Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om HTC One

Den nya HTC one är här, och den verkar blir bra.

Citerat från IDG:

"Fokus ligger på kamera och ljud i HTC One då HTC vill ligga i framkant på dessa fronter. Nya funktioner i telefonen är Sensevoice, Boomsound, HTC Sense 5, HTC Blink, SenseTV och HTC Zoe.

Sensevoice gör att ljud blir klarare när du pratar i telefonen. Boomsound från Beats Audio ser till att musiken låter tyngre och bättre från lurens högtalare. SenseTV tar använder den inbyggda infraröda porten för att kontrollera din tv.

HTC Sense 5 är den senaste uppgraderingen av HTCs gränssnitt. Nu kommer du kunna få feed som uppdateras automatiskt direkt på telefonens hemskärm. Feeden uppdateras automatisk med nyheter och uppdateringar från upp till 1400 olika nyhets, nöjes och sportkällor."

Specefikationer

CPU: Qualcomm® Snapdragon™ 600, fyrakärnig 1.7ghz

Sitmkort:Microsim

Skärm:

SKÄRM: 4,7 tum, full HD 1080p, 468 ppi

Vikt:

143 g

Nätverk:

HSPA/WCDMA:

Europa/Asien: 850/900/1 900/2 100 MHz

GSM/GPRS/EDGE:850/900/1 800/1 900 MHz

Kamera (Här kommer en hel del information):

HTC UltraPixel Kamera
BSI-sensor, pixelstorlek 2,0 µm, sensorstorlek 1/3'
Särskilt HTC ImageChip™ 2
f/2,0-bländare och 28 mm objektiv
Optisk bildstabilisering:
Smart Flash: Fem blixtnivåer som automatiskt ställs in efter avståndet till motivet
Frontkamera: 2,1 MP, 880 vidvinkelobjektiv med HDR-kompatibilitet
1080p full HD-videoinspelning för både främre och den bakre kamera
HDR-video
Seriebildtagning och VideoPic
Inspelning av film i slow motion med uppspelning i olika hastigheter
HTC Zoe™ med HTC Zoe™ Highlights och HTC Zoe™ Share
Retuschering med borttagning av objekt, gruppretuschering och sekvensfotografering

Batteri: 2300 mAH

Tester på telefonen:

http://www.idg.se/2.1085/1.493130/forhandstest-av-htc-one--ny...

http://www.engadget.com/2013/03/12/htc-one-review/

http://www.technobuffalo.com/2013/03/12/htc-one-vs-latest-sma...

Tycker det ser ut som att det kan bli en toppentelefon!

Jag kommer uppdatera tråden med specifikationer allteftersom att vi får veta mer om den!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

ohh fan jag som har 1.5 år kvar på one x

Permalänk
Medlem

Eftersom att detta är en telefon som är byggt i aluminium så är det något jag hade kunnat tänka mig, känns lite premium över den.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Oh, nu gör det ont för mig att välja.

Denna eller Xperia Z.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Blir till att leta recensioner som man litar på så att man gör ett bra beslut kring val av telefon.
Har varit ganska nöjd med den HTC desire som jag haft i 2,5 år nu, så HTC ligger nära till hands. Men både Padfone2 och Xperia Z verkar vara bra alternativ.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser skitsnygg ut, ingen plast, härligt!

Men varför heter den One, när de finns en One X som är äldre? Hade man inte vetat så hade man ju trott att One X var uppföljaren till One. Har jag missat nått eller är de ett dåligt namnval?;)

Permalänk
Avstängd

Frågan är ju vad prislappen blir, HTC har ju en tendens att krydda prislappen lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Frågan är ju vad prislappen blir, HTC har ju en tendens att krydda prislappen lite.

Just nu räknar de med 500-550 dollar, sen hur mycket det blir i Sverige har jag ingen aning om!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Bara två kapacitiva knappar?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Blir spännande att se va priset blir men är allt lite sugen.

Nån som vill köpa min iPhone 5?;)

Permalänk

Har en Legend nu och om priset är rätt så blir nog den här uppföljaren.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Köpte HOX i Malaysia förra våren, supernöjd med den. Inte hittat nån bra att ersätta den med.

Tills nu.

Permalänk

Nooo.. har ett år kvar med One X

Låter som en mycket trevlig telefon, är det nån som vet om 4gn kommer fungera i sverige?

Ska nog dock framåt sommaren försöka byta ändå

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

HD skärm, IR, Alu chassie.... dubbelt så snabb som Nexus 4, ok jag är såld! Vet inte om jag gillar gränsnittet och det lilla batteriet bara..

Benchmark jämförelse med Nexus 4 http://www.youtube.com/watch?v=floH0ASIglU

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Discokungen
Skrivet av KingCobra:

HD skärm, IR, Alu chassie.... dubbelt så snabb som Nexus 4, ok jag är såld! Vet inte om jag gillar gränsnittet och det lilla batteriet bara..

Sense är helt fantastiskt! Hoppas de inte förstört det för mycket med nedtoningen bara! Batteritiden lär väl bli i klass med One Xen, dvs runt en dags användning. Vi får väl se!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebastian R:

Oh, nu gör det ont för mig att välja.

Denna eller Xperia Z.

Det borde vara ett enkelt val. Den här äger Xperia Z på alla punkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prismässigt kan jag tänka mig plocka en för upp till 6k, bara med tanke på hårdvaran samt aluminiumchassit. För att inte nämna att jag älskar Sense långt mer än konkurrenternas mjukvara.

Permalänk
Medlem

Jag är såld! Nästan... väntar på batteritester bara!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Just nu räknar de med 500-550 dollar, sen hur mycket det blir i Sverige har jag ingen aning om!

550*6= 3300? Högt räknat 4000:- i Sverige då? Känns lite väl billigt för en toppmodell.

Byter lätt upp mig till en sån här i Maj när mitt abonnemang är över

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Efter min HTC Wildfire S så sa jag: Aldrig mer HTC!
Denna ser dock riktigt fin ut. Men är fortfarande skeptisk till HTC överlag. Har alltid känts lite kina-budget för mig.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Tycker HTC's namngivning kan vara aningen förvirrande ibland, svårt att hålla isär alla telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag räknar iskallt med 5500 kr eftersom det skall väl kramas ur lite stålar av nyhetens behag. Se bara på Nexus 4an.
Håller med Sonnywalk där, batteritest är allt det hänger på nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Häng inte upp er på batteriets storlek utan vänta på tester först, ssnapdragon 600 skall vara väldigt batterisnål men ändå riktigt effektiv.

Och du som jämför den här med HTC Wildfire S, hallå eller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

550*6= 3300? Högt räknat 4000:- i Sverige då? Känns lite väl billigt för en toppmodell.

Byter lätt upp mig till en sån här i Maj när mitt abonnemang är över

Jag har ingen koll på pris överhuvudtaget, jag kollar bara runt på sidor och 550 är något som har återkommit ett par gånger

Edit: Från de första testerna som börjar rulla in så får telefonen ett väldigt varmt mottagande!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

En hemknapp som inte ligger längst ner i mitten? Svårt att tänka sig, såg TechnoBuffalos video på YouTube och han så hade en Hands-On på den hade också problem med hemknappen såg det ut som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

550*6= 3300? Högt räknat 4000:- i Sverige då? Känns lite väl billigt för en toppmodell.

Byter lätt upp mig till en sån här i Maj när mitt abonnemang är över

Jo men skippa skatten och Momsen!

Permalänk
Medlem

Wow säger jag bara! Älskar verkligen hur långt Android har kommit, och är väldigt taggad inför detta mobilåret! Till skillnad ifrån tidigare år så tror jag att man nu istället kommer lägga fullt fokus på design och mjukvara! Innan har det mest varit tävling om prestanda med CPUer hit och GPUer hit, skärmupplösningar osv osv. Nu har alla flaggskeppsmodeller liknande quad core processorer och 1080p skärmar, det behövs ingen mer på den fronten. Tack vare Jelly Bean 4.1 och project butter så har Android äntligen blivit ett operativsystem som jag faktiskt vågar säga är riktigt, RIKTIGT bra.

Som vanligt ligger HTC först med det mesta! Därför jag tycker om dem så mycket!
(Första Nexusen, första quadcore CPUn, första 1080p skärmen, första high-end android luren)

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Efter min HTC Wildfire S så sa jag: Aldrig mer HTC!
Denna ser dock riktigt fin ut. Men är fortfarande skeptisk till HTC överlag. Har alltid känts lite kina-budget för mig.

Aluminium nu, ingen kinaplast här inte

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man inte väljer on screen-knappar istället för kapacitiva knappar när man ÄNDÅ ska behöva dras med en menyknapp i gränssnittet. Varför då inte peta in bak-, hem- och multitaskknappen i samma rad? Tar ju inte direkt någon plats...