Hitta rätt i abonnemang träsket?

Permalänk
Avstängd

Hitta rätt i abonnemang träsket?

Jag skulle behöva hjälp att reda ut detta.

Jag sitter idag med ett Telenor abonnemang, den 22 augusti är det 6 månader kvar på den total 24 månader bindningstiden.
Om jag förstått rätt så kan jag förlänga då?
Har även hört något om att man kan byta leverantör? (om så vore fallet skulle vara mycket bra då jag skulle vilja testa nåt nåt)
Det är för mig i alla fall en total djungel, jag litar inte på vad nån Telenor försäljare säger tyvärr. (behöver en opartisk sida känns det som är lätt att bli lurad av nån oseriös säljare vill ha max provision)

Tacksam för alla svar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

När bindningstiden gått ut gör du som du själv vill (förlänger eller byter leverantör).
Jag har Tele2 vilka jag är mycket nöjd med. Köpte även min telefon genom de vilken blev billigare när jag tecknade avtal (istället för som en del andra leverantörer gör - tar ut ränta när man köper en telefon).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zakire:

När bindningstiden gått ut gör du som du själv vill (förlänger eller byter leverantör).
Jag har Tele2 vilka jag är mycket nöjd med. Köpte även min telefon genom de vilken blev billigare när jag tecknade avtal (istället för som en del andra leverantörer gör - tar ut ränta när man köper en telefon).

Jo det är ju ganska självklart
Ok jag är ganska nöjd med telenor men dom har inga bra erbjudande (i alla fall inte i denna stund)
Tack för svaret.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag skulle behöva hjälp att reda ut detta.

Jag sitter idag med ett Telenor abonnemang, den 22 augusti är det 6 månader kvar på den total 24 månader bindningstiden.
Om jag förstått rätt så kan jag förlänga då?
Har även hört något om att man kan byta leverantör? (om så vore fallet skulle vara mycket bra då jag skulle vilja testa nåt nåt)
Det är för mig i alla fall en total djungel, jag litar inte på vad nån Telenor försäljare säger tyvärr. (behöver en opartisk sida känns det som är lätt att bli lurad av nån oseriös säljare vill ha max provision)

Tacksam för alla svar.

Du kan inte byta operatör, innan hela bindningstiden gått ut, utan att betala resterande månadsavgifter i förskott. Så funderar du på att byta operatör har du 6 månader på dig att fundera och göra research

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du väljer kontantkort när ditt abonnemang är över.
De är ofta billigare än abonnemang.
Det är viktigt att det är kontantkort som du laddar med pengar som du sedan ringer för. Dessa är generellt billigare.

De du borde titta på är Comviq Kompis och Halebop Hallå.
Comviq Kompis är bättre om du är en medel-tung användare, medan Hallå är bättre om du är en tung användare.
Kompis laddar man med 95kr per gång och det kostar 95öre för oppningsavgift, minutavgift och SMS. Men samtal till Tele2/Comviq är gratis och 1GB data ingår.
Hallå laddar man med 50-300kr (200kr är mest relevant här). Priserna varierar beroende på hur mycket du laddar. För 200kr får du 1GB surf och 3000SMS gratis, (inte helt säker på dessa:) 79öre i öppningsavgift och 29öre i minutavgift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zero Cool:

Du kan inte byta operatör, innan hela bindningstiden gått ut, utan att betala resterande månadsavgifter i förskott. Så funderar du på att byta operatör har du 6 månader på dig att fundera och göra research

Har för mig att det var Telenor som skröt om hur man kunde byta operatör uder bindningstiden?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sears:

Jag rekommenderar att du väljer kontantkort när ditt abonnemang är över.
De är ofta billigare än abonnemang.
Det är viktigt att det är kontantkort som du laddar med pengar som du sedan ringer för. Dessa är generellt billigare.

De du borde titta på är Comviq Kompis och Halebop Hallå.
Comviq Kompis är bättre om du är en medel-tung användare, medan Hallå är bättre om du är en tung användare.
Kompis laddar man med 95kr per gång och det kostar 95öre för oppningsavgift, minutavgift och SMS. Men samtal till Tele2/Comviq är gratis och 1GB data ingår.
Hallå laddar man med 50-300kr (200kr är mest relevant här. Priserna varierar beroende på hur mycket du laddar. För 200kr får du 1GB surf och 3000SMS gratis, (inte helt säker på dessa:) 79öre i öppningsavgift och 29öre i minutavgift.

Ska kolla på det, tack ska du ha.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag ser Comviq Fastpris 245 som mest prisvärt ATM. 3GB 4G-surf, fria samtal, SMS och MMS till alla operatörer samt de går i Telias nät. För, som namnet antyder, 245kr i månaden.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag ser Comviq Fastpris 245 som mest prisvärt ATM. 3GB 4G-surf, fria samtal, SMS och MMS till alla operatörer samt de går i Telias nät. För, som namnet antyder, 245kr i månaden.

Telias nät? Det är väl Halebop som har det. Om jag inte minns fel så kör comviq/tele2 eget GSM-nät, delar 3g med telia och delar LTE (4G) med Telenor.

robalm om du talar om lite mer hur mycket du använder mobilen (samtal/data/sms) ungefär så är det enklare att rekommendera ett abonnemang/kontantkortsalternativ.

Angående bindningstiden blir det nog svårt att komma ur den, har ju sett att man i vissa fall kan byta abonnemangstyp hos din operatör innan hela bindningstiden gått ut, men för att byta operatör så får du nog vänta eller lösa ut dig.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Medlem

Bor du i stan och lämnar den aldrig? Köp det billigaste.

Annars, tänk täckning och kolla på täckningskartorna.

Själv kör jag Halebop för bästa täckning och ett Ok pris.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

Jag pratar om byte av operatör.
Så det där "bara läsa först" kaxiga stilen föll tillbaka på dig.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jag pratar om byte av operatör.
Så det där "bara läsa först" kaxiga stilen föll tillbaka på dig.

Varför inte bara köra på Telia? Bäst täckning, bäst support och Mobil Rörlig har ett bra pris, jämförbart med rivalerna. 99kr/mån och då får du ringa för hela beloppet, då ingår 100MB surf, men man kan köpa till 1GB för 49:-

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650