Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Flux69
-Flash...inget man saknar, absolut inte på en jobbmobil och det är bara föråldrat och även begravt för mobiler.
-Du byter mobil innan du byter batteri, för den delen är det inga problem att byta batteri själv på en iPhone 4/4S utan att det påverkar garantin, på 3G/3GS var det annat, minneskort helt värdelöst, seg läsning/skrivning till jämfört med att ha allt integrerat.
-Byta utseende är ju jätte viktigt att kunna göra, framför allt när det är en jobbmobil.
-Hur överlägsna notifications det är kan diskuteras, innan Apple införde det så fungerade de helt förkastligt med ingen möjlighet att få dem när man var inne i andra appar eller kunna välja vilka appar man ville ha dem ifrån, de kan ha ändrat det nu.
-Delningsalternativ kommer via bluetooth med iOS6.
-Av vilken anledning skulle man behöva kolla filsystemet, det är en mobil och sakerna man använder ligger samlade.
-Apparna till iOS håller högre kvalité och utbudet är mycket bredare, de integrerar väldigt bra i den med
Skickades från m.sweclockers.com
Det märks att du inte har använt en "riktig" smartphone..
Använder en Galaxy Note privat och har precis fått en ny jobbmobil med WP 7.5 och att WP saknar flash är en stor nackdel.
Att ha minneskort är lika snabbt som internt och är en stor fördel då man ska byta ut musiken eller filmer, 20-30gb tar tid med kabel, ett minneskort stoppar man i usbläsaren och det tar minuter i stället för timmar.
Om man är van med android så kan det bli en teknisk antiklimax om man börjar anväda WP7.5, ett steg tillbaka i utvecklingen.
Jag håller med om att det där "flytet" finns men vadå? bläddra några fula fyrkanter eller gå in i menyn... suck
Synk mot jobbmail funkar bra men det kommer mail mitt i natten så då sänker jag väl bara volymen för notifikeringar men NEJ det gåt inte? finns bara en volym till alla signaler..
Skulle skicka över några bilder och andra filer via blåtand från noten, men det gick inte..
Lägger väl en mp3 låt som ringsignal.. det gick inte heller...
Koppla in med usb så man kan kopiera över filer med datorn via utforskaren.. det gick inte.. endast via krångligt zune..
Har försökt att via wifi komma åt datorns utdelade mappar och har inte lyckats.. ej heller dlna mot nya platt-tvn vill fungera..
Med mera med mera... WP7.5 för mig är ett steg bakåt 3år i tiden till före min gamla omnia HD med symbian.. men det "flyter" suck
Varför sukta efter operativ som kommer när android finns idag? har inte så stor erfarenhet av ios men jag tror det kan jämföras med WP...
Tillägger att apparna i play butiken håller samma kvalite då de som släpps i ios även släpps till android bara det att alla journalister och bloggare kör ios och de verkar ha skygglappar på när det gäller att skriva om kvalitets appar i android, tex. feber.se verkar ha som sport att visa de enklaste fulaste andoid apparna..