
2012-06-21, 19:03   #40

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jonthan Visa inlägg
Att säga ALDRIG är väll ändå att ta i, är inte för eller mot något, du vet ju inte vad som händer om 2-3 år

Jodå, klart kan det ju hända något om ett par år men hittilts har iOS haft mest flyt i sina lurar.
Varje gång man scrollar på android så laggar det till, vilket är ganska störigt enligt mig.

Men android är helt klart roligare.

Har haft Sgs2, Galaxy Nexus, Galaxy Note.

Sen förstår jag inte vad folk menar att dom känner sig låst?
Jag fattar det faktiskt inte, det är ju bara jailbreaka
samma med android är det bara att roota.
2012-06-21, 19:08   #41

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Prestandaskillnaderna kommer ju troligen vara minimala och iOS 6 är trevligt, men ingen revolution (jag har testat betan).
Och det är OS'et, inte hårdvaran som avgör om det sopas mattan med något annat eftersom dagens hårdvara är mer än tillräckligt snabb.

Så android-fans kommer inte övertygas och vi som redan sålt vår själ till Apple stannar kvar
2012-06-21, 19:22   #42

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Själv fattar jag inte varför alla ska ha den senaste mobiltelefonen hela tiden.
Huvudsaken är ju att ringa/smsa. En del kanske vill kunna spela lite eller gå in på facebook eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att kolla facebook 24/7?
Om kvaliten på ljudet är bra så är jag nöjd.

Jag tycker inte det är "fel" att ha iPhone eller Samsung eller så men att köpa en ny varje år (som ganska många gör) är väldigt korkat i min åsikt.
Waowt är inte uppkopplad
2012-06-21, 19:31   #43

Slaktardej

Medlem

Slaktardejs avatar

Plats: Östersund

Registrerad: mar 2012

Citat:
Skärmen på SGS3 är inte i närheten av vad som kan anses för stort för en telefon.
En iPhone har alldeles för liten skärm imo, även om iPhone 5 ska ha en på 3,95".

Go Android and Go HTC!
2012-06-21, 19:47   #44

BorN

Medlem

BorNs avatar

Plats: Mellansverige

Registrerad: feb 2006

Vill du ha en telefon som du inte behöver mecka med så köper du en iPhone, gillar du att mecka runt och ställa in så köper du en Android lur.

Jag gillar att ha en stabil lur och att mecka så jag jailbreakade min iLur

Obs. jag är absolut inte någon fanboy, om något så ogillar jag Apple, men deras lurar är fan riktigt bra och dom som säger nå annat har helt enkelt förutfattade meningar som dom vägrar böja på.
"Yeah I got all five fingers, three on this hand and two on the other one"
BorN är inte uppkopplad
2012-06-21, 20:28   #45

LeVvE

Medlem

LeVvEs avatar

Plats: Värmland

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Slaktardej Visa inlägg
Skärmen på SGS3 är inte i närheten av vad som kan anses för stort för en telefon.
En iPhone har alldeles för liten skärm imo, även om iPhone 5 ska ha en på 3,95".

Go Android and Go HTC!
Med den upplösningen så är skärmen för stor, kunde gjort skärmen mindre, typ 4"-4.2" max med samma upplösning och haft telefonen mindre i helhet.

Galaxy Nexus med mindre skärm (så det gör telefonen mindre), högre upplösning och bättre specs, ge mig en sån.

PS: Lol fanboiii
LeVvE är uppkopplad nu
2012-06-21, 20:39   #46

biorrith

Medlem

Plats: Ängelholm

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gr8t Visa inlägg
Majoritet av användarna i den här tråden måste vara teenis i 18 års åldern med några glesa fjun på hakan med tanke på det patetiskt uppträdandet..

ps. förmodligen köper man en phön 5 oavsett prestanda/funktioner, det lär räcka för mig hur som helst, det finns mkt mer här i livet jag vill syssla med än att modda och mecka med en apparat, GÖTT med NERDUMMAT och FASTLÅST, eller hur man nu vill se det..
Hehe klockrent! Det är det jag alltid har försökt säga, iPhone funkar bara! Android har fler val och man kan ändra mycker mer. Men man MÅSTE ändra, annars är allt gräsligt. Det har tagit mig ett tag att bli nöjd med min S3, men det tar sig iaf. Men fan vad jag stör mig på att den tror att den vet vad jag tänker skriva hela tiden...
LAN-dator - 2x Dell D531 - iPad 4 - DMtech 7525B - Samsung S3 - Canon 350D
biorrith är inte uppkopplad
2012-06-21, 20:45   #47

myp

Medlem

Plats: Askersund

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Samurai237 Visa inlägg
Vad ska de skämma ut S3an med?

Ytterligare en mobil med liten skärm, med ett oerhört låst operativsystem, med en app-butik där appar som finns gratis till Android kostar pengar?

Oavsett hur kraftfull hårdvaran i iPhone 5 kommer vara är det fortfarande bara iPhone-fanboys som blir imponerade av den.
Mm för laggiga Android är ju underbart. Funderar på att byta sida on det inte blir bättre

myp är inte uppkopplad
2012-06-21, 20:56   #48

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
För att Apple stämde Samsung med motiveringen att "en rektangel med rundade hörn" och "lika stort utrymme över som under skärmen" är varumärkesintrång.

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är uppkopplad nu
2012-06-21, 21:05   #49

Bennystreetracer

Medlem

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zuggmate Visa inlägg
För att Apple stämde Samsung med motiveringen att "en rektangel med rundade hörn" och "lika stort utrymme över som under skärmen" är varumärkesintrång.
Lämna sådant utanför här!
Bennystreetracer är inte uppkopplad
2012-06-21, 21:11   #50

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: /#

Registrerad: aug 2004

Spelar ingen roll vilken hårdvara de klämmer in.

Ios är ios o android är android.. Allvarligt, hur många väljer en android idag för att 4S hårdvara skulle vara för klen??

Smaken är som baken. Jag köper inte iphone igen även om så 5an skulle ha desktop prestanda.
Boss302 är inte uppkopplad
2012-06-21, 21:24   #51

Curemylife

Medlem

Curemylifes avatar

Plats: Stockholm

Citat:

Haha kommit till fel forum månne?
2012-06-21, 21:29   #52

Curemylife

Medlem

Curemylifes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av biorrith Visa inlägg
Hehe klockrent! Det är det jag alltid har försökt säga, iPhone funkar bara! Android har fler val och man kan ändra mycker mer. Men man MÅSTE ändra, annars är allt gräsligt. Det har tagit mig ett tag att bli nöjd med min S3, men det tar sig iaf. Men fan vad jag stör mig på att den tror att den vet vad jag tänker skriva hela tiden...
Haha det går att också att ändra!! Håller helt med dig och jag orkade faktiskt inte med det efter ett tag, kändes lite som Andriod är mer får tonåringar med kli i fingrarna som alltid måste göra någonting. Å andra sidan sitter gubben på 60år och är fullkomligt lyrisk över Android och sin Transformer. Skulle faktiskt uppskatta lite mer "färdiga" Android" versioner och såklart snyggare och skönare telefon modeller(IMO).
2012-06-21, 21:45   #53

TheTriumpH

Medlem

TheTriumpHs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Samurai237 Visa inlägg
Vad ska de skämma ut S3an med?

Ytterligare en mobil med liten skärm, med ett oerhört låst operativsystem, med en app-butik där appar som finns gratis till Android kostar pengar?

Oavsett hur kraftfull hårdvaran i iPhone 5 kommer vara är det fortfarande bara iPhone-fanboys som blir imponerade av den.
Skämma ut den helt hårdvarumässigt, slippa risig billig platskänsla,och en form som Apple hade på första iPhone. Att hålla något i handen som känns gediget är värt mer för mig än 842 cores i en telefon som ändå bara använder 2. Samsung lockar bara användare som inte vet något med samma sifferspel som kameratillverkare kör. Hör varje dag hur våra lagerarbetare pratar om att de minsann vet att en kamera är bättre för att den har fler megapixlar, och att Samsung är bättre än iPhone för att den har fler kärnor. Och de tror till och med att en klockhastigheten är det enda som avgör hur snabbt något är eller upplevs. Det är Samsungs fanboys, det är samsungs publik.

Jag förstår att folk inte vill låsa in sig i Apples ekosystem, och det är helt okej. Men att påstå att någon annan tillverkare är ens i närheten hårdvarumässigt eller mjukvarumässigt är rent ut sagt fånigt. Men man värderar olika saker så klart. Flera knappar som gör samma sak någon?

Innan iPhone hade vi BlackBerry och Nokia-telefoner.. På riktigt. Nu är folk så jävla vana men fatta vad Apple gjorde. Sen att Google gjorde en exakt kopia som nu vidareutvecklats av Samsung är bara bra för oss konsumenter då det tvingar alla företag att utvecklas. Men seriöst, varför ens försöka snacka skit om Apple bara för att gå emot mängden? Jag vet att vi lever i en subkultur som gärna vill sticka ut, men hur man kan klanka ner på Apple och samtidigt vara intresserad av teknik är för mig oförståeligt.

Jag skulle aldrig klara mig utan min iPhone, eller min Windows7 stationära. Och nästa gång jag köper TV kommer det garanterat att bli en Samsung. Varför ska man vara så jävla låst vid en tillverkare? Alla är bra på sina saker.

TheTriumpH är inte uppkopplad
2012-06-21, 21:49   #54

TheTriumpH

Medlem

TheTriumpHs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BorN Visa inlägg
Vill du ha en telefon som du inte behöver mecka med så köper du en iPhone, gillar du att mecka runt och ställa in så köper du en Android lur.

Jag gillar att ha en stabil lur och att mecka så jag jailbreakade min iLur

Obs. jag är absolut inte någon fanboy, om något så ogillar jag Apple, men deras lurar är fan riktigt bra och dom som säger nå annat har helt enkelt förutfattade meningar som dom vägrar böja på.
Gillar din inställning! Bäst skrivet av alla i den här diskussionen.
Jag älskar att mecka med dator, pilla med linuxserver, bygga eget osv, men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja mecka och hålla på med sin telefon. Den är ju ett verktyg, som alltid måste fungera snabbt och klockrent. Om jag hade en Android skulle jag aldrig få något gjort utan bara modda, ändra och pilla hela tiden. Det är inte meningen med en telefon för mig personligen, skulle ta för mycket tid från programmering och riktigt hårdvarupill =)

TheTriumpH är inte uppkopplad
2012-06-21, 21:55   #55

Rikimaru

Medlem

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
Själv fattar jag inte varför alla ska ha den senaste mobiltelefonen hela tiden.
Huvudsaken är ju att ringa/smsa. En del kanske vill kunna spela lite eller gå in på facebook eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att kolla facebook 24/7?
Om kvaliten på ljudet är bra så är jag nöjd.

Jag tycker inte det är "fel" att ha iPhone eller Samsung eller så men att köpa en ny varje år (som ganska många gör) är väldigt korkat i min åsikt.
Den senaste mobilen är någon sorts statusgrej bland yngre människor. Jag förstår det inte heller, men det är ett av vår tids underliga fenomen.

Jag har SGS2 nu och kan verkligen inte tänka mig att byta ut den förrän den går sönder, eller är hopplöst utdaterad av någon ny sorts cool teknologi.

Intel i7 2600K | Asus P8P67 | Corsair Vengeance LP 2x4GB 1600mhz | MSI GTX560ti Twin Frozr II | Intel 510 120GB | Samsung SpinPoint F3 1TB | Asus Xonar DX | Corsair AX750W | Windows 7 64 Home Premium |
Rikimaru är inte uppkopplad
2012-06-21, 21:59   #56

Wannebe

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2007

För mig spelar det ingen roll hur bra nya iphone blir, för jag är inte intresserad av ett så låst system. Tacka vet jag Android, o så länge iphone inte öppnar sitt system så kvittar det hur bra dom blir på pappret.
Sitter med en sgs3 o jag kan bara säga "wow" vilken lur..
Wannebe är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:16   #57

SuperMupster

Medlem

Plats: Skellefteå

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av biorrith Visa inlägg
Dessa Iphone vs. Android krig.
Jag gick från en 3GS till en S3 och jag måste säga att det är hugget som stucket. Visst, iOS må vara låst men det är så jäkla smidigt! Det funkar out of box, det är det som Svenssons gillar. Den lilla skärmen utnyttas så otroligt bra! Trots att min S3a har större skärm så hade man mer info på den lilla iphonen tyckte jag.
S3an är grym den med såklart, jag gillar grejen med widgets. Androidlovers argument är alltid "att den kan anpassas mycket mer". Jotack, den måste anpassas. Jag har haft den i 3 veckor snart och jag är fortfarande inte nöjd. Men det är det som är kul också.
OFFTOP... sonys egna gränsnit är underbart, förutom den lilla nackdelen att det inte går att byta ikoner på mapparna som jag vill ha längst ner bredvid appdrawern..
det är det enda som gör att jag kör LAuncher pro plus på min Xperia S
så bytt ut samsungs riktigt dåliga gränssnitt....

ontop
eftersom den kommer ut bra mycket senare än SIII:an så är det inte speciellt relevant...
iphone:s är för personer som gillar att bara plocka ut mobilen ur lådan, ladda och köra.
men för dig som vill kunna leka runt lite och ändra utseendet samt leka med widgets och dyl är det android som gäller

nästan så att man kan säga att dessa 2 operativ slåss om olika målgrupper om man ska hårddra det
Cpu: i7 920 @ 4,0Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 3tb WD (lagring), 250gb WD(primär) || Drivs av ett Corsiar vx 550W
SuperMupster är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:22   #58

Coldfire2143

Medlem

Coldfire2143s avatar

Plats: Göteborg/Bollnäs

Registrerad: okt 2009

Citat:
Nämen kolla vem som nyss har fyllt 20.
Coldfire2143 är uppkopplad nu
2012-06-21, 22:25   #59

toxicstone

Medlem

toxicstones avatar

Plats: Malmö/staffanstorp

Registrerad: jul 2009

Pinsamma folk som ska jämnföra, apple har EN telefon, dem andra har 7 typ så det är klart apples lur är mer optimerad, säger väll sig själv.

S3 är knappast för stor, är mongo som inte kan hantera en telefon, har själv en note som jag är skitnöjd över, vill inte ha större och minst 4.5". osv osv.
2012-06-21, 22:26   #60

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bennystreetracer Visa inlägg
Foxconns chef säger att nästa iphone kommer skämma ut S3. Tror ni att nästa iphone kommer bli bäst?

Kan man lita på Terry?

Länk: http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/231...3#xtor=AD-500-[prisjakt.nu/pryl]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Jag tror det. Med iPhone 4 och 4s som var mer eller mindre sämre än många andra telefoner så tror jag dom kommer köra hårt den här gången. Förväntar mig att apple släpper en riktigt fet telefon.