Citat:
Ursprungligen inskrivet av
blogtweeter1
Har liksom många andra en iPhone 4, och aldrig haft några problem med samtalskvalitén. Bara för att en iPhone har dålig samtalskvalité, betyder det inte att alla har det automatiskt.
Tänk efter lite innan du trycker på "skicka svar".
Citat:
RobCar
Finns trådar om samma problem med just 4:an och det hände i sammanband med tråden, och jag hörde efter lite om det verkligen var så dåligt eftersom jag hört att 4 är felbyggd med antennen.
Man hör och skriver om alla telefoner och dess olika problem, jag har inga undantag när det gäller iPhone.
Jag är inte en sån som tycker allt är bäst som jag själv har och allt annat är sämre så du kan va lugn.
Apple försökte mörka den felbyggda antennen med sin lögn om mjukvarufel, men dem lurade de flesta. Anandtech visar hur de ändrade "signalstaplarna" för att lugna kunderna. Enkelt förklarat gick de från exponentiell (som alla mobiler har) till linjär.
http://www.anandtech.com/show/3794/t...ne-4-review/2/
Du kan testa själv, det går att gå in i Service Mode (slå *3001#12345#* - Call) så visas mottagen signalstyrka i -dB. Håller du telefonen normalt tappar den 20-30 -dB mot om du inte nuddar båda antennerna. Ligger du på OK mottagning är 20-30 -dB skillnaden mellan "inga problem" och "du hörs inte". Du kortsluter helt enkelt antennerna med handen.
Tänk på att Sverige har bra mycket jämnare täckning än USA, så vi befinner oss inte lika ofta i halvdan täckning och drabbades aldrig lika mycket.
4S har ombyggd antenn och påverkas ej nämnvärt.
Citat:
Martinson
Konstigt att min iPhone alltid har varit snabbare i menyerna av samtliga anorid telefoner jag har testat.(HTC, Samsung, SE mfl)
Lagg i menynerna är ju det värsta som finns
Detta t om jämnfört med den lite slöare 3gs telefonen

Det finns faktiskt en enkel förklaring!
iOS har alltid hårdvaruaccelererat menyerna (grafikkretsen) medans Android lät processorn göra jobbet. Android fick inte detta förrän nu med 4.1 eller vad den heter, ginger? Dessutom kör ju Android saker i full hastighet i bakgrunden till skillnad från iOS så processorn är upptagen med annat och ska samtidigt rendera menyerna.
Denna skillnad försvinner ju nu så du kan återvända till Android.