Iphone 6 - Nyheter och förväntningar?

Permalänk
Medlem

Iphone 6 - Nyheter och förväntningar?

Försöker lista ut vad folk har förväntningar kring Iphone 6 och vad man sagt kommer bli nytt. Som ni kanske läst så kommer 70% av Apples vinst ifrån Iphones samtidigt som Android växer. Jag tänker mig dessutom att break-up värdet på att gå tillbaks till Iphone ökat för dem som gått över till Android och inte är nöjda.

Vad tror ni kommer i September?
Är det något "nytt" som Samsung och HTC inte redan gjort?

Permalänk
Medlem

Safirglas eller dylikt snackades det ju om. Det verkar fett ifall dom kör med det. Dock tror jag att dom nadra tillverkarna kommer köra vidare på det dom med ifall apple börjar.

Annars lär väl iphone 6 bli en under-snittet mobil som alla andra iphones. Alltid lite sämre hårdvara än android-motsvarigheter vill jag minnas.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Ja, det man läser är att den får en 5.5" display och saphireglas. Inte mkt snack om CPU och kamera. Att det kommer ett ios8 är knappast intressant? Jag tänker mig att den nya skall vara så pass mkt bättre så att endast IOS8 passar med den. Troligen inte?

Vad nytt kan de hitta på? Bluetooth 4.0 finns, AC Wifi Finns , 15 MPix Kamera finns, 5.5" display finns, NFC finns, vattentätt finns. Vad missar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubel:

Ja, det man läser är att den får en 5.5" display och saphireglas. Inte mkt snack om CPU och kamera. Att det kommer ett ios8 är knappast intressant? Jag tänker mig att den nya skall vara så pass mkt bättre så att endast IOS8 passar med den. Troligen inte?

Vad nytt kan de hitta på? Bluetooth 4.0 finns, AC Wifi Finns , 15 MPix Kamera finns, 5.5" display finns, NFC finns, vattentätt finns. Vad missar jag?

Vettefan riktigt. Vet att dom alltid har vart lite efter när det gäller upplösning och dylikt. Lite tråkigt. Sedan har dom ju även haft väldigt små skärmar jämfört med andra tillverkares flaggskepp.

Är inte insatt och tänker inte bli insatt när det gäller ihpone längre. Hade det, och bytte till windows phone och sedan till android. Android är det enda rätta valet i mina ögon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Sitter med en 4s som batteriet börjar bli lite sådär på, så jag är längtar mest till en ny telefon. Om den blir större eller inte spelar ingen större roll för mig. Rent allmänt så har jag slutat bry mig så mycket om alla "features", det känns ibland som en ren tävling om att ha flest features, lite som megapixel hypen för några år sedan.

Om de skulle överraska på någon punkt så tror jag att det är mjukvarumässigt, men de har redan visat iOS 8 så jag tvivlar på att det blir så spännande. Men man kan ha fel, man vet inte alltid vad man vill ha för än man ser det

Permalänk

Äger både Iphone och Android, Android känns segare även att den har bättre cpu/gpu mer ram osv.
Bilderna blir bättre på Iphonen än min android även att Android har mer MPix. (speciellt mörkerbilder)
Touch ID fungerar bättre på Iphone än Samsung. (går knappt använda på Samsung så obekvämt sätt)

Listan är rätt lång,
Därför ligger min Galaxy S4 och S5 som Alarm på skrivbordet och inget mer och använder min Iphone 5s istället, Även att jag hatar iphone så känns det som det bättre alternativet.

Förväntar mig att Iphone 6 blir en kanon telefon då större skärm, Safirglas, och mer som android i IOS med funktioner, Prestandan är obetydlig i en iphone den fungerar minst lika bra som mina Androider i spel.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer en modell som är lika stor som 5S. Hade tänkt köpa en iPhone 6 men de här ryktena om storleken gör att jag drar mig lite. Hoppas på en modell som är mindre än min gamla HTC Sensation.

Tycker iOS 8 verkar riktigt spännande och och då speciellt kopplingarna mot nya OS X.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hoppas mest på en något större skärm då min iphone 5 börjar kännas lite liten. Det, och så ser jag fram emot fingeravtrycksläsaren. Testade den på en iphone 5s men det var inte värt att uppgradera bara för den. När 6an kommer ut har jag haft min femma i två år - så då blir det lagom med större skärm, lite snabbare och fingeravtrycksläsaren

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

På WWDC visade de ju upp väldigt många nya saker, såsom verktyg för anpassbar upplösning på appar och ett nytt programmeringsspråk. Är själv ingen utvecklare men har fått intrycket från folk som är det, att det var väldigt mycket smart-tänk i dessa nya funktioner och att app-utvecklare lär känna sig belåtna.

Jag tror på rykteskarusellen. En ny 4.7-tummare och en 5.5-tummare. Jag är inte så förtjust i att de förstorar telefonen ytterligare. Det verkar inte som att det blir en ny 4-tummare, kanske 5S får plastskal och får heta 6C, men det är ju ändå en gammal modell trots det. Jag hade helst sett att en ny 4-tummare också fanns med i lineupen. Men får väl klämma på 4.7-tummaren lite innan jag bestämmer mig för om det kanske blir en mindre androidmodell för mig istället.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubel:

Ja, det man läser är att den får en 5.5" display och saphireglas. Inte mkt snack om CPU och kamera. Att det kommer ett ios8 är knappast intressant? Jag tänker mig att den nya skall vara så pass mkt bättre så att endast IOS8 passar med den. Troligen inte?

Det är ju självklart vilken CPU som kommer att sitta i 6an. A8 såklart!

4.7" är i princip redan bekräftat, men jag är tveksam till om de kommer med en 5.5" telefon (jag är inte jättepåläst dock). Deras 4.7" telefon kommer redan vara lika stor som Android mobiler med skärmar på över 5tum, så att ta steget till 5.5" skulle göra den rent utav enorm. Jag tror ärligt talat att deras 4.7" modell kommer att vara ungefär lika stor som LG G3, som har en skärm på 5.5"..
Här är ett exempel som illustrerar hur stor den kommer att vara jämfört med andra telefoner med lika stor skärm. Jag är verkligen inte imponerad av kanterna.. Jag ser mycket hellre en telefon som offrar tjocklek för mindre kanter än tvärt om.
En tjocklek på 6mm gör mig också väldigt oroad över batteritiden. Det ser inte bra ut..
Jag gillar dock starkt att de flyttat power-knappen till kanten av telefonen. Det var på tiden Apple! Power-knapp på toppen är bara dålig design.

Citat:

Vad nytt kan de hitta på? Bluetooth 4.0 finns, AC Wifi Finns , 15 MPix Kamera finns, 5.5" display finns, NFC finns, vattentätt finns. Vad missar jag?

Bluetooth 4.0 och 802.11AC är ju självklarheter.
Jag tror och hoppas att de inte kommer med en 15MP kamera. BILDER BLIR INTE BÄTTRE BARA FÖR ATT KAMERAN HAR FLER MEGAPIXLAR. Deras 8MP kamera på 5S var den näst bästa kameran 2013, bättre än många kameror med fler megapixlar. Varför blir bilderna inte bättre med fler megapixlar? För att kamera sensorerna är alla ungefär lika stora, medan pixelantalet bara pumpas upp. Detta minskar sensor-ytan per pixel, vilket ger varje pixel mindre ljus och kräver mer ljus för att göra en bra bild. Med andra ord blir bilder i skugga eller inomhus eller på kväll/natt sämre med fler megapixlar. Därför är vore det BRA om iPhone 6 kommer med 8MP med en större sensor än 5S.
NFC verkar ganska osannolikt. Apple är kända för sin envishet när det kommer till etablerade standarder.
Vattentäthet är en möjlighet, men verkar inte sannolikt.

Det ser ut som att det kommer en ny högre upplösning på 1704*960, cuz fuck standards. Vilket ger 416PPI på 4.7tum. Fortfarande efter Android gänget(även lurarna med 1080p), men ärligt talat så är jag nöjd med 400+PPI. Innan batteritiderna blir betydligt bättre ser jag hellre att de stannar på 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

4.7" är i princip redan bekräftat, men jag är tveksam till om de kommer med en 5.5" telefon (jag är inte jättepåläst dock). Deras 4.7" telefon kommer redan vara lika stor som Android mobiler med skärmar på över 5tum, så att ta steget till 5.5" skulle göra den rent utav enorm. Jag tror ärligt talat att deras 4.7" modell kommer att vara ungefär lika stor som LG G3, som har en skärm på 5.5"..
Här är ett exempel som illustrerar hur stor den kommer att vara jämfört med andra telefoner med lika stor skärm. Jag är verkligen inte imponerad av kanterna.. Jag ser mycket hellre en telefon som offrar tjocklek för mindre kanter än tvärt om.

Håller med om att de inte utnyttjar ytan lika bra som flera Android-tillverkare gör (om vi nu går på att de som visats upp faktiskt är iPhone 6 designen vilket ändå är rätt troligt).
Det lär bli en rätt stor telefon för att "bara" ha 4.7". Men den där videon är på en mindre snygg mockup. Jämför med det han påstår är riktiga iPhone 6 glaset så är ju kanterna på den betydligt tunnare än i på den i videon du länkar till (samma mockup syns även i det klippet): http://m.youtube.com/watch?v=5R0_FJ4r73s

Vad gäller iPhone 6 i övrigt förväntar jag mig det vanliga. En aningen trimmad version av Cyclone (CPU), den är redan väldigt snabb så gissar på att ryktena om att högsta prio ligger på att göra den mer strömsnål än i A7 kan stämma. Förväntar mig en aningen snabbare GPU för att väga upp den högre upplösningen. Skulle gärna se att den fick mer minne men inte säker på det.
Ja, känns inte som något superspännande men när hände de senast i smartphone-branschen?
Tror det kommer bli en mycket bra lur som vanligt.

Permalänk
Medlem

Jag har inga förväntningar alls men jag kommer köpa den ändå.

Permalänk
Inaktiv

Jag vet bara att det blir köp för min del

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dakkie:

Safirglas eller dylikt snackades det ju om. Det verkar fett ifall dom kör med det. Dock tror jag att dom nadra tillverkarna kommer köra vidare på det dom med ifall apple börjar.

Annars lär väl iphone 6 bli en under-snittet mobil som alla andra iphones. Alltid lite sämre hårdvara än android-motsvarigheter vill jag minnas.

Skulle inte påstå att A7 är sämre än S800 direkt, speciellt inte on-screen på respektive enheter. Däremot är det lite snålt med RAM på iPhones, men det märks inte av direkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

har alltid väntat på en Iphone med 4,7 tum, men är så nöjd med paddan så blir en 6S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Skulle inte påstå att A7 är sämre än S800 direkt, speciellt inte on-screen på respektive enheter. Däremot är det lite snålt med RAM på iPhones, men det märks inte av direkt.

Jag märker av att dom har snålat med RAM på min iPad 2 iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Annars lär väl iphone 6 bli en under-snittet mobil som alla andra iphones. Alltid lite sämre hårdvara än android-motsvarigheter vill jag minnas.

Ja, 5S sopade ju inte mattan med android-skräpet och är världens mest sålda telefon för att att den är så usel.

Större skärm (med väldigt tåligt glas), lite snabbare processor, bättre touch-id, eventuellt bättre batteri är väl en rätt bra summering på ryktena som går.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jnsson:

Jag märker av att dom har snålat med RAM på min iPad 2 iallafall

Är du seriös? Jag tror man märker av det på Android enheter som är så pass gamla också, det är antagligen värre där.

Däremot tror jag inte att man märker det på Ipad Air vilken är något mer relevant då det är deras senaste platta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det lär bli en rätt stor telefon för att "bara" ha 4.7". Men den där videon är på en mindre snygg mockup. Jämför med det han påstår är riktiga iPhone 6 glaset så är ju kanterna på den betydligt tunnare än i på den i videon du länkar till (samma mockup syns även i det klippet): http://m.youtube.com/watch?v=5R0_FJ4r73s

Du glömmer att den kommer ha kurvade kanter som sticker ut en bit. Skillnaden mellan det faktiska glaset och glaset på dummyn är minimal.
Den blir väldigt stor för att ha en 4.7" skärm.

Citat:

Skulle gärna se att den fick mer minne men inte säker på det.

Jo men det borde de komma med. Högre upplösning kräver mer grafikminne, så 2GB RAM vore nog sannolikt.

Citat:

Tror det kommer bli en mycket bra lur som vanligt.

Jag måste säga det att jag gillar designen på 5S mycket mer än 6an. Tycker inte den ser snygg ut.

Skrivet av Viceroy:

Jag har inga förväntningar alls men jag kommer köpa den ändå.

Skrivet av anon142735:

Jag vet bara att det blir köp för min del

Jag hoppas ni skämtar, annars är ni den sämsta sortens konsumenter det finns..

Skrivet av Json_81:

Ja, 5S sopade ju inte mattan med android-skräpet och är världens mest sålda telefon för att att den är så usel.

Med kommentarer som denna ser du ut som en riktig fanboy. Vill du att folk ska ta dig seriöst så rekommenderar jag att du försöker sluta upp med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Äger både Iphone och Android, Android känns segare även att den har bättre cpu/gpu mer ram osv.
Bilderna blir bättre på Iphonen än min android även att Android har mer MPix. (speciellt mörkerbilder)
Touch ID fungerar bättre på Iphone än Samsung. (går knappt använda på Samsung så obekvämt sätt)

Listan är rätt lång,
Därför ligger min Galaxy S4 och S5 som Alarm på skrivbordet och inget mer och använder min Iphone 5s istället, Även att jag hatar iphone så känns det som det bättre alternativet.

Förväntar mig att Iphone 6 blir en kanon telefon då större skärm, Safirglas, och mer som android i IOS med funktioner, Prestandan är obetydlig i en iphone den fungerar minst lika bra som mina Androider i spel.

Håller med dig om allt det är med att iPhone är mer smooth än Android. Däremot tycker jag det är enorm skillnad på kameran när jag jämför min iPhone 5 och Galaxy S4. (S4 till fördel dvs)
Eftersom att jag tar en del kort så väljer jag S4an av just den anledningen.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du glömmer att den kommer ha kurvade kanter som sticker ut en bit. Skillnaden mellan det faktiska glaset och glaset på dummyn är minimal.
Den blir väldigt stor för att ha en 4.7" skärm.

Nej, jag jämfört det som är vitt på mockup:en med det svarta på den "riktiga" delen. Anser definitivt att det är skillnad.

Skrivet av Sears:

Jo men det borde de komma med. Högre upplösning kräver mer grafikminne, så 2GB RAM vore nog sannolikt.

iPad har 1GB RAM och klart högre upplösning än iPhone 6 kommer få.

Skrivet av Sears:

Jag måste säga det att jag gillar designen på 5S mycket mer än 6an. Tycker inte den ser snygg ut.

Enligt mig har utseendet varierat en hel del mellan olika mockups. Framförallt hur tydligt antennbanden syns (eller om den har glas-delar som iPhone 5).
Den mockup:en i din video är ju bland de fulaste som gjorts.

Skrivet av Sears:

Jag hoppas ni skämtar, annars är ni den sämsta sortens konsumenter det finns..

Jag kommer också köpa den utan att en ha sett den än. Det är ju en sak med Apple, man vet vad man kan förvänta sig. Kanske föredrar dom, precis som jag, iOS som plattform. Vi redan hur det kommer bli. Hur hårdvaran kommer bli kan man i stort sett gissa sig till. iPhone 5S hårdvara är fortfarande mycket bra, denna lär knappast bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Med kommentarer som denna ser du ut som en riktig fanboy. Vill du att folk ska ta dig seriöst så rekommenderar jag att du försöker sluta upp med det.

Jag fortsatte i samma ton som den jag citerade, och det var riktat till den.

Varenda iphone har legat i framkant i verklig prestanda även om klockfrekvens/antal kärnor/minne legat efter androidlurarna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kan inte folk (ja, ni) bara sluta sluta jämföra Android med iOS på det här viset?
Apple har sitt lilla telefon-OS som bara fungerar till egna telefoner och google häver ur sig ett OS som fungerar på hur många olika telefoner som helst. Det är väl självklart att det krävs mer prestanda för att Android ska bli lika "smooth" som iOS.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Safirglas
2-3GB RAM
128GB-version
Beats in-ears bundlad med 64 och 128GB version
1080p eller högre upplösning för 4.7"-modellen som ryktas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, 5S sopade ju inte mattan med android-skräpet och är världens mest sålda telefon för att att den är så usel.

Större skärm (med väldigt tåligt glas), lite snabbare processor, bättre touch-id, eventuellt bättre batteri är väl en rätt bra summering på ryktena som går.

Ja menade inte att den är sämre jämfört med tidigare Iphones, men den var ju inte overkill jämfört med diverse android-tillverkares flaggskepp. Att den är väl såld beror endast pga äpplet enligt mig. Det är inte den bästa telefonen som finns där ute sett till hårdvaran. Iphone är väldigt enkelt att använda och blir således väldigt populär. Bra första-telefon för unga (även om jag anser att man inte behöver en iphone när man ä rcirkus 8 år) , samt äldre personer kan lätt lära sig den. DOCK anser JAG att Android är det bästa alternativet, men det beror ju endast på OSet och diffar från person till person.

Jag tycker att Apple är ett kasst företag som släpper telefoner som det är ruskiga överpriser på samt dom släpper datorer som är mycket mycket MYCKET dyrare än vad dom är värda.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CitroFrukten:

Äger både Iphone och Android, Android känns segare även att den har bättre cpu/gpu mer ram osv.
Bilderna blir bättre på Iphonen än min android även att Android har mer MPix. (speciellt mörkerbilder)
Touch ID fungerar bättre på Iphone än Samsung. (går knappt använda på Samsung så obekvämt sätt)

Listan är rätt lång,
Därför ligger min Galaxy S4 och S5 som Alarm på skrivbordet och inget mer och använder min Iphone 5s istället, Även att jag hatar iphone så känns det som det bättre alternativet.

Förväntar mig att Iphone 6 blir en kanon telefon då större skärm, Safirglas, och mer som android i IOS med funktioner, Prestandan är obetydlig i en iphone den fungerar minst lika bra som mina Androider i spel.

För mig är det precis tvärtom. Jag måste ha en Iphone i jobbet men utöver jobbsamtal så är det enda jag använder den till väckarklocka. Jag känner mig så sjukt begränsad med Iphone, både på grund av alla begränsningar som kommer med plattformen men också tack vare den pyttelilla skärmen. Allt jag gör på telefonen fungerar ju bättre med en större skärm liksom så det finns ingen anledning att använda iphonen.

Ja ja, To each his own antar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Ja menade inte att den är sämre jämfört med tidigare Iphones, men den var ju inte overkill jämfört med diverse android-tillverkares flaggskepp. Att den är väl såld beror endast pga äpplet enligt mig. Det är inte den bästa telefonen som finns där ute sett till hårdvaran. Iphone är väldigt enkelt att använda och blir således väldigt populär. Bra första-telefon för unga (även om jag anser att man inte behöver en iphone när man ä rcirkus 8 år) , samt äldre personer kan lätt lära sig den. DOCK anser JAG att Android är det bästa alternativet, men det beror ju endast på OSet och diffar från person till person.

Jag tycker att Apple är ett kasst företag som släpper telefoner som det är ruskiga överpriser på samt dom släpper datorer som är mycket mycket MYCKET dyrare än vad dom är värda.

Fast det är ju jämfört med Androids han menar. Att Apple har dålig hårdvara (jämfört med high-end Android) är en myt.

Apple hade länge de klart kraftfullaste GPU:era i sina SoC och de två senaste generationerna har även haft grymma egenutvecklade CPU:er. Om du exempelvis tittar på Anandtech senaste recension, av LG G3, så ser du hur bra 5S fortfarande står sig mot de senaste Androidmobilerna. Ofta ligger den i topp trots att den snart är ett år och blir utbytt:

http://www.anandtech.com/show/8169/the-lg-g3-review/7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag hoppas ni skämtar, annars är ni den sämsta sortens konsumenter det finns.

Skämtar inte det minsta. Känns rätt givet att uppgradera när en ny modell kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag fortsatte i samma ton som den jag citerade, och det var riktat till den.

Varenda iphone har legat i framkant i verklig prestanda även om klockfrekvens/antal kärnor/minne legat efter androidlurarna.

Fast nej det har dom inte.
Sen att köra "android skräpet" som faktiskt ligger i framkanten gällande det mesta är inget annat än komiskt.
Det samma gäller iOS, features som iphone användare får vänta på i något år som borde vara standard och såklart är det på android.

Blir väl så när man är blind fanboy

Ont: Om de kommer en Iphone med 5.5" så kanske det blir en sådan, gillar inte riktigt designen på ryktesbilderna, gillar 5ans lite speciella design och guldversionen.

Ska bli kul att se om det blir något speciellt gällande glaset (enda som är intressant) resten är generic hårdvara som vanligt rätt säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Skämtar inte det minsta. Känns rätt givet att uppgradera när en ny modell kommer.

Håller med, vad är det för konstigt med att man vet att kommer köpa den även om man inte vet exakt alla specs? Okej, om den bara har en svartvit skärm kanske jag letar efter andra alternativ
Man vet vad man får när man köper en iPhone, i alla fall om man har haft en eller ett par redan. I mitt fall ska det väldigt mycket till om jag ska gå över till ett annat märke.