Verktyg Visningsval
2014-09-12, 14:16   #12091

Wickman

Medlem

Wickmans avatar

Registrerad: aug 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stelex Visa inlägg
Cyan? Jag undrar om jag någonsin får den
Har du provat att kommunicera med Nokia på Facebook och se vad de har att säga om just din telefonversion?
https://www.facebook.com/nokiasverige
Wickman är inte uppkopplad
2014-09-12, 16:05   #12092

Kalimac

Medlem

Kalimacs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stelex Visa inlägg
Cyan? Jag undrar om jag någonsin får den
Antar det, eller det stod nog 8.1 i meddelandet jag fick upp. Men eftersom uppdateringen är större än 50 MB så kunde jag inte ladda ned den utan Wi-fi (tack, Nokia), vilket jag inte har något hemma. Så jag får väl bege mig till McDonalds eller liknande om jag vill få hem den.
Kalimac är inte uppkopplad
2014-09-12, 16:27   #12093

stelex

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wickman Visa inlägg
Har du provat att kommunicera med Nokia på Facebook och se vad de har att säga om just din telefonversion?
https://www.facebook.com/nokiasverige
Jag har inte Facebook

Jag har den som såldes på elgiganten i höstas för 1490:-. Operatör: CV Scandinavia
stelex är uppkopplad nu
2014-09-12, 19:55   #12094

Returburk

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: feb 2002

Fick min 930 idag. Återställde min 920 till min tjej.
Skiten bara blev skär.

Kopplade den i Nokia Software recovery.
-Enheten känns inte igen...

Telefonen är totaldöd.

Någon som har en ide?
Returburk är inte uppkopplad
2014-09-12, 20:08   #12095

betan

Medlem

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Returburk Visa inlägg
Fick min 930 idag. Återställde min 920 till min tjej.
Skiten bara blev skär.

Kopplade den i Nokia Software recovery.
-Enheten känns inte igen...

Telefonen är totaldöd.

Någon som har en ide?
Blev skärmen skär innan telefonen dog?
Isf låter det som GPU/skärmfel som nog tyvärr endast är att ta på garantin om du har den kvar.

Skickades från m.sweclockers.com
betan är uppkopplad nu
2014-09-12, 20:14   #12096

Returburk

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: feb 2002

LCD har varit sprucken i 12-13 månader telefonen fungerade skitbra tills återställningen, när jag tog bort DP med recovery tool så fick jag samma rosa/skära skärm med en nokia text och en status bar.
Denna gången kom inte den, sen startade den om.

Telefonen känns igen av windows och man kan använda minnet. Men den vibrerar inte och lcd är död.
Returburk är inte uppkopplad
2014-09-13, 08:02   #12097

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2005

Citat:
Med FF menar du då Firefox?
I så fall tror jag på följande:
Microsoftkontot synkar ju allt du lägger upp externt ned till telefonen. Ändrar du någon inställning eller som i det här fallet lösenordet, synkas det också. Detsamma gäller mot datorn om du använder Onedriveappen. Eller om du använder win8.1 och samtidigt använder/(är inloggad mot) samma Microsoftkonto som din telefon.

EDIT: lite stavfel
Citat:
Ursprungligen inskrivet av betan Visa inlägg
Antagligen använder telefonen någon form av "token" för att autentisiera ditt konto mot MS servrar. Tokens behöver inte sluta gälla även om lösenordet byts, det beror på hur det är implementerat. Men tokens har ofta en tidsbegränsning, vilket kan vara anledning till att Store behvöde lösenord nu men inte i går.

Antingen får du ta bort telefonen med hjälp av windowsphone.com eller så kan det kanske fungera att ta bort "trusted devices" på din kontosida. https://account.live.com/proofs/Manage
Citat:
Du menar väl telefonens store nu så att du inte menar datorns, för jag har för mig att du kör med windows 8.1?
För att testa att du verkligen blir synkad mot MS-kontot kan du ju prova att skicka ett mail från datorn till MS-kontot och se om luren synkar det.
Höll på att glömma bort detta eftersom det fungerade efter min edit, sorry! Stort tack för hjälpen oavsett.

Jag kör W7 samt Firefox (gillar inte 8 men nya (9?) verkar bli bra igen så där byter jag nog om jag kan slippa det platta interfacet också).

Uppenbart har Microsoft en övergångsperiod när även gamla lösenordet fungerar, kanske 12-24 timmar, sedan frågar telefonen efter lösenord (mitt fall i store) och iaf WP8.1 stödjer då tvåstegsautentisering eftersom jag ombads köra med lösen+autentiseringsapp precis som till datorn. Applösenord som Outlook 2010 och tydligen WP8 krävde behövdes inte.

WP8.1 är fortfarande den hittills bästa upplevelsen jag haft på 920 och iom de i mitt tycke trista iPhone6 (ingen optisk bildstabilisering på den mindre modellen, what?) så kommer jag som det ser ut köra vidare med WP. Ett stort aber är dock fortfarande avsaknaden av en del appar. Som det ser ut nu är det alltså det som i så fall gör att jag byter. Apple's design på sexan är klart tråkig, speciellt som jag är sugen på en 930 i orange. Eftersom 920 med 8.1 är som en raket så måste 930 flyga till månen.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är uppkopplad nu
2014-09-13, 12:22   #12098

Pastorius

Medlem

Registrerad: dec 2011

Det enda skälet till att byta ut en 920 med wp 8,1 är att man vill
ha en ny pryl. Något annat skäl kan jag inte se. Men det är förstås
mänskligt att vilja ha nya prylar :-)

/P
Pastorius är inte uppkopplad
2014-09-13, 13:11   #12099

stelex

Medlem

Registrerad: nov 2011

Cyan

Är det bara jag som inte fått Cyan-uppdareingen till 920 än?
stelex är uppkopplad nu
2014-09-13, 13:34   #12100

nisselask

Medlem

Plats: Skara

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pastorius Visa inlägg
Det enda skälet till att byta ut en 920 med wp 8,1 är att man vill
ha en ny pryl. Något annat skäl kan jag inte se. Men det är förstås
mänskligt att vilja ha nya prylar :-)

/P
Jag bytte för en månad sen till LG G2, ville ha bättre batteritid, Chromecast, Spotify Connect, Swedbank app samt bättre appar i övrigt och det har jag fått, bara kameran som är sämre men den duger.

Senast redigerad av nisselask 2014-09-13 klockan 14:15.
nisselask är inte uppkopplad
2014-09-13, 14:27   #12101

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nisselask Visa inlägg
Jag bytte för en månad sen till LG G2, ville ha bättre batteritid, Chromecast, Spotify Connect, Swedbank app samt bättre appar i övrigt och det har jag fått, bara kameran som är sämre men den duger.

Hur mycket bättre batteritid? Min 920 räcker minst 2 dygn (med många timmars samtal + övrigt) men ofta 3 dygn.

Handelsbankens app för WP är helt kanon, men det skiljer givetvis mellan bankernas initiativ och kunskap att skapa appar.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
2014-09-13, 14:35   #12102

nisselask

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg
Hur mycket bättre batteritid? Min 920 räcker minst 2 dygn (med många timmars samtal + övrigt) men ofta 3 dygn.

Handelsbankens app för WP är helt kanon, men det skiljer givetvis mellan bankernas initiativ och kunskap att skapa appar.
Minst dubbelt så bra batteritid med min användning.

2014-09-13, 14:40   #12103

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Citat:
Minst dubbelt så bra batteritid med min användning.

Och hur mycket är det?

2014-09-13, 14:57   #12104

nisselask

Medlem

Citat:
Och hur mycket är det?
Jag skrev med min användning eftersom vi inte verkar används dem på sätt. Jag surfar nog extremt mycket på min telefon, som exempel kan jag säga att en dag när jag var ledig och reste med tåg, lyssnade jag ca 6 timmar på Spotify samt surfade o använde sociala medier extremt mycket och hade ändå 40% batteri kvar på kvällen, tror inte min Lumia hade klarat mer än halva dagen. På min semester fick jag ladda Lumia 2-3 gånger om dagen och det var då jag ledsnade. Hade DP, tror det kan ha blivit bättre i senare uppdateringar.

2014-09-13, 15:17   #12105

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Citat:
Jag skrev med min användning eftersom vi inte verkar används dem på sätt. Jag surfar nog extremt mycket på min telefon, som exempel kan jag säga att en dag när jag var ledig och reste med tåg, lyssnade jag ca 6 timmar på Spotify samt surfade o använde sociala medier extremt mycket och hade ändå 40% batteri kvar på kvällen, tror inte min Lumia hade klarat mer än halva dagen. På min semester fick jag ladda Lumia 2-3 gånger om dagen och det var då jag ledsnade. Hade DP, tror det kan ha blivit bättre i senare uppdateringar.

Om du behöver ladda 2-3ggr/dag så tror jag ditt batteri är defekt, oavsett hur mycket du använder den. Bättre och billigare att byta batteri än telefon i det läget.

Men du kanske hade ytterligare skäl till bytet.

2014-09-13, 15:27   #12106

nisselask

Medlem

Citat:
Om du behöver ladda 2-3ggr/dag så tror jag ditt batteri är defekt, oavsett hur mycket du använder den. Bättre och billigare att byta batteri än telefon i det läget.

Men du kanske hade ytterligare skäl till bytet.
Ja, som jag skrev ovan. Behöver ha nya prylar ibland...

Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker