Vilken mobil ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken mobil ska jag köpa?

Hej!

Jag ska köpa ny mobil och vill ha antingen en Androidmobil eller Iphone men jag har ingen aning om vilka mobiler som är bra och behöver hjälp med förslag.
Ni får gärna säga varför den mobiler ni ger som förslag är bra och inte bara länka.

Mvh

Permalänk

Nexus 4 har jag hört mycket bra om. Testade en kompis Nexus 4 och den var underbar!

Permalänk
Medlem

Galaxy S4, helt klart.

Bättre skärm än iPhone
Bättre batteri
1 års längre garanti
Utbytbart batteri
Drar mindre ström
Bättre kamera
Bättre mjukvara

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaQstERz:

Hej!

Jag ska köpa ny mobil och vill ha antingen en Androidmobil eller Iphone men jag har ingen aning om vilka mobiler som är bra och behöver hjälp med förslag.
Ni får gärna säga varför den mobiler ni ger som förslag är bra och inte bara länka.

Mvh

Som inbiten apple-fantast så måste jag säga att du helt enkelt får köpa den telefonen just DU trivs bäst med. Det finns för och nackdelar med precis alla telefoner och man kan inte säga att just en telefon är den bästa.

Vad vill du ha telefonen till?
Hur ofta vill du behöva ladda den?
vilken prisgrupp?
Etc etc.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaQstERz:

Hej!

Jag ska köpa ny mobil och vill ha antingen en Androidmobil eller Iphone men jag har ingen aning om vilka mobiler som är bra och behöver hjälp med förslag.
Ni får gärna säga varför den mobiler ni ger som förslag är bra och inte bara länka.

Mvh

Jag tycker att Sonys Xperia Z verkar vara en väldigt bra lur. Bra prestanda, snygg design (subjektivt...) och gedigen byggkvalitet (vattentät, IP57-klassad)
http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-z/
In i närmaste butik och kläm lite på den vettja

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Har en Samsung Galaxy S3 4g och har nog aldrig varit så nöjd med en "dyrare" telefon (bästa kommer för alltid att förbli 3210 dock skulle jag tro). Kan bara rekommenderas

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Jag skulle antingen valt någon ur samsung galaxy S-serien typ som S3-an eller S4-an eller nexus 4 som jag har hört mycket bra om

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Avstängd

Samsung är oroliga för att deras nya Galaxy S4 kommer att se plastig och billig ut jämfört med HTC One:
http://www.sammobile.com/2013/04/13/weekend-special-samsung-w...

Så varför inte en HTC One eller nån av Sonys modeller.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga Note II eller SGS4. Har dock ingen erfarenhet av S4 (ofc) men Noten II:an har jag haft sedan release och den är riktigt bra.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med min Optimus 4X. Kan vara ett bra budgetalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Galaxy S4, helt klart.

Bättre skärm än iPhone
Bättre batteri
1 års längre garanti
Utbytbart batteri
Drar mindre ström
Bättre kamera
Bättre mjukvara

Nej, finns ett par djupgående tester av just S4 skärmen mot de i iPhone 5 och HTC One och de är överens om att ingen är "bäst". De har alla sina för och nackdelar. Länkar till testerna finns i tråden om S4:an, kan inte leta fram de nu.

Med det sagt så är det en mycket bra skärm (precis som de i HTC One och iPhone 5 är).

Bättre mjukvara är väl så subjektivt det kan bli

S4 har klart schysst hårdvara, inget snack om saken men det stora minuset i mina ögon är det vad jag tycker billiga utseendet/kvalitetkänsla jämfört med andra toppmodeller. Om man håller med eller tycker det är viktigt är ju dock helt personligt.

Jag föredrar personligen klart iPhone och Apples ekosystem framför Android men om jag skulle köpa en Android skulle det definitivt en HTC One. Bra hårdvara om än kanske inte bästa kamera men det är en riktigt läcker lur i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Galaxy S4, bäst hårdvara samt snabbare uppdateringar än tex HTC One. Om du vill ha en billigare lur rekommenderar jag Nexus 4.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.fyndtorget.se/u...

Annars tipsar jag om denna
Varför?

-batteri tid på cirka en vecka
-du kan slänga den i vägen = vägen går sönder
-Man kan ringa med den också!!!

Snacka om revolutionerande telefon;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk

Sony för tålighet & smidighet
Samsung för tålighet, styrka och kvalité
LG för stil & kvalité
iPhone för tålighet och styrka

Permalänk
Avstängd

nexus 4. xperia Z, HTC One eller vänta på galaxy 4 säger jag.

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Galaxy S4, helt klart.

Bättre skärm än iPhone
Bättre batteri
1 års längre garanti
Utbytbart batteri
Drar mindre ström
Bättre kamera
Bättre mjukvara

Håller med på allt utom kameran, den tyckte jag var bättre på min 4S än min nuvarande SGN.
Klippet nedan är från en applefantast men som är ovanligt resonabel också.

http://youtu.be/yzzOkK7w_iE?t=5m30s

Jag hoppade iPhone 5 och hoppas TS gör det också, den saknar för mycket för att vara en "modern" smart telefon.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk

Galaxy Note 2 köpte jag i veckan, underbar allt annat känns alltför litet nu!

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom alla inlägg och kommer titta lite närmare på alla Ska också gå in på elgiganten eller liknande och fråga där och kolla på telefonerna på riktigt men jag vill ändå ha lite förkunskaper

Skrivet av Pan.Pan:

Som inbiten apple-fantast så måste jag säga att du helt enkelt får köpa den telefonen just DU trivs bäst med. Det finns för och nackdelar med precis alla telefoner och man kan inte säga att just en telefon är den bästa.

Vad vill du ha telefonen till?
Hur ofta vill du behöva ladda den?
vilken prisgrupp?
Etc etc.

Surf, spel, sms, ringa, ta lite kort.
Så sällan som möjligt såklart beror ju på hur mycket jag kommer att använda den på en dag men vill inte behöva ladda mer än en gång om dagen.
Inget speciellt pris då jag kommer köpa den tillsammans med ett abbonemang och betala lite på den varje månad istället för hela mobilen på en gång.

Skrivet av RoflCopter:

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.fyndtorget.se/u...

Annars tipsar jag om denna
Varför?

-batteri tid på cirka en vecka
-du kan slänga den i vägen = vägen går sönder
-Man kan ringa med den också!!!

Snacka om revolutionerande telefon;)

Hehe jo för några år sedan hade det kanske blivit den

Skrivet av Totaljerkface:

Sony för tålighet & smidighet
Samsung för tålighet, styrka och kvalité
LG för stil & kvalité
iPhone för tålighet och styrka

Menar du att detta gäller för alla mobiler?

Permalänk
Medlem

Lumia 920, htc one, xperia z eller nexus 4 är väll de jag tycker är värda att kolla på i den högre prisgruppen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoflCopter:

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.fyndtorget.se/u...

Annars tipsar jag om denna
Varför?

-batteri tid på cirka en vecka
-du kan slänga den i vägen = vägen går sönder
-Man kan ringa med den också!!!

Snacka om revolutionerande telefon;)

Dra en Chuck Norris-referens också, nu när du ändå är varm i kläderna

Permalänk
Inaktiv

HTC One eller Samsung Galaxy S4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jag är väldigt nöjd med min Optimus 4X. Kan vara ett bra budgetalternativ.

Håller med, har själv en lg optimus 4x och den presterar galant. Men nu har det kommit lg optimus g vilket är lite bättre än 4x, men även mycket dyrare
Tycker själv att optimus serien iofs är underskattad och bör få större utrymme framför strålkastaren...

Kan också tillägga att den har tegra 3 vilket t.ex. galaxy s3 inte har, men det är inget "måste".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

HTC One eller Samsung Galaxy S4.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror faktiskt att det kommer att stå mellan dessa. Känns så just nu iallafall

Permalänk
Medlem

Ingen som tipsat om Asus Padfone 2? Har ingen själv, men jag känner två som har. Verkar helskön, bra batteritid, bra skärm (?) och det bästa med den är att du kan koppla in den till en pad när du känner för det. Det ger bättre batteritid och större skärm. Kvaliten verkar också bra, en av polarna har tappat den några gånger utan att den har förstörts på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totaljerkface:

Sony för tålighet & smidighet
Samsung för tålighet, styrka och kvalité
LG för stil & kvalité
iPhone för tålighet och styrka

Och exakt hur motiverar du dina uttalanden?
Vad är skillnad på styrka, tålighet och kvalité? Ger Samsungs plastchassi mer kvalitetskänsla än iPhonens aluminium och glas?
Varför skulle LG vara stil när iPhone är en sk. "statuspryl"?
Sony för smidighet när iPhone är mindre? (iPhone: 124 x 59 x 7.6 mm, Xperia Z: 139 x 71 x 7.9 mm, referenser: iPhone Xperia Z)

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Totaljerkface:

Sony för tålighet & smidighet
Samsung för tålighet, styrka och kvalité
LG för stil & kvalité
iPhone för tålighet och styrka

Ingen smart mobil är tålig med styrka, de är olika svaga. Sony smidig?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Jag kommer skaffa mig en HTC One när den släpps för att den har blink feed. Ganska trevligt om man är som jag som läser mycket nyheter och skit i mobilen och alltid är i rörelse.
Att den är riktigt snygg också så när man är ute och snackar i telefon så behöver man inte skämmas och förhoppningsvis kommer det några snygga tjejer och tar på en.... hoppas jag...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jaadå, varför lyssna på det som verkar stämma och rätta fel i stället!
Jag kollar på utsidan av telefon. Tänkte fel med smidigheten på Sony, men jag jämför inte mobilerna. Jag ser dess utsida från mitt håll.

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Och exakt hur motiverar du dina uttalanden?
Vad är skillnad på styrka, tålighet och kvalité? Ger Samsungs plastchassi mer kvalitetskänsla än iPhonens aluminium och glas?
Varför skulle LG vara stil när iPhone är en sk. "statuspryl"?
Sony för smidighet när iPhone är mindre? (iPhone: 124 x 59 x 7.6 mm, Xperia Z: 139 x 71 x 7.9 mm, referenser: iPhone Xperia Z)

Och du är Herr viktigpetter?