Verktyg Visningsval
2012-07-01, 14:55   #1

toxicstone

Medlem

toxicstones avatar

Plats: Malmö/staffanstorp

Registrerad: jul 2009

Galaxy Note + 4.0 ICS ≡ Love ?

Som rubriken lyder är det kärlek vid första ögonkastet ?

Vi som har noten vet hur underbar den är och vår nästa mobil blir ingen mer än Note II
Samsung slog säljrekord med noten och jag hoppas att dem inte klyddar till det som med ICS till S2an.

Uppdatering av fast programvara krävs. Hämta ny uppdatering. Hämtningen kan medföra extra avgifter. Telefonen kan användas under hämtningen. Uppdateringsinformation (333.67 MB)
- Android 4.0 med TouchWiz
- Nytt S Note-program (avanc. verktyg för anteck. och produk.)
- Ny S Memo-widget

http://youtu.be/FvH6vbhOs6Y
2012-07-01, 19:32   #2

KingCobra

Medlem

KingCobras avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: mar 2004

Häum, ICS till note har funnits för nedladdning ett tag nu. Nordliga versionen kom för en vecka sen (jag kör tyska som funkar lika bra). Ja, det är ren kärlek
Fractal Design Define R3 USB 3.0, Titanium | Asus P8Z68-V GEN3 | Intel Core i5 2500K @ 4326 Mhz |2 x MSI Geforce GTX 560 Ti twin frozr 2 SLI | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ | PS Corsair TX850W | SSD x 2 OCZ Agility 3 60/120 gig | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Corsair Vengeance M60 Gaming Mouse | Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Logitech G35 |
KingCobra är inte uppkopplad
2012-07-07, 19:15   #3

toxicstone

Medlem

toxicstones avatar

Plats: Malmö/staffanstorp

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KingCobra Visa inlägg
Häum, ICS till note har funnits för nedladdning ett tag nu. Nordliga versionen kom för en vecka sen (jag kör tyska som funkar lika bra). Ja, det är ren kärlek
Ok fick min inte förrens då när jag skapade tråden känner mig efter, dock är det inte kärlek för mig, hackigt UI och suger batteri.
2012-07-07, 19:31   #4

Batman

Medlem

Batmans avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2008

Har haft den i dryga 2 veckor nu, har inte hittat nånting att klaga på. Behövde heller inte göra en enda backup på mina grejor, struntade helt enkelt i det då jag var för snål, men 99.98% fanns kvar, det som försvann var Angry Birds Rio av nån anledning Tyckte dom första dagarna att batteriet sinade snabbare än förut, dock har den stabiliserat sig fint nu och nu håller den om än precis 2 dagar, vid normalt användande
Antec P280 / Corsair AX850 / ASUS P8P67 PRO / Intel i5 2500k / Phanteks TC14PE Orange / Kylning: Noctua NF-F12 \ Kingston HyperX 8GB DDR3/ Radeon XFX HD7850 / ASUS XONAR DS/ Lagring: Intel 520 120GB\ Western Digital Caviar Green 3TB \2 Western Digital Black 1TB \
LG 22" TFT W2220P / Altec Lansing 621 / Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser/ Mionix Naos 3200
Batman är inte uppkopplad
2012-07-15, 22:58   #5

Deathdancer

Medlem

Deathdancers avatar

Plats: 08

Registrerad: maj 2007

Jag måste tyvärr gå in och förstöra den goda stämningen.

Uppgraderade till ICS härom veckan, och jag måste faktiskt säga att det mesta blev sämre. Telefonen blev långsam, hackar i menyer, kortare batteritid(knappt en dag mot två som 2.3.5 hade), och allmän fördröjning och krashande appar. Jag vet inte om något gått snett när min uppdaterades, men ett annat problem som nu börjar störa mig fruktansvärt mycket är att OSet börjat hänga sig, varpå pipet som uppstår när laddaren kopplas in börjar pipa, gång på gång.

Har ju inte tappat telefonen, eller vattenskadat den(är väldigt petig när det kommer till sånt).

Ska kontakta butiken och se om det kan vara fel på själva telefonen, men eftersom att det fungerat så bra med GB så tycker man att det borde funka minst lika bra till ICS.

2012-07-15, 23:02   #6

JoBBi

Medlem

JoBBis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Deathdancer Visa inlägg
Jag måste tyvärr gå in och förstöra den goda stämningen.

Uppgraderade till ICS härom veckan, och jag måste faktiskt säga att det mesta blev sämre. Telefonen blev långsam, hackar i menyer, kortare batteritid(knappt en dag mot två som 2.3.5 hade), och allmän fördröjning och krashande appar. Jag vet inte om något gått snett när min uppdaterades, men ett annat problem som nu börjar störa mig fruktansvärt mycket är att OSet börjat hänga sig, varpå pipet som uppstår när laddaren kopplas in börjar pipa, gång på gång.

Har ju inte tappat telefonen, eller vattenskadat den(är väldigt petig när det kommer till sånt).

Ska kontakta butiken och se om det kan vara fel på själva telefonen, men eftersom att det fungerat så bra med GB så tycker man att det borde funka minst lika bra till ICS.

Om du inte fabriksåterställt telefonen efter att du uppgraderat, så prova att göra det. Kan lösa det!
2012-07-15, 23:27   #7

Deathdancer

Medlem

Deathdancers avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JoBBi Visa inlägg
Om du inte fabriksåterställt telefonen efter att du uppgraderat, så prova att göra det. Kan lösa det!
Okej, ska testa det
2012-07-16, 10:03   #8

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

Först fungerade allt som en dröm, men nu senaste ~5 dagar har den börjat dra batteri mer än vanligt, tar några minuter innan laddning hoppar igång..
Och en skäck scenario igår morse, hela skärmen såg ut som "matrix", typ gröna tecken kors och tvärs över skärmen.. Försvann efter omstart

Skickades från m.sweclockers.com

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
2012-07-16, 16:26   #9

Deathdancer

Medlem

Deathdancers avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JoBBi Visa inlägg
Provade att återställa telefonen, och den blev såklart lite snabbare, men pipet har inte försvunnit. Den får små ryck ibland, och plingar i ett. Man ser att den blinkar "Laddar", men direkt efter det så hakar telefonen upp sig, och hemskärmen startar om. Känns som att OSet inte är så värst stabilt ännu. Funderar starkt på att antingen roota och lägga in en bra version av ICS, eller rulla tillbaka till GB.

Någon som vet om man kan stänga av pipet/vibreringen som uppstår när laddaren kopplas in?
2012-07-16, 17:02   #10

hästsvans

Medlem

hästsvanss avatar

Registrerad: jul 2012

Tänkte låna denna tråd om det går för sig.

Jag funderar på skaffa en ny mobil, och note är ett hett alternativ. Har dock två funderingar.

1: Har några uppgifter kommit om att Note kommer få Jelly Bean?

2: Är det bättre och vänta på en eventuell note 2 ?

I och med detta har jag postat mitt första inlägg sweclockers, status!

/Hästsvans
hästsvans är inte uppkopplad
2012-07-16, 17:14   #11

loweb_

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: mar 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hästsvans Visa inlägg
Tänkte låna denna tråd om det går för sig.

Jag funderar på skaffa en ny mobil, och note är ett hett alternativ. Har dock två funderingar.

1: Har några uppgifter kommit om att Note kommer få Jelly Bean?

2: Är det bättre och vänta på en eventuell note 2 ?

I och med detta har jag postat mitt första inlägg sweclockers, status!

/Hästsvans
Ryktas om att Samsung kommer att presentera Note 2 i augusti, sen att den ska släppas någon gång i höst. Har ingen aning om Note får JB officiellt, men customscenen kommer geranterat porta över JB. Har precis fixat JB på min 2 år gamla Galaxy S och det smider på som fan för att vara alpha.
2012-07-17, 00:43   #12

Batman

Medlem

Batmans avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av loweb_ Visa inlägg
Ryktas om att Samsung kommer att presentera Note 2 i augusti, sen att den ska släppas någon gång i höst. Har ingen aning om Note får JB officiellt, men customscenen kommer geranterat porta över JB. Har precis fixat JB på min 2 år gamla Galaxy S och det smider på som fan för att vara alpha.
Värt att tänka på är också att Note 2 troligtvis kommer få en större skärm, vilket kan bli lite problem känner jag. Känner verkligen inte behovet av en större skärm, tror det ryktades om att den skulle vara på nästan 6 tum. Finns lite trådar bla. på swedroid om ämnet
Antec P280 / Corsair AX850 / ASUS P8P67 PRO / Intel i5 2500k / Phanteks TC14PE Orange / Kylning: Noctua NF-F12 \ Kingston HyperX 8GB DDR3/ Radeon XFX HD7850 / ASUS XONAR DS/ Lagring: Intel 520 120GB\ Western Digital Caviar Green 3TB \2 Western Digital Black 1TB \
LG 22" TFT W2220P / Altec Lansing 621 / Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser/ Mionix Naos 3200
Batman är inte uppkopplad
2012-07-24, 13:36   #13

Dinoman

Medlem

Dinomans avatar

Plats: Älmhult

Registrerad: jan 2002

Har precis införskaffat en S Galaxy Note, efter att ha gått och slitit med en iPhone 3GS ett par år.

Första intrycket är mycket imponerande. Fantastiskt skärm, lätt, Android är ett mycket roligare operativ än iOS. Dock så har jag lite små oros moment som t.ex. att den verkar dra rätt mycket ström, men å andra sidan så använder jag den rätt mycket nu också eftersom den är ny. Sen så kan den ha en tendens att bli lite seg med scrollande och annat. T.ex. att det är en mikrosekunds eftersläp vid scrollande på internet. Chrome browsern var helt hopplös så den åkte ut direkt.

Sen upptäckte jag en annan "spänande" sak, att Facebook appen låg och drog 50% CPU användning i bakgrunden så batteriet sögs slut bra snabbt häromdagen. Nu stängar jag alltid ner den appen ordentligt men det känns lite märkligt måste jag säga.

Annars 4+ av 5.
Dinoman är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb