iphone 5, hur man blockerar en stalker??

Permalänk
Medlem

iphone 5, hur man blockerar en stalker??

hejsan Swec folket, jag har en vän som har ett efterhängset ex som inte redigt fattar det med att låt mig vara betyder så nu sitter vi och kollar hur man spärrar sms och samtal, SMS e prio! hur gör vi detta? lite tips?

Permalänk
Medlem

Kontakta Polisen. Eller leverantören. Dvs Telia, Telenor eller liknande. De kan blockera det åt dig.

Permalänk
Medlem

Synd denne inte hade en android lur, då hade det varit lätt fixat.

Om hon/han kan/har jailbreakat så finns iblacklist (har jag för mig det hette).

Operatörerna blockar inte. Far min blev bombarderad av scam samtal, telia ryckte på axlarna o kunde inte göra något.

Permalänk
Medlem

Jailbreak + smsninja tex

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Finns untethered jailbreak för iphone 5 än? Kanske inte så kul att behöva ta datorn till hjälp för att starta telefon.

Permalänk
Medlem

Att ta ett fika med ex'ett kanske kan vara ett bra komplement till blockningen! Personen har ju faktiskt gillat sitt ex någon gång och om det blev ett oklart avslut kanske det är den bästa lösningen

Undra hur mycket kontroll man får när man skriver en iphoneapp, kan man koda en egen som blockar vissa nummer tror ni?

Visa signatur

2500k @ 4.7GHz | VENGEANCE CL8 1600Mhz | 6970 @ stock | Agi 3 ssd- 120gb + slö 1 tb disk

Permalänk
Medlem

Har han android är det bara att hålla ner fingret på personen i kontaktboken och välja lägg till i spärrlista.
Nu kommer din telefon ignorera alla samtal och sms. Mobilen kommer visa i loggen när han / hon försökt ringa.
Jag har gjort det här med alla säljare.

Om stalkern är söt så skicka henne till mig. Jag gillar heltokiga tjejer!

För tidigt på morgonen. Såg inte iphone 5 i titeln men tror dom har liknande system.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ignorera. Förr eller senare så kommer personen tröttna om den inte får ngt svar.

Permalänk
Medlem

Ställ in "skicka till röstbrevlåda" om det går, funkar på min androidlur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Finns untethered jailbreak för iphone 5 än? Kanske inte så kul att behöva ta datorn till hjälp för att starta telefon.

Jag fårstår inte frågan? Det hänger på mjukvaran, dvs iOS och inte på vilken iPhone modell det är.

I övrig så är den enda lösning man kan göra utan att behöva jailbreaka eller skaffa en massa odugliga appar att skapa en kontakt som heter t.ex "Blockerat nummer", och så lägger du alla nummer du inte vill bli nådd av där - och så kan du göra så att telefonen inte ger någon signal när något nummer inlagt i den kontakten kommer. Det går att ha väldigt många nummer i en kontakt så det är bara att fylla på.

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Tilldela personen en ljudlös signal för inkommande samtal/sms så slipper man bli störd av iaf. Tillslut tröttnar hon förhoppningsvis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag fårstår inte frågan? Det hänger på mjukvaran, dvs iOS och inte på vilken iPhone modell det är.

Klart som fan det gör, det finns tethered 6.0.1 till 4 men inte 4s och 5.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag fårstår inte frågan? Det hänger på mjukvaran, dvs iOS och inte på vilken iPhone modell det är.

I övrig så är den enda lösning man kan göra utan att behöva jailbreaka eller skaffa en massa odugliga appar att skapa en kontakt som heter t.ex "Blockerat nummer", och så lägger du alla nummer du inte vill bli nådd av där - och så kan du göra så att telefonen inte ger någon signal när något nummer inlagt i den kontakten kommer. Det går att ha väldigt många nummer i en kontakt så det är bara att fylla på.

Klart det spelar roll...
Är ofta så att ett jailbreak kan komma tidigt till vissa modeller men inte till andra.
Det är inte bara vilken iOS version som det handlar om.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Du åker ut till killen/tjejen som inte slutar smsa, tar dennes telefon och spolar ner den i toaletten. Behövs ingen jailbreak, och funkar oavsett vilket OS dom kör.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Finns untethered jailbreak för iphone 5 än? Kanske inte så kul att behöva ta datorn till hjälp för att starta telefon.

Nej, koden för A6 chippet i iPhone 5 har ännu inte knäckts där detsamma gäller iOS 6.
Vi som vill JB'a våra dyrgripar lår få vänta avsevärt länge då dev-teamet blåste de tidigare "genvägarna" på iOS 5 av uppmaningar från communityn.

OnTopic,
Operatören kan, vad jag hört, blockera inkommande oönskad data från andra källor!
Värt att försöka!

MVH!
- K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har han android är det bara att hålla ner fingret på personen i kontaktboken och välja lägg till i spärrlista.
Nu kommer din telefon ignorera alla samtal och sms. Mobilen kommer visa i loggen när han / hon försökt ringa.
Jag har gjort det här med alla säljare.

Om stalkern är söt så skicka henne till mig. Jag gillar heltokiga tjejer!

För tidigt på morgonen. Såg inte iphone 5 i titeln men tror dom har liknande system.

som en valross utan skägg,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Nej, koden för A6 chippet i iPhone 5 har ännu inte knäckts där detsamma gäller iOS 6.
Vi som vill JB'a våra dyrgripar lår få vänta avsevärt länge då dev-teamet blåste de tidigare "genvägarna" på iOS 5 av uppmaningar från communityn.

OnTopic,
Operatören kan, vad jag hört, blockera inkommande oönskad data från andra källor!
Värt att försöka!

MVH!
- K

han har 3 då, och dem blockar ej det till han!

Permalänk
Medlem

Ring polisen?

Permalänk
Medlem

truecaller kan blocka nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ring polisen?

Det är väl ändå att överdriva?

kom igen bestäm en träff med ex ett och säg att det är över typ eller skaffa android

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ring polisen?

Framgår inte om det förekommer några hot eller liknande.

Skrivet av ozo64:

truecaller kan blocka nummer.

Fixar den sms också? Hittade inget om det på itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

truecaller kan blocka nummer.

Stämmer, Truecaller kan blockera telefonnummer. Man kan lägga till manuellt och får då en kontakt som heter "Blocked by Truecaller". Man kan också välja en ringsignal som inte stör så mycket t.ex "Harp". Tyvärr kan man inte välja ljudlös, om man inte skapar en sån själv då förstås. Trucaller blockerar även försäljare automatiskt. Vet inte om den blockerar sms dock.

https://itunes.apple.com/us/app/truecaller-global-phone-direc...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ignorera. Förr eller senare så kommer personen tröttna om den inte får ngt svar.

Tyvär funkar stalkers inte så

Som även sett i 3ans stalkers ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Framgår inte om det förekommer några hot eller liknande.

Fixar den sms också? Hittade inget om det på itunes.

Spela roll, hon kan inte ringa och smsa hur mycket som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Spela roll, hon kan inte ringa och smsa hur mycket som helst.

Anmäla kan man alltid göra.. Polisen är skyldiga att ta emot en anmälan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Tyvär funkar stalkers inte så

Som även sett i 3ans stalkers ;>

Alla stalkers fungerar inte likadant, de på 3:an är extremfall av riktigt sjuka personer, men det finns ingen anledning at generalisera och jämföra med dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Hur kunde det bli en lång tråd om detta, har inte iOS6 en blockera-funktion by default?

Jag har för mig att jag läste om det innan iOS6 släpptes, att det var en av de mer efterlängtade funktionerna och att den skulle levereras ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Du åker ut till killen/tjejen som inte slutar smsa, tar dennes telefon och spolar ner den i toaletten. Behövs ingen jailbreak, och funkar oavsett vilket OS dom kör.

Fast då kanske man blir anklagad för hot, stöld eller förstörelse av annans egendom och behöver "jailbreaka" på riktigt från fängelset

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Fast då kanske man blir anklagad för hot, stöld eller förstörelse av annans egendom och behöver "jailbreaka" på riktigt från fängelset

Blir man av med garantin då?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Åk till personen och slå ett biljardkö i skallen på den.

Men annars så kan som andra säger appen Truecaller blockera nummer, du behöver inge jailbreak.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless