Verktyg Visningsval
igår, 03:27   #11701

Telepati

Medlem

Registrerad: jan 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne Visa inlägg
Nej men laddar inte ner henne via store.

Språk - Engelska
Region - Engelska

Regionsformat kan man ha kvar på svenska.

När detta är klart (krävs 2 omstarter) så dyker hon upp.
I denna länken http://allaboutwindowsphone.com/flow...a_on_non-U.php

står det att man under regionsformat så ska man välja "matcha telefonspråk", och om de säger att man ska välja USA som land, Engelska (USA) som språk, hur kan man då ha kvar svenska på regionsformat när man inte har haft något språk där innan, utan där hade man ju "matcha telefonspråk" vilket man tydligen, eller den guiden, skulle ändra?

Och även om man har kvar, eller adderar svenska under regionsformat så blir ju inget annorlunda ändå? Allt står ju på Engelska ändå, eller vad menar du skulle vara poängen med att ha svenska där?

Senast redigerad av Telepati igår klockan 03:36.
Telepati är inte uppkopplad
igår, 03:32   #11702

Telepati

Medlem

Citat:
Beror på appen. Har inget med hur ny lur eller vad för skärm man har.
Det var ju det jag skrev, att vissa blir det.

"men vad jag har sett så blir vissa det men inte alla"
igår, 06:49   #11703

Maysay

Medlem

Maysays avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: jan 2007

Om man uppdaterar telefonen till 8.1 kommer man även att få den "riktiga" när den släpps? Eller kommer telefonen tro att allt är klart? Är det några andra "tänk på det här före"?

Mobiltelefon: Nokia Lumia 920 (Windows Phone 8)
Maysay är inte uppkopplad
igår, 08:19   #11704

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Ie fungerar ju extremt värdelöst många "artiklar" på hemsidor går inte klicka på ex aftonbladet och fz. Är det bara för mig eller för alla?
igår, 08:21   #11705

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Plats: Sala

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Telepati Visa inlägg

står det att man under regionsformat så ska man välja "matcha telefonspråk", och om de säger att man ska välja USA som land, Engelska (USA) som språk, hur kan man då ha kvar svenska på regionsformat när man inte har haft något språk där innan, utan där hade man ju "matcha telefonspråk" vilket man tydligen, eller den guiden, skulle ändra?

Och även om man har kvar, eller adderar svenska under regionsformat så blir ju inget annorlunda ändå? Allt står ju på Engelska ändå, eller vad menar du skulle vara poängen med att ha svenska där?

Regionsformatet har inget med cortana att göra. Har själv provat. Är ju trevligt med svenska veckodagar m.m även om man har engelska inställt.
http://www.garaget.org/Nonameswayne
NoNamesWayne är inte uppkopplad
igår, 08:26   #11706

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Maysay Visa inlägg
Om man uppdaterar telefonen till 8.1 kommer man även att få den "riktiga" när den släpps? Eller kommer telefonen tro att allt är klart? Är det några andra "tänk på det här före"?
Du får den officiella Wp8.1 uppdateringen + tilläggen Nokia har gjort (Cyan) när det släpps. Antar att det är en nokia du har.

En sak man kan tänka på är att man inte har någon garanti på luren med preview installerad. Dock när du har installerat officiella igen så har du din garanti igen.
Sen kan ju inlämningsstället vara schysta iofs.
igår, 10:03   #11707

nisselask

Medlem

Plats: Skara

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Ie fungerar ju extremt värdelöst många "artiklar" på hemsidor går inte klicka på ex aftonbladet och fz. Är det bara för mig eller för alla?
Likadant för mig, samma på flera sidor på nätet, det enda som funkar är att hålla ned, släppa o välja öppna i ny flik.
nisselask är inte uppkopplad
igår, 10:23   #11708

betan

Medlem

Registrerad: okt 2007

Citat:

HUr? För att den guiden inte har rätt, regionfomratet påverkar inte om Cortana visas.
Jag kör också svenska som regionfomrat, t.ex. står det "11:19 Onsdag den 16 april" på låsskärmen, celcius i kalendern(om det nu är den inställningen som gör det?). Klockan är i 14h istället för AM/PM (dock AM/PM i kalendern).
betan är inte uppkopplad
igår, 10:38   #11709

stelex

Medlem

Registrerad: nov 2011

Någon som vet om 920án fick Bluetooth 4.0 vid WP8.1-uppdateringen?
stelex är uppkopplad nu
igår, 10:55   #11710

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nisselask Visa inlägg
Likadant för mig, samma på flera sidor på nätet, det enda som funkar är att hålla ned, släppa o välja öppna i ny flik.
Ok de märkte jag. Men förstår inte varför de lägger till sådana buggar testar de inte webbläsaren något?
igår, 11:42   #11711

nVIDIA

Medlem

nVIDIAs avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: sep 2003

Citat:
samma här!
igår, 13:15   #11712

Jaxione

Medlem

Jaxiones avatar

Registrerad: jul 2009

Någon mer än jag som stör sig på att tangentbordet blivit mindre när man skriver sms i liggande läge? Går det att fixa?

Mvh J
Speldatorn: Chassi: Fractal Design Define R3 Processor: Intel Core i5 2500k kyls av en Be Quiet Darkrock Pro C1 Minne: 8gb Corsair Vengeance DDR3 low profile 1600mhz black Grafik:Radeon HD7970x2 OS: Windows 7 64bitar
Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar
Jaxione är inte uppkopplad
igår, 13:21   #11713

UnkeN

Medlem

UnkeNs avatar

Plats: Ostvik

Registrerad: jun 2008

Jag tyckte om Kontaktappen förut, jag kunde läsa mina vänners facebookinlägg där utan att behöva någon app för det. Även kommentera och gilla deras inlägg. Nu vill den bara öppna facebookappen så fort jag ska läsa kommentarer eller liknande. 3rd world problems!

Mvh, Jakob
CPU:i7 4770K GPU:ASUS HD7950 DCII OS:Win 7
Bärbar: Sager NP5680 2003
UnkeN är inte uppkopplad Folding
igår, 14:01   #11714

nisselask

Medlem

Någon som lyckats få 920 att visa batteriprocent under batteriikonen? Såg det i en presentationsvideo för Windows Phone 8.1 men det var i och för sig på en 930 så det kanske inte går på våra gamla häckar.
igår, 14:12   #11715

templar72

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jul 2006

Citat:
Någon som lyckats få 920 att visa batteriprocent under batteriikonen? Såg det i en presentationsvideo för Windows Phone 8.1 men det var i och för sig på en 930 så det kanske inte går på våra gamla häckar.
Syns när man greppar och drar ner notifikationslisten
templar72 är inte uppkopplad
igår, 14:13   #11716

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Citat:
Den visar mer information, t.ex datum, batteriprocent och operatör när man drar ner actioncentret.

Edit* För seg.
igår, 14:24   #11717

nisselask

Medlem

Citat:
Den visar mer information, t.ex datum, batteriprocent och operatör när man drar ner actioncentret.

Edit* För seg.
Ahh...
igår, 14:33   #11718

Telepati

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stelex Visa inlägg
Någon som vet om 920án fick Bluetooth 4.0 vid WP8.1-uppdateringen?
Den kom väl i Black? Alla WP8-lurar skulle få det. 925, 1020 säljs med 4.0 numera och de har inte 8.1 i butiken. Nej, det kom i Black har jag för mig.
igår, 14:47   #11719

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Citat:
Den kom väl i Black? Alla WP8-lurar skulle få det. 925, 1020 säljs med 4.0 numera och de har inte 8.1 i butiken. Nej, det kom i Black har jag för mig.
Nokias lurar fick det med black. Andra märken får bluetooth 4.0 (om hårdvaran stödjer det) med Wp8.1

Edit* Vad jag minns hade även vissa lurar Nokialurar bluetooth 4.0 aktiverat redan innan black. 520, 620 t.ex.

Senast redigerad av NoNamesWayne igår klockan 15:43.
igår, 23:43   #11720

hg

Medlem

Plats: Finland

Registrerad: jun 2004

Får inte min 920 att uppdatera... =/
Har dragit ner dev-appen, registrerat mig osv men när jag kör telefonuppdatering så fastnar den bara på "Söker efter uppdateringar" i evigheter.

EDIT: Har testat byta telefonspråk till engelska, region till USA, loggat ut och in igen till dev-appen, restartat, fortfarande samma....

Senast redigerad av hg idag klockan 00:05.
hg är uppkopplad nu
idag, 06:44   #11721

Maysay

Medlem

Maysays avatar

Registrerad: jan 2007

Citat:
Du får den officiella Wp8.1 uppdateringen + tilläggen Nokia har gjort (Cyan) när det släpps. Antar att det är en nokia du har.

En sak man kan tänka på är att man inte har någon garanti på luren med preview installerad. Dock när du har installerat officiella igen så har du din garanti igen.
Sen kan ju inlämningsstället vara schysta iofs.
Tack så mycket! Nu har jag uppdaterat den. Gillar det. Men jag har inte riktigt lärt mig vad jag ska ha Cortana till. Funktioner m.m. Är hon bara en röststyrd sökmotor?

Mobiltelefon: Nokia Lumia 920 (Windows Phone 8)
Maysay är inte uppkopplad
idag, 08:41   #11722

[SH]

Medlem

[SH]s avatar

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hg Visa inlägg
Får inte min 920 att uppdatera... =/
Har dragit ner dev-appen, registrerat mig osv men när jag kör telefonuppdatering så fastnar den bara på "Söker efter uppdateringar" i evigheter.

EDIT: Har testat byta telefonspråk till engelska, region till USA, loggat ut och in igen till dev-appen, restartat, fortfarande samma....
Förmodligen har du gjort det men du skriver inte ut det iaf så... Har du öppnat appen "Preview for developers" och låst upp utvecklingsläget?

Läs guiden här och kolla att du inte missat något.
Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | PowerColor HD6850 SCS3 | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 510 SSD 120GB | Seagate Barracuda Green 2 TB] HTPC: [Streacom FC8 EVO | i3 4340 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Streacom Nano150 | Kingston HyperX Blu 2x4 GB | 120 GB SSD] Platta: [Nexus 7 32 GB gen 1] Mobil: [Nokia Lumia 920]
[SH] är uppkopplad nu
idag, 08:57   #11723

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Maysay Visa inlägg
Tack så mycket! Nu har jag uppdaterat den. Gillar det. Men jag har inte riktigt lärt mig vad jag ska ha Cortana till. Funktioner m.m. Är hon bara en röststyrd sökmotor?
Röststyrd hjälpreda snarare.
Jag fann det inte så användbart nu när hon inte är anpassade för Sverige dock men det är ju kul att prova.
idag, 09:36   #11724

hg

Medlem

Plats: Finland

Registrerad: jun 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av [SH] Visa inlägg
Förmodligen har du gjort det men du skriver inte ut det iaf så... Har du öppnat appen "Preview for developers" och låst upp utvecklingsläget?

Läs guiden här och kolla att du inte missat något.
Japp, har följt den guiden till punkt och pricka men det funkar ändå inte. Vet inte om det ska vara så men när jag låser skärmen (eller när den drar timeout) så stoppas uppdateringsstatusen, dvs. det går från "söker efter uppdateringar" till "telefonen är uppdaterad" och jag får trycka "sök efter uppdateringar" igen. Har testat att ställa in längsta screen timeout och trycka på skärmen då och då så den inte timar ut, men även efter 15min+ så står det bara "söker efter uppdateringar". Ingen skillnad om jag använder mobilnät eller wifi heller.
hg är uppkopplad nu
idag, 10:25   #11725

[SH]

Medlem

[SH]s avatar

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hg Visa inlägg
Japp, har följt den guiden till punkt och pricka men det funkar ändå inte. Vet inte om det ska vara så men när jag låser skärmen (eller när den drar timeout) så stoppas uppdateringsstatusen, dvs. det går från "söker efter uppdateringar" till "telefonen är uppdaterad" och jag får trycka "sök efter uppdateringar" igen. Har testat att ställa in längsta screen timeout och trycka på skärmen då och då så den inte timar ut, men även efter 15min+ så står det bara "söker efter uppdateringar". Ingen skillnad om jag använder mobilnät eller wifi heller.
Låter som att din telefon av okänd anledning inte får kontakt med servern för uppdateringar, den sökningen brukar ta max en minut på min telefon. Likaså på frugans 925. Har tyvärr inget tips på lösning, kanske hjälper en återställning men det kan man ju vilja slippa...
Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | PowerColor HD6850 SCS3 | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 510 SSD 120GB | Seagate Barracuda Green 2 TB] HTPC: [Streacom FC8 EVO | i3 4340 | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Streacom Nano150 | Kingston HyperX Blu 2x4 GB | 120 GB SSD] Platta: [Nexus 7 32 GB gen 1] Mobil: [Nokia Lumia 920]
[SH] är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb