Verktyg Visningsval
2012-06-27, 10:06   #1

Nizzan

Medlem

Plats: Vid en dator

Registrerad: mar 2011

Telia sms&mms i datorn = OMS?

Hejsan! Har en dator med Windows 7 32bit som jag har outlook 2010 installerat på. Jag vill kunna skicka sms från outlook och har då Telia sms&mms i datorn installerat. Problemet är då att tillägget som man installerar krashar outlook under uppstart av någon anledning. Enda sättet att använda outlook är att avaktivera tillägget, vilket också resulterar i att jag inte kommer åt sms funktionen från outlook, och att sms programmet inte kommer åt adressboken.

Jag har hört talas om "OMS" Office Mobile Service. Detta lät väldigt intressant men det verkar inte finnas så mycket information om hur det fungerar, särskilt inte med Telia. Är det möjligt att få in mitt Telia konto på något vis i denna funktion? Och isåfall hur?

// Martin
1 TB; AMD Radeon HD 6970 2GB GDDR5; Benq E2420HD; Logitech Z-5500 5.1 Sound System; Creative Fatality; Apple Keyboard(Swedish Layout); Qpad 5K; Windows 7 Professional; MSI P45 NEO; Antec Nine Hundred black miditower
Nizzan är inte uppkopplad
2012-06-30, 08:29   #2

freddyfresh

Medlem

freddyfreshs avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nizzan Visa inlägg
Hejsan! Har en dator med Windows 7 32bit som jag har outlook 2010 installerat på. Jag vill kunna skicka sms från outlook och har då Telia sms&mms i datorn installerat. Problemet är då att tillägget som man installerar krashar outlook under uppstart av någon anledning. Enda sättet att använda outlook är att avaktivera tillägget, vilket också resulterar i att jag inte kommer åt sms funktionen från outlook, och att sms programmet inte kommer åt adressboken.

Jag har hört talas om "OMS" Office Mobile Service. Detta lät väldigt intressant men det verkar inte finnas så mycket information om hur det fungerar, särskilt inte med Telia. Är det möjligt att få in mitt Telia konto på något vis i denna funktion? Och isåfall hur?

// Martin
Testat att ominstallera Outlook samt att åter installera dess plugin?
Kanske hjälper om du kör som administratör under XP Service pack 2 kompatibilitet.
Sök jobb