Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk

Vilken smartphone? Runt 4-6k

Hej det är snart dags att skaffa sig en ny telefon! Jag har sett att Galaxy S3/S4/ Note2 inte har Kinesiska språket därför väljer jag bort dem/den, men är inte 100% på det om någon har GS3/ Note2 kan ni bekräfta det?? :DD då skulle det göra betydligt lättare för mig att välja

Men vilken?? Note 2/Galaxy S3/Galaxy S4, Iphone5 Snygg design,tråkig utan widgets och typ låst men apparna är smidiga! Sony Z känd för vattentålig mest men det är inget som lockar mig dock designen!, men har också dålig skärm som många säger. Men trots allt verkar Sony Z göra ett succe åt Sony så länge.

Update 2013 04 19. Det kommer bli en Iphone5 /s eller Galaxy S4 kanske Sony Z, så ni vet men behöver lite mer hjälp tack för alla röstningar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxishine:

Hej det är snart dags att skaffa sig en ny telefon! Jag har sett att Galaxy S3/S4/ Note2 inte har Kinesiska språket därför väljer jag bort dem/den, men är inte 100% på det om någon har GS3/ Note2 kan ni bekräfta det?? :DD då skulle det göra betydligt lättare för mig att välja

Men vilken?? Note 2/Galaxy S3/Galaxy S4, Iphone5 Snygg design,tråkig utan widgets och typ låst men apparna är smidiga! Sony Z känd för vattentålig mest men det är inget som lockar mig dock designen!, men har också dålig skärm som många säger.

Vad har du nu?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Vad har du nu?

Jag har Sony Xperia Arc det är dax att byta känner jag! Vill ha en stor uppgrading

Permalänk
Medlem

Varför har du inte L920 med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

Varför har du inte L920 med?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske för att app utbudet suger. Facebook klarar inte push heller.

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Varför har du inte L920 med?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte min smak och att det är W8 os

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Kanske för att app utbudet suger. Facebook klarar inte push heller.

saknar inget i det du som har för stora förväntningar kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Inte min smak och att det är W8 os

WP är faktiskt riktigt bra då man blir van, eller som jag satt och väntade som en galning på att få min Lumia

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxishine:

Jag har Sony Xperia Arc det är dax att byta känner jag! Vill ha en stor uppgrading

Då kan du glömma allt inom "i".

Nexus kör jag och är supernöjd. Kan du vänta så kommer nexus 5 med 1080 och snapdragon 6/eller 800 tydligen.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Då kan du glömma allt inom "i".

Nexus kör jag och är supernöjd. Kan du vänta så kommer nexus 5 med 1080 och snapdragon 6/eller 800 tydligen.

Det finns i S4 och Sony Z redan tror jag:p Vad skulle du ha valt av dom alternativen som jag nämde:p?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

saknar inget i det du som har för stora förväntningar kanske

Nope. Hade lumia 800. Aldrig igen. Flyter bra. Men apparna är katastrof.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy S4, eftersom den helt enkelt har bäst hårdvara av de du har med. Om du inte vill ha samma telefon som alla andra är HTC One också väldigt bra, men är inte lika snabb (inte för att någon skulle märka skillnad, men ändå).

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

s4 lätt

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Då kan du glömma allt inom "i".

Nexus kör jag och är supernöjd. Kan du vänta så kommer nexus 5 med 1080 och snapdragon 6/eller 800 tydligen.

Nexus skulle jag inte vänta på då den säkerligen kommer runt Q3/Q4.

Jag skulle nog satsa på dessa om det blir android:

s4: Förhoppningsvis en bra lur då 2 & 3 var bra.
experia z: hört mycket bra om den.
Htc one: kan bli något. Mycket hajp över den.

Men skulle inte köpa en s3:a IDAG eftersom den är lite gammal i dagens lägen även fast den hänger med bra.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Galaxy S4, eftersom den helt enkelt har bäst hårdvara av de du har med. Om du inte vill ha samma telefon som alla andra är HTC One också väldigt bra, men är inte lika snabb (inte för att någon skulle märka skillnad, men ändå).

Nej HTC One är inget för mig, Galaxy S4 bästa hårdvaran aaa men skojar du eller? Det blir en Quad Core inom Norden inte Octa Core....

Funderar på Galaxy S4/ Sony Z eller Iphone 5 eller Iphone 5s som kommer men tror inte det blir så stor skillnad eller...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoToss:

Då kan du glömma allt inom "i".

Nexus kör jag och är supernöjd. Kan du vänta så kommer nexus 5 med 1080 och snapdragon 6/eller 800 tydligen.

S4 men bara för att jag är nöjd med Samsung själv. Dock är detta min första mobil med Android så jag är långt ifrån nån expert. Får väl rösta på den nu också då...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Nej HTC One är inget för mig, Galaxy S4 bästa hårdvaran aaa men skojar du eller? Det blir en Quad Core inom Norden inte Octa Core....

Funderar på Galaxy S4/ Sony Z eller Iphone 5 eller Iphone 5s som kommer men tror inte det blir så stor skillnad eller...

Det är fortfarande den bästa telefonen i Norden. Vet du ens skillnaderna mellan Snapdragon 600 och Eynos 5 Octa (som är en 4+4)?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Det är fortfarande den bästa telefonen i Norden. Vet du ens skillnaderna mellan Snapdragon 600 över Eynos 5 Octa (som är en 4+4)?

Okej nej visste inte

Permalänk
Medlem

Kan väll inte säga annat än S4 har precis förbokat en nu hos dustinhome, förhoppningsvis har man den innan slutet av den här månaden:)

Man behöver ju inte säga så mycket egentligen specifikationerna för telefonen finns lätt tillgängligt där ute på nätet och utgår man från rösterna ovan är det ju ett klart val.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Kan väll inte säga annat än S4 har precis förbokat en nu hos dustinhome, förhoppningsvis har man den innan slutet av den här månaden:)

Man behöver ju inte säga så mycket egentligen specifikationerna för telefonen finns lätt tillgängligt där ute på nätet och utgår man från rösterna ovan är det ju ett klart val.

Aaa ser GS4 etta på listan just nu blir roligt att se jämföra den mot Iphone 5s?? Vill ha Iphone5 men den är från 2012 Q4 kom den ju till Sverige så den är rätt ny ändå men Iphone 5s kommer komma vet ej om det är värt det? Annars blir det GS4/ IP5 kanske Sony Z

Permalänk
Medlem

Hade valt HTC One direkt, blir att köpa den när den kommer senare. Gillar lyxigheten man får jämfört med Samsungs dito

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hade valt HTC One direkt, blir att köpa den när den kommer senare. Gillar lyxigheten man får jämfört med Samsungs dito

Jag struntar i vad alla andra skriver, plast är det bästa materialet för telefoner.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Jag struntar i vad alla andra skriver, plast är det bästa materialet för telefoner.

Varför är det bäst?? hållbarast? men kanske inte det snyggaste xD Om plast är bästa materialet skulle jag tro att du peker på GS4?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Hade valt HTC One direkt, blir att köpa den när den kommer senare. Gillar lyxigheten man får jämfört med Samsungs dito

Problemet framkommer när man sätter den mot örat i vintertid dock...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

HTC One är intressant, riktigt så fast själv blev jag lite besviken och tyckte inte kameran nådde riktigt fram. Ändå intressant avstickare.

S4 ligger ganska bra till. S4 och X Z har bäst LTE-stöd vad det gäller band och stödjer alla som kommer användas i Sverige medan HTC One inte får in stöd för 800 och 900 på samma enhet och 900 SKUs verkar inte säljas i Sverige/EU för Tele2 och Telenor-användarna. Kan vara värt att tänka på om man är LTE-användare. Jag skulle välja efter mjukvara så länge alla saker är som lika och alla krav uppfylls genom hårdvaran eller med tillbehör modellen stödjer. Allt som inte är Nexus stödjer t ex OTG och USB-minne i princip även om stöd för filsystem och liknande skiljer sig. 802.11ac är viktigt om man vill ha lite prestanda i sin trådlösa kommunikation, men då måste man ju kunna använda det också. Det är väl svagheten hos X Z att den inte har ac-stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Problemet framkommer när man sätter den mot örat i vintertid dock...

Jasså, gör det? Jag har då inget problem med det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Varför är det bäst?? hållbarast? men kanske inte det snyggaste xD Om plast är bästa materialet skulle jag tro att du peker på GS4?

Hållbarast och påverkar inte mottagare/signaler mm. Lika snyggt som aluminium och glas är det ju inte, känns också billigare, men det är det nästan värt.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, ska själv köpa mig en en ny telefon efter att ha haft min SGS1 i snart 2 ½ år. Funderar lite på SGS3 4G versionen eller SGS4. Är det värt att vänta? Priset mellan S3 och S4 kommer skilja cirka 1700 kr

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuggarn:

Lånar tråden lite, ska själv köpa mig en en ny telefon efter att ha haft min SGS1 i snart 2 ½ år. Funderar lite på SGS3 4G versionen eller SGS4. Är det värt att vänta? Priset mellan S3 och S4 kommer skilja cirka 1700 kr

hade tagit s4an!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk

varför är inte nexus 4 med? bland de bästa mobiler som finns just nu och också rätt så billig