Verktyg Visningsval
2012-07-05, 21:56   #1

PcCrazyMods

Medlem

PcCrazyModss avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: aug 2010

3,Samsung galaxy s3

Tjena! Tänkte köpa Samsung Galaxy S3. Vill dock få det så billigt och bra som möjligt. Ska mest surfa, smsa och lyssna ganska mycket på spotify. Kommer använda ganska mycket datamängd. Billigast som jag hittat just ju är ifrån 3. Deras 3Surf Max i 24 månader och Samsung Galaxy S3 går på 299kr i månaden. Vad tycker ni om 3? Hur är dom som mobiloperatör och är abonnemanget bra? Andra tips?
2012-07-05, 22:04   #2

Ralle_81

Medlem

Plats: Landskrona

Registrerad: okt 2003

Ja har haft 3 som operatör sedan de startade här i sverige. Har aldrig haft ngt strul med varken täckning eller telefonerna. Upplever kundtjänsten som en av de bättre. Täckningen är även den en av de absolut bästa.

Data hastigheten har alltid varit stabil osv.

299 kr i mån i 24 månader, får du Samsung GS3an gratis då så e d en nice deal. Antar att du får med 10GB data i max hastighet ?(därefter sänker de surfhastigheten ganska rejält)

Känns som du borde slå till...tror inte du blir missnöjd.

Enda negativa e väl att ja tycker Samsung GS3an e alldeles för stor, annars hade ja nog tagit en sådan själv...men det e ju lite off topic
Ralle_81 är inte uppkopplad
2012-07-05, 22:08   #3

Firkraag

Medlem

Firkraags avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2002

299 kr med fri surf 3mbit/s finns även hos Telenor
Så där har du ett alternativ iaf att jämföra med.
Firkraag är uppkopplad nu
2012-07-05, 22:09   #4

PcCrazyMods

Medlem

PcCrazyModss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ralle_81 Visa inlägg
Ja har haft 3 som operatör sedan de startade här i sverige. Har aldrig haft ngt strul med varken täckning eller telefonerna. Upplever kundtjänsten som en av de bättre. Täckningen är även den en av de absolut bästa.

Data hastigheten har alltid varit stabil osv.

299 kr i mån i 24 månader, får du Samsung GS3an gratis då så e d en nice deal. Antar att du får med 10GB data i max hastighet ?(därefter sänker de surfhastigheten ganska rejält)

Känns som du borde slå till...tror inte du blir missnöjd.

Enda negativa e väl att ja tycker Samsung GS3an e alldeles för stor, annars hade ja nog tagit en sådan själv...men det e ju lite off topic
Info om 3surf MAX
Månadskostnad 299 kr
Datahastighet (nedlänk) 16 Mbit/s
Datahastighet (upplänk) 4,6 Mbit/s
Fri surf/månad* 10 GB/mån
Öppningsavgift/samtal 0,99 kr
Samtalskostnad/minut 0,49 kr
SMS 0,49 kr
MMS 1,39 kr
Videosamtal inom 3 0,69 kr/min
Videosamtal till övriga nät 5 kr/min
Aktiveringsavgift 0 kr
Faktureringsavgift 24 kr**

Överstiger man 10gb på 1 månad så sänker dom hastigheten. Vad har du för telefon samt abonnemang?
2012-07-05, 22:12   #5

PcCrazyMods

Medlem

PcCrazyModss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Firkraag Visa inlägg
299 kr med fri surf 3mbit/s finns även hos Telenor
Så där har du ett alternativ iaf att jämföra med.
Med Pott med Surf 149 ringer du för hela månadsbeloppet för endast 69 öre/min. Dessutom ingår fri surf inom Sverige i upp till 1 Mbit/s och 3000 fria sms/månad. Det som är positivt med det abonnemanget är 3000 fria sms/månad. Men 1 Mb/s känns lite för segt.
2012-07-05, 22:15   #6

trollhattan

Medlem

Plats: Swedland

Registrerad: maj 2006

Pott 249 är 16mbit/s samt 100gb
trollhattan är uppkopplad nu
2012-07-05, 22:22   #7

PcCrazyMods

Medlem

PcCrazyModss avatar

Med pott 249 och SGS 3 så blir det 399kr/månad och en total kostnad på 9576 k.
2012-07-05, 22:24   #8

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Registrerad: maj 2012

Jag skulle rekomendera Telenor före 3, mina erfarenheter av 3 suger rejält och deras kundtjänst är både otrevlig och okunnig
2012-07-05, 22:44   #9

thexps

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2011

Har haft 3 innan och var super nöjd! Verkligen en kanon kundtjänst som gjorde allt för att hjälpa en. Tyvärr hade jag problem med 3g täckningen hemma och då dom inte har GSM nät att falla tillbaka till så kolla att du har 3g täckning på de platser du oftast vistas. Sen så har dom ju en gräns på 10gb..? Per månad, om du tankar mycket film går de åt snabbt.

Om du vänder dig till Telenor så har dom ju obegränsad surf vilket kan vara bra då om du tankar mycket film.
Jag upplevde dock att dom hade lite sämre mottagning och kundtjänsten var inte i närheten av 3. Men mottagningen var stabil och sällan några problem

Idag har jag Tele2 vilket faktiskt har imponerat med datahastigheten, har dock lite problem med att 3g täckningen kopplar ner lite då och då, men detta håller dom på att åtgärda med bland annat skicka ut nya simkort som ska bättra detta. Heller inte här är de obegränsad surf.

Telia, skulle vald dom om dom så betalade mig.....

Skickades från m.sweclockers.com
2012-07-05, 22:54   #10

trollhattan

Medlem

Plats: Swedland

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PcCrazyMods Visa inlägg
Med pott 249 och SGS 3 så blir det 399kr/månad och en total kostnad på 9576 k.
och av dom 9576kr får du ju använda ~6000kr tilla tt ringa,sms,mms så du får ju nallen för 3600kr vilket får anses vara billigt...
trollhattan är uppkopplad nu
2012-07-07, 09:33   #11

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

Vilket det än blir så gör dealen på Phonehouse, olåst och ingen bloat i mobilen som man alltid får från operatörerna.
Jag tänkte ta min Note direkt från 3, men då skulle mobiltelefon ha allt skit från 3, men som tur var skulle jag få mobilen efter 5 veckor, gick in till Phonehouse och fick en ren mobil i handen direkt.
Vänner som tog från 3 klagar över problem medan jag har ingen.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
2012-07-07, 09:48   #12

Nandai

Medlem

Nandais avatar

Plats: Hemma hos mig

Registrerad: okt 2007

Jag skaffade min S 3 nu i veckan, beställde från Katsching med Telenors Surf pott 149, höjd månadsavgft med 50 kronor som dock försvinner genom deras bonussystem, telefonen gick på strax under 3500 kontant.
Nandai är inte uppkopplad
2012-07-07, 10:04   #13

Neeb

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2008

Har kört tre i många härrans år, aldrig haft problem med tre. Bra kundservis, fördelaktiga priser.
2012-07-07, 10:57   #14

hjorten66

Medlem

hjorten66s avatar

Plats: Höganäs

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Absurd Visa inlägg
Jag skulle rekomendera Telenor före 3, mina erfarenheter av 3 suger rejält och deras kundtjänst är både otrevlig och okunnig
Det kan jag ej hålla med om har haft 3 sen dom började och aldrig haft problem med dom eller blivit dåligt bemött och att dom skulle vara okunniga är helt fel.
Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate
hjorten66 är inte uppkopplad
2012-07-08, 00:35   #15

Absurd

Avstängd

Absurds avatar

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
Vilket det än blir så gör dealen på Phonehouse, olåst och ingen bloat i mobilen som man alltid får från operatörerna.
Jag tänkte ta min Note direkt från 3, men då skulle mobiltelefon ha allt skit från 3, men som tur var skulle jag få mobilen efter 5 veckor, gick in till Phonehouse och fick en ren mobil i handen direkt.
Vänner som tog från 3 klagar över problem medan jag har ingen.

Telenor har inte heller låsta telefoner (om han nu väljer dem), så det är bara att göra order direkt på nätet

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hjorten66 Visa inlägg
Det kan jag ej hålla med om har haft 3 sen dom började och aldrig haft problem med dom eller blivit dåligt bemött och att dom skulle vara okunniga är helt fel.
Här fungerar 3 bara skit, deras täckning är löjligt kass där jag bor och när det gäller deras support så har väl jag haft otur varje gång jag pratar med dem då
Absurd är inte uppkopplad
2012-07-08, 01:10   #16

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

3 fungerar väldigt dåligt här med beroende på mobil, men problemfritt är det aldrig med vilken mobil som helst.
Sen kan det bero på vilken abb man har också, hade 3pott 299kr tidigare och då var det problem varje natt, precis klockan 1:00 försvann mottagningen helt eller hade väldigt liten, ofta kunde man inte ta emot samtal fast staplarna var fulla.. Har vidare koppling till en annan telefon och den ringde allt oftare.

Men nu med 3total (359kr) så har jag ingen problem alls, inte ens i dom mobilerna jag hade tidigare, blev bättre över en natt så att säga.

3 har jag haft sen dom kom till sverige, fick deras sketna Nec 313.. eller var det någon LG.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb