|
Medlem
Plats: Malmö/staffanstorp
Registrerad: jul 2009
|
Galaxy Note 4.0.1 - Batteri problem, värme (65c) och hackigt UI
Uppdaterad min Note till 4.0.1 och hoppades på att mina gamla problem skulle försvinna samtidigt som jag skulle få njuta av nya Android, icke sa nicke.
Jätte besviken på Samsung och ev Android, Samsung för att min S2 hade problem med att när minnet blev fullt så bootloopade den och jag fick wipa hela minnet, Noten för att den började få problem med att den visar att mobilen laddas trots att den inte har laddkabel i samt att den vägrar starta när den stendog då den inte tog laddning och ev android efter ICS uppdatering så kommer bara batteri indikatorn upp när man försöker starta mobilen och vibrerar två gånger sen släcks för att göra samma sak igen om jag försöker, detta händer när mobilen helt dör pga batteriet dras som fan, den behöver 2 dagar för att laddas fullt.
Och ja UI är hackigt, och när man startar mobilen eller gör en omstart så är den jätteseg när jag ska välja launcher då jag har många olika att välja imellan.
edit: Glömt skriva att mobilen blir varm, innan med 2.3.6 så gick den upp till 65c när den laddades och jag skulle installera ICS som jag har foto på och nu blir den allmänt varm även utan laddare.