Sidan 1 av 4 1 234

Verktyg Visningsval
2012-07-19, 16:14   #1

bmawn

Medlem

Plats: Kumla

Registrerad: okt 2009

Nytt mobilinköp: Android Vs. iOS

Hejsan,
Efter att ha haft min iPhone 3GS i lite mer än 1 och 1/2 år tänker jag nu köpa en ny telefon. Denna har jag haft jailbreakad i princip under hela den tiden jag haft mobilen. Det som får mig att vilja uppgradera är att jag är galet trött på hur oerhört seg den är. Nu vill jag inte höra en massa klagomål om att jag bara kan ta bort min Jailbreak för att snabba upp den, för det vet jag redan om och det är inget som jag velat göra då jag fullkomligt hatar iOS utan jailbreak. De tweaks och de appar jag får utav jailbreak är sådana jag inte kan bruka en iPhone utan. (Nu sitter säkert alla Android-fans och flinar.)

Har ett par frågor till er här på SweC:
Vilken telefon är bäst/vilket mobilt OS är bäst?
Är det värt att vänta på iPhone 5?

Jag vill ha egna åsikter utifrån egen erfarenhet. Argumentera gärna varför just ditt OS/din mobil är bra.

De mobiler jag kollat på är:
HTC One X
iPhone 4S
(Samsung Galaxy SIII)
2012-07-19, 16:20   #2

KruXen

Medlem

KruXens avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: feb 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bmawn Visa inlägg
Hejsan,
Efter att ha haft min iPhone 3GS i lite mer än 1 och 1/2 år tänker jag nu köpa en ny telefon. Denna har jag haft jailbreakad i princip under hela den tiden jag haft mobilen. Det som får mig att vilja uppgradera är att jag är galet trött på hur oerhört seg den är. Nu vill jag inte höra en massa klagomål om att jag bara kan ta bort min Jailbreak för att snabba upp den, för det vet jag redan om och det är inget som jag velat göra då jag fullkomligt hatar iOS utan jailbreak. De tweaks och de appar jag får utav jailbreak är sådana jag inte kan bruka en iPhone utan. (Nu sitter säkert alla Android-fans och flinar.)

Jag vill ha egna åsikter utifrån egen erfarenhet. Argumentera gärna varför just ditt OS/din mobil är bra.

De mobiler jag kollat på är:
HTC One X
iPhone 4S
(Samsung Galaxy SIII)
Då Iphone5 skall Anonseras i augusti så kanske du vill vänta på den?

Skickades från m.sweclockers.com
Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |
KruXen är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:25   #3

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

Plats: hässleholm

Registrerad: mar 2012

Det är jätte svårt att svara på vilken är bäst, det är ju personliga preferenser som avgör det. Men jag kan utifrån vad du skrivit ang jailbreak och att du gillar och tweaka din lur, så mår du nog bäst av android. Har själv haft iphone (3,3gs,4,4s) alla var jailbreakade, och har varit jätte nöjd med dom. Men nu har jag tagit steget till sgs3 och jag lovar, kommer inte gå till IOS igen, android har i alla fall på sgs3, inget lagg.

Lycka till!

Lenovo E530 : 250gb samsung 830 ssd | i7-3612QM | 8 GB 1600 MHz DDR3 | Intel HD Graphics 4000 | Manjaro Linux
krillekernel är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:34   #4

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krillekernel Visa inlägg
Det är jätte svårt att svara på vilken är bäst, det är ju personliga preferenser som avgör det. Men jag kan utifrån vad du skrivit ang jailbreak och att du gillar och tweaka din lur, så mår du nog bäst av android. Har själv haft iphone (3,3gs,4,4s) alla var jailbreakade, och har varit jätte nöjd med dom. Men nu har jag tagit steget till sgs3 och jag lovar, kommer inte gå till IOS igen, android har i alla fall på sgs3, inget lagg.

Lycka till!
Tackar för snabba svar!
Har kollat upp lite hur svårt det skulle vara att "roota" sin android lur och huruvida det skulle vara värt, är det något du satt på schemat eller redan gjort?
Glömde skriva det innan, men en till grej med iOS är ju det jäkla iTunes som alltid bråkar med mitt 64-bit OS på datorn...
2012-07-19, 16:35   #5

Elghinnarisa

Medlem

Elghinnarisas avatar

Plats: Svenstavik

Registrerad: jan 2010

bäst å bäst beror på vad du vill ha. Om du kan ta dig gärna till några affärer/polare som har några intressanta telefoner och pilla på lite (android telefoner då eftersom du vet nog hur iOS är). Själv är jag jätte nöjd med min 4S men S2 (inte pillad på S3'an) är ingen dåligt telefon och S3'an är bättre än så.
2012-07-19, 16:36   #6

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KruXen Visa inlägg
Då Iphone5 skall Anonseras i augusti så kanske du vill vänta på den?

Skickades från m.sweclockers.com
Försöker att inte ha så höga förväntningar då jag blev så oerhört besviken när iPhone 4S annonserades, men det kommer nog att ta tills dess(iPhone 5- annonseringen, 7 augusti?) ändå innan jag får pengar/bestämmer mig.
2012-07-19, 16:37   #7

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Elghinnarisa Visa inlägg
bäst å bäst beror på vad du vill ha. Om du kan ta dig gärna till några affärer/polare som har några intressanta telefoner och pilla på lite (android telefoner då eftersom du vet nog hur iOS är). Själv är jag jätte nöjd med min 4S men S2 (inte pillad på S3'an) är ingen dåligt telefon och S3'an är bättre än så.
Anledningen till att jag skrev att jag kollat på HTC One X var för att jag också gjort det, en polare har den och den verkar oerhört fin! 1,5GHz quadcore processor med 1GB internminne är ju inte alls dåligt! Gillar den stora skärmen starkt också
2012-07-19, 16:44   #8

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

One X är amazing, har lekt med den på jobbet och hos polarens om är stolt ägare.
Men mobil är så subjektivt. Känn, klämm, lek. Vad passar just DIG?

Jag föredrar android... anledningen?
Frihet till skillnad mot ios.
Fågeln är android och katten är ios.
lucifer579 är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:45   #9

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

Citat:
Tackar för snabba svar!
Har kollat upp lite hur svårt det skulle vara att "roota" sin android lur och huruvida det skulle vara värt, är det något du satt på schemat eller redan gjort?
Glömde skriva det innan, men en till grej med iOS är ju det jäkla iTunes som alltid bråkar med mitt 64-bit OS på datorn...
Jag kör med cm9 på min sgs3 alltså så nära ICS android du kan komma, du slipper all skit från samsung, grymt stabilt och lagg fritt. Roota, flasha, etc,, e jätte enkelt, finns jätte stora forum och hur mycket hjälp som helst. E helt enkelt skit kul att prova olika roms till luren.
Ditt problem med itunes är du inte ensam om. Det är ju enligt mig en av apples största akilleshäl.

Lenovo E530 : 250gb samsung 830 ssd | i7-3612QM | 8 GB 1600 MHz DDR3 | Intel HD Graphics 4000 | Manjaro Linux
2012-07-19, 16:48   #10

Sound Shower

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2010

Så som Apple håller på med patent så kan jag inte förstå att nån vill köpa en iPhone.

Fast Apple är väl bra på damage control och att sopa bort kritiken, och fanboysen/fangirlsen är i denial.
Sound Shower är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:49   #11

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Plats: Trollywood

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucifer579 Visa inlägg
One X är amazing, har lekt med den på jobbet och hos polarens om är stolt ägare.

http://2.bp.blogspot.com/_0ffyJHZAKu...katt+i+bur.jpg
Haha, precis det jag tänkte formulera!

Vill du vara inlåst och ha minimalt med möjlighet att "customiza", där det mest avancerade är att byta bakgrundsbild, ta iOS.
Är du intresserad av hård modifikation, byta ROMs (OS-Distributioner) m.m, och kunna anpassa telefonen så den passar precis dig, välj Android.

BitFenix Prodigy E-ATX Modifikation!
Nikkop är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:51   #12

l4nky

Medlem

Registrerad: jan 2005

Är du känslig för lagg så undvik alla android telefoner. Även med den nya jelly bean så laggar det som vanligt. Känns ganska billigt när man leker med android. Ios är mer inlåst men flyter på bättre. Så för mig är ios valet då jag inte klarar av lagg.
l4nky är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:51   #13

ericsundell2

Medlem

ericsundell2s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2010

Citat:
Jag kör med cm9 på min sgs3 alltså så nära ICS android du kan komma, du slipper all skit från samsung, grymt stabilt och lagg fritt. Roota, flasha, etc,, e jätte enkelt, finns jätte stora forum och hur mycket hjälp som helst. E helt enkelt skit kul att prova olika roms till luren.
Ditt problem med itunes är du inte ensam om. Det är ju enligt mig en av apples största akilleshäl.
Vet inte speciellt mycket om roota etc, utan hara bara läst lite. Är det som du skriver enkelt att fixa shyssta mod? Har just nu en xperia mini som laggar,buggar och glappar. Ska byta in den är det tänkt mot nån annan andriod men vilken mod ska man satsa på om man vill ha speed och utan buggar? =)
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"
ericsundell2 är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:59   #14

bourne94

Medlem

Plats: ASCII

Registrerad: jan 2011

jag gillar android för öppenheten till det, modda det hur man vill
Men min galaxy w laggar lite, precis som många andra androids... men det är absolut inget jag stör mig på.
Men känn och kläm på båda, då får du precis den telefon du vill ha!

Lycka till!
2012-07-19, 17:00   #15

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ericsundell2 Visa inlägg
Vet inte speciellt mycket om roota etc, utan hara bara läst lite. Är det som du skriver enkelt att fixa shyssta mod? Har just nu en xperia mini som laggar,buggar och glappar. Ska byta in den är det tänkt mot nån annan andriod men vilken mod ska man satsa på om man vill ha speed och utan buggar? =)
Ja att byta rom är ju inga problem, bara ladda ner valfri ROM till luren och flasha i CWM på luren. Ang utan buggar och speed kolla så det är stabila versioner. även läs vad andra kommenterar om ROMen.
Kolla denna länken och välj lur med omsorg,, http://unrevoked.com/rootwiki/doku.p.../root_friendly

2012-07-19, 17:01   #16

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ericsundell2 Visa inlägg
Undrar samma sak, det här med ROMS och modifierade OS till android är helt främmande för mig... Försökte läsa på lite om att roota osv. igår men kände mig helt lost då modifierade ROM's kom till tal.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av l4nky Visa inlägg
Är du känslig för lagg så undvik alla android telefoner. Även med den nya jelly bean så laggar det som vanligt. Känns ganska billigt när man leker med android. Ios är mer inlåst men flyter på bättre. Så för mig är ios valet då jag inte klarar av lagg.
Jag känner igen det du menar med lagg, då det förekommer ofta på Xperia-och-HTC-mobilerna jag testat, dock tycker jag att HTC One X verkar klockren. Samsung Galaxy SIII verkar fin den med. Dock ogillar jag den utan att riktigt kunna ge en bra anledning till det. (Ja jag har testat den.)

Citat:

http://2.bp.blogspot.com/_0ffyJHZAKu...katt+i+bur.jpg
Fint formulerat! Dock tycker jag att du var lite hård mot iOS. Du har rätt i att det är låst till en viss gräns och den gränsen dras ganska snabbt. Dock finns ju det fantastiska alternativet att Jailbreaka, och då kan man leka runt bäst man vill!
Tycker dock att Jailbreak till iPhone verkar vara mer lätthanterligt medans "root" till android verkar mer luddig...
Men detta kan jag förstås inte säga med rättvisa då jag aldrig fått leka runt med en rootad android.
2012-07-19, 17:05   #17

bmawn

Medlem

Citat:
Ja att byta rom är ju inga problem, bara ladda ner valfri ROM till luren och flasha i CWM på luren. Ang utan buggar och speed kolla så det är stabila versioner. även läs vad andra kommenterar om ROMen.
Kolla denna länken och välj lur med omsorg,, http://unrevoked.com/rootwiki/doku.p.../root_friendly
De senare mobilerna verkar inte finnas med där alls? (Galaxy SII, SIII och HTC One V, IV, X etc.)
2012-07-19, 17:07   #18

aniron

Medlem

Plats: Västra Götaland

Registrerad: jul 2008

Du behöver inte roota en androidtelefon om du inte vill, frihetsnivån är ändå betydligt högre än i iOS.
2012-07-19, 17:14   #19

Naxos

Medlem

Naxoss avatar

Varför skulle man vilja ha One X framför Galaxy S3? S3 i ALLA tester är bättre på mer eller mindre alla fronter.
Naxos är inte uppkopplad
2012-07-19, 17:15   #20

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

Citat:
De senare mobilerna verkar inte finnas med där alls? (Galaxy SII, SIII och HTC One V, IV, X etc.)
Såg det med nu, bättre att kolla in swedroids forum http://www.swedroid.se/forum/ där finns mycket hjälp att få.

2012-07-19, 17:22   #21

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

[QUOTE=bmawn;12489668]Undrar samma sak, det här med ROMS och modifierade OS till android är helt främmande för mig... Försökte läsa på lite om att roota osv. igår men kände mig helt lost då modifierade ROM's kom till tal.

På en sgs3.
1.Roota och installera CWM med ODIN
2.Ladda ner valfri ROM till sgs3
3.Reboota in i recovery
4.Installera ROM
5.Reboot
6.Klar

2012-07-19, 17:26   #22

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av aniron Visa inlägg
Du behöver inte roota en androidtelefon om du inte vill, frihetsnivån är ändå betydligt högre än i iOS.
Som jag har förstått det så har man ändå större modifieringsmöjligheter med en rootad android(obivously) som andra skrev här ovanför med "Custom ROM"s etc.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lindgren92 Visa inlägg
Varför skulle man vilja ha One X framför Galaxy S3? S3 i ALLA tester är bättre på mer eller mindre alla fronter.
Jag har testat båda telefonerna personligen och tycker att HTC One X var bättre på något vis. Snyggare design. Större skärm(?). Bättre mobilhögtalare, det är ganska lätt att imponera på en kille med en iPhone 3GS när det gäller sådant dock. Allt handlar väl om personliga preferenser. Du får gärna utveckla om varför och hur SIII är bättre!

Citat:
Såg det med nu, bättre att kolla in swedroids forum http://www.swedroid.se/forum/ där finns mycket hjälp att få.
Tack för all din hjälp!
2012-07-19, 18:03   #23

-=|ZetaXtreme|=-

Medlem

-=|ZetaXtreme|=-s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2008

Jag kör själv både iOS och Android och har för tillfället en vit iPhone 4S och en Galaxy Nexus men har haft en drös andra androids och haft 6 iPhones (haft både vit och svart 3G&3GS samt en svart 4). Jag måste säga att android har blivit mycket bättre med tiden, vid 2.0 började det kännas någorlunda vettigt (ej bra) och vid 2.3 började det kännas ganska bra och med ICS+ blev det mer fullbordat. Problemet med android till skillnad med iOS har varit att OS:et inte känns finslipat och inte haft rätt flyt men däremot alltid haft all funktionalitet jag önskat mig medan iOS varit precis tvärt om, det har alltid haft flytet men saknat mycket funktionalitet dock så har det blivit bättre med den saken framförallt nu med notificationcenter (men missförstå mig ej, utan jailbreak så hade iOS inte fungerat alls för mig). Jag hade ju i alla fall inte köpt en iPhone idag utan snarare väntat ut 5:an men jag kan säga att det är enorm skillnad på 3GS och 4S (jag har faktiskt en 3GS liggande här). Om du vill ha de senaste funktionerna samt flest, extrem anpassningsbarhet, möjlighet till att pula, pilla, trixa samt fixa mycket så rekommenderar jag Android men om du prioriterar något som alltid flyter, fungerar och som du inte behöver finjustera osv (mängder av gånger man har flashat custom radios, confat om gps:en osv på androidenheter) så rekommenderar jag iOS. En stor fördel med iOS är att app-utbudet är generellt bättre (inte nödvändigtvis kvantitativt men helt klart kvalitativt), något jag självklar hoppas kommer ändras men det lär ta sin tid.
[ i7 2600k @ 5GHz | NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm Sy SS 800 | Asus P8P67 | HD6870 DirectCU| Corsair 4x4GB (16GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi | 120GB Vertex 3 + 2x2TB slask & home (riktig lagring på 8TB RAID5 NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro 13 | 8GB ram | OptiBay 500GB HDD + Intel 320 160GB SSD | OS X(main), Mint ]
-=|ZetaXtreme|=- är inte uppkopplad
2012-07-19, 18:14   #24

medstud

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lindgren92 Visa inlägg
Vissa hatar pentileskärm. Och betalar man 6000 för en mobil kan jag förstå sånt.
2012-07-19, 18:15   #25

2infinity

Medlem

2infinitys avatar

Plats: Västerås

Registrerad: dec 2008

Skulle rösta på One X. Kan iaf säga att kommentarer om att ngn mobil kommer snart och ska vara bättre. Det kommer alltid något bättre snart så är det inte inom en vecka brukar iaf jag tycka att det är dumt att hålla på att vänta på att ngt bättre alltid ska komma.

Lycka till!
2012-07-19, 18:19   #26

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

Citat:

Fint formulerat! Dock tycker jag att du var lite hård mot iOS. Du har rätt i att det är låst till en viss gräns och den gränsen dras ganska snabbt. Dock finns ju det fantastiska alternativet att Jailbreaka, och då kan man leka runt bäst man vill!
Tycker dock att Jailbreak till iPhone verkar vara mer lätthanterligt medans "root" till android verkar mer luddig...
Men detta kan jag förstås inte säga med rättvisa då jag aldrig fått leka runt med en rootad android.
Vet att jag var hård, det är inte riktigt hela sanningen... men en bit av den iallafall. Bilden var mest rolig ^^
Angående root och jailbreak så har du rätt. Dock, så som jag förstått det, så Kan det bli en hel del mycket laggigare när man jailbreakar iPhonen. Den kan låsa sig och strula. Samt att det är helt mot Apples regler och garantier.
lucifer579 är inte uppkopplad
2012-07-19, 18:21   #27

EwlSpirit

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: nov 2006

Citat:

LÅNGT SVAR:
Jag har privat bara haft iPhone de senaste ca fyra åren, sen 3g. Dock har jag under den tiden både arbetat med att köpa in och sälja samtliga märken samt haft ett par Andriod-telefoner som jobbmobil.
Alla är vi olika såklart och det finns inget svar som är 100% sant och rätt för alla. Dock ser jag för egen del ingen alls anledning att byta bort iOS. Många har försökt övertala/övertyga mig, men aldrig lyckats. Aldrig har jag sett några fördelar annat än obetydliga detaljer med den s.k. 'öppenheten' i Android. Jag är uppriktigt nyfiken vad som menas när android-användare säger att de inte klarar 'iphonens inlåsningar'!

KORT SVAR:
iPhone 4s är den bästa telefonen just nu.
Räkna inte med en ny iPhone förrän tidigast oktober.
EwlSpirit är inte uppkopplad
2012-07-19, 18:26   #28

lil_tiger.95

Medlem

Registrerad: okt 2011

Om du redan haft iPhone varför inte prova Android? Gillar du att pilla och hålla på med mobilen är en rootad android guldvärd, du kan flaha, överklocka, ladda in scripts och tillochmed (har själv ej lyckats) ladda in Windows 95, vilket e rätt sjukt ändå.
5.Jag
lil_tiger.95 är inte uppkopplad
2012-07-19, 19:37   #29

bmawn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=- Visa inlägg
Jag kör själv både iOS och Android och har för tillfället en vit iPhone 4S och en Galaxy Nexus men har haft en drös andra androids och haft 6 iPhones (haft både vit och svart 3G&3GS samt en svart 4). Jag måste säga att android har blivit mycket bättre med tiden, vid 2.0 började det kännas någorlunda vettigt (ej bra) och vid 2.3 började det kännas ganska bra och med ICS+ blev det mer fullbordat. Problemet med android till skillnad med iOS har varit att OS:et inte känns finslipat och inte haft rätt flyt men däremot alltid haft all funktionalitet jag önskat mig medan iOS varit precis tvärt om, det har alltid haft flytet men saknat mycket funktionalitet dock så har det blivit bättre med den saken framförallt nu med notificationcenter (men missförstå mig ej, utan jailbreak så hade iOS inte fungerat alls för mig). Jag hade ju i alla fall inte köpt en iPhone idag utan snarare väntat ut 5:an men jag kan säga att det är enorm skillnad på 3GS och 4S (jag har faktiskt en 3GS liggande här). Om du vill ha de senaste funktionerna samt flest, extrem anpassningsbarhet, möjlighet till att pula, pilla, trixa samt fixa mycket så rekommenderar jag Android men om du prioriterar något som alltid flyter, fungerar och som du inte behöver finjustera osv (mängder av gånger man har flashat custom radios, confat om gps:en osv på androidenheter) så rekommenderar jag iOS. En stor fördel med iOS är att app-utbudet är generellt bättre (inte nödvändigtvis kvantitativt men helt klart kvalitativt), något jag självklar hoppas kommer ändras men det lär ta sin tid.
Det där med apparna är något jag är lite orolig över! Dock kan man ju hoppas på att antalet appar ökar med lanseringen av Google Play.
Lite OT, men jag ville bara ge dig beröm för ditt G5 bygge. Grymt snyggt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 2infinity Visa inlägg
Skulle rösta på One X. Kan iaf säga att kommentarer om att ngn mobil kommer snart och ska vara bättre. Det kommer alltid något bättre snart så är det inte inom en vecka brukar iaf jag tycka att det är dumt att hålla på att vänta på att ngt bättre alltid ska komma.

Lycka till!
Helt rätt formulerat, det är precis likadant med datorkomponenter. Om man hela tiden vill ha det allra bästa blir det aldrig någon ny dator.

Citat:
Vet att jag var hård, det är inte riktigt hela sanningen... men en bit av den iallafall. Bilden var mest rolig ^^
Angående root och jailbreak så har du rätt. Dock, så som jag förstått det, så Kan det bli en hel del mycket laggigare när man jailbreakar iPhonen. Den kan låsa sig och strula. Samt att det är helt mot Apples regler och garantier.
Absolut! Du har nog rätt i att det blir lite laggigare. Jailbreakade dock mitt ex iPhone 4 och det var fantastiskt att se hur stor skillnad det var i hastighet och hur mycket användarvänligare telefonen blev när den var snabb. Jag blir bara galen på min 3GS då den kraschar, är allmänt seg och ibland vägrar den att samarbeta.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit Visa inlägg
LÅNGT SVAR:
Jag har privat bara haft iPhone de senaste ca fyra åren, sen 3g. Dock har jag under den tiden både arbetat med att köpa in och sälja samtliga märken samt haft ett par Andriod-telefoner som jobbmobil.
Alla är vi olika såklart och det finns inget svar som är 100% sant och rätt för alla. Dock ser jag för egen del ingen alls anledning att byta bort iOS. Många har försökt övertala/övertyga mig, men aldrig lyckats. Aldrig har jag sett några fördelar annat än obetydliga detaljer med den s.k. 'öppenheten' i Android. Jag är uppriktigt nyfiken vad som menas när android-användare säger att de inte klarar 'iphonens inlåsningar'!

KORT SVAR:
iPhone 4s är den bästa telefonen just nu.
Räkna inte med en ny iPhone förrän tidigast oktober.
Tack för ditt långa och korta svar!
Det där med "iphonens inlåsningar" förstår man nog då man först testat båda OS'en genomförligt för att kunna ge en rättvis bedömning. Tyvärr består teknikvärlden för det mesta av gnälliga fanboys så det är ju svårt att bygga upp en riktigt rättvis bild av det hela.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lil_tiger.95 Visa inlägg
Om du redan haft iPhone varför inte prova Android? Gillar du att pilla och hålla på med mobilen är en rootad android guldvärd, du kan flaha, överklocka, ladda in scripts och tillochmed (har själv ej lyckats) ladda in Windows 95, vilket e rätt sjukt ändå.
Lutar mod android i nuläget faktiskt! Gillar hela 'testa nytt'-tänket och jag är rent utsagt taggad att testa ICS och en riktigt bra android telefon för en gångs skull.
2012-07-19, 19:51   #30

Naxos

Medlem

Naxoss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av medstud Visa inlägg
Vissa hatar pentileskärm. Och betalar man 6000 för en mobil kan jag förstå sånt.
Visste inte att folk brukar mikroskop när de använder sin telefon. Men ok, då förstår jag.
Naxos är inte uppkopplad
Sök jobb