Får inte blockeringsappar att fungera!

Permalänk

Får inte blockeringsappar att fungera!

Jag har testat blacklist plus och blacklist och båda släpper igenom sms från ett nummer som jag har lagt till i spärrlistan!
Jag har bockat för "blockera privata nummer" också samt testat att ta bort det nummer jag ska blockera ut min telefonbok(men det ska nog inte spela någon roll ändå) Jag för lik förbenat sms i min normala inbox och även ett meddelande från appen att ett sms är blockerat...jo tjena! Inte blockerat alls!
Jag har en Sony Xperia Z- android alltså.
Tips emotages tacksamt!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

appen kanske kräver root?

Permalänk

Nu vet jag knappt vad root är men jag har provat två olika appar och dom släpper igenom sms från denne person.
Jag fattar ingenting.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Har appen stöd för att blockera sms? Inte bara en samtalsblockerare då?

Root är att telefonen är upplåst och inte har några begränsningar säkerhetsmässigt sett. Man kan göra sådant som inte var tänkt från början

Permalänk

Ja det finns alternativ att blockera sms. Min telefon är inte låst alls. Hmm kan det vara nåt option i android eller appen som jag inte fixat?
Eller kan nån rekommendera nån (helst gratis app) som blockerar sms?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

TrueCaller.

Permalänk

Hehe precis den jag nu håller på att ladda ner.
Men jag tror att jag har nåt annat problem som gör att sms:ena i alla fall går igenom, dock ingen aning om varför!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Skrivet av papphammar:

Ja det finns alternativ att blockera sms. Min telefon är inte låst alls. Hmm kan det vara nåt option i android eller appen som jag inte fixat?
Eller kan nån rekommendera nån (helst gratis app) som blockerar sms?

Upplåst i det här fallet menas att du har laddat in en speciell version av hela operativsystemet på mobilen istället för det som följde med när du köpte den från början.

I den versionen av systemet så ska du ha administratörsrättigheter till alla filer och funktioner. Det kallas root-access i Linux, som Android är i grunden.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Upplåst i det här fallet menas att du har laddat in en speciell version av hela operativsystemet på mobilen istället för det som följde med när du köpte den från början.

I den versionen av systemet så ska du ha administratörsrättigheter till alla filer och funktioner. Det kallas root-access i Linux, som Android är i grunden.

Nej at roota är inte att ladda in något nytt OS. Root ger enbart adminrättigheter, that's it.
Att sedan dra på en ny/annan version av Android ger ofta andra roligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Nej at roota är inte att ladda in något nytt OS. Root ger enbart adminrättigheter, that's it.
Att sedan dra på en ny/annan version av Android ger ofta andra roligheter.

Ja, det har du ju rätt i, man kan patcha in bara root-access-filerna och låta resten vara som det är. Jag skyller på trötthet X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Jag köpte den "ren" ,såvitt jag har vet, i en Tele"-butik.
Anyhu jag har nog löst det- Der verkar endast finnas en app som i dagsläget stöder sms-blockering när man har
Android 4.4 Kit Kat och det verkar vara Phone warrior. Så det blir väl till att köpa den om den ej är gratis.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Skrivet av papphammar:

Jag köpte den "ren" ,såvitt jag har vet, i en Tele"-butik.
Anyhu jag har nog löst det- Der verkar endast finnas en app som i dagsläget stöder sms-blockering när man har
Android 4.4 Kit Kat och det verkar vara Phone warrior. Så det blir väl till att köpa den om den ej är gratis.

Satsa på TrueCaller. Vet inte om den numera kan blockera SMS. Men förr kunde den iaf det. Vet dock att just SMS blockandet har buggat sedan Android 4.0. Angående Root så har du det inte till 99%. Skulle rekommendera att du ställer frågan om blocka SMS på www.swedroid.se då de säkert kan hjälpa dig bättre än vad vi kan.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Tackar! Såvitt jag förstår så kan inte True Caller blockera sms, vilket var viktigt för mej. Tror att det till o med står i infon om True Caller.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy