Permalänk
Rekordmedlem

Navigering med Lumia

Eftersom det verkar som många här har Lumia så tänkte jag fråga om det är nån som testat/jämfört OFFLINEnavigering med dem, hur mycket plats tar det om man tex vill ladda ner kartor över Sverige eller västeuropa ?
Fungerar gpsen bra även där det inte är helt öppet, tex i skog ?
Hur är batteritiden om man använder telefonen till navigator och i så fall vilken modell gäller det ?
Någon som navigerat nerkopplat med annat än Here ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom det verkar som många här har Lumia så tänkte jag fråga om det är nån som testat/jämfört OFFLINEnavigering med dem, hur mycket plats tar det om man tex vill ladda ner kartor över Sverige eller västeuropa ?
Fungerar gpsen bra även där det inte är helt öppet, tex i skog ?
Hur är batteritiden om man använder telefonen till navigator och i så fall vilken modell gäller det ?
Någon som navigerat nerkopplat med annat än Here ?

Har en lumia 625, laddat ner Sverige som tar 350mb på sd-kortet. Min telefon har ett stort batteri, så jag har inte haft problem med det. Man kan stänga av skärmen och navigatorn fortsätter i bakgrunden med röstnavigering. Here-apparna är anledningen till att ha en lumia

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med skärmen på vill man ha en laddare i bilen. Räcker kanske 2 timmar utan. Har inte prövat med skärmen avstängd. I övrigt fungerar det jättebra med navigeringen. Som en separat navigator men med trafik och möjlighet att lägga in adresserna i förväg på webben.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Rekordmedlem

Finns det nån funktion/app som kan logga de irrfärder man gör ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Finns det nån funktion/app som kan logga de irrfärder man gör ?

Run The Map är en app som jag själv använder.
Fungerar att köra kartor offline, loggar i bakgrunden utan att behöva ha skärmen på, går lika bra i skogen som i staden osv.

Det finns många sådana här appar men fördelen med denna (och varför jag själv har den) är att den loggar även höjdskillnader.
Länk:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/run-the-map/81d90...

Permalänk
Rekordmedlem

Är det någon som har nån åsikt om hur känsligheten på navigeringsmottagarna är ? tex om man har navigeringen igång men telefonen nerpackad i en ryggsäck med typ en tröja runt sig o den sedan ligger i en plastpåse i ryggsäcken, hänger den med med då eller tappar den kontakten om man går i skogen ? Och om den tappar synk och bara har satellitkontakt, (inte a gps eller nått mobilnät i närheten) hur snabbt får man position? är det värt att ha navigeringen i gång eller är det bättre att stänga av den och aktivera när man vill ha ut positionen för att spara på batteriet om den ändå inte kan hålla reda på positionen hela tiden ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har provat med 1320 och den får signal inomhus och även i bilen (som saknar glastak), så en ryggsäck borde nog fungera bra.