Citat:
Ursprungligen inskrivet av
DragonRapide
Hej skaffade mig nyligen en S3a. Har inte så jätte bra täckning fastän tele 2s täckningskarta visar att det ska finnas bra täckning här.
så jag började kolla i inställningarna och hittade APN, där finns det 2 inställningar.
Default är Tele2 MMS (internet.tele2.se), den andra är Tele2Comviq WAP (internet.tele2.se)
Vilken av dessa ska jag använda? Kommer jag få betala extra om jag använder Tele2Comviq WAP?
Finns det några andra för och nackdelar med dem? typ snabbare internet bättre täckning?
Finns det några andra inställningar jag kan göra för att få bättre täckning?
Är det någon som vet vad bokstäverna över "mobildata" pilarna längst upp betyder? Har nu "E" (det jag oftast har) men har även sett H ibland.
Förmodligen är det default du ska ha, för att vara säker är det bara du surfar in på deras hemsida och kollar vilka surfinställningar man ska ha.
När det gäller täckning, var bor du? E uppe i notifikationsfältet står för edge och det är betydligt långsammare än 3G (H eller 3G visas uppe i notifikationsfältet). Eftersom du vid vissa tillfällen har H så tror jag inte det är några inställningar som spökar, det är antagligen täckningen det beror på.