Htc one m8 eller nexus 5?

Permalänk
Medlem

Htc one m8 eller nexus 5?

Tjena jag har just nu en iphone 5 och jag gillar verkligen allt med den, det ända negativa är batteriet. Jag klarar mig oftast utan problem igenom en hel dag men jag vill ändå ha något med lite mer "kraft" i.
Sen så börjar jag tycka att skärmen på 5:an börjar kännas lite liten. Tänkte köpa ny mobil i Maj men har redan börjat kolla lite på mobiler så det står mellan one m8 eller nexus 5.

vad är egentligen skillnaderna? Förutom priset.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Metal vs plast, prestandan är identisk, kameran är inte i toppklass på någon av dem, batteritiden bör vara likvärdig, HTC är ganska mycket större med en försumbart större skärm, HTC har bästa högtalarna på marknaden och HTC är splitterny.

Tar man med priset i beräkningen är Nexus 5 ett bättre köp men HTC är en bättre mobil. Men funderar du på Nexus 5 bör du titta på LG G2 istället, N5 baseras på G2 men G2 är bättre och kostar inte mycket mer.

jämförelse mellan dem
http://androidenheter.se/jamfor?htc-one-(m8)@lg-nexus-5@lg-g2

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Utöver allt det som redan sagts så tycker jag att mjukvaran är en av de största skillnaderna. Nexus 5 kommer med i princip stock Android medan HTCn har Sense 6. Det är ju självklart en smaksak vad man föredrar men för mig är stock Android alltid en vinnare, alltid snabbast uppdateringar från Google och man slipper vänta år på att tillverkaren ska släppa uppdateringar. Värt att fundera är vad som är viktigt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Metal vs plast, prestandan är identisk, kameran är inte i toppklass på någon av dem, batteritiden bör vara likvärdig, HTC är ganska mycket större med en försumbart större skärm, HTC har bästa högtalarna på marknaden och HTC är splitterny.

Tar man med priset i beräkningen är Nexus 5 ett bättre köp men HTC är en bättre mobil. Men funderar du på Nexus 5 bör du titta på LG G2 istället, N5 baseras på G2 men G2 är bättre och kostar inte mycket mer.

jämförelse mellan dem
http://androidenheter.se/jamfor?htc-one-(m8)@lg-nexus-5@lg-g2

Skrivet av axelpaxel:

Utöver allt det som redan sagts så tycker jag att mjukvaran är en av de största skillnaderna. Nexus 5 kommer med i princip stock Android medan HTCn har Sense 6. Det är ju självklart en smaksak vad man föredrar men för mig är stock Android alltid en vinnare, alltid snabbast uppdateringar från Google och man slipper vänta år på att tillverkaren ska släppa uppdateringar. Värt att fundera är vad som är viktigt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Byggkvaliten så föredrar jag nog ändå plast eftrrsom min iphone 5 repas ganska lätt. Lgg2 är nog inget jag vill ha pga av att den enligt mig inte är så "attraktiv". Hur länge tror ni att nexus 5 kommer hållas ny och få uppdateringar?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Skrivet av Hephox:

Byggkvaliten så föredrar jag nog ändå plast eftrrsom min iphone 5 repas ganska lätt. Lgg2 är nog inget jag vill ha pga av att den enligt mig inte är så "attraktiv". Hur länge tror ni att nexus 5 kommer hållas ny och få uppdateringar?

Ett bra tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Utöver allt det som redan sagts så tycker jag att mjukvaran är en av de största skillnaderna. Nexus 5 kommer med i princip stock Android medan HTCn har Sense 6. Det är ju självklart en smaksak vad man föredrar men för mig är stock Android alltid en vinnare, alltid snabbast uppdateringar från Google och man slipper vänta år på att tillverkaren ska släppa uppdateringar. Värt att fundera är vad som är viktigt för dig.

HTC M8 finns som Google Play Edition, dvs. stock Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

HTC M8 finns som Google Play Edition, dvs. stock Android.

Ah jag har hört det men problemet är dock att jag inte vet om det är värt dom där extra 3 tusen eftersom jag förmodligen inte ska köpa mobilen med abonemang då jag vill behålla mitt nuvarande

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Gillar du inte batteritiden i Iphone 5 ska du verkligen inte skaffa dig en Nexus 5. Där är batteritiden sämre.

Jag gick från en Iphone 5 till en HTC ONE för några månader sedan och tycker att de har ganska likvärdig batteritid.

Hoppas detta hjälper dig lite.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Gillar du inte batteritiden i Iphone 5 ska du verkligen inte skaffa dig en Nexus 5. Där är batteritiden sämre.

Jag gick från en Iphone 5 till en HTC ONE för några månader sedan och tycker att de har ganska likvärdig batteritid.

Hoppas detta hjälper dig lite.

Är inte batteritiden på m8 och nexus 5 ungefär likadana?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Inaktiv

LG G2 (G3?), Oppo Find 7, iPhone 5S (6?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Är inte batteritiden på m8 och nexus 5 ungefär likadana?

M8 ska tydligen ha ganska bra batteritid

HTC One M8 Review!: http://youtu.be/pwsPZi_JRrA

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Gillar du inte batteritiden i Iphone 5 ska du verkligen inte skaffa dig en Nexus 5. Där är batteritiden sämre.

Jag gick från en Iphone 5 till en HTC ONE för några månader sedan och tycker att de har ganska likvärdig batteritid.

Hoppas detta hjälper dig lite.

Så du kom fram till att batteritiden på Nexus 5 är sämre än iPhone 5 genom att byta från iPhone 5 till en HTC one?

dat logic.

Jag har en Nexus 5 och min fru har en iPhone 5 och jag skulle påstå att batteritiden är samma i stort. Inte sämre.

Jag tycker det är viktigt att man tänker på vad Nexus 5 är för en telefon. Den är inte tänkt att vara top-of-the-line. Nexus-linjen är tänkt att visa upp vad Google Andriod kan åstadkomma, i sitt enklaste utförande.

Nexus 5 är avskalad, enkel och snabb. Den har en stor skärm med bra färgåtergivning tyvärr med rätt mycket "bleed" i kanterna. Högtalarna är på sin höjd mediokra, ljudet är rätt kass faktiskt. Men den är blixtsnabb. Då menar jag sinnesjukt snabb. Allting går snabbt och flyter på extremt fint.

Har man en begränsad budget eller helt enkelt inte vill lägga stora summor pengar på en smartphone så rekommenderar jag Nexus 5 skarpt. Vill man ha lyx och lull-lull så kan man behålla sin iPhone 5:a.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Så du kom fram till att batteritiden på Nexus 5 är sämre än iPhone 5 genom att byta från iPhone 5 till en HTC one?

dat logic.

Jag har en Nexus 5 och min fru har en iPhone 5 och jag skulle påstå att batteritiden är samma i stort. Inte sämre.

Jag tycker det är viktigt att man tänker på vad Nexus 5 är för en telefon. Den är inte tänkt att vara top-of-the-line. Nexus-linjen är tänkt att visa upp vad Google Andriod kan åstadkomma, i sitt enklaste utförande.

Nexus 5 är avskalad, enkel och snabb. Den har en stor skärm med bra färgåtergivning tyvärr med rätt mycket "bleed" i kanterna. Högtalarna är på sin höjd mediokra, ljudet är rätt kass faktiskt. Men den är blixtsnabb. Då menar jag sinnesjukt snabb. Allting går snabbt och flyter på extremt fint.

Har man en begränsad budget eller helt enkelt inte vill lägga stora summor pengar på en smartphone så rekommenderar jag Nexus 5 skarpt. Vill man ha lyx och lull-lull så kan man behålla sin iPhone 5:a.

Känner mig ganska dum nu som jämnför nexus 5 mot en htc m8 men stör den där
Bleeden mycket eller? Annars lär det nog bli en nexus 5 snart

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Om du byter från iphone5 till nexus5 pga batteriet kommer du ju bli gruvligt besviken.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenlye:

Om du byter från iphone5 till nexus5 pga batteriet kommer du ju bli gruvligt besviken.

Är det verkligen så dåligt?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Är inte batteritiden på m8 och nexus 5 ungefär likadana?

Nej, M8 har runt 15% bättre batteritid. Ingen stor skillnad, men det är nog märkbart.

Nexus 5 har batteritid ungefär i klass med iPhone5S, så det blir tyvärr ingen uppgradering för dig där om du hoppas på bättre batteritid.
Men är du villig att mecka lite och slå av saker så kan du få ganska bra resultat.
Min Nexus 5 klarade sig 6 dagar med 3timmar skärmtid och 1timme röstsamtal från att ha klarat sig 2dagar med 4timmar skärmtid när jag bytte till 2G nätverk istället för 4G. Jag använder bara Wi-Fi för internet, så för mig finns det ingen anledning att inte byta till 2G. Har ej testat med 3G än.
Det finns några fina funktioner du kan aktivera/avaktivera för bättre batteritid. Bara fråga så kan jag skriva några.

Citat:

Hur länge tror ni att nexus 5 kommer hållas ny och få uppdateringar?

I runt 18månader efter släpp. Men skillnaden mot vad många andra tillverkare lovar är att detta är Google. Du får ALLA uppdateringar och du får dem direkt. Många andra tillverkare skippar mindre uppdateringar som i många fall innehåller viktiga buggfixar. Många andra telefoner ligger ofta 6månader efter när det kommer till uppdateringar och Google släpper stora uppdateringar ungefär varje halvår.
Nexus S släpptes med 2.3, uppdaterades till 4.0 och sedan 4.1.
Galaxy Nexus släpptes med 4.0, uppdaterades till 4.1 och 4.2/4.3(4.3 var en mindre uppdatering till 4.2).
Nexus 4 släpptes med 4.2 och uppdaterades till 4.4 och kommer att få en stor uppdatering till.
Nexus 5 släpptes med 4.4 (har nu 4.4.2) och kommer få två stora uppdateringar till. Till t.ex. Android 5.0 och 5.1.

Och är du sedan villig att grotta ner dig lite och roota så kan du se till att en Nexus 5 hänger med i många år framöver. Min gamla Nexus S har just nu den senaste versionen av Cyanogenmod baserad på Android 4.4.2 trots att den är 3 år gammal. Nexus telefoner har ofta stort stöd när det kommer till custom ROMs.

Jag har själv inhandlat en Nexus 5 så jag kan skriva lite om mina intryck av den som en avancerad användare.

Mobilen känns bra i handen och är otroligt snygg. Bilder gör den inte rättvisa.
Chassit är gjort i s.k. soft-touch plast och känns helt underbart. Plasten är liksom len mot huden och lätt att greppa.
Kalla mig galen, men jag skulle välja sån här plast över aluminium varje gång. Aluminium är även tyngre och jag föredrar lättare material i mobila enheter.

Touch-response är i klass med Apple telefoner på runt 75ms och upplevelsen överlag är mycket mjuk och laggfri. HTC M8 ska tydligen vara ända nere i 50ms dock. Ett nytt rekord på marknaden.

Högtalaren är ok, men inget du kommer vilja spela musik via. Jag behöver inte ens säga det att HTC M8 har mycket bättre högtalare. Själv använder jag den i princip aldrig dock, så det är skit samma för mig.

Google gör många designval rätt som många andra tillverkare misslyckas med. T.ex: bra placering av power och volymknappar, inga taktila navigationsknappar (som Apple och Samsung), och ingen dedikerad overflow knapp.
Apple och HTC borde lära sig något om placering av powerknapp..
Tyvärr så är inte heller Nexus 5 perfekt då den placerar ljud-uttaget på ovansidan av telefonen(hade hellre sett micro-USB uttaget i toppen och ljud i botten), men Nexus 5 ligger nog ändå bäst till när det kommer till ergonomisk design bland nuvarande flaggskepp.

Kameran kan ta riktigt bra bilder på saker som inte rör sig. Den kan ha lite problem med att fokusera på saker som rör sig dock. Kamera appen har även ganska ont om funktioner. Överlag är kameran ungefär i klass med förra årets flaggskepp och HTC M8. Men Google planerar fler uppdateringar till kameran och har redan släppt en stor uppdatering som gjorde att kamera appen gick från seg och usel på att fokusera till snabb och hyfsad.

Skärmen är mycket bra. Den har jämförelsevis lite sämre gamma och kontrast, men bättre färger och färgtemperatur än andra flaggskepp. Google är en av de enda "tillverkarna" som satsar på realistiska färger istället för övermättnad.

Storleken är precis på smärtgränsen för mig då jag ofta har tajta byxor på mig. Jag skulle inte vilja ha en större mobil. Jag har rätt stora händer och jag kan använda den med en hand även om den även där är i största laget.
HTC M8 är ungefär lika stor, men 1cm längre. Detta ser jag endast som en negativ sak då skärmarna är lika stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej, M8 har runt 15% bättre batteritid. Ingen stor skillnad, men det är nog märkbart.

Nexus 5 har batteritid ungefär i klass med iPhone5S, så det blir tyvärr ingen uppgradering för dig där om du hoppas på bättre batteritid.
Men är du villig att mecka lite och slå av saker så kan du få ganska bra resultat.
Min Nexus 5 klarade sig 6 dagar med 3timmar skärmtid och 1timme röstsamtal från att ha klarat sig 2dagar med 4timmar skärmtid när jag bytte till 2G nätverk istället för 4G. Jag använder bara Wi-Fi för internet, så för mig finns det ingen anledning att inte byta till 2G. Har ej testat med 3G än.
Det finns några fina funktioner du kan aktivera/avaktivera för bättre batteritid. Bara fråga så kan jag skriva några.

I runt 18månader efter släpp. Men skillnaden mot vad många andra tillverkare lovar är att detta är Google. Du får ALLA uppdateringar och du får dem direkt. Många andra tillverkare skippar mindre uppdateringar som i många fall innehåller viktiga buggfixar. Många andra telefoner ligger ofta 6månader efter när det kommer till uppdateringar och Google släpper stora uppdateringar ungefär varje halvår.
Nexus S släpptes med 2.3, uppdaterades till 4.0 och sedan 4.1.
Galaxy Nexus släpptes med 4.0, uppdaterades till 4.1 och 4.2/4.3(4.3 var en mindre uppdatering till 4.2).
Nexus 4 släpptes med 4.2 och uppdaterades till 4.4 och kommer att få en stor uppdatering till.
Nexus 5 släpptes med 4.4 (har nu 4.4.2) och kommer få två stora uppdateringar till. Till t.ex. Android 5.0 och 5.1.

Och är du sedan villig att grotta ner dig lite och roota så kan du se till att en Nexus 5 hänger med i många år framöver. Min gamla Nexus S har just nu den senaste versionen av Cyanogenmod baserad på Android 4.4.2 trots att den är 3 år gammal. Nexus telefoner har ofta stort stöd när det kommer till custom ROMs.

Jag har själv inhandlat en Nexus 5 så jag kan skriva lite om mina intryck av den som en avancerad användare.

Mobilen känns bra i handen och är otroligt snygg. Bilder gör den inte rättvisa.
Chassit är gjort i s.k. soft-touch plast och känns helt underbart. Plasten är liksom len mot huden och lätt att greppa.
Kalla mig galen, men jag skulle välja sån här plast över aluminium varje gång. Aluminium är även tyngre och jag föredrar lättare material i mobila enheter.

Touch-response är i klass med Apple telefoner på runt 75ms och upplevelsen överlag är mycket mjuk och laggfri. HTC M8 ska tydligen vara ända nere i 50ms dock. Ett nytt rekord på marknaden.

Högtalaren är ok, men inget du kommer vilja spela musik via. Jag behöver inte ens säga det att HTC M8 har mycket bättre högtalare. Själv använder jag den i princip aldrig dock, så det är skit samma för mig.

Google gör många designval rätt som många andra tillverkare misslyckas med. T.ex: bra placering av power och volymknappar, inga taktila navigationsknappar (som Apple och Samsung), och ingen dedikerad overflow knapp.
Apple och HTC borde lära sig något om placering av powerknapp..
Tyvärr så är inte heller Nexus 5 perfekt då den placerar ljud-uttaget på ovansidan av telefonen(hade hellre sett micro-USB uttaget i toppen och ljud i botten), men Nexus 5 ligger nog ändå bäst till när det kommer till ergonomisk design bland nuvarande flaggskepp.

Kameran kan ta riktigt bra bilder på saker som inte rör sig. Den kan ha lite problem med att fokusera på saker som rör sig dock. Kamera appen har även ganska ont om funktioner. Överlag är kameran ungefär i klass med förra årets flaggskepp och HTC M8. Men Google planerar fler uppdateringar till kameran och har redan släppt en stor uppdatering som gjorde att kamera appen gick från seg och usel på att fokusera till snabb och hyfsad.

Skärmen är mycket bra. Den har jämförelsevis lite sämre gamma och kontrast, men bättre färger och färgtemperatur än andra flaggskepp. Google är en av de enda "tillverkarna" som satsar på realistiska färger istället för övermättnad.

Storleken är precis på smärtgränsen för mig då jag ofta har tajta byxor på mig. Jag skulle inte vilja ha en större mobil. Jag har rätt stora händer och jag kan använda den med en hand även om den även där är i största laget.
HTC M8 är ungefär lika stor, men 1cm längre. Detta ser jag endast som en negativ sak då skärmarna är lika stora.

Allt låter väldigt bra om mobilen men det ämda jag oroar mig för är batteri tiden :/

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej, M8 har runt 15% bättre batteritid. Ingen stor skillnad, men det är nog märkbart.

Vad baserar du det på, storlekarna på batteriet? HTC påstod att M8 har 40% längre batteritid jämfört med föregångaren M7, som recensenter som bland annat TechRadar säger verkar stämma.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hephox:

Allt låter väldigt bra om mobilen men det ämda jag oroar mig för är batteri tiden :/

Om det är det enda som avtänder dig så är det ju inga problem, finns altid externa batterier man kan köpa

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Om det är det enda som avtänder dig så är det ju inga problem, finns altid externa batterier man kan köpa

Externa battwrier?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Så du kom fram till att batteritiden på Nexus 5 är sämre än iPhone 5 genom att byta från iPhone 5 till en HTC one?

dat logic.

Jag har en Nexus 5 och min fru har en iPhone 5 och jag skulle påstå att batteritiden är samma i stort. Inte sämre.

Jag tycker det är viktigt att man tänker på vad Nexus 5 är för en telefon. Den är inte tänkt att vara top-of-the-line. Nexus-linjen är tänkt att visa upp vad Google Andriod kan åstadkomma, i sitt enklaste utförande.

Nexus 5 är avskalad, enkel och snabb. Den har en stor skärm med bra färgåtergivning tyvärr med rätt mycket "bleed" i kanterna. Högtalarna är på sin höjd mediokra, ljudet är rätt kass faktiskt. Men den är blixtsnabb. Då menar jag sinnesjukt snabb. Allting går snabbt och flyter på extremt fint.

Har man en begränsad budget eller helt enkelt inte vill lägga stora summor pengar på en smartphone så rekommenderar jag Nexus 5 skarpt. Vill man ha lyx och lull-lull så kan man behålla sin iPhone 5:a.

Nu behöver man kanske inte spela dum för att försvara sin egen telefon. Naturligtvis vet jag hur en Nexus 5 är gällande batteritid pga att jag testat en.
Det är en trevlig telefon, men med den sämsta batteritiden jag varit med om på mycket länge.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hephox:

Externa battwrier?

Ett batteri du kan ladda telefonen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Vad baserar du det på, storlekarna på batteriet? HTC påstod att M8 har 40% längre batteritid jämfört med föregångaren M7, som recensenter som bland annat TechRadar säger verkar stämma.

Yup, jag avrundade bara uppåt då jag även gissade att Snapdragon 801 var aningen effektivare.
Nu efter att ha kollat på lite tester ser det ut att vara ungefär 25% skillnad till fördel för M8.
Nexus 5 har ju 15% bättre batteritid än M7 trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Yup, jag avrundade bara uppåt då jag även gissade att Snapdragon 801 var aningen effektivare.
Nu efter att ha kollat på lite tester ser det ut att vara ungefär 25% skillnad till fördel för M8.
Nexus 5 har ju 15% bättre batteritid än M7 trots allt.

Men tror ni batteriet kommer räcka för någon som streamar spotify ungefär 40 min över 3g, spelar lite, surfar relativt mycket och kollar instagram osv ibland? Det mesta görs över wifi och platstjänster osv kommer jag förmodligen stänga av

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Yup, jag avrundade bara uppåt då jag även gissade att Snapdragon 801 var aningen effektivare.
Nu efter att ha kollat på lite tester ser det ut att vara ungefär 25% skillnad till fördel för M8.
Nexus 5 har ju 15% bättre batteritid än M7 trots allt.

Nexus 5 har betydligt sämre batterid än HTC ONE (M7).

http://www.phonearena.com/reviews/Google-Nexus-5-vs-HTC-One_i...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Nokia 3310 har riktigt bra batteritid!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Citat från JeagerMeisterSWE igår 2014-04-10

Nexus 5 är trots priset en av marknadens kraftigaste lur. Batteritiden är enligt mig inte alls så dålig som folk säger likt kameran. För 3000 finns inget alternativ vilket jag även säger för att jag äger en själv och kunde inte vara nöjdare. Ett rent Android är även ett plus

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Citat från JeagerMeisterSWE igår 2014-04-10

Nexus 5 är trots priset en av marknadens kraftigaste lur. Batteritiden är enligt mig inte alls så dålig som folk säger likt kameran. För 3000 finns inget alternativ vilket jag även säger för att jag äger en själv och kunde inte vara nöjdare. Ett rent Android är även ett plus

Men låter inte 3 timmar skärmtid ganska lite om man jämnför med min iphone 5 som bruksr ha användings tider på 5-6 timmar med 20 % kvar?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Entusiast

Lyssna inte på fanboysen, kolla på riktiga tester av seriösa webbsidor som Anandtech istället.
http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review
http://blog.gsmarena.com/nexus-5-grinds-through-our-battery-t...
http://blog.gsmarena.com/htc-one-m8-battery-test/

Som du ser är batteritiden i M8 fenomenal, i Anandtechs test slår den t.om Galaxy S5.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Lyssna inte på fanboysen, kolla på riktiga tester av seriösa webbsidor som Anandtech istället.
http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review
http://blog.gsmarena.com/nexus-5-grinds-through-our-battery-t...
http://blog.gsmarena.com/htc-one-m8-battery-test/

Som du ser är batteritiden i M8 fenomenal, i Anandtechs test slår den t.om Galaxy S5.

Ah men jag har nog bestämt mig för en nexus 5

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb