Samsung Galaxy Note 2 tvär dog. Märkligt problem.

Permalänk

Samsung Galaxy Note 2 tvär dog. Märkligt problem.

Tjena!
Igår kväll satt jag och slö surfade på mobilen som vanligt. Fick upp meddelandet om låg batteri nivå vid 5%. Mobilen tvär dog vid 3% och började loopa omstarten. Alltså den stängdes av lades på ständes av lades på så man kom aldrig till någon meny utan det stod typ SAMSUNG på skärmen sen slockna den och efter ett tag kom det upp igen. Men den startar som vanligt när man har laddaren i. Så jag laddade mobilen hela natten och startade på morgonen men det var samma problem som tidigare. Det sjuka är att om man har laddaren i och startar den så kan man använda den men så fort man drar ut laddaren så börjar den loopa igen. Vad kan det vara?

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Jag gissar på batteri.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Så tänkte jag också men den laddar fullt.. Den borde la inte boot loopa om batteriet är kaputt?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Så tänkte jag också men den laddar fullt.. Den borde la inte boot loopa om batteriet är kaputt?

Jag har sett det förut, Om du stoppar i batteriet igen och laddar det visar den fortfarande fullt?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Nej det gör den inte. Alltså nu har jag kopplat den till datorn och säkerhetskopierat alla bilder osv så nu visar den 91 %.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan hitta något annat batteri att testa med.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Yes det ska jag göra. Annars får jag la testa att factory reseta? Eller vad tror du?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Yes det ska jag göra. Annars får jag la testa att factory reseta? Eller vad tror du?

Jo, Nu när du har sparat det viktiga så är det ju bara testa.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Testa att starta den utan batteri fast med laddaren i.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jo, Nu när du har sparat det viktiga så är det ju bara testa.

Funka inte det heller..

Skrivet av hunterxx:

Testa att starta den utan batteri fast med laddaren i.

Funkade tyvärr inte.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!