Verktyg Visningsval
2014-10-07, 12:46   #12151

Cable

Medlem

Cables avatar

Registrerad: mar 2009

Så, då har CV Scandinavia med Developer Preview fått Cyan-uppdateringen. Det är alltså den modellen som Elgiganten sålde under Black Friday förra året.
2014-10-09, 20:14   #12152

nVIDIA

Medlem

nVIDIAs avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: sep 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cable Visa inlägg
Så, då har CV Scandinavia med Developer Preview fått Cyan-uppdateringen. Det är alltså den modellen som Elgiganten sålde under Black Friday förra året.
Stämmer bra det..
Måste säga att cyan var en bra uppgradering.

* hörlurarna fungerar normalt igen, nu spelar båda sidor utan att den högra stängts av
* luren känns kvickare..
* många nya appar har tillkommit
bra cyan o Nokia, det är sådana här uppgradering som får än på bra humör och som vill stanna kvar i wp.
2014-10-10, 07:34   #12153

Albinfiskare

Medlem

Albinfiskares avatar

Plats: Lund

Registrerad: dec 2008

Någon som använder sr-appen för livelyssning? Min telefon har enorma problem med den. Ibland kommer det ljud nr man trycker på play-knappen och ibland inte. Den säger nästa alltid att den inte får kontakt med Sveriges radio, men det meddelandet har inget med funktionen att göra vad jag märkt. Någon som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com
Albinfiskare är inte uppkopplad
2014-10-10, 07:48   #12154

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare Visa inlägg
Någon som använder sr-appen för livelyssning? Min telefon har enorma problem med den. Ibland kommer det ljud nr man trycker på play-knappen och ibland inte. Den säger nästa alltid att den inte får kontakt med Sveriges radio, men det meddelandet har inget med funktionen att göra vad jag märkt. Någon som känner igen sig?

Jag kör den dagligen inga problem för mig förutom när mottagningen är kass.
2014-10-10, 07:48   #12155

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare Visa inlägg

Provade just nu (inte testat tidigare), fungerade inte alls, når inte nätet, kör både Wifi och 4G. Är inte förvånad eftersom den vanliga SR-sidan på webben ofta krånglat med olika webbläsare, men mest med FF som jag använder. Var oanvändbar under rätt många månader nyligen, men just nu fungerar det.

Edit: Nu hoppade det igång (trots felmeddelandet), ska kolla under dagen och återkomma om hur det fungerar.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är inte uppkopplad
2014-10-10, 15:58   #12156

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Krashade skärmglaset precis. Får bli en ny mobil. Men vad tror ni om att reparera 920an o sälja eller kostar det mer än vad jag kan få tillbak?
2014-10-10, 16:04   #12157

MrPhilicorda

Medlem

Registrerad: dec 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Krashade skärmglaset precis. Får bli en ny mobil. Men vad tror ni om att reparera 920an o sälja eller kostar det mer än vad jag kan få tillbak?
Jag skulle vara förvånad om du får 1000 spänn för den. Kollar man blocket finns det många till salu men annonserna är gamla. Verkar alltså inte vara så stor efterfrågan på dom.
MrPhilicorda är inte uppkopplad
2014-10-10, 17:12   #12158

Asusboy

Medlem

Asusboys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Har för mig att det skulle kosta 1500kr för mig att byta skärm några månader tillbaks. Kan annars göra det billigt själv om du kan/orkar
Asusboy är inte uppkopplad
2014-10-10, 18:20   #12159

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MrPhilicorda Visa inlägg
Jag skulle vara förvånad om du får 1000 spänn för den. Kollar man blocket finns det många till salu men annonserna är gamla. Verkar alltså inte vara så stor efterfrågan på dom.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asusboy Visa inlägg
Har för mig att det skulle kosta 1500kr för mig att byta skärm några månader tillbaks. Kan annars göra det billigt själv om du kan/orkar
Okej då behåller jag den kan nog nyttja den som som (action camera) om jag bygger en hållare 😊
2014-10-12, 10:24   #12160

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2005

Eftersom att jag älskar smileys men avskyr de för mig helt förvirrande symbolerna i WP (8.1 ändrades delvis igen, blev inte klokare), är det någon vänlig själ som kan tipsa eller visa vilken av de grafiska gubbarna som är vanlig gråtande, ledsen och arg, som tre exempel. Jag ser bara otydliga smileys som finns i flertal och kan tolkas helt olika.

Det kan inte vara meningen att man ska behöva använda tangentbordstecken (alltså : ' ( osv) med WP, för att vara säker på vad man skickar.

Det visade sig att jag skickat arg istället för ledsen under lång tid, inte så kul.

Första gången jag har problem med en telefon och grafiska smileys.

Edit: Känns som jag frågat tidigare. Ber om ursäkt om så är fallet.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är inte uppkopplad
2014-10-12, 19:59   #12161

Cable

Medlem

Cables avatar

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg
Eftersom att jag älskar smileys men avskyr de för mig helt förvirrande symbolerna i WP (8.1 ändrades delvis igen, blev inte klokare), är det någon vänlig själ som kan tipsa eller visa vilken av de grafiska gubbarna som är vanlig gråtande, ledsen och arg, som tre exempel. Jag ser bara otydliga smileys som finns i flertal och kan tolkas helt olika.

Det kan inte vara meningen att man ska behöva använda tangentbordstecken (alltså : ' ( osv) med WP, för att vara säker på vad man skickar.

Det visade sig att jag skickat arg istället för ledsen under lång tid, inte så kul.

Första gången jag har problem med en telefon och grafiska smileys.

Edit: Känns som jag frågat tidigare. Ber om ursäkt om så är fallet.
Testa dig fram i WhatsApp, som visar originala emojisymbolerna istället för de som är inbyggda i Windows Phone, även om du använder dig utav de inbyggda.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker