Sidan 6 av 6 « Första 345 6

Verktyg Visningsval
2012-08-12, 16:42   #151

Sjoooberg

Medlem

Plats: Bokhyllan

Registrerad: dec 2008

Gör inte mig någonting då den som följer med är usel. Om man inte är uppkopplad via Wi-fi blir kvalitén så sjukt mycket sämre.
Sjoooberg är inte uppkopplad
2012-08-12, 17:23   #152

Flux69

Avstängd

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Med appar ja, men varför skulle man faktiskt vilja eller bli tvingad till att använda sig av appar när det ska finnas nativt i telefonen?
Dessa ska ju konverteras först till ett format som telefonen stödjer va?

I din andra länk står det t.om att det inte går att använda ett mp3 ljudklipp som ringsignal...
Min motfråga är dock...Varför vill man ha låtar som ljudsgnal? Det är bara irriterande, en telefon ska låta som en telefon
Flux69 är inte uppkopplad
2012-08-12, 17:25   #153

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Flux69 Visa inlägg
Min motfråga är dock...Varför vill man ha låtar som ljudsgnal? Det är bara irriterande, en telefon ska låta som en telefon
Varför skulle alla telefoner låta likadant? Man kan göra telefonen "mer personlig" om man får välja bla ringsignal själv.
F.ö låter min telefon precis som en telefon, inte alls. Förutom när den ringer eller när man får ett meddelande t.ex
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-08-12, 17:58   #154

Grundis10

Medlem

Registrerad: jul 2011

Kul att dom tog bort min post, fick antagligen för många likes, 50+!
Grundis10 är inte uppkopplad
2012-08-12, 18:21   #155

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Vet inte om det nämnts i tråden, men det finns tekniska förklaringar till varför iOS flyter bättre än android.

1: iOS prioriterar UI när du sätter fingret på skärmen. Google's "project butter" innebär något liknande.
2: DalvikVM skapar en fördröjning när du klickar/sveper/drar i android.
3: GPU-accelerering, men det finns numera i android.
2012-08-12, 18:50   #156

maskh

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Med appar ja, men varför skulle man faktiskt vilja eller bli tvingad till att använda sig av appar när det ska finnas nativt i telefonen?
I din andra länk står det t.om att det inte går att använda ett mp3 ljudklipp som ringsignal...
Vem bestämmer att det ska finnas "native" i telefonen? Varför måste Apple anpassa sig efter andra tillverkare?

En ljudsignal i iPhone och iOS använder filändelsen .m4a. Det går hur enkelt som helst att skapa dessa i iTunes, och sedan lägga in i telefonen. Och nej, det går inte att använda .mp3-filändelsen när det gäller ringsignaler. Jag ser heller ingen anledning till att Apple ska ändra på det.
maskh är inte uppkopplad
2012-08-12, 18:58   #157

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av maskh Visa inlägg
Vem bestämmer att det ska finnas "native" i telefonen? Varför måste Apple anpassa sig efter andra tillverkare?

En ljudsignal i iPhone och iOS använder filändelsen .m4a. Det går hur enkelt som helst att skapa dessa i iTunes, och sedan lägga in i telefonen. Och nej, det går inte att använda .mp3-filändelsen när det gäller ringsignaler. Jag ser heller ingen anledning till att Apple ska ändra på det.
Har ju inte påstått att Apple måste anpassa sig efter andra eller att andra måste anpassa sig efter Apple, har heller inte påstått att nån bestämt att det ska finnas nativt.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
2012-08-12, 19:46   #158

maskh

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Har ju inte påstått att Apple måste anpassa sig efter andra eller att andra måste anpassa sig efter Apple, har heller inte påstått att nån bestämt att det ska finnas nativt.
Inte? Varför skriver du då " varför [..] när det ska finnas nativt i telefonen "?. Det är svårt att tolka det på annat sätt än att du menar att du eller någon bestämt att det ska finnas som en funktion i telefonen.
maskh är inte uppkopplad
2012-08-12, 19:49   #159

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av maskh Visa inlägg
Inte? Varför skriver du då " varför [..] när det ska finnas nativt i telefonen "?. Det är svårt att tolka det på annat sätt än att du menar att du eller någon bestämt att det ska finnas som en funktion i telefonen.
Tyckte jag skrev om det men skitsamma där
Tycker det borde finnas en valmöjlighet iaf.
2012-08-12, 20:35   #160

