iPhone 5s släpps officiellt i Sverige 25 Oktober- Vart i från köper du din?

Permalänk
Medlem

iPhone 5s släpps officiellt i Sverige 25 Oktober- Vart i från köper du din?

enligt Apples Hemsida så släpps nya iPhone 5s den 25 Oktober, vart i från kommer ni köpa nya iPhone? Är det billigare på något specifikt ställe tror ni?

Och vilken färgska ni köpa? Funderar själv på att få min inlämnad någonstans och byta så den blir helt svart, ungefär som Decalgirl erbjuder. Någon som vet en billig plats man kan köpa ett annat "skal" i Sverige?

Visa signatur
Permalänk
Skäggig legend

Nu ska ju inte jag köpa en till mig själv, men jag ska roffa åt mig en till min sambo vars abonnemang ska förnyas. Jag ska som vanligt hålla henne kvar hos Tre med ett härligt abonnemang med obegränsad surf. (Jo det finns. om man vet vad man ska fråga efter).

Hon vill ha en svart.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

För mig finns inget annat väl än Telia då alla andra operatörer har kass täckning på en del av mina favoritställen. Tyvärr vet Telia inte än om telefonerna är kompatibla med deras nät så jag avvaktar tills vidare.

Att köpa en telefon som inte är kompatibel med 4G är dumt och slöseri med pengar.

http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/09/iphone-5s-iph...

Citat:

Av allt att döma kommer de nya iPhone-modellerna fungera i vårt 4G-nät, men det är en detalj vi fortfarande väntar på att Apple ska bekräfta. Så fort vi vet mer kommer vi att kommunicera ut det via alla våra säljkanaler.

kommer antagligen köpa 5C 32 gb, då det andra i 5S känns onödigt att betala så mycket extra för. Huvudorsaken för mig att uppgradera från 4S är att få bättre datahastighet.

Permalänk
Medlem

Guld 16GB. Kommer köpa direkt från Apple Store i Malmö. Hoppas de har tillräckligt många bara. Man får väl banka på dörren när de släpps heh

Permalänk
Medlem

Får min helt gratis. Om jag skulle vilja ha en dvs.

Android for life, son!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Guld 16GB. Kommer köpa direkt från Apple Store i Malmö. Hoppas de har tillräckligt många bara. Man får väl banka på dörren när de släpps heh

förstår inte hur man kan leva med så lite minne i telefonen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

förstår inte hur man kan leva med så lite minne i telefonen...

Enkelt. Jag lyssnar inte på massa musik + tar inte så mycket bilder. Min iphone 5 16GB har 5.3GB ledigt just nu.

Permalänk
Medlem

försöker se om jag kan leva på 32 gb på min 64 gb iphone 4S inför mitt eventuella köp av en 5C men det är svårt och smärtsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

försöker se om jag kan leva på 32 gb på min 64 gb iphone 4S inför mitt eventuella köp av en 5C men det är svårt och smärtsamt.

Ja att gå ner i storlek är nog svårt när man är van vid det.

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa då jag sitter med abonnemang kvar och inte anser att det är värt att slanta upp 6k ur fickan för den just nu.
Skulle jag köpt en 5S skulle det garanterat blivit en 16gb guld/champange vad man nu vill kalla färgen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Oturligt nog så går mitt abonnemang ut så blir alldeles lagom att förlänga och passa på att ta en grå 5S 32gb hos Tele2

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Blir en till mig och en till frun

Kommer beställa en grå till mig och en guld till frugan på apple.se Självklart båda olåsta och utan abbonemang.

Permalänk
Medlem

RAM vs Moln

Skrivet av ozo64:

Ja att gå ner i storlek är nog svårt när man är van vid det.

De filer som du inte behöver använda varje dag kan ju ligga uppe på molnet. Enbart det du inte vill ladda ned varje gång du behöver det kan ligga i telefonminnet. Det där går väl även att ställa in automagiskt, så att sällan använda filer läggs på molnet efter ett tag.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Jag kommer mest troligt få en på jobbet som ny arbetstelefon. Vårt företagsabonnemang löper ut nu i november/december och då tar vi nog en ny telefon.

Håller på att förhandla nu om vilken operatör det blir men det blir troligtvis Tre.
Det kommer bli en 16gb grå för min del. Mest för att jag inte tror att företaget vill betala för en större version och tror inte jag kommer behöva det heller.

Använder iofs 18,8gb nu på min nuvarande privata telefon.. Men kan banta ner litegrann som inte behövs egentligen..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Får köpa en via Apple, får inte förnya förens i januari, så blir min första 'köpta' iPhone.

Eller kan man köpa den i någon butik i Örebro? Någon som vet?

Funderar på. 16GB vs 32GB.

Räcker inte 16? Har en galaxy S3 och har inte haft en iPhone sedan iP4.

Halp me!

btw, Ska ta en 5S Guld/Champange/Champis kärt barn har mååånga namn.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Köpte en olåst 5s 16gb space gray , nu när jag och sambon var
i London.

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlidaGorthon:

Köpte en olåst 5s 16gb space gray , nu när jag och sambon var
i London.

fungerar ens frekvensbanden i Sverige? Med de snabbaste 4G dvs?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

fungerar ens frekvensbanden i Sverige? Med de snabbaste 4G dvs?

Det är exakt samma telefon så ja. Finns bara en modell för europa

Permalänk
Lego Master

Jag är kluven. 1 år kvar på mitt abonnemang, men sitter på en gammal iP4 som segar rätt kraftigt i många appar som anpassats för iP5. Kan ju egentligen lika gärna vänta till iP6 kommer nästa höst istället, och då slippa casha telefonen direkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Beställer 5s 32Gb guld från Telenor .. Abbonemanget Telenor Pott Surf 399 Kampanj, e bästa för mig personligen, Med obegränsad surf (Som nån skrev här uppe, De finns, Bara man vet vad man ska fråga efter.. 250:- rabatt / mån för telefonen, O den kommer antagligen inte kosta mycket mer än 5:an gjorde (270:-/mån, Så 20 - 100:- / mån för telefonen är helt överkomligt..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av fue:

fungerar ens frekvensbanden i Sverige? Med de snabbaste 4G dvs?

Fungerar utan problem med 4G. Ska vara samma telefon som
kommer till Sverige.

Betalade 478£.

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Beställer 5s 32Gb guld från Telenor .. Abbonemanget Telenor Pott Surf 399 Kampanj, e bästa för mig personligen, Med obegränsad surf (Som nån skrev här uppe, De finns, Bara man vet vad man ska fråga efter.. 250:- rabatt / mån för telefonen, O den kommer antagligen inte kosta mycket mer än 5:an gjorde (270:-/mån, Så 20 - 100:- / mån för telefonen är helt överkomligt..

får vänta och se vad Telia hittar på för abbonemang

de brukar alltid hitta på några nya abbonemang som är det enda man kan välja när en ny iphone släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

förstår inte hur man kan leva med så lite minne i telefonen...

hahaha, jag klarar mig hur bra som helst de 1.5gb inbyggda + medföljande 8gb sd-kort i min desire hd

Jag förstår inte har man inte kan klara sig med 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

får vänta och se vad Telia hittar på för abbonemang

de brukar alltid hitta på några nya abbonemang som är det enda man kan välja när en ny iphone släpps

Jo, Fast inte jag som står på abb. O Kommer inte få bättre erbjudande än såhär hos nån.

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Så en 5s space grey, 32 GB, köpt för 5700;-.

Min första apple phone... Berätta lite om must have apps. Finns det några bra android-ekvivalenta som astro-filemanager, chrome, mx-player, bra pdf-reader osv?

Mvh

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Så en 5s space grey, 32 GB, köpt för 5700;-.

Min första apple phone... Berätta lite om must have apps. Finns det några bra android-ekvivalenta som astro-filemanager, chrome, mx-player, bra pdf-reader osv?

Mvh

Filemanager behövs inte.. Chrome finns, VLC finns.. ja kör neu.Annotate PDF..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Hedersmedlem

Hade en iPhone 4S innan, men i och med flytt till USA köpte mitt jobb en 5S till mig. Har haft den en dryg vecka nu och är helnöjd.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Filemanager behövs inte..

Riktigt korkat skrivet. Du kanske klarar dig utan, men personen i fråga vill ju ha det...
Jag tycker filhanterare behövs, hur ska jag annars hantera och flytta filer?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Riktigt korkat skrivet. Du kanske klarar dig utan, men personen i fråga vill ju ha det...
Jag tycker filhanterare behövs, hur ska jag annars hantera och flytta filer?

Finns via Jailbreak, Men totalt onödigt..
Vad för filer ska flyttas? Mp3? PDF? Allting sånt kan göras via iTunes, Alternativt Skydrivel Dropbox eller liknande molntjänster.. Jag har aldrig behövt flytta några filer i telefonen iaf..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Finns via Jailbreak, Men totalt onödigt..
Vad för filer ska flyttas? Mp3? PDF? Allting sånt kan göras via iTunes, Alternativt Skydrivel Dropbox eller liknande molntjänster.. Jag har aldrig behövt flytta några filer i telefonen iaf..

Om jag laddar ner någonting och vill placera det någon annanstans, eller om jag vill ta bort en fil, om jag vill komma åt en specifik fil utan att behöva koppla in till datorn etc.

Klarar du dig utan filhanterare på datorn också, eller?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz