Flytta bilder från iphone till dator.

Permalänk

Flytta bilder från iphone till dator.

För att göra det så måste man ha bildinsamling/image capture eller iphoto. Det ena funkar inte till 64 bit och det andra funkar inte med PC. Fler alternativ?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knotvillage:

För att göra det så måste man ha bildinsamling/image capture eller iphoto. Det ena funkar inte till 64 bit och det andra funkar inte med PC. Fler alternativ?

Så här gör jag tryck på "Start"-->"Dator"-->"iphone/vad du nu kallar den"-->"öppna den första foldern" (jag får en kanske olika för alla?) sen så ska du se en massa bilder från din iphone :>

har iphone 3! så kanske skiljer sig från din...

hoppas det hjälpte

Permalänk

Jo, att man kan köra telefonen som ett usb visste jag men finns det inget sync program som lägger samtliga bilder till en mapp.?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

För att göra det så måste man ha bildinsamling/image capture eller iphoto. Det ena funkar inte till 64 bit och det andra funkar inte med PC. Fler alternativ?

Har du ett Icloud-konto (@me.com eller @icloud.com)? I så fall kan du använda bildström-funktionen så synkroniseras bilderan per automatik (om du vill, alltså) . http://www.apple.com/icloud/features/photo-stream.html

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Jo, att man kan köra telefonen som ett usb visste jag men finns det inget sync program som lägger samtliga bilder till en mapp.?

Itunes.

Permalänk
Medlem

Skaffa dropbox. Bara att välja att bilderna sparas i dropbox så förs dom över till datorn automatiskt. Har inte testat till ios men borde vara samma som till Android.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Dropbox gör det du frågar efter

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Skaffa dropbox. Bara att välja att bilderna sparas i dropbox så förs dom över till datorn automatiskt. Har inte testat till ios men borde vara samma som till Android.

Man måste starta dropbox varje gång man vill synka bilder.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

ha Dropbox som autostart i bakgrunden när du startar datorn, och ha Dropbox appen på mobilen så dina bilder laddas upp direkt när de tas så är det fixat, "instant backup/överföring" funkar ypperligt på Android, vet inte hur det funkar på iOS

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Man tackar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS