Nu rasar Apple aktien.

Permalänk
Avstängd

Nu rasar Apple aktien.

Det verkar som Apple aktien faller kraftigt nu:
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/apples-kraftiga-ras-min...

Slut på innovationer? Eller är det bara en tillfällig svacka:
http://www.phonedog.com/2012/11/07/is-this-the-beginning-of-a...

Jag tror det beror på iPhone 5, ingen dålig smartphone på något sätt.
Men är den i framkanten tekniskt sett längre?
Visst har den sålt hemskt bra initialt, men Googe/Android och Windows Phone 8 kommer ju med mycket nytt också.

Med bara en smartphone i sortimentet är de ju mer sårbara än andra tillverkare.

Permalänk
Medlem

Bristen på iphone 5 och de nya ipadarna har sänkt aktien. Börsvärde har dock bara med förväntingar att göra. Personligen tror jag Iphone 5 kommer sälja mer än ngn annan Iphone.

Permalänk
Avstängd

Nja, det är i stora delar i världen där den inte funkar:
http://www.idg.se/2.1085/1.475310/darfor-fungerar-inte-mobilt...

I Kina har de rasat också:
http://www.zdnet.com/cn/apple-drops-out-of-china-top-5-smartp...

Möjligen att den (iPhone 5) kan sätta rekord i USA då.

Personligen tror jag det blir Windows Phone 8 som växer mest framöver även över atlanten:
http://shop.verizonwireless.com/?id=windowsphone
http://www.att.com/shop/wireless/devices/windowsphone.html#fb...

Men jag kan ju ha fel. Blir i alla fall spännande att se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Men är den i framkanten tekniskt sett längre?

Tekniskt sätt är den definitivt i toppskiktet med bra kamera och SoC och skärm i absolut toppklass.

Så hårdvaran är det ju inget fel på. Det jag dock kan förstå är folks missnöje med de få nyheterna i iOS 6. Jag anser inte att iOS 6 var värt en major release. Klar en besvikelse på den punkten, men har inget med hårdvaran att göra.

Man kan hoppas på en förbättring på den punkten nu när det sparkat tidigare chefen för iOS.

Som ozo64 säger så ses det inte som ett bra tecken av marknaden att Apple inte kan tillverka tillräckligt med iPhones. Att de har gjort ändringar ledningen har också bidragit till lite osäkerhet.

Men sen är det aktiemarknaden vi pratar om. Sen när har den följt någon som helst logik?

Skrivet av Henrik6504:

Nja, det är i stora delar i världen där den inte funkar:
http://www.idg.se/2.1085/1.475310/darfor-fungerar-inte-mobilt...

Vad har denna artikel med saken att göra?

[QUOTE=Henrik6504;12882081I Kina har de rasat också:
http://www.zdnet.com/cn/apple-drops-out-of-china-top-5-smartp...[/QUOTE]iPhone 5 har dock inte börjat säljas officiellt i Kina (vilket även artikeln kommenterat).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnh3:

Det verkar som Apple aktien faller kraftigt nu:
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/apples-kraftiga-ras-min...

Slut på innovationer? Eller är det bara en tillfällig svacka:
http://www.phonedog.com/2012/11/07/is-this-the-beginning-of-a...

Jag tror det beror på iPhone 5, ingen dålig smartphone på något sätt.
Men är den i framkanten tekniskt sett längre?
Visst har den sålt hemskt bra initialt, men Googe/Android och Windows Phone 8 kommer ju med mycket nytt också.

Med bara en smartphone i sortimentet är de ju mer sårbara än andra tillverkare.

Ja innovationförmågan har ju bl.a. jag nämnt några ggr här och de flesta äppelträds-kramare har gått på oss som om vi spottat dom i ansiktet, speciellt när jag menat att i4:an är den bästa lur apple har släppt, då har man fått både tre och fyra stycken på sig samtidigt, exklusive moderatorer...

Hoppas de vaknar till liv nu i innovationslokalerna, 5:an är rena rama skiten och mer än så i Sverige då även 4G inte fungerar här.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bristen på iphone 5 och de nya ipadarna har sänkt aktien. Börsvärde har dock bara med förväntingar att göra. Personligen tror jag Iphone 5 kommer sälja mer än ngn annan Iphone.

