Låg volym genom hörlursuttag 3.5mm Sony Z1?

Permalänk
Medlem

Låg volym genom hörlursuttag 3.5mm Sony Z1?

Hej,

Förstår inte hur jag inte har kunnat hitta en lösning på detta än men volymen på min Z1 ur hörlursuttaget är katastrofalt dåligt (lågt). Köpte ett nytt headset som jag inte ens kunde lyssna max på med min iPhone (och då lyssnar jag betydligt högre än de flesta) men på Z1 är det knappt högt på max. Har kollat i EQ-kontrollerna och allt är bra där. Enligt en kompis är det mjukvaran som säger nej? Kör 4.2.2.

Finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem

hittade en tråd, har inte läst igenom allt, kanske finns något vettigt där?

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Compact/Volume-signif...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hittade en tråd, har inte läst igenom allt, kanske finns något vettigt där?

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Compact/Volume-signif...

Hittade den tråden tidigare men den gav inget, mer än att man skulle installera om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hej,

Förstår inte hur jag inte har kunnat hitta en lösning på detta än men volymen på min Z1 ur hörlursuttaget är katastrofalt dåligt (lågt). Köpte ett nytt headset som jag inte ens kunde lyssna max på med min iPhone (och då lyssnar jag betydligt högre än de flesta) men på Z1 är det knappt högt på max. Har kollat i EQ-kontrollerna och allt är bra där. Enligt en kompis är det mjukvaran som säger nej? Kör 4.2.2.

Finns det någon lösning?

EU regler för att man inte ska bli hörselskadad , själv fick jag ändra min mp3 spelare från EU till US.
Vet inte om man kan göra detsamma med en mobil.

Lycka till

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

EU regler för att man inte ska bli hörselskadad , själv fick jag ändra min mp3 spelare från EU till US.
Vet inte om man kan göra detsamma med en mobil.

Lycka till

Hörde något om det också men tycker att det borde ha varit världens rabalder om det, för ljudet är sjukt lågt. Mitt headset spelar som sagt riktigt högt, hade det varit ett vanligt hade man knappt hört något på ett flyg t ex.

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar på max eller ett snäpp under max i min z1... Funderar på att bygga en ny cmoy för att bättra på volymen lite....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hej,

Förstår inte hur jag inte har kunnat hitta en lösning på detta än men volymen på min Z1 ur hörlursuttaget är katastrofalt dåligt (lågt). Köpte ett nytt headset som jag inte ens kunde lyssna max på med min iPhone (och då lyssnar jag betydligt högre än de flesta) men på Z1 är det knappt högt på max. Har kollat i EQ-kontrollerna och allt är bra där. Enligt en kompis är det mjukvaran som säger nej? Kör 4.2.2.

Finns det någon lösning?

Börjar med att uppdatera telefonen. Senaste tillgängliga version är 4.4.2. Hoppas det löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Börjar med att uppdatera telefonen. Senaste tillgängliga version är 4.4.2. Hoppas det löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Hört att Kitkat drar mycket batteri... Om det inte är högre ljud i Kitkat är jag inte intresserad.

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Hört att Kitkat drar mycket batteri... Om det inte är högre ljud i Kitkat är jag inte intresserad.

drar utan tvekan mer batteri! och nej, inte högre ljud:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hört att Kitkat drar mycket batteri... Om det inte är högre ljud i Kitkat är jag inte intresserad.

Det blev bättre batteritid för min Nexus 4 med 4.4 Plus att den drar mindre ram vilket gör telefonen snabbare

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hört att Kitkat drar mycket batteri... Om det inte är högre ljud i Kitkat är jag inte intresserad.

Jag upplever att telefonen drar lite mer batteri när den är igång, men mindre när den är i sleepmode.

Vad gäller ljudet så tycker jag att det är som det ska, men det var det i och för sig innan jag uppdaterde också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

googlade runt lite och hittade detta sound moddet, krävs dock att du rootar den men kan nog vara värt i din sits!

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson96:

googlade runt lite och hittade detta sound moddet, krävs dock att du rootar den men kan nog vara värt i din sits!

Jag tror att det är fel på Apachis enhet. På min Z1:a tycker jag att det är på gränsen till för högt vid lite över halv volym.

Jag tycker att det är bättre att lämna in den på garantin än att roota och riskera att bli av med den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Jag tror att det är fel på Apachis enhet. På min Z1:a tycker jag att det är på gränsen till för högt vid lite över halv volym.

Jag tycker att det är bättre att lämna in den på garantin än att roota och riskera att bli av med den

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte fel på min, det är samma ljudnivå i Z1 Compact och på min nya Z2 Kitkat. Riktigt bedrövligt är det faktiskt.

Om någon har en lösning får de gärna tipsa...