Sidan 3 av 9 12 3 456 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-06-21, 22:27   #61

RambOFreAc

Medlem

Registrerad: sep 2011

Apple wish
2012-06-21, 22:28   #62

elklazor

Medlem

elklazors avatar

Plats: Norrland

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zoidberg Visa inlägg
Håller tummarna för att den gör det

Come at me haters!
I helv*te heller...

Senast redigerad av Moderator 2013-02-26 klockan 06:06. Anledning: Verkade som en bra idé vid tidpunkten.
elklazor är uppkopplad nu
2012-06-21, 22:28   #63

Sephinator

Medlem

Sephinators avatar

Plats: Sundsvall

Registrerad: sep 2009

Blöhh, all this hate.

Är ju intressant om det kommer ny teknik, vilken tillverkare det än är.
Visst, iOS är mer låst än android, men med jailbreak så tar det ett steg närmare.

Jag använder själv Android på min ZTE Blade (highend ftw), vilket jag kör en ICS-rom på. Mycket jobb (wipa, partionera, wipa, installera rom, wipa) och svordomar innan jag fick det att fungera, men det fungerar i alla fall.

Jag gillar android, men har inget emot iOS alls. Det är helt enkelt ingenting för mig då jag gillar att leka runt med det mesta. Men jag ragear inte på de som använder iOS att de är lata, dumma, idioter blabla etc. för det.

Blir så irriterad på allt hat i alla dessa trådar utan någon som helst mening.
Vi borde bara vara glada att det kommer ny teknik som tar utvecklingen framåt.

♥ HTML5 | CSS3 | JS/jQuery | PHP | C++ | OpenGL ♥
Sephinator är inte uppkopplad Folding
2012-06-21, 22:30   #64

Zoidberg

Medlem

Zoidbergs avatar

Plats: Katrineholm

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av elklazor Visa inlägg
I helv*te heller...
Ja för världen går ju under om Apple lyckas ha den bästa telefonen på marknaden.
Datorsystem: Intel Core i7 2600K @3,8GHz - 2x XFX Radeon HD7950 3GB CrossfireX - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX850 w/ MDPC-X Sleeve - Corsair Vengeance 16GB @1600Mhz - Asus P8P67 PRO B3 - Samsung SSD 830-Series 128GB - Caerula Obsidian
Zoidberg är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:31   #65

RobCar

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sephinator Visa inlägg
Blöhh, all this hate.

Är ju intressant om det kommer ny teknik, vilken tillverkare det än är.
Visst, iOS är mer låst än android, men med jailbreak så tar det ett steg närmare.

Jag använder själv Android på min ZTE Blade (highend ftw), vilket jag kör en ICS-rom på. Mycket jobb (wipa, partionera, wipa, installera rom, wipa) och svordomar innan jag fick det att fungera, men det fungerar i alla fall.

Jag gillar android, men har inget emot iOS alls. Det är helt enkelt ingenting för mig då jag gillar att leka runt med det mesta. Men jag ragear inte på de som använder iOS att de är lata, dumma, idioter blabla etc. för det.

Blir så irriterad på allt hat i alla dessa trådar utan någon som helst mening.
Vi borde bara vara glada att det kommer ny teknik som tar utvecklingen framåt.

Om du "bara" har haft en ZTE Blade har du inte speciellt koll på läget hur mycket bättre allt upplevs i en bra Android telefon mot en budget, både mjukvara och hårdvara.
RobCar är uppkopplad nu
2012-06-21, 22:34   #66

Sephinator

Medlem

Sephinators avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Om du "bara" har haft en ZTE Blade har du inte speciellt koll på läget hur mycket bättre allt upplevs i en bra Android telefon mot en budget, både mjukvara och hårdvara.
Klart har jag använt bättre androidenheter med. Men just nu så har jag inte råd med en ny telefon.

2012-06-21, 22:35   #67

RobCar

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ja för världen går ju under om Apple lyckas ha den bästa telefonen på marknaden.

Det finns ingen som är bäst för alla, beror på vad man vill ha för slags telefon helt enkelt. Tur att det finns många telefoner på marknaden att välja mellan då.
RobCar är uppkopplad nu
2012-06-21, 22:35   #68

Olay

Medlem

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TheTriumpH Visa inlägg
Jag vet att vi lever i en subkultur som gärna vill sticka ut, men hur man kan klanka ner på Apple och samtidigt vara intresserad av teknik är för mig oförståeligt.
Enligt vad jag erfarit så klankar teknikintresserade ner på Apple för att de är teknikintresserade. Operativsystemet och hårdvaran uppfattas vara för låst för att få något utlopp för att pyssla och dona själv. Att vara just teknikintresserad kan väl handla om att man vill ha möjlighet att öppna mjukvara eller hårdvara och manipulera.

I kulturen hos oss allra nördigaste så är det "fint" att ha öppen eller lättåtkomlig mjukvara och hårdvara som är lätt modifierbar.
Många bygger av just den anledningen sina egna system eller kör fri mjukvara, typ linux.

Slutligen antar jag att mycket av hatet mot Apple, kanske oförtjänt, rinner över på Iphone just för att många anser att Mac är så anskrämligt. Man tar helt avstånd från samtliga Appleprodukter för att man inte gillar deras affärsmodell.
Olay är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:35   #69

Skrowd

Medlem

Skrowds avatar

Plats: Örebro

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ströbröd Visa inlägg
Hoppas fan inte den ser ut som iphone 4 den är så jävla obekväm och väger som en tegelsten gämfört med min s2:a.
Kmr aldrig köpa apple om det inte blir dictatur på att alla måste äga en.
HAHA.. skulle ändå inte äga en
2012-06-21, 22:36   #70

Sephinator

Medlem

Sephinators avatar

Citat:
Det beror ju på vad din/hans definition av "den bästa" är. Om det är den bästa hårdvarumässigt eller just för dig/honom.

2012-06-21, 22:40   #71

-rand-

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bennystreetracer Visa inlägg
Lämna sådant utanför här!
dock är det ganska relevant
-rand- är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:44   #72

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
Själv fattar jag inte varför alla ska ha den senaste mobiltelefonen hela tiden.
Huvudsaken är ju att ringa/smsa. En del kanske vill kunna spela lite eller gå in på facebook eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att kolla facebook 24/7?
Om kvaliten på ljudet är bra så är jag nöjd.

Jag tycker inte det är "fel" att ha iPhone eller Samsung eller så men att köpa en ny varje år (som ganska många gör) är väldigt korkat i min åsikt.
Jag fattar inte varför alla ska ha dom senaste datorkomponenterna hela tiden.
Huvudsaken är ju att skriva ut word dokument och spela ms röj. En del kanske vill kunna spela lite Doom eller surfa på Internet eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att ha bredband och surfa på internet 24/7?

Med min mobil använder jag till torrents, skriver mail (oftare än ringer och smsar!), datorstyrning, aktier, bank (transaktioner). Till jobbet använder jag den som PDA där jag huvudsakligen använder S Memo med penna och kamera för att ta bilder. Kalender både privat och till jobb och synkar den direkt till mitt google konto för access vid datorn. Till fritid använder jag den som musikspelare (spotify) och för ljudböcker.

Telefonen är vad du gör den till och jag har gjort min till ett viktigt verktyg för att underlätta mitt arbete och förgylla min fritid när jag är ute och reser.

Jag är inte längre fjortis så facebook behöver jag inte.
2012-06-21, 22:59   #73

Oldskool

Medlem

Oldskools avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: maj 2010

Jag kommer ihåg när jag skaffade min första android. Jag tror att det var 2009, i alla fall så hade precis 3gs kommit ut och alla iphones var av plast. Min android var en HTC Hero, som alltså hade metallchassi. Jag kommer ihåg hur alla iphonefans klagade på att nån hade kommit på den vansinniga idéen att tillverka en telefon av metall, när plast var så helt överlägset och vägde mycket mindre. Jag måste ge dem rätt; Plast är ett mycket lämpligare material som ger bättre byggkvalité än metall eller glas, som spricker, får repor osv.
"Sverigedemokraternas asylpolitik har sin utgångspunkt i den grundläggande insikten om att vi i Sverige är viktigare än personer som födda i andra länder. Vi vet om att Sverige behöver invandring annars minskar befolkningen men vi ljuger med statistik och överdriver hela tiden. Vi måste därför slå på dem som är svagast i samhället och göra Sverige till ett ruttet och hjärtlöst samhälle.”Sanningen
Oldskool är inte uppkopplad
2012-06-21, 23:08   #74

TheEswed

Medlem

TheEsweds avatar

Plats: Östersund

Registrerad: feb 2012

Fan detta "krig".
Off Topic men kände bara att jag ville säga detta.. Jag har själv en S2:a som jag är jäkligt nöjd med och det blir nog inget byte på en längre tid.
Har just inget emot Iphone, (tycker att mjukvaran ser väldigt mjuk och bearbetad ut) men tycker att de kostar alldeles för mycket helt enkelt. Enligt mig får man inte valuta för pengarna.
Just därför håller jag mig borta från Apple's produkter.
Simple as that for me, Don't like it then don't buy it!
2012-06-21, 23:19   #75

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Det finns ingen som är bäst för alla, beror på vad man vill ha för slags telefon helt enkelt. Tur att det finns många telefoner på marknaden att välja mellan då.
Exakt.

Idag är high-end telefonerna så bra hårdvarumässigt att det spelar mindre roll vilken man väljer. Det stora valet är ju istället att välja det ekosystem som passar en själv.

Så nej, iPhone 5 kommer inte "skämma ut" SGS3 då de som inte gillar iOS inte kommer gilla iPhone 5 heller. Och på samma sätt så spelar det ingen roll för oss som föredrar Apples ekosystem heller om den skulle ha klart sämre hårdvara än SGS3, så länge den upplevs snabb.
S_Z är uppkopplad nu
2012-06-21, 23:20   #76

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pimpim666 Visa inlägg
Jag fattar inte varför alla ska ha dom senaste datorkomponenterna hela tiden.
Huvudsaken är ju att skriva ut word dokument och spela ms röj. En del kanske vill kunna spela lite Doom eller surfa på Internet eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att ha bredband och surfa på internet 24/7?

Med min mobil använder jag till torrents, skriver mail (oftare än ringer och smsar!), datorstyrning, aktier, bank (transaktioner). Till jobbet använder jag den som PDA där jag huvudsakligen använder S Memo med penna och kamera för att ta bilder. Kalender både privat och till jobb och synkar den direkt till mitt google konto för access vid datorn. Till fritid använder jag den som musikspelare (spotify) och för ljudböcker.

Telefonen är vad du gör den till och jag har gjort min till ett viktigt verktyg för att underlätta mitt arbete och förgylla min fritid när jag är ute och reser.

Jag är inte längre fjortis så facebook behöver jag inte.
Jodå men det du använder den till är väl inte det vanligaste. Alla jag känner har antingen en iPhone eller en Xperia eller en Samsung. 75% av dom ringer och smsar bara med den (kanske använder den till att surfa, och då är det oftast facebook). Ändå ska dom såklart ha det senaste. Men vad har dom för nytta av det?

Tycker du borde fattat att jag menade så, jag menar självklart inte att mobiler idag är skräp och onödiga att ha, tycks bara vara så för dom flesta.
Waowt är inte uppkopplad
2012-06-21, 23:25   #77

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Registrerad: sep 2010

fuck yeah iphone5.
Trött på min android.
2012-06-21, 23:30   #78

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av the squonk Visa inlägg
Spelar väl ingen roll hur bra Iphone 5 blir, den finns inte ännu, min Galaxy SIII använder jag just nu
Och min iPhone 4S använde jag innan Samsung Galaxy S3 ens tillkännagavs, så vad är poängen?
BTW, den nya beta oppdateringen till HTC One X är riktigt bra, den blir t.o.m snabbare än SGS3 trots lägre klockfrekvens, sug på den
Absurd är inte uppkopplad
2012-06-21, 23:40   #79

Nuukeer

Medlem

Nuukeers avatar

Registrerad: jul 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Och min iPhone 4S använde jag innan Samsung Galaxy S3 ens tillkännagavs, så vad är poängen?
BTW, den nya beta oppdateringen till HTC One X är riktigt bra, den blir t.o.m snabbare än SGS3 trots lägre klockfrekvens, sug på den
HOX har ju högre klockfrekvens (CPU) så hur tänkte du nu?
| I7 920 @ 4 GHz || HD6990 || CM ATCS 840 || Corsair HX750 || 18 GiB corsair dominator CL8 1600MHz || Gigabyte GA-X58-extreme || TRUE m/ fläkt || 5 TiB HDD || ASUS Xonar Essence ST || PC-Konsulten X-256C: i7 2720QM | HD 6970M | 32 GiB 1866 MHz RAM | 1 TB HDD | Samsung 830 256 GB | FHD-skärm (AUO B156HW01 V7) med 95 % NTSC gamut | Intel Advanced-N 6230 | Nikon D600 | Nikkor 24-120 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8
Nuukeer är inte uppkopplad
2012-06-21, 23:49   #80

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: /#

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nuukeer Visa inlägg
Dessutom är det två olika arkitekturer så man kan inte jämföra klockfrekvenser iaf.
Boss302 är uppkopplad nu
2012-06-21, 23:54   #81

Fafne

Medlem

Fafnes avatar

Registrerad: mar 2012

Undrar om Apple uppfunnit Bluetooth filöverföring ned IOS6 och IP5?
Kanske till och med låter användare skapa mappar och ordna lagringen efter eget huvud (och en filhanterare) som i MacOSX, alla andra dator OS och Android?

Sedan undrar man hur hårt övervakas iphone5 användare av Apple,. Så de kan stänga av iphone kameran, vid konserter. Där arrangörerna betalt Apple att stänga av iphonens kamera.
2012-06-22, 00:13   #82

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: /#

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fafne Visa inlägg
Undrar om Apple uppfunnit Bluetooth filöverföring ned IOS6 och IP5?
Kanske till och med låter användare skapa mappar och ordna lagringen efter eget huvud (och en filhanterare) som i MacOSX, alla andra dator OS och Android?
Knappast...
Boss302 är uppkopplad nu
2012-06-22, 00:28   #83

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Registrerad: jan 2004

Haha, vad är detta Apple fanboy tältet på Sweclockers?

Lönt att spekulera om en telefon som inte ens presenterats än? Ska vi jämföra Galaxy S4 med IPhone 5 också när vi ändå är igång kanske

Och som man redan sagt, är man inbiten IPhone användare och har alla sina köpta appar där så har man ändå inget val än att stanna kvar även om man skulle vilja ha en större/mindre skärm eller några cores till.

Men visst, vi kan väll konststatera att det skulle vara väldigt märkligt om inte Apple skulle klara av att leverera bättre hårdvara än S3:an om nu inte telefonen kommer förrens om ett halvår.
CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V OS disk : Intel X25-M G2 80GB SSD Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W Modulärt

SnowJim är inte uppkopplad
2012-06-22, 00:42   #84

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SnowJim Visa inlägg
Haha, vad är detta Apple fanboy tältet på Sweclockers?
Minst lika många Android fanboys här döma av kommentarerna...
S_Z är uppkopplad nu
2012-06-22, 00:46   #85

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Plats: Hemma

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
Själv fattar jag inte varför alla ska ha den senaste mobiltelefonen hela tiden.
Huvudsaken är ju att ringa/smsa. En del kanske vill kunna spela lite eller gå in på facebook eller liknande.
Men seriöst tycker jag inte det är värt. Är det så jäkla viktigt att kolla facebook 24/7?
Om kvaliten på ljudet är bra så är jag nöjd.

Jag tycker inte det är "fel" att ha iPhone eller Samsung eller så men att köpa en ny varje år (som ganska många gör) är väldigt korkat i min åsikt.
Du får tänka på att alla inte använder den till samma saker som du gör ;-)

Skickades från m.sweclockers.com
_MmattiasS_ är inte uppkopplad
2012-06-22, 00:46   #86

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nuukeer Visa inlägg
Visst ja, det har den ju, men den är snabbare än SGS3 nu i alla fall med den uppdateringen i alla fall

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
Dessutom är det två olika arkitekturer så man kan inte jämföra klockfrekvenser iaf.
Nu låter det så, men när det gäller att jämföra mot iPhone så låter det aldrig så (inte för att jag säger att just du har sagt emot det på något sätt, bara rent generellt)
Absurd är inte uppkopplad
2012-06-22, 00:50   #87

Exigo

Medlem

Exigos avatar

Plats: Avesta

Registrerad: apr 2011

Citat:
Gou sa att han har som livsmål att förinta Samsung
Är inte Apple en utav Samsungs största kunder när det kommer till komponenter etc? eller lever jag i det förflutna?
2012-06-22, 01:01   #88

Ravengenocide

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Nu låter det så, men när det gäller att jämföra mot iPhone så låter det aldrig så (inte för att jag säger att just du har sagt emot det på något sätt, bara rent generellt)
När det gäller iPhone så talar man inte om klockfrekvenser. När man talar om iPhone så talar man inte om något tekniskt alls, utan endast huruvida den får högre siffror eller inte.

Det han sa om arkitekturen har att göra med processor arkitekturen där Samsung Galaxy S III har en Exynos kärna och HTC One X har en Snapdragon kärna. Dessa funkar inte på samma sätt och således kan du inte jämföra dem enbart baserat på klockan.
Ravengenocide är inte uppkopplad
2012-06-22, 01:06   #89

Kevlarheart

Medlem

Kevlarhearts avatar

Plats: Grums

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninjaflipp Visa inlägg
Tycker det vore konstigt om den INTE är bättre med tanke på att den kommer släppas typ ett halvår senare. Hårdvarumässigt spelar det ändå ingen större roll i och med att man ändå inte kan ta nytta av prestandan till fullo eftersom telefonen är så pass låst.
förklara för en idiot.. Har hört det tusentals ggr att iphone är så låst och blala.. Vad är det man INTE kan göra på en iphone till skillnad från android? Gillar inte iphone ÖHT, Men vill veta dessa skillnader
ALIENWARE Predator 2 Svart Chassi | Asus P5Q-E | Q9450 @ 3,4 Ghz | Corsair H50 | ZOTAC GTX 470 | 6GB DDR2 800mhz | Corsair TX750 v2 (750W) | WD Caviar Black 1tb + 1tb WD Extern | Creative SB X-FI Gamer | Samsung T220P 1080p | MS Sidewinder x4 | Razer Deathadder Respawn | 100/10mbit Bahnhof
Kevlarheart är inte uppkopplad
2012-06-22, 01:10   #90

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Citat:
Ursprungligen inskrivet av _MmattiasS_ Visa inlägg
Du får tänka på att alla inte använder den till samma saker som du gör ;-)

Skickades från m.sweclockers.com
Var det det jag sa eller? Detta är vad största delen av folk använder mobiler till.
Waowt är inte uppkopplad
Sök jobb