Om de väljer att ha den kvar i "sortimentet" lika länge som de nu har haft 3gs så tror jag säkert det också. (såklart med "obligatoriska" prissänkningar vid varje släpp av en ny modell)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Bristen på iphone 5 och de nya ipadarna har sänkt aktien. Börsvärde har dock bara med förväntingar att göra. Personligen tror jag Iphone 5 kommer sälja mer än ngn annan Iphone.

Jag tror motsatsen, finns inget i den som fungerar tillfredsställande om 1-2 år ur synpunkten "smartphone", avsaknaden av allt som (redan) är inne nu kommer att göra att den om ca två år känns ännu mer föråldrad än vad 3GS är idag.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Jag tror som måna andra har sagt att det är folks missnöje med iOS6. iOS 6 är så jag alltid har sett Android (inget speciell anledning) men det är bara så jag har tänkt när jag tänkt Android. Det har buggat något extremt. Kartor var jag nöjd med bara för att de har funkat bra här i Sverige speciellt GPS funktionen när jag kör efter den.

Telefonen i sig är också riktigt bra men den har också ganska mycket bugs, lila kamera, repor när den skickas om du har otur, touch som kan dö vid snabba rörelser. Sen säger inte Apple något om det utan de sitter väldigt tysta med allt och låter pressen skriver om det, då kan saker väldigt snabbt låta mycket värre än vad det faktiskt är.

Jag tror inte detta är Apples fall och om de tar sig i kragen och släpper en riktigt bra "5s" så kanske till och med jag kan överväga att köpa den istället för min 4'a.

De nya iPadsen är det egentligen inget fel på, den nya med A6x är ruskigt snabb, alla företag har sina sämre släpp, Apple är där nu.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Ja innovationförmågan har ju bl.a. jag nämnt några ggr här och de flesta äppelträds-kramare har gått på oss som om vi spottat dom i ansiktet, speciellt när jag menat att i4:an är den bästa lur apple har släppt, då har man fått både tre och fyra stycken på sig samtidigt, exklusive moderatorer...

Hoppas de vaknar till liv nu i innovationslokalerna, 5:an är rena rama skiten och mer än så i Sverige då även 4G inte fungerar här.

Det kanske iofs beror mer på hur du kritiserar än att du kritiserar iPhone 5

Oavsett om man gillar iPhone eller inte så kan man inte påstå att hårdvaran är föråldrad om man har någorlunda koll på tekniken i smartphones.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Det kanske iofs beror mer på hur du kritiserar än att du kritiserar iPhone 5

Oavsett om man gillar iPhone eller inte så kan man inte påstå att hårdvaran är föråldrad om man var någorlunda koll på tekniken.

Vad kan du göra med en i5 som inte en i4 klarar? Inte konstigt att aktien faller när den nya hårdvaran inte klarar mera...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Vad kan du göra med en i5 som inte en i4 klarar? Inte konstigt att aktien faller när den nya hårdvaran inte klarar mera...

Har inte med att hårdvaran skulle vara föråldrad. All teknik är uppdaterad.

Du kan göra samma saker på en tre år gamla dator som en ny, bara att allt är lite långsammare. Apple kunde ha gjort som de tidigare gjort och valt att låsa ny funktionalitet specifik för nya iPhone men personligen tycker jag inte det är en bra lösning.

Som jag var sagt förut, det var förre ändringar i hårdvaran mellan iPhone 3GS och iPhone 4 som du håller så högt än mellan 4S och 5:an.

Permalänk
Medlem

har iPhone 4 som arbetstelefon när vi har jour, den är sjukt kass för våra behov gällande larm från våra servers och system, inte bara SMS utan mail larm osv... gamla Nokian med DMZ rockade bättre som jourtelefon.

obs i privatbruk kan jag inte säga något om då jag aldrig ägt en iPhone och kommer högst troligen inte göra det häller. men i arbetet för våra behov vilket jävla skräp..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Aktien sjunker för att vinsten förväntas sjunka och inte för att produkterna är dåliga.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

har iPhone 4 som arbetstelefon när vi har jour, den är sjukt kass för våra behov gällande larm från våra servers och system, inte bara SMS utan mail larm osv... gamla Nokian med DMZ rockade bättre som jourtelefon.

obs i privatbruk kan jag inte säga något om då jag aldrig ägt en iPhone och kommer högst troligen inte göra det häller. men i arbetet för våra behov vilket jävla skräp..

Testar ni inte telefoner innan ni köper in dem? Om de nu är viktiga för jobbet så borde ni väl prova det ordentligt innan ni köpt in dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Ja innovationförmågan har ju bl.a. jag nämnt några ggr här och de flesta äppelträds-kramare har gått på oss som om vi spottat dom i ansiktet, speciellt när jag menat att i4:an är den bästa lur apple har släppt, då har man fått både tre och fyra stycken på sig samtidigt, exklusive moderatorer...

Hoppas de vaknar till liv nu i innovationslokalerna, 5:an är rena rama skiten och mer än så i Sverige då även 4G inte fungerar här.

Skit säger du? Överlägset bästa telefon jag haft iaf.
Hur många androidtelefoner har 4G? En? 2? Resten av dem är skit då antar jag.

Permalänk
Medlem

RIP apple 2013

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Mode har en tendens att bytas ut ganska så snabbt

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Skit säger du? Överlägset bästa telefon jag haft iaf.
Hur många androidtelefoner har 4G? En? 2? Resten av dem är skit då antar jag.

Fel...läs igen.....

Sen har väl bara Iphone en telefon med 4G?! och en dålig sådan också xD

Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tror som måna andra har sagt att det är folks missnöje med iOS6. iOS 6 är så jag alltid har sett Android (inget speciell anledning) men det är bara så jag har tänkt när jag tänkt Android. Det har buggat något extremt. Kartor var jag nöjd med bara för att de har funkat bra här i Sverige speciellt GPS funktionen när jag kör efter den.

Telefonen i sig är också riktigt bra men den har också ganska mycket bugs, lila kamera, repor när den skickas om du har otur, touch som kan dö vid snabba rörelser. Sen säger inte Apple något om det utan de sitter väldigt tysta med allt och låter pressen skriver om det, då kan saker väldigt snabbt låta mycket värre än vad det faktiskt är.

Jag tror inte detta är Apples fall och om de tar sig i kragen och släpper en riktigt bra "5s" så kanske till och med jag kan överväga att köpa den istället för min 4'a.

De nya iPadsen är det egentligen inget fel på, den nya med A6x är ruskigt snabb, alla företag har sina sämre släpp, Apple är där nu.

Jaså?! är Android buggat?! Det var mer än vad jag och min HoX vet

Kan säga att min sambos 4S kraschar ständigt och buggar! Medan min HoX Tuffar på som tåget!

Sen när Jelly Bean släpps till min Hox så är ju Ios stenålder igen...Ios ligger ju redan bak i tiden..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Google har oxå tappat den senaste tiden men det har de flesta företag gjort. Att börsen går upp och ner är väl inget nytt. Det finns så många aspekter i varför aktier dyker. När vi ändå talar om det har Nokia stigit till ett värde högre än en påse chips per aktie än ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Då bor hon nog lämna in sin telefon. Jag har aldrig haft en krasch på de 3.5 år jag haft iphone. Det händer att appar kraschar men sånt händer på alla telefoner jag haft.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Har inte med att hårdvaran skulle vara föråldrad. All teknik är uppdaterad.

Du kan göra samma saker på en tre år gamla dator som en ny, bara att allt är lite långsammare. Apple kunde ha gjort som de tidigare gjort och valt att låsa ny funktionalitet specifik för nya iPhone men personligen tycker jag inte det är en bra lösning.

Som jag var sagt förut, det var förre ändringar i hårdvaran mellan iPhone 3GS och iPhone 4 som du håller så högt än mellan 4S och 5:an.

Nej , man kan inte göra samma sak på en tre år gammal PC som på en ny... Att dra paralleller med annan hårdvara är ju en parodi som ni i-klockare lärt varandra väl...

Alltså, inte ens att aktien sjunker så mycket hjälper er att förstå misstycket gentemot apples senaste produkter, t.o.m mini-paden säljer bättre än i5:an tydligen...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Nej , man kan inte göra samma sak på en tre år gammal PC som på en ny... Att dra paralleller med annan hårdvara är ju en parodi som ni i-klockare lärt varandra väl...

Vad kan jag inte göra på en tre år gammal PC som jag kan på en ny?

Skrivet av raidarn:

Alltså, inte ens att aktien sjunker så mycket hjälper er att förstå misstycket gentemot apples senaste produkter, t.o.m mini-paden säljer bättre än i5:an tydligen...

Vad pratar du om? iPhone 5 sålde 5 miljoner första helgen, iPad 4 och iPad Mini sålde 3 miljoner tillsammans under sin första helg. Vore trevligt om du kunde börja länka till lite källor till din påståenden.

Apples problem är inte att iPhone 5 inte säljer utan att de inte kan tillverkar tillräckligt många. Det finns gott om artiklar om ämnet:
http://www.reuters.com/article/2012/11/07/us-foxconn-fih-idUS...

Flertalet av mina bekanta som beställde har fått vänta många veckor på sina iPhone 5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Vad kan jag inte göra på en tre år gammal PC som jag kan på en ny?

Vad pratar du om? iPhone 5 sålde 5 miljoner första helgen, iPad 4 och iPad Mini sålde 3 miljoner tillsammans under sin första helg. Vore trevligt om du kunde börja länka till lite källor till din påståenden.

Apples problem är inte att iPhone 5 inte säljer utan att de inte kan tillverkar tillräckligt många. Det finns gott om artiklar om ämnet:
http://www.reuters.com/article/2012/11/07/us-foxconn-fih-idUS...

Flertalet av mina bekanta som beställde har fått vänta många veckor på sina iPhone 5.

Nu är de visserligen slut men elgiganten på 5:an i Gbg hade ett lager över efter release, hade du sagt det tidigare kunde jag tipsat dig tidigare...

Till ämnet, varför sjunker aktien fortfarande om man tror på apple, eller är detta ännu en liten" "storm i ett vattenglas" förstorat bara för att det gäller apple?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Karma is a bitch.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Nu är de visserligen slut men elgiganten på 5:an i Gbg hade ett lager över efter release, hade du sagt det tidigare kunde jag tipsat dig tidigare...

Tack men jag har redan en sedan några veckor

Skrivet av raidarn:

Till ämnet, varför sjunker aktien fortfarande om man tror på apple, eller är detta ännu en liten" "storm i ett vattenglas" förstorat bara för att det gäller apple?

Nej, det här är börsmarknaden...det är en jävla bermudatriangeln där vad som helst kan hända

Om börsen baseras på hur bra ett företags produkt är varför har då inte Nokia rusat då det är den bästa telefonen på marknaden enligt dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Tack men jag har redan en sedan några veckor

Nej, det här är börsmarknaden...det är en jävla bermudatriangeln där vad som helst kan hända

Om börsen baseras på hur bra ett företags produkt är varför har då inte Nokia rusat då det är den bästa telefonen på marknaden enligt dig?

Är inte 920 den bästa just nu enligt dig?

Börsen baseras på mycket men främst på kredit och debit varje kvartal, Nokias kvartal har precis börjat, vänta du...
Kan du svara utan att slingra dig med mystiska sägen, varför sjunker apples aktie så mycket på sistone?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Sötast

Folk har sagt det många gånger förut "Apple gräver sin egen grav"

Först så menade Apple att Apple var bäst
När de insåg de började tappa marknadsandelar de panik och stämde _allt_ de kunde i detta solsystemet, istället för att innovera.
När de inte var nöjda med det så började de försöka stämma saker de inte hade befogenhet för och förorade mer och mer. De fick dålig publicitet och framstod som sviniga.

Sen kom Samsung och satte en 10Poängare i marknadsföring, "Samsung Galaxy S3 the new, better iPhone."
Vid detta skedet då Samsung gick ut hårt på marknadsföringen så hade Apple redan retat upp inte bara den stora massan, utan även en del av sina egna kunder på grund av deras snofsighet och översittarattityd.

Samsung släpper en stor och ståtlig mobil med flera nya funktioner, medans Apple släpper en ny design, igen, gång efter gång... Lansering efter lansering med nästan inga nyheter eller innovationer. Folk som aldrig ens tänkt på, eller känt till Android fick nu upp ögonen för detta.

Efter en viss tystnad från google så släpper de nu Nexus 4, 7, 10. Boom, Headshot.

Snart är det WP vs Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Är inte 920 den bästa just nu enligt dig?

Nej. Det är en mycket bra telefon, inget snack om det men det finns flertalet bra telefoner på marknaden med olika för och nackdelar. Personligen valde jag som du vet iPhone 5, det var den som passade mig bäst men skulle aldrig få för mig att påstå att den är bäst för alla, finns ingen som är det.

Skrivet av raidarn:

Börsen baseras på mycket men främst på kredit och debit varje kvartal, Nokias kvartal har precis börjat, vänta du...
Kan du svara utan att slingra dig med mystiska sägen, varför sjunker apples aktie så mycket på sistone?

Det diskuteras flitigt på flertalet bloggar. Det största orosmomentet är som jag redan nämnt att de inte kan tillverka tillräckligt många iPhone 5, vilket gör att det finns en risk att den så viktig julhandeln inte blir så stor som man hoppats. De har haft flera ändringar i ledningen (som jag också nämnde ovan) vilket oroar marknaden. Ytterligare en sak som nämnas Apples kliv "ner" till 7" marknaden med iPad Mini som har lägre marginaler än vad Apple normalt sätt har på sina produkter. De är några av de vanligaste sakerna som brukar tas upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Folk har sagt det många gånger förut "Apple gräver sin egen grav"

Först så menade Apple att Apple var bäst
När de insåg de började tappa marknadsandelar de panik och stämde _allt_ de kunde i detta solsystemet, istället för att innovera.
När de inte var nöjda med det så började de försöka stämma saker de inte hade befogenhet för och förorade mer och mer. De fick dålig publicitet och framstod som sviniga.

Sen kom Samsung och satte en 10Poängare i marknadsföring, "Samsung Galaxy S3 the new, better iPhone."
Vid detta skedet då Samsung gick ut hårt på marknadsföringen så hade Apple redan retat upp inte bara den stora massan, utan även en del av sina egna kunder på grund av deras snofsighet och översittarattityd.

Samsung släpper en stor och ståtlig mobil med flera nya funktioner, medans Apple släpper en ny design, igen, gång efter gång... Lansering efter lansering med nästan inga nyheter eller innovationer. Folk som aldrig ens tänkt på, eller känt till Android fick nu upp ögonen för detta.

Efter en viss tystnad från google så släpper de nu Nexus 4, 7, 10. Boom, Headshot.

Snart är det WP vs Android.

Spot on.

Ny design, inget annat.

Väntar som ett barn på min Lumia920 nu! Trött på både tråkiga iOS och buggiga Android.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Nej , man kan inte göra samma sak på en tre år gammal PC som på en ny... Att dra paralleller med annan hårdvara är ju en parodi som ni i-klockare lärt varandra väl...

Håller med om att det är väldigt dåligt med intressanta saker som skiljer deras produkter åt, men är också nyfiken på vad man inte kan göra på 3 år gammal PC som man kan på en ny, eftersom vi skulle bortse från att moderna PCs gör det snabbare.

Skillnaden är för mig att gällande t.ex iPads så behöver man inte en snabbare CPU, har själv en iPad 3 och när jag kikade på iPad 4s spec fanns ju ingenting alls som var det minsta intressant, lite snabbare var väl allt i stort sett, något som jag inte alls känner behövs.

Är så liten skillnad att de inte ens väljer att kalla den för iPad 4 på sin hemsida, utan bara smyger in den som "iPad med retina", vilket stämmer in på iPad 3 också, eller om man vill kalla den "den nya iPaden". Suck...så idiotiska namn.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |