Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Immort
Tomtom får tag i sitt kartmaterial av ett företag som heter Tele atlas som i sin tur köper kartmaterial från olika "lantmäteriorganisationer" runt om i världen, dock är det väldigt överskådliga kartor som helt saknar detalj.
Går inte att konkurrera med ett företag som fotat halva världen och har det i sin navigationsapp, även här i inlandet kommer det fram fotografier på din destination du ska till.
Sen verkar ju apples app fungera mindre bra om man läser runt på forumen vilket också tomtoms egna mobilappar gjort tidigare.
...och den det testat från Apple är fortfarande i betastadiet och Google är Gud (tillsammans med Samsung) och får inte pratas illa om...
För övrigt struntar jag totalt i om de fotat världen, jag behöver inte foton för att ta mig fram och Google Navigation är oxå en beta än och till iPhone fungerar Google Maps förkastligt. Frågan är dock varför skulle inte Apple få ha ett eget kartprogram i sitt iOS utan att det blir upplopp från Androidfolket som tycker det är dåligt att Apple väljer bort Google Maps i ett OS de inte ens använder eller kommer att använda?
För övrigt, lite info ang Tele Atlas:
"2008 Tele Atlas announced a five-year agreement to continue to supply data to Google Maps"
Se där, de får oxå material från dem
"2009 Google announced Google Maps Navigation for Android, wich provides turn-by-turn navigation, similar to the function provided by TomTom devices, for free as part of Android"
Ser man på, samma skrot och korn i stort sätt...och efter 3 år är det fortfarande en beta
Som en parantes så äger TomTom Tele Atlas sedan de köpte dem för 2 miljarder Euro 2007
Skickades från m.sweclockers.com