Sidan 4 av 4 123 4

Verktyg Visningsval
2012-08-06, 14:54   #91

Bennystreetracer

Medlem

Registrerad: maj 2011

Gillar du att spela mycket och att ha välgjorda appar så ska du välja iPhone då App store är mycket bättre.
Bennystreetracer är inte uppkopplad
2012-08-06, 20:56   #92

Aka_The_Barf

Medlem

Aka_The_Barfs avatar

Plats: stockholm\råcksta

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av YGLeXz Visa inlägg
Kan du förklara en gång till och använda stor bokstav, dela in texten i stycken och stolpa upp allt lite mer?

För övrigt så tycker jag att Google är läskigare än Apple så jag söttar hellre de sistnämnda.
det gör jag i cv't eller nått arbete inte på ett forum där jag antar att dom flesta är tillräckligt smarta för att förstå endå

jag stöttar ingen, jag köper det som passar mina behov bäst.
2012-08-07, 08:41   #93

deegan

Medlem

deegans avatar

Plats: /bin/bash

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bmawn Visa inlägg
Även om tråden spårat ur lite och blivit lite utav en utomstående guide till hur man rootar/flashar custom ROMs, lite fanboy-bråk osv. så har jag nu beställt hem en Htc One X och väntar ivrigt på leverans.
Jag ska använda den som den är till en början men sedan kommer jag nog dock att roota och flasha custom roms precis som jag gjort med min gamla goa iPhone 3GS, dock med jailbreak då.
Jag vill tacka för alla lärorika svar och uppmanar er till att driva denna tråden vidare. Ordet är fritt.

// Oskar
Jag bytte från en 3GS till en HOX. Det var onekligen en omställning att ha en så stor telefon i handen men nu har jag haft den i ca 3 månader och den känns helt ok. Det enda jag var lite besviken på var väl kanske batteritiden, jag hade onekligen förväntat mig att luren skulle dra mycket batteri under användning med tanke på hårdvaran men att behöva ladda varje dag eller inte våga använda telefonen ibland för att det var 20% batteri kvar kändes lite sisådär. Så jag rootade min och körde först in cm9 som jag tycker var bra, jag gillar stock-android mer än sense. Sedan bytte jag till LeeDroid som fortfarande har kvar Sense men med betydligt bättre batteritid, laddade kanske var 3:e dag istället för varje dag. Nu kör jag med senaste fixarna till cm10 istället och än så länge har inte batteriet dött av en dags användning. Det är absolut inte krav att roota och flasha men det kan bidra med en del positivt om man väljer att göra det.

För övrigt kan jag säga att jag spelar typ aldrig på telefonen men jag har såklart provat en uppsjö av spel och alla spel jag spelat har flytit på utan problem. Streama youtube, svtplay, twitchtv till och med mythtv (pvr mjukvara för linux) funkar bra så telefonen har punch och jag har aldrig upplevt att den laggar på något sätt annat än om någon app har hängt sig men då är vi ju utanför dom fungerande ramarna redan så som man säger "all bets are off". Ett sista tips är att om du använder spotify så ska du använda utvecklingsversionen och inte den som du hittar på Google Play, den funkade inge bra för mig och kraschade / tappade bort nedladdade playlists / stängde av musiken i tid och otid så nej om du är en flitig Spotify användare som mig så är det utvecklingsversionen som gäller (länk).

gl hf

EDIT: om du väljer att gå root och custom ROM vägen så har du en bra sida vid namn http://onexroot.com/ som du kan kolla in.

Senast redigerad av deegan 2012-08-07 klockan 09:25.
2012-08-07, 08:52   #94

thomas67lundberg

Medlem

Plats: Sthlm

Registrerad: okt 2009

Det här valet är inte lätt... Men IOS tycker jag fortfarande är bättre än Android. Däremot är nya Galaxy en bättre telefon än iPhone 4S (lättare, större skärm..). iPhone känns lite begränsad just i skärmväg, skulle gärna ha en lite större skärm.
Slutsats: Just nu är ingen bättre. Klargörande va?
2012-08-07, 08:57   #95

OWNEG

Medlem

Plats: S-vik

Registrerad: jan 2010

Upplever att hox´en är en väldigt robust och gedigen lur, känns som en iphone fast android. Den har "#några!" barnsjukdomar, men jag väntade ett halvår innan jag slog till.

Summasumerum så jag jag grymt nöjd och hoppas att du väljer den som är rätt för dig, det bästa är att klämma på dom i en fysisk butik.

Mvh Ville
2012-08-07, 20:26   #96

peterholm1

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: apr 2008

Jag har aldrig spelat på Android men det måste vara väldigt svårt att utvecka spel till den plattformen eftersom du inte vet vilken prestanda användaren sitter med? Någon har S3 och någon har ZTE Blade...
2012-08-07, 23:28   #97

Oldskool

Medlem

Oldskools avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av peterholm1 Visa inlägg
Jag har aldrig spelat på Android men det måste vara väldigt svårt att utvecka spel till den plattformen eftersom du inte vet vilken prestanda användaren sitter med? Någon har S3 och någon har ZTE Blade...
Inga problem.
Det är just det som gör Googles system så genialist, det finns inga problem med fragmentering, trots att folk sitter med helt olika enheter. Det är verklig bedrift.
I korthet funkar det så här:
* Om du vill göra ett Angry-Birdsliknande spel så använder du OpenGL 1.1 och kompilerar för android 2.1. Då kommer spelet att funka bra till alla androidtelefoner (om man inte sitter på nån uråldrig android 1.6 eller så. Det går naturligtvis att kompilera för allra första versionen av android om man vill det också.)
* Om du vill göra ett superavancerat grafikspel som bara funkar på värstingmodellerna så kan du istället sätta begränsningar på vilka som kan se appen i android market och installera den. T.ex. endast gingerbread och uppåt, kräver OpenGl ES 2.0, endast modeller med en viss kapacitet på grafikkretsen, endast vissa namngivna modeller etc.
* Som ett mellanläge så kan du välja att stödja fler telefoner men se till att de högupplösta texturerna endast läses upp man har minst 1GB RAM, se till att detaljnivån på trådsklettsmodellerna ställs ned om man har under 750 MB RAM etc.

* Om man vill stödja "alla" enheter på android som apputvecklare så måste man tillhandahålla tre olika texturer, ibland även olika layouts:
1) Låg PPI-texturer
2) Mellanhög PPI-texturer
3) Högupplöst PPI-texturer.

Som jämförelse så måste man som iOS-utvecklare stödja fyra olika texturer om man vill klara "alla" iOS-enheter:
* iPhone, låg upplösning (3gs t.ex)
* iPhone, hög upplösning (Ip4 etc.)
* iPad, låg upplösning (Ipad1 & 2)
* iPad, hög upplösning (Den nye Ipad)

Det är alltså i många fall enklare för en androidutvecklare.
Det är bara iOS-användare som har problem med fragmenteringen på android-sidan.

En annan sak som är smart på androidsidan är att med den här "generella" metoden med olika PPI-enheter som antroducerades med ICS så görs det inte längre någon egentlig skillnad mellan smartphone-appar och surfplatte-appar. Man behöver alltså inte utveckla separata appar för surfplattor (även om det alternativet fortfarande finns kvar). På Ios-sidan så måste man göra separata appar för Ipad, pga annan skärmupplösning. Det gör alltså ingenting att det inte finns så många appar särskilt utvecklade för surfplattor på android eftersom de vanliga apparna funkar bra.

Slutligen så är androids upplägg med Java, Bytekod och JIT väldigt smart. Gång på gång har detta upplägg visat sig kunna optimeras väldigt hårt, så idag finns det inte längre några prestandaförluster på att köra med ett "mellanlager" istället för att direktkompilera för en viss processor. Dagens processorer har ganska långa pipelines, och en modell med ett mellanlager är rätt bra på att ta på vara på det möjligheterna som den långa pipelinen ger. Det finns exempel på applikationer / problem där javas approach är mer effektiv än direktkompilering med ett c-liknande språk. Man kan jämföra med persondatorerna där C++/CLI blir en allt mer vanlig utvecklingsmiljö.
"Sverigedemokraternas asylpolitik har sin utgångspunkt i den grundläggande insikten om att vi i Sverige är viktigare än personer som födda i andra länder. Vi vet om att Sverige behöver invandring annars minskar befolkningen men vi ljuger med statistik och överdriver hela tiden. Vi måste därför slå på dem som är svagast i samhället och göra Sverige till ett ruttet och hjärtlöst samhälle.”Sanningen
Oldskool är inte uppkopplad
2012-09-05, 22:49   #98

Rusthoi

Medlem

Plats: västerås

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av YGLeXz Visa inlägg
Jag övervägde många av de alternativ som finns men de var inte jämförelsevis lika bra som Apple's varianter. En smaksak helt enkelt. Till saken hör även var man vill lägga makten, Google eller Apple...
Ska man gå efter vilket företag man helst vill stödja så är det ju alla gånger google före apple. Dels är apple klassat som det lägst rankade teknikföretaget i miljösynpunkt sen så försvårar de för mindre utvecklare att göra appar med sina höga avgifter. Samtidigt stämmer de företag för minsta lilla sak.
Rusthoi är inte uppkopplad
2012-09-06, 06:56   #99

YGLeXz

Medlem

YGLeXzs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rusthoi Visa inlägg
Ska man gå efter vilket företag man helst vill stödja så är det ju alla gånger google före apple. Dels är apple klassat som det lägst rankade teknikföretaget i miljösynpunkt sen så försvårar de för mindre utvecklare att göra appar med sina höga avgifter. Samtidigt stämmer de företag för minsta lilla sak.
Oj, där vill jag gärna ha en källa (på att Apple har sämst miljösynpkunkt i världen). 700 SEK/år är ingen "hög avgift" om du frågar mig. Har kompisar som utvecklar och som menar på att det är värt det och att man tjänar igen det flera ggr om.
Sök jobb