Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Waowt
Själv fattar jag inte varför alla ska ha den senaste mobiltelefonen hela tiden.
Huvudsaken är ju att ringa/smsa. En del kanske vill kunna spela lite eller gå in på facebook eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att kolla facebook 24/7?
Om kvaliten på ljudet är bra så är jag nöjd.
Jag tycker inte det är "fel" att ha iPhone eller Samsung eller så men att köpa en ny varje år (som ganska många gör) är väldigt korkat i min åsikt.
Jag fattar inte varför alla ska ha dom senaste datorkomponenterna hela tiden.
Huvudsaken är ju att skriva ut word dokument och spela ms röj. En del kanske vill kunna spela lite Doom eller surfa på Internet eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att ha bredband och surfa på internet 24/7?
Med min mobil använder jag till torrents, skriver mail (oftare än ringer och smsar!), datorstyrning, aktier, bank (transaktioner). Till jobbet använder jag den som PDA där jag huvudsakligen använder S Memo med penna och kamera för att ta bilder. Kalender både privat och till jobb och synkar den direkt till mitt google konto för access vid datorn. Till fritid använder jag den som musikspelare (spotify) och för ljudböcker.
Telefonen är vad du gör den till och jag har gjort min till ett viktigt verktyg för att underlätta mitt arbete och förgylla min fritid när jag är ute och reser.
Jag är inte längre fjortis så facebook behöver jag inte.