Citat:
Ursprungligen inskrivet av
-=|ZetaXtreme|=-
Jag kör själv både iOS och Android och har för tillfället en vit iPhone 4S och en Galaxy Nexus men har haft en drös andra androids och haft 6 iPhones (haft både vit och svart 3G&3GS samt en svart 4). Jag måste säga att android har blivit mycket bättre med tiden, vid 2.0 började det kännas någorlunda vettigt (ej bra) och vid 2.3 började det kännas ganska bra och med ICS+ blev det mer fullbordat. Problemet med android till skillnad med iOS har varit att OS:et inte känns finslipat och inte haft rätt flyt men däremot alltid haft all funktionalitet jag önskat mig medan iOS varit precis tvärt om, det har alltid haft flytet men saknat mycket funktionalitet dock så har det blivit bättre med den saken framförallt nu med notificationcenter (men missförstå mig ej, utan jailbreak så hade iOS inte fungerat alls för mig). Jag hade ju i alla fall inte köpt en iPhone idag utan snarare väntat ut 5:an men jag kan säga att det är enorm skillnad på 3GS och 4S (jag har faktiskt en 3GS liggande här). Om du vill ha de senaste funktionerna samt flest, extrem anpassningsbarhet, möjlighet till att pula, pilla, trixa samt fixa mycket så rekommenderar jag Android men om du prioriterar något som alltid flyter, fungerar och som du inte behöver finjustera osv (mängder av gånger man har flashat custom radios, confat om gps:en osv på androidenheter) så rekommenderar jag iOS. En stor fördel med iOS är att app-utbudet är generellt bättre (inte nödvändigtvis kvantitativt men helt klart kvalitativt), något jag självklar hoppas kommer ändras men det lär ta sin tid.
Det där med apparna är något jag är lite orolig över! Dock kan man ju hoppas på att antalet appar ökar med lanseringen av Google Play.
Lite OT, men jag ville bara ge dig beröm för ditt G5 bygge. Grymt snyggt.
Citat:
2infinity
Skulle rösta på One X. Kan iaf säga att kommentarer om att ngn mobil kommer snart och ska vara bättre. Det kommer alltid något bättre snart så är det inte inom en vecka brukar iaf jag tycka att det är dumt att hålla på att vänta på att ngt bättre alltid ska komma.
Lycka till!
Helt rätt formulerat, det är precis likadant med datorkomponenter. Om man hela tiden vill ha det allra bästa blir det aldrig någon ny dator.
Citat:
lucifer579
Vet att jag var hård, det är inte riktigt hela sanningen... men en bit av den iallafall. Bilden var mest rolig ^^
Angående root och jailbreak så har du rätt. Dock, så som jag förstått det, så Kan det bli en hel del mycket laggigare när man jailbreakar iPhonen. Den kan låsa sig och strula. Samt att det är helt mot Apples regler och garantier.
Absolut! Du har nog rätt i att det blir lite laggigare. Jailbreakade dock mitt ex iPhone 4 och det var fantastiskt att se hur stor skillnad det var i hastighet och hur mycket användarvänligare telefonen blev när den var snabb. Jag blir bara galen på min 3GS då den kraschar, är allmänt seg och ibland vägrar den att samarbeta.
Citat:
EwlSpirit
LÅNGT SVAR:
Jag har privat bara haft iPhone de senaste ca fyra åren, sen 3g. Dock har jag under den tiden både arbetat med att köpa in och sälja samtliga märken samt haft ett par Andriod-telefoner som jobbmobil.
Alla är vi olika såklart och det finns inget svar som är 100% sant och rätt för alla. Dock ser jag för egen del ingen alls anledning att byta bort iOS. Många har försökt övertala/övertyga mig, men aldrig lyckats. Aldrig har jag sett några fördelar annat än obetydliga detaljer med den s.k. 'öppenheten' i Android. Jag är uppriktigt nyfiken vad som menas när android-användare säger att de inte klarar 'iphonens inlåsningar'!
KORT SVAR:
iPhone 4s är den bästa telefonen just nu.
Räkna inte med en ny iPhone förrän tidigast oktober.
Tack för ditt långa och korta svar!
Det där med "iphonens inlåsningar" förstår man nog då man först testat båda OS'en genomförligt för att kunna ge en rättvis bedömning. Tyvärr består teknikvärlden för det mesta av gnälliga fanboys så det är ju svårt att bygga upp en riktigt rättvis bild av det hela.
Citat:
lil_tiger.95
Om du redan haft iPhone varför inte prova Android? Gillar du att pilla och hålla på med mobilen är en rootad android guldvärd, du kan flaha, överklocka, ladda in scripts och tillochmed (har själv ej lyckats) ladda in Windows 95, vilket e rätt sjukt ändå.
Lutar mod android i nuläget faktiskt! Gillar hela 'testa nytt'-tänket och jag är rent utsagt taggad att testa ICS och en riktigt bra android telefon för en gångs skull.