Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Samurai237
Vad ska de skämma ut S3an med?
Ytterligare en mobil med liten skärm, med ett oerhört låst operativsystem, med en app-butik där appar som finns gratis till Android kostar pengar?
Oavsett hur kraftfull hårdvaran i iPhone 5 kommer vara är det fortfarande bara iPhone-fanboys som blir imponerade av den.
Skämma ut den helt hårdvarumässigt, slippa risig billig platskänsla,och en form som Apple hade på första iPhone. Att hålla något i handen som känns gediget är värt mer för mig än 842 cores i en telefon som ändå bara använder 2. Samsung lockar bara användare som inte vet något med samma sifferspel som kameratillverkare kör. Hör varje dag hur våra lagerarbetare pratar om att de minsann vet att en kamera är bättre för att den har fler megapixlar, och att Samsung är bättre än iPhone för att den har fler kärnor. Och de tror till och med att en klockhastigheten är det enda som avgör hur snabbt något är eller upplevs. Det är Samsungs fanboys, det är samsungs publik.
Jag förstår att folk inte vill låsa in sig i Apples ekosystem, och det är helt okej. Men att påstå att någon annan tillverkare är ens i närheten hårdvarumässigt eller mjukvarumässigt är rent ut sagt fånigt. Men man värderar olika saker så klart. Flera knappar som gör samma sak någon?
Innan iPhone hade vi BlackBerry och Nokia-telefoner.. På riktigt. Nu är folk så jävla vana men fatta vad Apple gjorde. Sen att Google gjorde en exakt kopia som nu vidareutvecklats av Samsung är bara bra för oss konsumenter då det tvingar alla företag att utvecklas. Men seriöst, varför ens försöka snacka skit om Apple bara för att gå emot mängden? Jag vet att vi lever i en subkultur som gärna vill sticka ut, men hur man kan klanka ner på Apple och samtidigt vara intresserad av teknik är för mig oförståeligt.
Jag skulle aldrig klara mig utan min iPhone, eller min Windows7 stationära. Och nästa gång jag köper TV kommer det garanterat att bli en Samsung. Varför ska man vara så jävla låst vid en tillverkare? Alla är bra på sina saker.