Hur tar man bort sökhistorik i chrome på android?

Permalänk

Hur tar man bort sökhistorik i chrome på android?

För jag fattar verkligen inte hur man ska göra det.
Webbhistoriken är inga problem men t.ex. wikihow kommer upp i sökfältet om jag ska googla/gå in på någon webbsida som börjar på wi... - ni fattar. Även fast jag tagit bort historiken.
Hur får jag bort sökhistoriken?
Det är inte via googles hemsida utan direkt i sökfältet i chrome. Bredvid hemsidan jag varit inne på tidigare visas en klocka för att indikera att jag vart inne på den. Blir lite trött på detta då jag faktiskt har tagit bort historiken i webbläsaren.

Har en moto g om det gör någon klokare.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: dålig svenska:/

Permalänk
Medlem

Om det är något jag kan så är det att rensa historik!

Menyknappen>inställningar>Sekretess>Rensa Webbinformation>Rensa

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Om det är något jag kan så är det att rensa historik!

Menyknappen>inställningar>Sekretess>Rensa Webbinformation>Rensa

Hjälper inte, historiken ryker men inte i sökfältet, där finns en del kvar. T.ex. om jag skriver co kommer diverse counterstrike-posts från reddit upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror det är för att du är inloggad på ditt googlekonto i mobilen och på datorn, och har valt, (eller kanske är förvalt) att synka historik, lösenord blablabla med datorn.. Så antingen logga ut från google i mobilen eller gå in i inställningarna och ta bort vad den ska synka med datorn. Jag hade samma problem! Lycka till

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE | Intel i5 4670K @4.3 GHz | Corsair Vengeance Pro 8GB CL9 1866MHz | MSI GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING | OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB | WD Desktop Black 1TB | Corsair HX 650w | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Skrivet av Pingu:

Tror det är för att du är inloggad på ditt googlekonto i mobilen och på datorn, och har valt, (eller kanske är förvalt) att synka historik, lösenord blablabla med datorn.. Så antingen logga ut från google i mobilen eller gå in i inställningarna och ta bort vad den ska synka med datorn. Jag hade samma problem! Lycka till

Valde att inte synka för att jag visste något liknande det här skulle hända, men bra tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick bort det nu men fick ta bort all data från appen. Orkar ju inte göra det hela tiden, några förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Fick bort det nu men fick ta bort all data från appen. Orkar ju inte göra det hela tiden, några förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen surfar du Inkognito ***bort/moderator*** Eller så loggar du in i Chrome på både mobilen och desktop. Genom desktop Chrome kan du hålla inne shift och trycka delete i sökfältet på den adress du vill ta bort, sen synkas det genom ditt konto och adressen försvinner även från mobilen.

Tagit bort trams
Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Growth:

Var ju till datorn, inte telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Antingen surfar du Inkognito ***bort/moderator*** Eller så loggar du in i Chrome på både mobilen och desktop. Genom desktop Chrome kan du hålla inne shift och trycka delete i sökfältet på den adress du vill ta bort, sen synkas det genom ditt konto och adressen försvinner även från mobilen.

Är det det enda sättet att ta bort de resultat som visas i sökfältet?
***bort/mod*** men jag vill bara ha så lite skit på telefonen som möjligt för tillfället, och ybop var en hemsida som vad markerad i sökfältet som "läst". Kanske hade vart nåt för dig;)

Skickades från m.sweclockers.com

Tagit bort trams i citat
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trams/meningslösa inlägg/roligheter.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag gör så att jag går in på google.se och längst ner finns inställningar där kan du rensa google. Sen under själva chrome har dem redan sagt tidigare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Hjälper inte, historiken ryker men inte i sökfältet, där finns en del kvar. T.ex. om jag skriver co kommer diverse counterstrike-posts från reddit upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du bockar i "Autofylldata" och rensar kanske det försvinner? Värt att pröva iaf

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Om du bockar i "Autofylldata" och rensar kanske det försvinner? Värt att pröva iaf

Nu vet jag inte exakt vad som fixade det men detta verkar funkat, tack:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Nu vet jag inte exakt vad som fixade det men detta verkar funkat, tack:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar långtrycka på det sökresultatet som jag vill ta bort. Alltså på själva texten där du skriver. Det kommer en grej som frågar vill du ta bort förslaget från historiken.