Perc

Medlem

Percs avatar

Plats: Vasa

Registrerad: okt 2001

Citat:
Jag vet inte med dig men jag klipper ändå oftast om originalet, förkortar, tar bort intro osv när jag skapar ringsignaler. Då kan man lika bra spara som det format iphone använder (mpeg-4 audio) istället för mp3, det är liksom lika många musklick. Jag förstår inte vad folk gnölar om.
Perc är inte uppkopplad
2012-08-12, 20:40   #161

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Perc Visa inlägg
Jag vet inte med dig men jag klipper ändå oftast om originalet, förkortar, tar bort intro osv när jag skapar ringsignaler. Då kan man lika bra spara som det format iphone använder (mpeg-4 audio) istället för mp3, det är liksom lika många musklick. Jag förstår inte vad folk gnölar om.
Jag väljer bara den ringsignal jag vill ha så är det klart.
Har förövrigt denna: http://www.youtube.com/watch?v=K_Adx...tailpage#t=25s (Från 25 sek)
2012-08-12, 21:00   #162

Blomkungen

Medlem

Plats: Moskva

Registrerad: mar 2007

Citat:
För 1 år sedan så sade alla Android ägare att Android var bättre för att Android hade stöd för Flash och klankade på Apple som valde att stödja html5 istället...men människor glömmer så lätt vad de en gång sagt tyvärr
Med tanke på att twitch och own3d inte stödjer HTML5 än så är jag väldigt nöjd med flash på jellybean iaf.
Blomkungen är inte uppkopplad
2012-08-15, 09:32   #163

Immort

Medlem

Plats: Lappland

Registrerad: jan 2011

Citat:

Öööööh, så du menar att Apples data och kartor som TomTom förser dem med + de andra kartprogrammen de har köpt upp + realtidsuppdateringen för olyckor etc. skulle vara sämre än Google
Tomtom får tag i sitt kartmaterial av ett företag som heter Tele atlas som i sin tur köper kartmaterial från olika "lantmäteriorganisationer" runt om i världen, dock är det väldigt överskådliga kartor som helt saknar detalj.

Går inte att konkurrera med ett företag som fotat halva världen och har det i sin navigationsapp, även här i inlandet kommer det fram fotografier på din destination du ska till.

Sen verkar ju apples app fungera mindre bra om man läser runt på forumen vilket också tomtoms egna mobilappar gjort tidigare.

Immort är inte uppkopplad
2012-08-15, 13:21   #164

Flux69

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Immort Visa inlägg
Tomtom får tag i sitt kartmaterial av ett företag som heter Tele atlas som i sin tur köper kartmaterial från olika "lantmäteriorganisationer" runt om i världen, dock är det väldigt överskådliga kartor som helt saknar detalj.

Går inte att konkurrera med ett företag som fotat halva världen och har det i sin navigationsapp, även här i inlandet kommer det fram fotografier på din destination du ska till.

Sen verkar ju apples app fungera mindre bra om man läser runt på forumen vilket också tomtoms egna mobilappar gjort tidigare.
...och den det testat från Apple är fortfarande i betastadiet och Google är Gud (tillsammans med Samsung) och får inte pratas illa om...
För övrigt struntar jag totalt i om de fotat världen, jag behöver inte foton för att ta mig fram och Google Navigation är oxå en beta än och till iPhone fungerar Google Maps förkastligt. Frågan är dock varför skulle inte Apple få ha ett eget kartprogram i sitt iOS utan att det blir upplopp från Androidfolket som tycker det är dåligt att Apple väljer bort Google Maps i ett OS de inte ens använder eller kommer att använda?

För övrigt, lite info ang Tele Atlas:
"2008 Tele Atlas announced a five-year agreement to continue to supply data to Google Maps"
Se där, de får oxå material från dem

"2009 Google announced Google Maps Navigation for Android, wich provides turn-by-turn navigation, similar to the function provided by TomTom devices, for free as part of Android"
Ser man på, samma skrot och korn i stort sätt...och efter 3 år är det fortfarande en beta

Som en parantes så äger TomTom Tele Atlas sedan de köpte dem för 2 miljarder Euro 2007

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av Flux69 2012-08-15 klockan 13:40.
2012-08-17, 11:19   #165

Immort

Medlem

Citat:
...och den det testat från Apple är fortfarande i betastadiet och Google är Gud (tillsammans med Samsung) och får inte pratas illa om...
För övrigt struntar jag totalt i om de fotat världen, jag behöver inte foton för att ta mig fram och Google Navigation är oxå en beta än och till iPhone fungerar Google Maps förkastligt. Frågan är dock varför skulle inte Apple få ha ett eget kartprogram i sitt iOS utan att det blir upplopp från Androidfolket som tycker det är dåligt att Apple väljer bort Google Maps i ett OS de inte ens använder eller kommer att använda?

För övrigt, lite info ang Tele Atlas:
"2008 Tele Atlas announced a five-year agreement to continue to supply data to Google Maps"
Se där, de får oxå material från dem

"2009 Google announced Google Maps Navigation for Android, wich provides turn-by-turn navigation, similar to the function provided by TomTom devices, for free as part of Android"
Ser man på, samma skrot och korn i stort sätt...och efter 3 år är det fortfarande en beta

Som en parantes så äger TomTom Tele Atlas sedan de köpte dem för 2 miljarder Euro 2007

Skickades från m.sweclockers.com

Ja och hade äpplet haft sådanna funktioner hade det såklart vart det bästa som finns, behöver inte gå långt i tråden för att se att du har äppelseende och inte ens kan erkänna dem uppenbart "dåliga" sakerna med företaget och dess produkter.

Finns för många sånna här trådar som spårar ur av fanboys från båda håll utan någon som helst objektiv syn på det hela så tackar för mig i denna tråd.

2012-08-17, 22:53   #166

Flux69

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Immort Visa inlägg
Ja och hade äpplet haft sådanna funktioner hade det såklart vart det bästa som finns, behöver inte gå långt i tråden för att se att du har äppelseende och inte ens kan erkänna dem uppenbart "dåliga" sakerna med företaget och dess produkter.

Finns för många sånna här trådar som spårar ur av fanboys från båda håll utan någon som helst objektiv syn på det hela så tackar för mig i denna tråd.
Självklart finns det "dåliga" saker även hos Apple, men den passar mig och mina ändamål, frågan är om du som (vad jag förmodar är) som Androidanvändare kan se det som är dåligt med dem som väger snäppet tyngre ibland, hela Android's OS är ju plagierat från iOS från början, innan iOS kom så hade inte ens Android ett utseende i närheten av vad det blev att se ut efter att Apple kom med sitt, Varken Apple, Google eller Samsungär några Gudar, alla har de brister, vissa har man överseende med andra inte, man kan inte få allt, man kan bara få det som närmast passar en själv och känns bäst...men inget av det har något att göra med den rättelse av felinformation som jag skrev att göra
2012-08-18, 10:25   #167

Immort

Medlem

Citat:
Självklart finns det "dåliga" saker även hos Apple, men den passar mig och mina ändamål, frågan är om du som (vad jag förmodar är) som Androidanvändare kan se det som är dåligt med dem som väger snäppet tyngre ibland, hela Android's OS är ju plagierat från iOS från början, innan iOS kom så hade inte ens Android ett utseende i närheten av vad det blev att se ut efter att Apple kom med sitt, Varken Apple, Google eller Samsungär några Gudar, alla har de brister, vissa har man överseende med andra inte, man kan inte få allt, man kan bara få det som närmast passar en själv och känns bäst...men inget av det har något att göra med den rättelse av felinformation som jag skrev att göra
Var ju inte direkt en rättelse, bara mer information om att det är ett dotterbolag vilket jag redan kände till.

Har haft, 3G, iphone 4. Min sambo har en 4s idag som jag själv rekommenderade till henne för simpliciteten och hållbarheten så jag försöker faktiskt hålla mig objektiv och ser felaktigheter hos dem flesta märken

2012-09-11, 10:13   #168

Perc

Medlem

Percs avatar

Plats: Vasa

Registrerad: okt 2001

Och där kom den officiella Youtubeklienten, den som blir "ett måste" då iOS 6 kommer.

På alla vis bättre än den gamla ålderstigna, förutom att den har reklam då. Det med reklam var garanterat orsaken till att Youtube ville släppa en egen.

http://itunes.apple.com/app/youtube/id544007664
Perc är inte uppkopplad
2012-09-11, 10:57   #169

Json_81

Medlem

Plats: Romelanda

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Perc Visa inlägg
Och där kom den officiella Youtubeklienten, den som blir "ett måste" då iOS 6 kommer.

På alla vis bättre än den gamla ålderstigna, förutom att den har reklam då. Det med reklam var garanterat orsaken till att Youtube ville släppa en egen.

http://itunes.apple.com/app/youtube/id544007664
Har laddat ned den, men inte testat.
Läste dock lite kommentarer från ett annat forum att mobila hemsidan fortfarande är bättre.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb