Iphone 5 batteri problem m.m!

Permalänk
Medlem

Iphone 5 batteri problem m.m!

Hej!

Som dem flesta vet har Iphone kanske inte den bästa batteritiden men det har nu blivit ännu värre för mig, batteriet kan gå från 100 till 60% under 30 minuter med låg ljusstyrka och bara smsande via kik eller imessage, alltså ingen musik eller safari/youtube/spel öppna i bakgrunden.
wifi är avstäng, bluetooth är avstängt och platstjänster är avstängt.

Mobilen har också börjat strula med minnet, i början av dagen har jag 500MB minne sedan i slutet har jag 0KB utan att ha sparat bilder, fått videos via imessage eller installerat något. Bara vanligt smsande och musiklyssnande.

Om någon har en lösning eller bara kan förklara mina två problem hade det varit mycket uppskattat!

Tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej!

Som dem flesta vet har Iphone kanske inte den bästa batteritiden men det har nu blivit ännu värre för mig, batteriet kan gå från 100 till 60% under 30 minuter med låg ljusstyrka och bara smsande via kik eller imessage, alltså ingen musik eller safari/youtube/spel öppna i bakgrunden.
wifi är avstäng, bluetooth är avstängt och platstjänster är avstängt.

Mobilen har också börjat strula med minnet, i början av dagen har jag 500MB minne sedan i slutet har jag 0KB utan att ha sparat bilder, fått videos via imessage eller installerat något. Bara vanligt smsande och musiklyssnande.

Om någon har en lösning eller bara kan förklara mina två problem hade det varit mycket uppskattat!

Tack!

Batteriet kan vara okalibrerat eller så har telefonen tappat "räkningen" på var den är och därför "ljuger"
Så ladda den till 100% och använd den tills den stängs av. Sedan laddar du den fullt (utan att slå på den)

Vad gäller ditt minne så kan det vara någon app eller annat som har tillgång till minnet och lagrar cachefiler och annat som du aldrig får se.
Kolla igenom dina appars status.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Apple har nyligen startat ett utbytesprogram för batterier https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Angående minnet har jag ingen aning, men en total återställning av luren kanske vore på sin plats?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Batteriet kan vara okalibrerat eller så har telefonen tappat "räkningen" på var den är och därför "ljuger"
Så ladda den till 100% och använd den tills den stängs av. Sedan laddar du den fullt (utan att slå på den)

Vad gäller ditt minne så kan det vara någon app eller annat som har tillgång till minnet och lagrar cachefiler och annat som du aldrig får se.
Kolla igenom dina appars status.

Tack! ska genast göra detta, ligger på runt 30% nu efter 50 minuters använding från 100%.. Ska kolla till apparna! Tack!

Skrivet av Basse:

Apple har nyligen startat ett utbytesprogram för batterier https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Angående minnet har jag ingen aning, men en total återställning av luren kanske vore på sin plats?

tack för länken, ska kolla!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

GJorde en tråd om batteribytet för ett tag sedan: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1317653-ip...

Ska själv till applestore i Täby idag och försöka få det utbytt trots att jag inte är godkänd enligt deras utbytesprogram men jag har ändå alla problem med batteriet och köpte telefonen under den perioden.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Tack! ska genast göra detta, ligger på runt 30% nu efter 50 minuters använding från 100%.. Ska kolla till apparna! Tack!

tack för länken, ska kolla!

Hur går det?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hur går det?

Jag körde batteriet i botten och lät den ligga i någon timme, nu funkar den perfekt! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hej!

Som dem flesta vet har Iphone kanske inte den bästa batteritiden men det har nu blivit ännu värre för mig, batteriet kan gå från 100 till 60% under 30 minuter med låg ljusstyrka och bara smsande via kik eller imessage, alltså ingen musik eller safari/youtube/spel öppna i bakgrunden.
wifi är avstäng, bluetooth är avstängt och platstjänster är avstängt.

Mobilen har också börjat strula med minnet, i början av dagen har jag 500MB minne sedan i slutet har jag 0KB utan att ha sparat bilder, fått videos via imessage eller installerat något. Bara vanligt smsande och musiklyssnande.

Om någon har en lösning eller bara kan förklara mina två problem hade det varit mycket uppskattat!

Tack!

När du säger minne antar jag att du menar lagring?

Apple rekommenderar att man har 1GB fritt för att operativsystemet ska fungera felfritt.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

När du säger minne antar jag att du menar lagring?

Apple rekommenderar att man har 1GB fritt för att operativsystemet ska fungera felfritt.

Korrekt.
Jädrigt svårt när man har 200MB med bilder, tar bort konversationer som man sparat i datorn, sedan efter en vecka har man 20MB igen..fattar inte vad det är för fel. Spelar inte så stor roll, telefonen ska bytas ut om 3 mån men irriterande är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Jag körde batteriet i botten och lät den ligga i någon timme, nu funkar den perfekt! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Fan va gött att höra att det löste sig.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!