Tele2 - Skicka ej in era telefoner på service!

Permalänk
Medlem

Tele2 - Skicka ej in era telefoner på service!

Jag skickade in min telefon, Samsung S3, på ett garantiärende pga. uppsvullet batteri och några dagar senare fick jag svaret att det ej var ett garantiärende eftersom de hade hittat fuktskador inuti mobilen. Intressant tänkte jag. De hade alltså struntat i att batteriet såg ut som en fotboll och istället öppnat mobilen och hittat ett par små korrosionsskador. Nu ville de alltså antingen ha pengar för att skicka tillbaka telefonen eller skrota den gratis (jippie).

Verkstaden som Tele2 använder sig av är alltså Deltaservice i Åkarp och de verkar vara extremt lata människor som skiter fullständigt i vad som är fel på mobilen och istället bara försöker undvika att utföra reparationer genom att hitta små fuktskador, som finns i alla mobiler man använt mer än en dag för den delen, och istället erbjuder de minst arbetskrävande alternativen.

Detta kanske är uppenbart för de flesta och det kanske bara är jag som är sen att förstå detta men mitt råd är att alltid vända sig till tillverkaren som faktiskt vet vad som gäller. Det visade sig att batteriet endast hade en garanti på 6 månader eftersom det är en förbrukningsvara och eftersom det hade gått 1 år sedan telefonen inhandlades så gällde alltså inte garantin. Detta till trots valde Tele2 att ta in telefonen som ett garantiärende. Dessutom, fick jag reda på i efterhand, byter Samsung ut uppsvullna batterier gratis.

Som tur är var Tele2s kundtjänst lite mer tillmötesgående än verkstaden och gick med på att lösa detta så tummen upp till dem i alla fall!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wedes:

Jag skickade in min telefon, Samsung S3, på ett garantiärende pga. uppsvullet batteri och några dagar senare fick jag svaret att det ej var ett garantiärende eftersom de hade hittat fuktskador inuti mobilen. Intressant tänkte jag. De hade alltså struntat i att batteriet såg ut som en fotboll och istället öppnat mobilen och hittat ett par små korrosionsskador. Nu ville de alltså antingen ha pengar för att skicka tillbaka telefonen eller skrota den gratis (jippie).

Det finns små klisterlappar på diverse ställen inuti telefonen som ändrar färg om de blivit utsatta för fukt.
Är dom "utlösta" så är det halv omöjligt att få nåt på garantin. De sitter inte och letar efter korrotionsskador eller liknande, utan tittar på dessa indikatorer.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Mmm ... dom letar som gamar efter andra fel för att slippa undan garantiärenden. Du kanske ska testa att bara skicka in batteriet istället, om de ens går med på det.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krisskross:

Mmm ... dom letar som gamar efter andra fel för att slippa undan garantiärenden. Du kanske ska testa att bara skicka in batteriet istället, om de ens går med på det.

Fuktindikatorerna är det första man kollar på, så man slipper lägga ner massa tid på felsökning av nånting som ändå inte är ett garantiärende på grund av fuktskada. Så att de letar efter andra fel är inte direkt sant.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Har en samsung note med uppsvällt batteri. Kunde man få samsung att byta detta alltså? Eller var det inom 6 månader?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Försvarar inte dessa verkstäder. Men det går knappt att gå runt på elektronik reparation idag.
Har jobbat många år på elektronik kedjor och det är en vedertaget problem att folk inte inser att
garanti är något som "garanterar" att ->fabrikationsfel<- inte ska utlösas 1 år efter produktion.
För ca 10 år sedan så satt jag på en lokal tele-butik och fick 3 kunder på raken inom loppet av 30 minuter
(skojjar inte) med gravt fuktskadade mobiler som ville ha det löst på garanti. Sista kunden fick jag demonstrerar hur hans
telefon hölls ihop utan skruvar av sockret ifrån ett Coca-Cola bad för att han skulle ta sin telefon och gå.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Har en samsung note med uppsvällt batteri. Kunde man få samsung att byta detta alltså? Eller var det inom 6 månader?

Citat:

När Ljud & Bild kontaktade Samsungs nordiska huvudkommentar för en kommentar fick vi följande officiella svar på engelska:

”We are aware of this issue, which has affected less than 1% of batteries in the Nordics. We ask all affected customers to please visit their nearest Samsung Electronics service center, where they can receive a replacement battery for free of charge. We remain committed to providing the best possible user experience for our customers.”

Samsung erkänner alltså att problemet finns, men att bara 1 procent av användarna är drabbade. Skulle du trots allt ha liknande batteriproblem med sin Samsung Galaxy S4 ska du kunna gå till din Samsung-återförsäljare eller närmaste Samsung Electronics-servicecenter och få ett nytt batteri i utbyte utan kostnad.

Hittade detta nånstans, men jag kan inte lova att de gäller även Note.
Hör med samsung, de har chatt

http://www.samsung.com/se/info/contactus.html

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan hålla med om att Tele2 och deras serviceverkstad är helt hopplöst dålig, har själv haft problem med dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Jag skickade in min telefon!

För att vara riktigt övertydlig, så är det ej verkstaden du ska vara sur på, utan Samsung, då det är dem som sätter direktiven som verkstaden arbetar efter.
Både Delta samt Telecare jobbar enligt detta.

Det är alltså ej operatören ni ska basha på, utan på verkstaden eller Samsung.

Du gnäller inte på Kvarndammen om din Saab får skador som ej uppstått efter användande, om Saab gått ut med information ang. speciell hantering ang ärendet.

Fuktskador är ej garantiärenden, däremot om du hade gått direkt och kontrollerat med Samsung hade det varit möjligt att få ett helt nytt batteri genom kontakt med dem, kostnadsfritt.

Med detta sagt så kan jag efter två mobiler hos utomstående verkstad (Appfix i Borås) varmt rekommendera detta istället, eftersom jag inte tror på garanti om det ej är supersjälvklart, och varit sjukt nöjd då det är klart på en arbetsdag, och fasta priser. Sen har jag heller inte fått någon faktura för den senaste reparationen i slutet Juni....Det är väl en annan femma

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Samsung har gått ut med att dom byter ut Uppsvälda Batterier Helt Gratis. Samung har gällande detta vanliga fel infört en extra garanti gällande att dom byter ut Batteriet GRATIS, dock finns det ett Enormt Minus här, detta erbjudande gäller enbart S4. Då denna modellen drabbats värst. Jag vet inte i nuläget ifall Samsung Sverige ändrat så att detta även gäller andra modeller. Lättast är om du ringer dom och kollar: Privatkunder
0771-SAMSUNG (0771-7267864) Öppet må-fre 8–19, lör 10–15 Annars frågar ni på Samsung Sveriges facebooksida. Mitt nästa förslag är att ALDRIG skicka in hela mobilen om man märker att batteriet har svällt, Gå till ett av Samsungs Service Points, där får ni bra mycket bättre hjälp. Då Service Verkstäder som Deltaservice knappt vet vad dom pratar om när det gäller detta. Samsungs Batterier har 6 månaders Garanti, om det sväller inom denna tiden så ta med eventuellt kvitto på batteriet / mobilen. På dom batterier som sväller står det för det mesta: Made in China.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Skrivet av hoski:

Fuktindikatorerna är det första man kollar på, så man slipper lägga ner massa tid på felsökning av nånting som ändå inte är ett garantiärende på grund av fuktskada. Så att de letar efter andra fel är inte direkt sant.

Uppsvullet batteri har inget med fuktskada att göra. Men ser dom en fuktskada använder dom det för att komma undan garantin och tjäna mer pengar. Som tidigare nämnt så är det ett känt problem och det ska gå att få ett nytt batteri. På företaget så får vi nya batterier direkt, och så länge vi skickar in lika många trasiga så faktureras ingenting.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Skrivet av WoG:

Hittade detta nånstans, men jag kan inte lova att de gäller även Note.
Hör med samsung, de har chatt

http://www.samsung.com/se/info/contactus.html

Tack för tipset! Ställt mig i kö nu

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Nix gick tyvärr inte att få batteriet utbytt på en note. Bara S4 sa supporten.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Inte för att försvara Deltaservice eller nåt men vill bara tillägga att jag personligen har haft väldigt bra erfarenheter utav dem. Har behövt använda mig utav dem 2 gånger de senaste månaderna och båda gångerna har de varit grymt snabba och tillmötesgående samt trevliga att ha att göra med.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag bara erfarenhet av iPhones, men jag kan säga att min bild av fuktskador och iPhones har ändrats väldigt mycket sedan jag köpte min första telefon och fick höra om detta skyllandet på fuktskador.

Min fru har en iPhone 4S som är 2½ år gammal. För några månader sedan var vi ute och paddlade kanot. Hon hade telefonen i fickan. Vi skulle kliva av på en brygga och i samband med det tog hon sig ett snabbdopp.
Efter detta funkade så klart telefonen sådär. Eftersom vi förstod att vi hade orsakat detta själva tog vi telefonen till en av dessa inofficiella verkstäder som reparerar trasigt glas osv. för att se om de kunde få fart på telefonen tills vi kunde få tag på en ny. När han öppnar telefonen så finns det inte ett spår av fukt på någon av de indikatorer som Apple har klistrat i telefonen. Efter detta ändrades min bild av detta med fuktskador helt. Om man till och med kan bada med telefonen utan att de indikerar så ska det ganska mycket fukt till.

Detta får mig att respektera verkstäderna mycket mer när de skyller på fukt. Om det finns en röd indikator i telefonen eller surfplattan så har den mest troligt varit utsatt för en hel del fukt. Att reparera sådan elektronik är lönlöst, för risken är att man bara kommer att se mer och mer problem efter hand.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att Tele2 använder olika verkstäder för olika modeller, precis som alla andra leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det finns små klisterlappar på diverse ställen inuti telefonen som ändrar färg om de blivit utsatta för fukt.
Är dom "utlösta" så är det halv omöjligt att få nåt på garantin. De sitter inte och letar efter korrotionsskador eller liknande, utan tittar på dessa indikatorer.

Dessa klisterlappar är skit samma. Nu vet jag inte hur dem gör hos delta/telecare men på anovo så gick vi aldrig efter hur dessa lappar såg ut utan vi gick in i telefonen och tittade om det fanns något fukt på kretskortet att ta bild på.

Skrivet av Wedes:

Dessutom, fick jag reda på i efterhand, byter Samsung ut uppsvullna batterier gratis.

Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Har en samsung note med uppsvällt batteri. Kunde man få samsung att byta detta alltså? Eller var det inom 6 månader?

Nja de vette fan.. Ända jag vet är att just S4a batterier med ett visst Serienummer har 24Månaders garanti. Resterande modeller har bara 6 månader vad jag vet.

Skrivet av Wedes:

Verkstaden som Tele2 använder sig av är alltså Deltaservice i Åkarp och de verkar vara extremt lata människor som skiter fullständigt i vad som är fel på mobilen och istället bara försöker undvika att utföra reparationer genom att hitta små fuktskador, som finns i alla mobiler man använt mer än en dag för den delen.

"genom att hitta små fuktskador, som finns i alla mobiler man använt mer än en dag för den delen."

Bullshit, har sett telefoner långt över 2 år utan fuktskador.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

Att en verkstad skulle säga att en telefon är fuktskadad istället för att laga den stämmer inte. När jag för några år sedan jobbade med detta fick man runt en hundring som kompensation för en fuktskadad telefon och 4-500 för att laga en + reservdelar. Självklart lagar man hellre en telefon istället för att öppna den, ringa kund mm. Sen även om man kan laga en telefon som är fuktskadad ger man som verkstad garanti på att telefonen fungerar och kommer kunden tillbaka med samma fel får verkstaden stå för notan.

Kan inte säga att det gäller alla verkstäder men så var det på den jag jobbade på.

Permalänk
Medlem

Skickat två samsungmobiler till deltaservice i via nettonet. Det verkar inte som om de har någon efterkontroll. Den ena löste de och bytte den felande delen. I den andra byttes också den troligt felande delen men felet var inte löst. Sensorn som släcker skärmen när telefonen hålls vid örat vill inte tända skärmen. Hade de ringt ett samtal hade de insett att de inte kunde lägga på samtalet, men istället bytte de bara sensorn och skickar telefonen med vändande post. Problemet är enkelt att reproducera. Var bara att skicka in den igen, posten blir visserligen glad men jag får massa extrajobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Skickat två samsungmobiler till deltaservice i via nettonet. Det verkar inte som om de har någon efterkontroll. Den ena löste de och bytte den felande delen. I den andra byttes också den troligt felande delen men felet var inte löst. Sensorn som släcker skärmen när telefonen hålls vid örat vill inte tända skärmen. Hade de ringt ett samtal hade de insett att de inte kunde lägga på samtalet, men istället bytte de bara sensorn och skickar telefonen med vändande post. Problemet är enkelt att reproducera. Var bara att skicka in den igen, posten blir visserligen glad men jag får massa extrajobb.

Du råkar inte ha en "protectiv shield" eller va fan dem heter på den med sensor fel?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du råkar inte ha en "protectiv shield" eller va fan dem heter på den med sensor fel?

Du menar skärmskydd? Telefonen har haft skärmskydd, men den är borttagen innan jag testade den. Plus att flera likadana telefoner kör skärmskydd utan problem

Permalänk
Medlem

Jag anklagar bara Tele2 för att säga att jag ska skicka in mobilen på garantiärende utan att kontrollera att det var så jag skulle göra. Verkstaden håller jag ansvarig för resten.

Det jag har hört om personer som jobbat på sådana verkstäder är att de letar direkt efter fuktskador eftersom de tydligen jobbar på ackord och det går väldigt snabbt och enkelt att bara märka något 'fuktskadat' och sedan lägga det åt sidan.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wedes:

Jag anklagar bara Tele2 för att säga att jag ska skicka in mobilen på garantiärende utan att kontrollera att det var så jag skulle göra. Verkstaden håller jag ansvarig för resten.

Det jag har hört om personer som jobbat på sådana verkstäder är att de letar direkt efter fuktskador eftersom de tydligen jobbar på ackord och det går väldigt snabbt och enkelt att bara märka något 'fuktskadat' och sedan lägga det åt sidan.

Ja, och de har förmodligen den policyn för att det inte går att reparera en fuktskadad telefon och lämna någon form av garanti på jobbet. Så ju mindre tid de lägger på en fuktskadad telefon desto bättre, för den kommer ändå aldrig att leda till någon inkomst.

Det är fortfarande så att det är svårt att få en indikation på fuktskada. Så har du fått det så har du inte behandlat telefonen rätt. Får man inte ens en röd lapp på att bada med telefonen så kan man ju fråga sig vad som krävs.

Jag kan också nämna att jag hade lite problem med min iPhone 4S också. Inte heller den hade någon indikator som var röd, vilket jag nästan trodde att den skulle eftersom jag haft telefonen med mig tex när det spöregnat och jag varit blöt in på bara skinnet, jag har pratat i den när det regnat och snöat osv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Dessutom, fick jag reda på i efterhand, byter Samsung ut uppsvullna batterier gratis.!

Hur långt efter inköp byter de ut batterierna?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd

Dom har ju verkligen satt klisterlapparna på ställen där det verkligen kan komma in fukt.
T.ex, gå du och pratar ute i regnet kan du få in lite vatten i hörlursuttaget, och precis brevid detta uttag sitter en fuktindikator, så även om uttaget tål en droppe vatten så kan det vandra vidare och nudda denna klisterlapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ja, och de har förmodligen den policyn för att det inte går att reparera en fuktskadad telefon och lämna någon form av garanti på jobbet. Så ju mindre tid de lägger på en fuktskadad telefon desto bättre, för den kommer ändå aldrig att leda till någon inkomst.

Det är fortfarande så att det är svårt att få en indikation på fuktskada. Så har du fått det så har du inte behandlat telefonen rätt. Får man inte ens en röd lapp på att bada med telefonen så kan man ju fråga sig vad som krävs.

Jag kan också nämna att jag hade lite problem med min iPhone 4S också. Inte heller den hade någon indikator som var röd, vilket jag nästan trodde att den skulle eftersom jag haft telefonen med mig tex när det spöregnat och jag varit blöt in på bara skinnet, jag har pratat i den när det regnat och snöat osv.

Fuktskada är inte samma sak som vätskeskada. Fuktskada kan du få av kondensen som bildas då du rör dig mellan miljöer med varierande temperatur.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Hur långt efter inköp byter de ut batterierna?

Så länge det är uppsvällt tror jag inte det spelar någon roll.

EDIT: Det byter tydligen bara ut S4 batterier då vissa av de batterierna var defekta från fabrik.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

När köpte du telefonen? Är det inom 6 månader sen så kan "fuktskadan" lika väl vara ett ursprungligt fel. Bevisbördan ligger nämligen på deras sida.

EDIT: Såg nu att du haft den längre än så. Never mind..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

För att vara riktigt övertydlig, så är det ej verkstaden du ska vara sur på, utan Samsung, då det är dem som sätter direktiven som verkstaden arbetar efter.
Både Delta samt Telecare jobbar enligt detta.

Det är alltså ej operatören ni ska basha på, utan på verkstaden eller Samsung.

Du gnäller inte på Kvarndammen om din Saab får skador som ej uppstått efter användande, om Saab gått ut med information ang. speciell hantering ang ärendet.

Fuktskador är ej garantiärenden, däremot om du hade gått direkt och kontrollerat med Samsung hade det varit möjligt att få ett helt nytt batteri genom kontakt med dem, kostnadsfritt.

Med detta sagt så kan jag efter två mobiler hos utomstående verkstad (Appfix i Borås) varmt rekommendera detta istället, eftersom jag inte tror på garanti om det ej är supersjälvklart, och varit sjukt nöjd då det är klart på en arbetsdag, och fasta priser. Sen har jag heller inte fått någon faktura för den senaste reparationen i slutet Juni....Det är väl en annan femma

Du har normalt sett helt rätt men när Mobylife AB i Åkarp ljuger och hittar på fel så är väl det knappast tillverkarens fel...?
I mitt fall skickade jag in en i princip helt ny SGS4 som var död. Displayskydd och inte en skråma någonstans. Plötsligt är displayen spräckt enligt Mobylife AB i Åkarp så nån garanti är det inte tal om utan en fet räkning på över 2.000 spänn.

Var noga med vart operatörerna skickar mobiler för reparation och avböj om det är till Mobylife AB i Åkarp!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klwa:

Du har normalt sett helt rätt men när Mobylife AB i Åkarp ljuger och hittar på fel så är väl det knappast tillverkarens fel...?
I mitt fall skickade jag in en i princip helt ny SGS4 som var död. Displayskydd och inte en skråma någonstans. Plötsligt är displayen spräckt enligt Mobylife AB i Åkarp så nån garanti är det inte tal om utan en fet räkning på över 2.000 spänn.

Var noga med vart operatörerna skickar mobiler för reparation och avböj om det är till Mobylife AB i Åkarp!!!

3, telia, mobilizera, tele2 eller vad du nu vill nämna för butik kommer med största sannolikhet skicka det till Mobylife då det är den störta mobilverkstaden i Sverige. Telecare har en egen verkstad.(M-care)

Om jag minns rätt så har väl Telecare samt deltaservice gått ihop och blivit Mobylife?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2