Verktyg Visningsval
2014-07-11, 17:20   #11821

Rattnalle

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zeke-SE Visa inlägg
Hej .
Jag lyssnar mycket pa ljudbocker i min 920 . Dom kan ju innehalla flera hundra filer ibland sa det blir ratt jobbigt nar mobilen "tappar minnet" efter att jag pausat boken och jag maste sitta och bladdra igen om alla filerna for att hitta "ratt sida" igen . Att den tappar minnet nar man startar om mobilen ar kanske inte sa konstigt men detta verkar handa slumpmassigt vid normal anvandning . Nagon som har en ide om hur detta kan atgardas ?
MVH Zeke
Jag kör den här: http://www.windowsphone.com/sv-se/st...d-1fc1c8c553fb

Inte helt klockren på alla punkter men den fungerar. Kommer ihåg var man är i flera böcker samtidigt samt även vid omstarter.
Rattnalle är inte uppkopplad
2014-07-11, 19:46   #11822

Zeke-SE

Medlem

Zeke-SEs avatar

Plats: Taichung/Taiwan

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rattnalle Visa inlägg
Jag kör den här: http://www.windowsphone.com/sv-se/st...d-1fc1c8c553fb

Inte helt klockren på alla punkter men den fungerar. Kommer ihåg var man är i flera böcker samtidigt samt även vid omstarter.
Provar den
Tack for hjalpen
Mvh Zeke
Zeke-SE är inte uppkopplad
2014-07-11, 23:50   #11823

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

Någon annan som haft strul med proximity-sensorn tidigare och fått det löst med uppdatering?
Min funkar nu igen iallafall
lucifer579 är inte uppkopplad
2014-07-12, 01:20   #11824

Asusboy

Medlem

Asusboys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucifer579 Visa inlägg
Någon annan som haft strul med proximity-sensorn tidigare och fått det löst med uppdatering?
Jag vet inte hur längre skiten inte har fungerat... Flera månader. Vad är det för uppdatering du menar? Min telefon hittade ingen. Jag ångrar så mycket att jag köpte denna lur...
Asusboy är inte uppkopplad
2014-07-12, 01:34   #11825

betan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucifer579 Visa inlägg
Tidiga modeller saknade dammskydd så det kom smuts i vägen för sensorn. Borde du kunna få fixat på garantin. När skärmen pajjade på min la de in smutsskydd.
betan är inte uppkopplad
2014-07-12, 12:33   #11826

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asusboy Visa inlägg
Jag vet inte hur längre skiten inte har fungerat... Flera månader. Vad är det för uppdatering du menar? Min telefon hittade ingen. Jag ångrar så mycket att jag köpte denna lur...
Jag har dev-preview, kan det ha med det att gö?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av betan Visa inlägg
Tidiga modeller saknade dammskydd så det kom smuts i vägen för sensorn. Borde du kunna få fixat på garantin. När skärmen pajjade på min la de in smutsskydd.
Hehe, jag har ju bytt skal på min lur - så garantin är antagligen bortom all räddning
Om jag köper nya skruvar och ny spole till telefonen kanske - men det är inte värt jobbet.
Använder aldrig min frontkamera ändå (sensorn funkar ju nu).
lucifer579 är inte uppkopplad
2014-07-12, 20:10   #11827

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: nov 2010

Tänkte kolla med er alla här som kan lumia 920.
Har en svart 920 som är köpt på elgiganten i höstas.
Knappt använd och legat i skal hela tiden så den har knappt en enda repa.

Vad tycker ni man skulle kunna ta för den?

Sen vill jag även kolla om någon provat byta enbart glaset på en 920?
Har min gamla där glaset gick sönder och jag bytte bara själva glaset vilket gick bra förutom att det visade sig vara en dålig kina kopia så touchen fungerade bara ibland..
Om någon då vet någon ordentlig försäljare på ebay eller något sådant?
Troberg är inte uppkopplad
2014-07-12, 20:48   #11828

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Plats: Milkoland

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Sen vill jag även kolla om någon provat byta enbart glaset på en 920?
Har min gamla där glaset gick sönder och jag bytte bara själva glaset vilket gick bra förutom att det visade sig vara en dålig kina kopia så touchen fungerade bara ibland..
Om någon då vet någon ordentlig försäljare på ebay eller något sådant?
Jag har bytt glas och LCD på flera Nexus 4, en Nokia N8 och två Lumia 920. Sammanfattningsvis så kan jag säga att touchen har aldrig fungerat så bra som originalet. Nokia N8:an bytte jag tillbaka till den gamla spruckna på för den var oanvändbar med den nya. Lumia 920 är ju egentligen ett eget kapitel, den är ju full med High-tech, som kineserna bara kan drömma om. Som t.ex. Double Tap To Wake, Nokia Clear Black Display som är ett polaroidfilter för bättre kontrast i dagsljus, osv, osv.

Alltså har ni lite sliten display eller en spricka, lär er leva med det, de glas ni köper från Ebay och byter ut kommer enligt min erfarenhet inte vara i paritet med originalet och ett original lär kosta lika mycket som en komplett begagnad mobil. Visst jag kan ha haft otur, men då har jag haft det minst tio gånger. Jag har blivit så trött på dessa skräpdisplayer att jag slutat byta dem nu.
2014-07-12, 21:42   #11829

stelex

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Tänkte kolla med er alla här som kan lumia 920.
Har en svart 920 som är köpt på elgiganten i höstas.
Knappt använd och legat i skal hela tiden så den har knappt en enda repa.

Vad tycker ni man skulle kunna ta för den?
Kolla tex ebay, Tradera och Blocket vad andra tar.
stelex är inte uppkopplad
2014-07-17, 11:46   #11830

Aerious

Medlem

Plats: Växjö

Registrerad: nov 2007

någon som kan tala om för mig hur man stänger av blixten HELT ?
2014-07-17, 13:02   #11831

betan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aerious Visa inlägg
någon som kan tala om för mig hur man stänger av blixten HELT ?
Beror på vilken app du använder.
Nokia camera:
Kolla till höger/övre delen av skärmen, finns en liten blixtikon, tryck där tills det är en cirkel med ett streck över. Blixt är nu helt avstängd, finns bara auto, av och på. Sätt på av så är blixten helt avstängd.

Det du menar kanske är "focus assist light" i så fall finns den i inställningar med alternativen,
Alltid av, auto och beroende på blixt. "beroende av blixt" så stäng assistljuset av om blixten är av.

Skickades från m.sweclockers.com
betan är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb