HTC One M7 - Trasigt Glas

Permalänk
Medlem

HTC One M7 - Trasigt Glas

Tjena.

Ja, som rubriken lyder så har glaset på min HTC One gått.
Alla touchfunktioner, och allt annat, fungerar precis som det ska - det är endast glaset som är täckt av sprickor.

Går det här att lösa utan att slänga ut 1500 spänn?

Min mors sambo är glasmästare, jag ska höra lite med honom, men det leder antagligen ingenvart.

Tips & tricks, anyone?

Tack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zanex:

Tjena.

Ja, som rubriken lyder så har glaset på min HTC One gått.
Alla touchfunktioner, och allt annat, fungerar precis som det ska - det är endast glaset som är täckt av sprickor.

Går det här att lösa utan att slänga ut 1500 spänn?

Min mors sambo är glasmästare, jag ska höra lite med honom, men det leder antagligen ingenvart.

Tips & tricks, anyone?

Tack.

Det skulle vara om du byter enbart glaset..kostar ett par hundra. Det är dock ingen verkstad som gör det, för det är alldeles för meckigt och svårt att få bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det skulle vara om du byter enbart glaset..kostar ett par hundra. Det är dock ingen verkstad som gör det, för det är alldeles för meckigt och svårt att få bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte något jag skulle kunna göra själv, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zanex:

Det är inte något jag skulle kunna göra själv, eller?

En snabb sökning på Youtube gav en hel del instruktionsvideo.
Testa sök lite själv, ibland går det snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

En snabb sökning på Youtube gav en hel del instruktionsvideo.
Testa sök lite själv, ibland går det snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Att glida runt och vara passivt aggressiv kommer verkligen aldrig go out of fashion.

Tack, du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zanex:

Att glida runt och vara passivt aggressiv kommer verkligen aldrig go out of fashion.

Tack, du.

Tycker jag gav dig bra hjälp. Berättade hur du skulle få hjälp med ditt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition