Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Avstängd

Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Detta är otroligt spännande för mig så jag ville göra en tråd. Sony arbetar på en ny telefon som ska ersätta xperia z. Den kommer blandannat enligt rykten ha en IPS Trilominus skärm, Alltså ingenting nära skärmen i xperia z. Den kommer också enligt rykten att ha stereohögtalare med en 20 megapixels kamera med egenskaper tagna från deras Cybershot kamera. Har nog aldrig varit så här spänd för något har en enorm vill ha känsla, Om dem gör den rundare än xperia z så kommer jag aldrig att förlåta dem.

Bilderna är endast rykten eller concept

Permalänk
Medlem

Trevliga rykten, får la se hur pass mycket dom stämmer

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt intressant! Hoppas verkligen dom behåller vattentätheten!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JAZIP:

Verkar väldigt intressant! Hoppas verkligen dom behåller vattentätheten!

det är deras signatur så självklart så gör dem det

Permalänk
Medlem

De ska tydligen ha ett helt eget ljudchip i den också. Kan ju bli trevligt

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli ersättaren till min S3a. Ser otroligt spännande ut, bättre högtalare är något som är mycket underskattat.

Permalänk

Har hört reveal september och sälj lagom innan julen.

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

De ska tydligen ha ett helt eget ljudchip i den också. Kan ju bli trevligt

Nu blev det helt plötsligt mer intressant, då kanske man slipper konka på Fiio:n överallt.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Nu blev det helt plötsligt mer intressant, då kanske man slipper konka på Fiio:n överallt.

Jag tar gärna den lilla levop

Hoppas chipet klarar M50 någorlunda

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Jag tar gärna den lilla levop

Hoppas chipet klarar M50 någorlunda

Haha! Min lilla e6 <3 Något som är otroligt jobbigt är när man glömmer den hemma, och behöver lida med det tunna, dova ljudet i telefonen hela dagen.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Inte så inne på telefoner, kommer ju nytt hela tiden.

Men har läst någonstans att Sony snackade om att man skulle känna när man tryckte ned knapparna på sin smartphone.. detta är nog den feature jag är mest intresserad av just nu iaf... någon som hört något om när detta kan komma ut på marknaden ??

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, hoppas bara att det kommer att vara en större uppdatering än bara skärmen och så högtalarna med kamera (intressant koncept )

Något jag skulle vilja se i en telefon är fetare batteri (kommer ihåg Nokias e52 där man bara behövde ladda den någon gång i veckan), har för mig att Z var väldigt tunn och inte hade jättestort batteri.

Att den är vattentät/vattentålig är riktigt bra.
Något som är viktigt (för mig) är att den ska vara stöttålig också, så en skärm som klarar 1.50m fall på betonggolv (utan att spricka) hade varit riktigt shysst.

Skulle även vilja ha tåligare hörlursuttag så att man faktiskt kan använda hörlurar utan att riskera att det blir glapp.

(hmm undrar om jag kanske är lite hårdhänt med mina mobiler? )

Plats för uSD-kort istället för/som kompliment till det inbyggda minnet.

När får vi se bättre återkoppling i touchskärmarna? Både haptisk som taktil feedback skulle göra interakionen med telefonerna så mycket smidigare och ännu mer intiutivt än vad det är idag.

Och så den viktigaste detaljen, möjlighet att installera/ta bort program. Stör mig så otroligt på de förinstallerade programmen på vissa telefoner som inte går att ta bort (om det inte går att roota förstås)
En av fördelarna med Android är ju att det är OSS (open source software), då vill jag som användare också kunna ha kontroll av/lätt tillgång till mjukvaran på den telefon som jag äger, it's mine, MIIIINE my preciousss...

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Inte så inne på telefoner, kommer ju nytt hela tiden.

Men har läst någonstans att Sony snackade om att man skulle känna när man tryckte ned knapparna på sin smartphone.. detta är nog den feature jag är mest intresserad av just nu iaf... någon som hört något om när detta kan komma ut på marknaden ??

tror du syftar på detta

Skrivet av d0b:

Verkar intressant, hoppas bara att det kommer att vara en större uppdatering än bara skärmen och så högtalarna med kamera (intressant koncept )

Något jag skulle vilja se i en telefon är fetare batteri (kommer ihåg Nokias e52 där man bara behövde ladda den någon gång i veckan), har för mig att Z var väldigt tunn och inte hade jättestort batteri.

Att den är vattentät/vattentålig är riktigt bra.
Något som är viktigt (för mig) är att den ska vara stöttålig också, så en skärm som klarar 1.50m fall på betonggolv (utan att spricka) hade varit riktigt shysst.

Skulle även vilja ha tåligare hörlursuttag så att man faktiskt kan använda hörlurar utan att riskera att det blir glapp.

(hmm undrar om jag kanske är lite hårdhänt med mina mobiler? )

Plats för uSD-kort istället för/som kompliment till det inbyggda minnet.

När får vi se bättre återkoppling i touchskärmarna? Både haptisk som taktil feedback skulle göra interakionen med telefonerna så mycket smidigare och ännu mer intiutivt än vad det är idag.

Och så den viktigaste detaljen, möjlighet att installera/ta bort program. Stör mig så otroligt på de förinstallerade programmen på vissa telefoner som inte går att ta bort (om det inte går att roota förstås)
En av fördelarna med Android är ju att det är OSS (open source software), då vill jag som användare också kunna ha kontroll av/lätt tillgång till mjukvaran på den telefon som jag äger, it's mine, MIIIINE my preciousss...

enligt rykten så är den lite tjockare än xperia z med ett större 3000 batteri

Permalänk
Avstängd

kamera specs läckta (rykten)

Sony Honami Smartphone Specs Leaked

2/3″ sensor
New JPEG engine
Xenon flash (10 times brighter than ordinary flash on smartphones)
Manual controls like the RX100
New image processing algorithm, similar to Sony’s Cyber-shot digital cameras
Completely revamped camera UI, software goodies from Cyber-shot digital cameras of 2013

Permalänk
Avstängd

Edit

fel
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aure:

Senaste speccen ser enligt rykte ut så här:

5" 1920x1080 VA panel 2000:1 typical CR, X-Reality Engine
MSM8974 2.3 ghz, Adreno 330
2 GB RAM
32 GB Internal Storage
Micro SD slot up to 64GB
3000mAh typical battery Lithium Ion
12/13 MP 2/3" CMOS Camera with LED Flash + Xenon, Focus Tracking, BIONZ Image processor
S-Master MX Audio amplifier
NFC
BT 4.0
Glass + Metal frame with Carbon Fiber inserts
IP 5/7 water dust resistant
Camera Shutter Key dual stage
~12mm thick
Stereo Speakers
Global 4G LTE
Android 4.2.2

12 mm hur mycket tjockare är det än xperia z? tyckte om hur smal xperia z var men om den är lite tjockare än xperia z så spelar det ingen roll

Permalänk

OT: Jag vet inte varför, men jag har fått en känsla av att de telefoner som släpptes nyligen (S4, ONE, Z...) var början på något nytt och att man därför bör vänta tills nästa släpp av telefoner. Någon som håller med?

OnT: Denna telefon verkar ju onekligen bra, det jag inte gillade på Z:an var ju trots allt skärmen och kameran. Längtar efter att få se bekräftad info.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aure:

Senaste speccen ser enligt rykte ut så här:

5" 1920x1080 VA panel 2000:1 typical CR, X-Reality Engine
MSM8974 2.3 ghz, Adreno 330
2 GB RAM
32 GB Internal Storage
Micro SD slot up to 64GB
3000mAh typical battery Lithium Ion
12/13 MP 2/3" CMOS Camera with LED Flash + Xenon, Focus Tracking, BIONZ Image processor
S-Master MX Audio amplifier
NFC
BT 4.0
Glass + Metal frame with Carbon Fiber inserts
IP 5/7 water dust resistant
Camera Shutter Key dual stage
~12mm thick
Stereo Speakers
Global 4G LTE
Android 4.2.2

Om ryktena stämmer kanske det blir en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skiter i om telefonen kostar 7k, jag ska ha den om den ser ut som på bilden. Fler telefoner med tunnare kanter utanför skärmen till folket!

Permalänk

Ska den ha en stereohögtalare med en 20 megapixels kamera? Sweet

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Efter att ha kört både x10 och lt26i så neh inte en till från dessa tjommar

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på "gorillaglas" utan plast på samt ordentligt batteri?

Permalänk
Avstängd

verkar som det verkligen blir 3000 mah och stereo högtalare jag hoppas på 4.7 tum

http://dangadget.com/this-is-honami-specifications.html

Citat:

Sony will soon release its latest smartphone. News about Sony’s flagship smartphone more widely dispersed. Especially at this time appear specs of the smartphone codenamed ‘Honami’.

On the last occasion rumored, Sony has provided the best quadcore processor Qualcomm Snapdragon S800 that will run on 2.3 GHz clock to complete Honami.

Not only about that, also rumored that Honami was using the screen in full HD 1920×1080 pixel screen size of 5 inches. For this type of screen will probably be wearing Triluminos with power X-Reality picture processing, similar to that used on Sony television homemade products.

To support the performance of the S800 Snapdragon processor they have, Sony has set capacity size of 2 GB of RAM. As with the addition of rumored Sony entrust power to a battery capacity of 3000 mAh.

Additionally most interestingly, Sony is also rumored camera will pair with power 16 or 20 MP with MP CMOS sensor that incorporates a Carl Zeiss lens. While the body will prioritize joint casing material metal, glass, and carbon fiber has immunity against liquids and dust.

On the operating system can be ensured that the Android version. That on the inside there is also 32 GB media placement. In addition, Sony also do not forget to pin support LTE frequencies on Honami.

This product is rumored to be released by Sony in early September 2013 in the United States. Honami where the product is going to use the stereo speakers on the front like the HTC One. As quoted from Cnet, on Friday (05/10/2013), are similar to most smartphones in the U.S. are bundled with mobile operators, Sony 1i ‘Honami’ is believed to be present in the state are not ‘locked’. And certainly any operator can use the smartphone.

Permalänk
Avstängd

jag tror ärligt talat honami får kolfiber och trilominus sony brukar gå i faser med sina produkter

dem har just visat sin nya vaio serie

http://blogs.windows.com/windows/b/windowsexperience/archive/...

kolfiber och trilominus teknologi

Permalänk
Avstängd

verkar som den kommer släppas redan i juni

http://www.techjunction.in/2013/06/sony-honami-or-togari-to-b...

ursäkta för extra svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

verkar som den kommer släppas redan i juni

http://www.techjunction.in/2013/06/sony-honami-or-togari-to-b...

ursäkta för extra svar

Då blir jag glad!
Ska teckna nytt abbonemang+mobil innan 4e augusti.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaakaaN:

Då blir jag glad!
Ska teckna nytt abbonemang+mobil innan 4e augusti.

funderar på att avbryta min beställning på padfone infinity om det är så snart
jahaaaa

detta har med togari och göra inte honami

alltså xperia z ultra

http://www.xperiablog.net/2013/06/07/xperia-z-ultra-togari-is...

phablet telefonen släpps i juni sen har vi honami kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

funderar på att avbryta min beställning på padfone infinity om det är så snart
jahaaaa

detta har med togari och göra inte honami

alltså xperia z ultra

http://www.xperiablog.net/2013/06/07/xperia-z-ultra-togari-is...

phablet telefonen släpps i juni sen har vi honami kvar

Då var det ju inte lika kul... för stor imo.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Då var det ju inte lika kul... för stor imo.

Sony Honami or Togari. De vet väl alltså inte? Eller har de samma storlek?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Sony Honami or Togari. De vet väl alltså inte?

ryktet att gogari släpps först är inget nytt rykte det ryktades om juli så är helt säkert bara togari