Verktyg Visningsval
2012-06-24, 03:55   #1

zzcool

Medlem

zzcools avatar

Plats: Olofstorp/Göteborg

Registrerad: feb 2009

asus padfone datumet är bekräftat?

det har nu stått bekräftat 5 gånger i rad

började med juni 21 nu har det gått upp till 25

kommer den någonsin?

och varför finns det bara 2 företag i hela sverige som säljer dem? inwarehouse och komplett
zzcool är uppkopplad nu
2012-06-24, 04:18   #2

filipcombat

Medlem

filipcombats avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zzcool Visa inlägg
inwarehouse och komplett
Same shit different name Om du inte visste det redan
ASUS Maximus V Formula - Intel Core i5 3570K - Antec Kühler H2O 620 V4@Cougar Vortex 120MM PWM PnP - Corsair CL9 1600Mhz Vengeance LP 8GB - Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold - Samsung 840 250GB SSD- Fractal Design Define R4 - KFA2 GTX670 - EIZO 23'' FS2333-BK - Cooler Master Storm Trigger - Mionix Naos 3200 - Mionix Propus 380 - Cooler Master Sirus 5.1 - Sony Xperia Z
filipcombat är inte uppkopplad
2012-06-24, 07:30   #3

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2001

Undrar samma, behöver köpa 10st, någon som vet vart det går att köpa utomlands?
2012-06-24, 07:47   #4

filipcombat

Medlem

filipcombats avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TimmyQ Visa inlägg
Undrar samma, behöver köpa 10st, någon som vet vart det går att köpa utomlands?
Varför just 10st?
ASUS Maximus V Formula - Intel Core i5 3570K - Antec Kühler H2O 620 V4@Cougar Vortex 120MM PWM PnP - Corsair CL9 1600Mhz Vengeance LP 8GB - Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold - Samsung 840 250GB SSD- Fractal Design Define R4 - KFA2 GTX670 - EIZO 23'' FS2333-BK - Cooler Master Storm Trigger - Mionix Naos 3200 - Mionix Propus 380 - Cooler Master Sirus 5.1 - Sony Xperia Z
filipcombat är inte uppkopplad
2012-06-24, 07:52   #5

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av filipcombat Visa inlägg
Varför just 10st?
tänkte spika upp de på väggarna som konst...

nä men det är till jobbet! och behöver de confade och klara till efter semestern och det börjar ju dra ihop sig

eller finns det alternativ? behöver vara dockad telefon, det blir besvärligt och dyrare att köpa telefon + plattor
2012-06-24, 07:55   #6

zzcool

Medlem

zzcools avatar

Citat:

nä men det är till jobbet! och behöver de confade och klara till efter semestern och det börjar ju dra ihop sig

eller finns det alternativ? behöver vara dockad telefon, det blir besvärligt och dyrare att köpa telefon + plattor
lite synd att du ska köpa 10 stycken finns ju knappt 60 på lager och tror inte telefonen kommer att komma till sverige en andra gång (ens om den kommer den här gången datumet flyttas ju fram hela tiden) så vi har 60 stycken padfones att dela på I HELA sverige

tycker köpet av 10 stycken är lite synd
zzcool är uppkopplad nu
2012-06-24, 07:57   #7

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

Citat:
lite synd att du ska köpa 10 stycken finns ju knappt 60 på lager och tror inte telefonen kommer att komma till sverige en andra gång (ens om den kommer den här gången datumet flyttas ju fram hela tiden) så vi har 60 stycken padfones att dela på I HELA sverige

tycker köpet av 10 stycken är lite synd
okej det var ju synd, då behövs det alternativ, eller hur är det med att hitta t.ex en tysk webshop? android som så går ju att byta språk på
2012-06-24, 08:00   #8

zzcool

Medlem

zzcools avatar

Citat:
okej det var ju synd, då behövs det alternativ, eller hur är det med att hitta t.ex en tysk webshop? android som så går ju att byta språk på
ja testa det

nu är det 46 stycken på lager enligt inwarehouse

tror inte den här telefonen kommer att finnas tillgänglig i sverige
zzcool är uppkopplad nu
2012-06-24, 08:04   #9

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

Citat:
ja testa det

nu är det 46 stycken på lager enligt inwarehouse

tror inte den här telefonen kommer att finnas tillgänglig i sverige
okay, kontaktar dom omgående

någon som vet om motorola atrix 2 kommer få en liknande docka som första modellen?
2012-06-24, 08:54   #10

murklor

Medlem

Plats: Rönnigne

Registrerad: nov 2007

Komplett och InWarehouse är inte de enda som säljer den. Inet säger att leveransen är försenad, Webhallen och Dustin listar den fortfarande som beställningsvara.
murklor är inte uppkopplad
2012-06-26, 05:29   #11

BigBengtsson

Medlem

Plats: Varberg

Registrerad: jul 2009

Nu har PadStation sålt slut, bara telefonen och keyboard-dock kvar i lager.
| Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz | Antec Kühler 620 H2O | Asus P8P67 PRO | Corsair XMS3 4GB 1333mhz | Asus GTX 570 DirectCU II | Intel 320 Series SSD 120GB | Western Digital Caviar Green 1,5TB och 2TB | XFX Core 650W | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Ultimate x64 | Dell UltraSharp U2711 @ 2560x1440 |
| Samsung Galaxy Note II | Android 4.1.2 Jelly Bean |
BigBengtsson är inte uppkopplad
2012-06-26, 05:41   #12

Itchy Trojan

Medlem

Itchy Trojans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

Citat:

Väggkonst hade inte varit fel nej

Ta o kontakta atea eller liknande och fråga om de kan fixa till er. Vet inte om de dealar med bara 10st varor sådär, men de var dem vi kontaktade från min skola när vi "behövde" 450+ st transformer prime. Atea kontaktar asus direkt så inga mellanhänder med fnuttiga konsumentinriktade lagerstatusar osv
2012-06-26, 08:46   #13

twoface76

Medlem

Fick precis meddelande om att min padfone med padfonestation ligger o väntar på att bli upplockad på komplett :-) ... Blir till att flexa hem tidigare ifrån jobbet idag.

Skickades från m.sweclockers.com
2012-06-26, 08:59   #14

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twoface76 Visa inlägg
Fick precis meddelande om att min padfone med padfonestation ligger o väntar på att bli upplockad på komplett :-) ... Blir till att flexa hem tidigare ifrån jobbet idag.

du får gärna skriva kort vad du tyckte om den senare!
2012-06-26, 13:39   #15

Eli

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: jan 2005

Beställde precis den sista 2-in-1 från Inet. Nu finns det inte någon kvar och nytt datum verkar vara månadsskiftet juli/augusti enligt prisjakt. Dock kan man ju köpa endast telefonen och köpa till tablet-delen senare... Hoppas att Inet hade någon kvar inne bara så att jag får min. För mig är telefon och tablet i ett den ultimata lösningen just nu
Eli är inte uppkopplad
2012-06-27, 12:51   #16

TimmyQ

Medlem

TimmyQs avatar

fick precis hem 2in1 från inet, tangentbordet var restat, får hoppas att tangentbordet från min tf101 kanske passar

än så länge är jag nöjd
2012-06-27, 19:12   #17

twoface76

Medlem

Citat:
du får gärna skriva kort vad du tyckte om den senare!
En mycket trevlig telefon måste jag säga, och integrationen med plattan gillar jag skarpt :-)
Vad gäller plattan tycker jag den e skön att använda, men det e min första så jag har inte så mkt att jämföra med... tyvärr har jag ett litet fel på skärmen som dyker upp då och då :-( en rad med pixlar flimrar emellanåt och jag tror felet ligger i själva panelen. Knappt så det märks, men ändå...
2012-07-01, 18:52   #18

twoface76

Medlem

En fråga till er som använt telefonen ett tag. När jag använder gps:en i telefonen låser den inom 6-7s och 7-8 satelliter, men när jag använder telefonen dockad i plattan är gps:en knappt användbar...
liknande upplevelser? kommentarer?
2012-07-04, 09:06   #19

Eli

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: jan 2005

Har använt telefonen I en vecka nu. Är grymt nöjd och gillar verkligen att ha möjligheten att docka den i padstation, något jag gör dagligen. Det enda jag har haft problem med är asus egna tangentbord som var riktigt slött och knappt användbart. Det löstes dock enkelt genom att använda antingen androids egna eller swiftkey. Gps:en har jag inte testat ännu och vet inte hur många satelliter den använder.

Eli är inte uppkopplad
2012-07-04, 09:17   #20

zzcool

Medlem

zzcools avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Eli Visa inlägg
Har använt telefonen I en vecka nu. Är grymt nöjd och gillar verkligen att ha möjligheten att docka den i padstation, något jag gör dagligen. Det enda jag har haft problem med är asus egna tangentbord som var riktigt slött och knappt användbart. Det löstes dock enkelt genom att använda antingen androids egna eller swiftkey. Gps:en har jag inte testat ännu och vet inte hur många satelliter den använder.

hur är skärmen på själva telefonen?
zzcool är uppkopplad nu
Sök jobb