Behov av ny mobil samsung galaxy alpha??

Permalänk

Behov av ny mobil samsung galaxy alpha??

Hej alla Glada.

Funderar på att införskaffa en ny mobiltelefon och vet inte riktigt vad jag ska köpa för en.
Har snart haft en S3 i två år och S5 lockar inte alls.
Såg just nu att det finns en Galaxy alpha, någon som har hört något om den? Eller ska man vänta till Note 4 kommer ut?
Gillar inte Iphone så det lär inte bli något av det, men kanske att gå över till Windows mobile kanske?

Vad säger ni andra, vad för mobil ska man köpa?

Tacksam för alla svar som kan göra det möjligt för mig att inhandla en mobil.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Svårt att säga då en inte riktigt vet vad det är du är ute efter. Om Galaxy S5 inte tilltalar dig över huvud taget så kanske Galaxy Alpha inte är något vidare alternativ. Skulle jag varit ute efter en telefon idag skulle jag utan tvekan skaffat mig en OnePlus One med 64GB. Perfekt storlek på skärmen enligt mig samt en väldigt trevlig kamera, för att inte nämna priset!

Annars är väl Sony Z2 och HTC One M8 bra alternativ. Har själv sistnämnda och är nöjd. Det enda som saknas är lite vassare kamera, den fungerar relativt bra men saknar skärpan. Speciellt i landskapsbilder (Vilket jag älskar att ta).

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Nexus 5, billig och tillräckligt bra.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

jag införskaffade en sony z2 och var hel nöjd i första veckan. Sen blev den bara super seg och strular med alarmet. om du har något program på i i mobilen och ett larm sätts på är det omöjligt att stänga av om du inte startar om mobilen. jag har inte laddat ner några konstiga appar som kan sega ner den (tror jag) har bara bank app och facebook. touchen är helt värdelös i jämnförelse med S3:an .
Så ett tips från mig är att inte skaffa sony z2. men har hört väldigt gott om oneplus one.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är långt bättre än Galaxy Alpha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Nexus 5 om du inte gillar iPhone, annars är det iPhone 5S som jag anser vara bästa telefonen om man inte ämnar titta på film/serier. Om man gör det så rekommenderar jag G2 då den har en större skärm än Nexus 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Funderar på att införskaffa en ny mobiltelefon och vet inte riktigt vad jag ska köpa för en.
Har snart haft en S3 i två år och S5 lockar inte alls.
Såg just nu att det finns en Galaxy alpha, någon som har hört något om den? Eller ska man vänta till Note 4 kommer ut?
Gillar inte Iphone så det lär inte bli något av det, men kanske att gå över till Windows mobile kanske?

Vad säger ni andra, vad för mobil ska man köpa?

Jag tycker det är lustigt att du inte är intresserad av S5. Det är den bästa mobilen Samsung gjort på länge. Deras S3 och S4 hade båda problem med dålig skärm, batteritid och mycket bloat.

Mobilerna jag skulle rekommendera är Nexus 5, HTC One M8 och Oneplus One.
Alla tre är riktigt bra, men de har alla någon svaghet.
1+1 kräver även att du letar upp en invite, vilket kan vara lite jobbigt. Returärende lär ju även vara lite krångligare. Det är en väldigt stor mobil, men detta är inte nödvändigtvis en nackdel om du är intresserad av telefoner som Note 4.
Nexus 5 har dålig högtalare(ljudet via uttaget är högkvalitativt och bra dock). Batteritiden är även sämre än de andra mobilerna, men den är bättre än S3, så detta ska la inte vara något problem.
HTC M8 har dålig kamera (för en flaggskeppstelefon år 2014).

Så välj efter vad du värderar minst av kamera/högtalare/slippa krångel vid köp.

Permalänk

Hej

Har varit lite frånvarande den senaste tiden.
Får tacka alla som har bidragit med svar angående detta ärende.

Det finns verkligen bra telefoner där ute, men att gå från S3 till en S5 tycker jag är i stort sett samma sak.
Finns ingen ny funktion som dem har som lockar mig. Fingerläsare och pulsmätare? När kommer jag att använda dem sakerna?
Kommer säkert använda dem första veckan och sedan kommer det att dö ut.

Klart att dem nya mobilerna presterar bättre än S3, men att bara köpa något nytt för att ha det senaste ute är inte min grej.

Får försöka få en Invite till one plus one eller kanske eventuellt köpa Note 4.

Men får tacka för mig.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Hej

Har varit lite frånvarande den senaste tiden.
Får tacka alla som har bidragit med svar angående detta ärende.

Det finns verkligen bra telefoner där ute, men att gå från S3 till en S5 tycker jag är i stort sett samma sak.
Finns ingen ny funktion som dem har som lockar mig. Fingerläsare och pulsmätare? När kommer jag att använda dem sakerna?
Kommer säkert använda dem första veckan och sedan kommer det att dö ut.

Klart att dem nya mobilerna presterar bättre än S3, men att bara köpa något nytt för att ha det senaste ute är inte min grej.

Får försöka få en Invite till one plus one eller kanske eventuellt köpa Note 4.

Men får tacka för mig.

Men har en Galaxy Alpha något som inte S5 har? Det känns som att folk låter sig luras av utseendet, de tror de får något nytt om de köper något som ser annorlunda ut. Men eftersom S5 bara har en vidareutveckling av formspråket i S3 så tror folk att det är samma grejer. Det är nog snarare så att det är större skillnad mellan S3 och S5 än mellan S3 och nästan någon annan modern telefon.

Jag har jämfört lite till min flickvän som fått stå ut med en sketen iPhone sedan hennes telefon dog i början av året. Och jag tycker faktiskt Xperia Z3 compact ser intressantare ut än Galaxy Alpha. 0,1" mindre skärm, men bättre prestanda, mindre yttermått (bortsett tjocklek) vattentät, minneskortsläsare, smidig laddningsdocka, mycket bättre batterikapacitet och inte minst betydligt billigare. Utöver det väntar man väl sig bättre kamera också. Ska bara se hur skärmen är IRL då Sony haft riktigt sunkiga skärmar sedan Xperia S och framåt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2787296,2768006,1172708

Permalänk
Medlem

Bra att veta ang oneplus one är att den saknar 4g/lte 800 & 900mhz.

Om opo är intressant så är oppo find7a i princip samma lur. (opo både ägs och tillverkas av oppo)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Oppo får ju stark kritik för att de sköter uppdateringar värdelöst och att ColorOS är buggigt som det är. Kan vara värt att tänka på.

http://www.swedroid.se/ar-oppo-daliga-pa-androiduppdateringar...

Dessutom tycks de mitt i allt lägga kraft att göra en officiell port utav ColorOS till LG G2:

http://www.swedroid.se/oppo-portar-sitt-granssnitt-color-os-t...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Oppo får ju stark kritik för att de sköter uppdateringar värdelöst och att ColorOS är buggigt som det är. Kan vara värt att tänka på.

http://www.swedroid.se/ar-oppo-daliga-pa-androiduppdateringar...

Dessutom tycks de mitt i allt lägga kraft att göra en officiell port utav ColorOS till LG G2:

http://www.swedroid.se/oppo-portar-sitt-granssnitt-color-os-t...

Går ju bra att installera cm på oppo som på opo om man vill va säker att ha senaste mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Får försöka få en Invite till one plus one eller kanske eventuellt köpa Note 4.

Lycka till.
Som tidigare nämnt så har Z3 Compact kommit sedan du skapat tråden och denna ser riktigt bra ut. Betydligt mer intressant än Galaxy Alpha.

Permalänk
Medlem

Skulle väntat på Note 4, Note 3 är en grym telefon och denna lär ju bli bättre :).

Lite specs:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_4-6434.php

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag har Galaxy note 3, grymmaste telefonen ja någonsin ägt, även om ja inte e grafisk designer (skärmen e gjord tillsammans me wacom, me ritpenna o sånt gott).

jättebra batteritid, o massa kraft, så kör alltid i powersaving mode o känner aldrig något lagg.. o de grymmaste är (o ja förstår varför du inte gillar S5an) att den har 3gb ram, så man behöver inte oroa sig för att den ska kännas seg efter något år.

Kameran är jättebra, skärmen e stor o skarp, o har aldrig behövt starta om den pga lagg eller dylikt (men gör det ändå nån gång i veckan för o hålla den fräsch). bra mikrofon så samtalen blir knivskarpa..
rekommenderas varmt!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Bra att veta ang oneplus one är att den saknar 4g/lte 800 & 900mhz.

Om opo är intressant så är oppo find7a i princip samma lur. (opo både ägs och tillverkas av oppo)

Dock så stödjer inte oppo 900 för lte/4g heller. Så man får se upp där om man använder Tele2/Telenor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig