Vilken skulle ni välja?
Iphone 5 55 8.96 %
Iphone 5s 56 9.12 %
Sony Xperia Z 105 17.10 %
Galaxy S4 244 39.74 %
Galaxy S3 37 6.03 %
Galaxy Note 2 37 6.03 %
HTC One 190 30.94 %
Flervalsomröstning. Antal röster: 614. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 9 av 9 « Första 678 9

Verktyg Visningsval
2013-04-24, 12:25   #241

Justbecause

Avstängd

Registrerad: sep 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DunderKlumpen Visa inlägg
Och om telefonerna inte får stöd för det så kommer det aldrig växa sig större. Då blir vi tvungna att leva kvar i stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com
SEQR & BART, 2 betalsystem som de flesta av de stora butikerna i Sverige valt, de har t.o.m bytt till anpassade kortläsare i butikerna för dessa betalsystem, de som inte har hunnit bytas ut än kommer att få dem utbytta under året, NFC blir ännu mer värdelöst i Sverige

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bjajjull Visa inlägg
Fel. Android är galet mer öppet än iOS out of the box, om du jailbreakar en iOS-enhet kommer du fortfarande inte upp i samma öppenhet som en icke-rootad Android-enhet. Om man sedan rootar så finns inga begränsningar.
Fast det var ju inte det som var poängen, poängen är att den inte är öppen innan du rootat den + alla tillverkare har sin egen mjukvara i dem
2013-04-24, 12:33   #242

Batman

Medlem

Batmans avatar

Plats: Örebro

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Justbecause Visa inlägg
Vårt första intryck av Galaxy S 4
Designen är nog den punkt där Samsung ligger efter konkurrenterna. Det är inte alls samma påkostade känsla som man får av HTC One och Xperia Z.

Finns även ett test i nya numret av M3 där de bedömmer den som plastig och ger den minus för det
Tack, äntligen någon/några sok har förstått detta
Antec P280 / Corsair AX850 / ASUS P8P67 PRO / Intel i5 2500k / Phanteks TC14PE Orange / Kylning: Noctua NF-F12 \ Kingston HyperX 8GB DDR3/ Radeon XFX HD7850 / ASUS XONAR DS/ Lagring: Intel 520 120GB\ Western Digital Caviar Green 3TB \2 Western Digital Black 1TB \
LG 22" TFT W2220P / Altec Lansing 621 / Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser/ Mionix Naos 3200
Batman är uppkopplad nu
2013-04-24, 15:04   #243

bjajjull

Medlem

bjajjulls avatar

Registrerad: mar 2012

Citat:
Fast det var ju inte det som var poängen, poängen är att den inte är öppen innan du rootat den + alla tillverkare har sin egen mjukvara i dem
Ja, jag skrev ju det. Icke-rootad Android är mer öppet än Jailbreakad iOS.
Platta: Nexus 7 (2013) Stock
#HOLOYOLO
bjajjull är inte uppkopplad
2013-04-24, 15:15   #244

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2011

Lumia 920 <3 älskar den
Annars HTC One.
Case Little Devil PC-V8 BLACK XL WINDOW CPU 4930k GPUs 4x GTX Titan RAM 32GB Dominator GT 4x8GB PSU EVGA SuperNOVA NEX1500 Classified SSD 2x Samsung 830 512GB RAID 0 Keyboard Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved Headphones DT990 Manufaktur 250Ω Screens 3x BenQ XL2720T 120Hz Mobo Rampage IV Black Edition WC 3x 480+D5+250 RES HDD 6x 3TB Mouse Deathadder 2013 Mousepad SteelSeries QcK Heavy Microphone Samson Meteor
tvelander är inte uppkopplad
2013-04-24, 16:25   #245

DunderKlumpen

Medlem

DunderKlumpens avatar

Plats: 81.201.220.164

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Don_W Visa inlägg
Jag vet att det finns fler funktioner än så men jag anser ingen av dom direkt revolutionerande än. När det kommer upp i samma räckvidd som bluetooth så kommer dom funktionerna som videon visade upp kommer potentialen för funktionen bli mer intressant.
NFC kommer aldrig få samma räckvidd som Bluetooth, vilket är lite poängen, då det gör NFC väldigt mycket säkrare än just Bluetooth. Det gör det även mer användbart då man får mer precisa ytor man kan täcka med NFC-taggar. Bluetooth är hyffsat utdaterat, skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Don_W Visa inlägg
Nej du har en poäng i det med. Men jag anser det ännu rätt onödigt i dagens läge. Tror det är allt för få än i dag som vill koppla sitt bankkonto till sin mobil. Med tanke på hur sjuk värld det är vi lever i där folk klappar på varandra och rånar varandra. Inte för att ett bankomat kort inte utgör någon risk men iaf en mindre sådan.
Varför skulle det vara mindre säkert med sina bankuppgifter på sin mobil, jämfört med att gå runt med ett bankkort?
Många gör det redan med bankernas appar.

Ett bankkort är långt mer osäkert, skulle jag säga.

Det är mycket som är onödigt. Poängen är att det kan underlätta i vardagen.
Hade vi levt kvar med mentaliteten att endast implementera det nödvändiga hade vi fortfarande sprungit runt med dumbphones stora som tegelstenar.

Citat:
SEQR & BART, 2 betalsystem som de flesta av de stora butikerna i Sverige valt, de har t.o.m bytt till anpassade kortläsare i butikerna för dessa betalsystem, de som inte har hunnit bytas ut än kommer att få dem utbytta under året, NFC blir ännu mer värdelöst i Sverige
NFC kommer som tur är aldrig bli värdelöst (inte förrän någon uppfinner något bättre, i alla fall), då det finns gott om användningsområden för det, speciellt för betalsystem. Att hålla på med QR-koder för att betala är ju bara löjligt, till exempel.

Sen finns det gott om andra användningsområden, både privat och inom industrin.

Citat:
Fast det är långt mer öppet än ett visst annat mobilt operativsystem, även utan rootning.

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

DunderKlumpen är uppkopplad nu
2013-04-26, 11:36   #246

BoToss

Avstängd

BoTosss avatar

Registrerad: mar 2013

Tar bort inlägget då användaren blivit utesluten, såg inte detta.

Senast redigerad av BoToss 2013-04-26 klockan 11:51.
2013-04-29, 19:10   #247

maxishine

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: apr 2010

Så Galaxy S4 är ute, Frågan är vilken ska man ta Iphone 5 eller S4??? Motivera varför och säg vad ni tycker om känslan och funktioner, prestanda
maxishine är inte uppkopplad
2013-04-29, 19:40   #248

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av maxishine Visa inlägg
Så Galaxy S4 är ute, Frågan är vilken ska man ta Iphone 5 eller S4??? Motivera varför och säg vad ni tycker om känslan och funktioner, prestanda
Som sagt, den finns ute. Vad säger du själv? Gå och kläm och känn

Jag var och lekte lite med den idag och för min del var den precis som förväntat. Mycket trevlig skärm, annars gillar jag inte alls hur den känns i handen. Fortfarande lika billig plastkänsla som S3:an enligt mig, känns som en leksak. Sen vet jag inte om det berodde på att det var ett "skylt ex" men blev lite förvånad att det inte flöt på bättre med tanke på hårdvaran. Testade att swipe:a fram och tillbaks mellan olika "hemsidor" och då och då frös den till och ännu värre var det om jag gick in på exempelvis kontakt-listan och scrollade upp och ner. Inte vad jag förväntar mig av den smartphone med snabbast hårdvara på marknaden (allafall bland de kända märke). Känns som mjukvaran (TouchWiz) inte är helt optimerad än.

Men som sagt men skall ju vara försiktig med att lägga för mycket vikt vid ett skylt ex också, vet inte vad folk har gjort med telefonerna.
S_Z är inte uppkopplad
2013-04-29, 20:05   #249

maxishine

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av S_Z Visa inlägg
Som sagt, den finns ute. Vad säger du själv? Gå och kläm och känn

Jag var och lekte lite med den idag och för min del var den precis som förväntat. Mycket trevlig skärm, annars gillar jag inte alls hur den känns i handen. Fortfarande lika billig plastkänsla som S3:an enligt mig, känns som en leksak. Sen vet jag inte om det berodde på att det var ett "skylt ex" men blev lite förvånad att det inte flöt på bättre med tanke på hårdvaran. Testade att swipe:a fram och tillbaks mellan olika "hemsidor" och då och då frös den till och ännu värre var det om jag gick in på exempelvis kontakt-listan och scrollade upp och ner. Inte vad jag förväntar mig av den smartphone med snabbast hårdvara på marknaden (allafall bland de kända märke). Känns som mjukvaran (TouchWiz) inte är helt optimerad än.

Men som sagt men skall ju vara försiktig med att lägga för mycket vikt vid ett skylt ex också, vet inte vad folk har gjort med telefonerna.
Den finns inte än där jag bor ;// det är därför jag frågar er Det gör inget att den känns lite plastig ska ändå ha skal, men vore bra om den hade en premium feel som Iphone 5, och nej, gillar inte HTC One.

En viktig fråga till er, Vilken front kamera är bäst Iphone 5 1.2 megapixel eller S4 2.0 megapixel? Jag vet att man tittar på siffrorna men kan ändå bero på mjukvara och så, så det är bäst att fråga er, Och isåfall är det stor skillnad?

Senast redigerad av maxishine 2013-04-29 klockan 20:16.
2013-04-30, 08:37   #250

Fysman

Medlem

Fysmans avatar

Plats: Solna

Registrerad: sep 2003

Finns ju bara One....lol
This
MB: Asus Crosshair V Formula-Z| CPU: AMD FX-8350@4,6Ghz| RAM: 8GB(2x4) Corsair Vengence DDR3@1600Mhz| GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: A-DATA Premier Pro SP900 256GB|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 8.1 x64(Blä!)| CPU-kylning: Noctua NH-U14S
Fysman är inte uppkopplad
2013-04-30, 09:14   #251

Oliviro

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2008

Citat:
En viktig fråga till er, Vilken front kamera är bäst Iphone 5 1.2 megapixel eller S4 2.0 megapixel? Jag vet att man tittar på siffrorna men kan ändå bero på mjukvara och så, så det är bäst att fråga er, Och isåfall är det stor skillnad?
Skulle tro att det är hugget som stucket, jag använder ofta kameran i min IP5 till att spegla mig och har inte haft några problem med det.

OT: Tycker det är kul hur folk tidigare i tråden tjatar om att 1080p är sååå mycket bättre i telefonen än 720p. Ringer det någon klocka när jag påpekar att experter för kanske 3-4 år sen inte ens såg skillnad på de upplösningarna på en tv? Det är så mycket annat än pixelantalet som spelar roll.
Oliviro är inte uppkopplad
2013-04-30, 12:56   #252

BoToss

Avstängd

BoTosss avatar

Registrerad: mar 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oliviro Visa inlägg
Skulle tro att det är hugget som stucket, jag använder ofta kameran i min IP5 till att spegla mig och har inte haft några problem med det.

OT: Tycker det är kul hur folk tidigare i tråden tjatar om att 1080p är sååå mycket bättre i telefonen än 720p. Ringer det någon klocka när jag påpekar att experter för kanske 3-4 år sen inte ens såg skillnad på de upplösningarna på en tv? Det är så mycket annat än pixelantalet som spelar roll.
Ser du inte skillnaden mellan 720 och 1080 menar du? Jag gjorde det idag, och då är mina ögon snart 50 år gamla. En jävla skillnad och hade jag inte vetat att skärmen var 1080 eller var den generella kunden som inte vet nåt om hårdvara så hade jag märkt att den var mycket bättre än resterande "av nån anledning".
2013-04-30, 12:56   #253

Darre08

Medlem

Darre08s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fysman Visa inlägg
Finns ju bara One....lol
This
HTC mobiler slutar fungerar korrekt på vintern och efter 1 år är batteriet sämst!! ren erfarenhet!!
Darre08 är inte uppkopplad
2013-04-30, 13:16   #254

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oliviro Visa inlägg

"Experter" såg inte skillnad mellan VHS och DVD, DVD och 720p, 720p och 1080p.

Ställer jag min HTC one sida vid sida med min Galaxy Note eller min systers 4s så är det ENORM skillnad. Man måste vara gravt synskadad för att inte se skillnad. Tom min käre far som använder läsglasögon kan se skillnad utan glasögon så nog är det ganska stor skillnad. Nog stor för att det aldrig skulle gå att göra ett blindtest utan klara resultat.
2013-04-30, 13:51   #255

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Plats: Nykvarn

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Darre08 Visa inlägg
HTC mobiler slutar fungerar korrekt på vintern och efter 1 år är batteriet sämst!! ren erfarenhet!!
Då är nog våra erfarenheter olika Var det möjligtvis en kinesisk kopia du lyckades komma åt?
Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: CM Storm Sniper Black Edition Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz
sskludde är uppkopplad nu
2013-04-30, 14:07   #256

Maccan4

Medlem

Plats: Motala

Registrerad: feb 2011

HTC One! The one and only

Enligt mig den "bästaste" telefonen ute.

((Och ja.. jag kan svenska))
Maccan4 är inte uppkopplad
2013-05-02, 17:40   #257

maxishine

Medlem

Är det så att man inte kan överföra ringsignaler till Iphone 5?? Utan man måste använda dem som kom med i iPhone5?? IOS verkar ganska låst då..
2013-05-02, 17:52   #258

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Är det så att man inte kan överföra ringsignaler till Iphone 5?? Utan man måste använda dem som kom med i iPhone5?? IOS verkar ganska låst då..
Nej, det stämmer inte.
S_Z är inte uppkopplad
2013-05-02, 17:56   #259

maxishine

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av S_Z Visa inlägg
Nej, det stämmer inte.
Hur överför man ringsignaler då? I min sisters Iphone4s går det inte att överföra egna ringsingaler utan man måste använda dom som kom med i iPhone4s trodde det inte skulle vara så låst det e ju lamt ;/ Så android är för customize. Och hur överför man musik till Iphone då?? jo via iTunes,, Med Android det är bara sätta in USB kabeln i darton.
2013-05-02, 18:03   #260

gabinono

Medlem

Registrerad: jan 2013

Du. KÖP GALAXY S4!!!!!!!11!1!1!!!
2013-05-02, 18:07   #261

maxishine

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gabinono Visa inlägg
Du. KÖP GALAXY S4!!!!!!!11!1!1!!!
Trollar du bara runt eller vadå? Varför skriver du med caps och massa !!!! Jag vill veta svar om det går eller inte. Ja S4 eller IP5.
2013-05-04, 23:45   #262

pi

Medlem

Registrerad: aug 2002

Obegränsat med pengar så skulle jag ta htc one. Mest bang for the buck? Nexus 4 för typ 3 lax.
core i5-4670k @4.4 | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | sapphire r9 280x vapor-x | adata 120gb ssd | 1 tb samsung f3 + 3g seagate | eizo foris fs2333 | xfx pro 850w | cooler master h212 evo | i ett repigt, defekt fractal design r2
pi är inte uppkopplad
2013-05-04, 23:50   #263

Maccan4

Medlem

Plats: Motala

Registrerad: feb 2011

HTC one
Maccan4 är inte uppkopplad
2013-05-05, 00:00   #264

Nivlo

Medlem

Nivlos avatar

Registrerad: nov 2011

lär ju ta HTC one och stödja ett mindre företag så det blir större konkurrens
Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 570 Direct Cu II, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil HTC One X
Nivlo är inte uppkopplad
2013-05-07, 15:39   #265

maxishine

Medlem

Jag är inte intresserad av HTC One. Jag frågor vilken e bättre Iphone 5 eller S4??? har hört att S4 har smearing problem och internminne bara 8gb av 16gb... Har hört att S4 har microstutter när man spelar och ibland laggar det eftersom det är touchwiz och dens mjukvara. Och att Airview funktionerna funkar inte så bra?
Jag vet varför folk väljer S4 för att man kan göra custom rom men det är svårt och det är inget jag vill ha.
Jag tror Iphone passar mig men den är för simpel xD

Senast redigerad av maxishine 2013-05-07 klockan 15:47.
2013-06-10, 20:16   #266

Darre08

Medlem

Darre08s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sskludde Visa inlägg
Då är nog våra erfarenheter olika Var det möjligtvis en kinesisk kopia du lyckades komma åt?
Nej flickvännens mobil från Tele2 affären i Jakobsberg. HTC Sensation XL!
Darre08 är inte uppkopplad
2013-06-10, 20:29   #267

Dando

Medlem

Plats: Finland

Registrerad: dec 2010

Köp en iphone! Har en 4S själv och kan lova att efter en vecka med en iphone kommer du vara totalförälskad i ios! Mycket mindre krångel och buggar som android har.
Dando är inte uppkopplad
2013-06-10, 20:32   #268

Suero

Medlem

Registrerad: jul 2012

Nu när dem precis visat upp iOS7 till iPhone så är den det klara valet.
Suero är inte uppkopplad
2013-06-23, 03:30   #269

maxishine

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Suero Visa inlägg
Nu när dem precis visat upp iOS7 till iPhone så är den det klara valet.
Har kollat på iOS7 det ser ut som en sorts blandning mellan Android och HTC sense xD. Varför säger du iPhone iOS7 är valet?
2013-06-23, 03:36   #270

maxishine

Medlem

Hmm vilken har bättre front kamera och rear kamera Galaxy S4 med 2.0 mpx/ 13mpx eller iphone 5 med 1.2mpx och 8mpx rear ?? Har hört att Galaxy S4 har skarpare kamera men den är oversaturated? alltså mer överdrivna färger? medans iphone 5 har bättre färger och mer relistic??

Senast redigerad av maxishine 2013-06-23 klockan 04:10.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb