Hjälp mig att välja - LG G3 eller LG G2

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att välja - LG G3 eller LG G2

Hej Sweclockare!
Såhär nu till hösten tänkte jag uppgradera telefon, och jag har främst riktat in mig på LGs två senaste flaggskepp.
Var helt bestämd på att köpa G2:an då jag inte känner för att lägga ca 4500-5000:- på en telefon igen som jag kommer att byta ut inom de närmsta två åren iallafall, och G2:an är fortfarande väldigt bra (speciellt för de 3300:- du får ge för den i dagsläget!) och har extremt bra batteritid. Dock verkar ju G2:ans UI likt det på deras G Pad, d.v.s. ganska trist. Detta kan ju lösas via root/ROM, men har bara försökt med det en gång och då gick det fel.

Nu såg jag idag att jag via Mecenat kan få en LG G3 (16gb/2gb RAM visserligen, men ändå) + Kompis Student, vilket jag redan har idag, för 199kr/mån. Detta blir 100kr extra i månaden, alltså kommer telefonen )om man vrider och vänder lite på det, så att säga) kosta 100x24+250, alltså 2650kr. Detta känns som ett väldigt trevligt pris för en aktuell flaggskeppstelefon, även om det tar emot lite att binda sig i två år.

Jämförelse:

LG G2 ~3300kr
+ Bra batteritid
+ Bang for the buck
+ Bra storlek
+ Köpa "off contract", ej binda sig

- Ingen microSD-slot (klarar mig nog på 32gb dock)
- Äldre, tristare UI
(- Tekniknörden i mig skriker lite på mig om jag köper en "gammal" telefon )
- Tråkig design (går att åtgärda med skin från t.ex. skinomi)

LG G3 ~2650kr*
+ Bättre kamera
+ Finare design
+ microSD-kort
+ Qi-laddning
+ Utbytbart batteri (om jag märker att jag inte klarar mig på en laddning genom dagen så går det att åtgärda)
+ Mycket bättre UI

- Sämre batteritid
- QHD känns överflödigt
- Kanske något stor (får åka och känna i butik)
- Binda sig till Tele2 i 24mån

*Abonnemang via Tele2, 199kr i mån (varav 100 är för telefonen) + 250kr uppläggningsavgift

Vilken skulle ni ha valt i min situation, och varför?
Tack på förhand!

MvH, Anton

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle hellre köpa en till G2 (haft en och den är väldigt bra) i dagsläget än att köpa en G3 även om jag själv är tung tekniknörd. Mestadels pga batteritiden samt att jag personligen inte har något som helst sug eller behov efter en 1440p skärm som jag inte direkt ser många fördelar med snarare tvärtom. Att man är nörd behöver inte innebära att man måste ha det senaste jag köper ibland äldre lurar om de intresserar mig t.ex. Nokia N9 eller dylikt. Det är nördigt

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle hellre köpa en till G2 (haft en och den är väldigt bra) i dagsläget än att köpa en G3 även om jag själv är tung tekniknörd. Mestadels pga batteritiden samt att jag personligen inte har något som helst sug eller behov efter en 1440p skärm som jag inte direkt ser många fördelar med snarare tvärtom. Att man är nörd behöver inte innebära att man måste ha det senaste jag köper ibland äldre lurar om de intresserar mig t.ex. Nokia N9 eller dylikt. Det är nördigt

Tack för ditt svar!
Nä, jag känner också att 1440p är onödigt, 1080p duger gott och väl. Dock känns det som att G2an's UI är riktigt fult, detta stör mig ganska mycket. Vad tyckte du om deras skin när du använde den?

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk

Jag har LG G2 och mamsen en LG G3. G3 utan tvekan. Mycket trevligare att hålla i, G2:an drar till sig fingeravtryck på baksidan och man kan inte byta ut batteriet eller lägga till ett sd-kort. Däremot så upplever jag skärmen på G2:an något behagligare i färgerna så dom är mer "saturated" eller vad det heter. Knock code är också väldigt skönt på G3:an.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Har G2:an och kan varmt rekommendera den. Att ui:t skulle vara "tråkigt" har jag inte märkt. Kör den med stock rom dock med nova launcher och den fungerar perfekt. Du blir nog nöjd oavsett vilken du väljer.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliktotr:

Jag har LG G2 och mamsen en LG G3. G3 utan tvekan. Mycket trevligare att hålla i, G2:an drar till sig fingeravtryck på baksidan och man kan inte byta ut batteriet eller lägga till ett sd-kort. Däremot så upplever jag skärmen på G2:an något behagligare i färgerna så dom är mer "saturated" eller vad det heter. Knock code är också väldigt skönt på G3:an.

Ytan har jag också hört talats om, dock är ju detta ganska lättåtgärdat med skal och/eller skin från t.ex. Skinomi. Sen så behöver jag varken utbytbart batteri, då G2an har ett så pass bra batteri redan, eller SD-kort, då 32GB duger för min del. Att skärmen är behagligare är ju ett ganska stort plus.

Skrivet av HallonsyltarN:

Har G2:an och kan varmt rekommendera den. Att ui:t skulle vara "tråkigt" har jag inte märkt. Kör den med stock rom dock med nova launcher och den fungerar perfekt. Du blir nog nöjd oavsett vilken du väljer.

Så trevligt att höra! Det jag menar med UI:t är att allting ser ganska barnsligt och "cluttered" ut. Jämför man G2an:s med G3an:s UI så är allting mycket mer stilrent och städat på den sistnämnda. Tänker framför allt på t.ex. notifikationsmenyn då, som launchers tyvärr inte fixar. Men jag lär installera antingen Nova eller Smart Launcher på den telefon jag köper, så home screens spelar ingen större roll.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Skärmen på G3 har sharpness effekt som inte går att stänga av. Väldigt irriterande tycker jag och det gjorde att jag skickade tillbaks min och har bett om att få en Sony Z2 istället(vet inte om just den är det bästa valet men alla mobiler har nackdelar..).

G2 saknar denna effekt och borde ha en bättre skärm än G3, och detta trots att G3 har högre upplösning som bara drar prestanda och batteri i onödan.

Rekommenderar dig att gå till en mobilbutik och testa en G3. Den finns ju överallt. Kolla efter om sharpness är något du kommer störa dig på. Det syns olika mkt beroende på vad man visar men t ex text på grå bakgrund, precis som på denna sidan, är inte nice. Svart text får en vit halo runt sig för att "öka skärpan", och svart text blöder det in ljus i från omgivningen.

Annars är G3 trevlig i formen och storlek och utseendet osv.

Permalänk
Medlem

Du kan även flasha in OptimusG3 ROM på en G2a så får du samma GUI som G3an

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Så trevligt att höra! Det jag menar med UI:t är att allting ser ganska barnsligt och "cluttered" ut. Jämför man G2an:s med G3an:s UI så är allting mycket mer stilrent och städat på den sistnämnda. Tänker framför allt på t.ex. notifikationsmenyn då, som launchers tyvärr inte fixar. Men jag lär installera antingen Nova eller Smart Launcher på den telefon jag köper, så home screens spelar ingen större roll.

Ah okej. Kan hålla med om att notifikationsmenyn inte är den bästa. Går att fixa med custom rom om man vill. Något jag har uppskattat mycket är att skärmytan uttnyttjas väldigt effektivt (5,2 tum på en mobil av 4,7 tums storlek. Sen är knock on självklart helt magiskt, älskar det.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Ah okej. Kan hålla med om att notifikationsmenyn inte är den bästa. Går att fixa med custom rom om man vill. Något jag har uppskattat mycket är att skärmytan uttnyttjas väldigt effektivt (5,2 tum på en mobil av 4,7 tums storlek. Sen är knock on självklart helt magiskt, älskar det.

Nä, får hoppas att G2an får G3 UI:t. Där kan man ju gömma det mesta. Ja, LG är extremt duktiga på att utnyttja telefonens yta, det är det jag gillar så mycket med dem. G2an är i stort sett lika stor som min Nexus 4, men har en 0.5" större skärm(!), inte illa.
Ja, knock on är underbart, har det på min G Pad också.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

LG G2 ~3300kr
+ Bra batteritid
+ Bang for the buck
+ Bra storlek
+ Köpa "off contract", ej binda sig

- Ingen microSD-slot (klarar mig nog på 32gb dock)
- Äldre, tristare UI
(- Tekniknörden i mig skriker lite på mig om jag köper en "gammal" telefon )

LG G3 ~2650kr*
+ Bättre kamera
+ Finare design
+ microSD-kort
+ Qi-laddning
+ Utbytbart batteri (om jag märker att jag inte klarar mig på en laddning genom dagen så går det att åtgärda)
+ Mycket bättre UI

- Sämre batteritid
- QHD känns överflödigt
- Kanske något stor (får åka och känna i butik)
- Binda sig till Tele2 i 24mån

G3 har knappt bättre kamera än G2. De kör med samma kamera sensor, den enda riktiga förbättringen är att G3 har bra fokus. Att ett flaggskepp i 2014 kör med en kamera sensor från 2012 är ju bara synd och skam.

Av G2 och G3 skulle jag definitivt köpa en G2. G3 har inget ROM-stöd så vitt jag vet och LG är riktigt usla på att uppdatera deras telefoner, så ska du ha en LG telefon så kommer du att vilja slänga in ett custom ROM.
Sedan har G3 ett gäng med problem relaterade till skärmen.

Nexus 5 är bättre än G2 på nästan alla punkter utom batteritiden (inklusive kameran, N5 har en nyare och bättre kamera sensor), så är inte batteritiden av högsta vikt skulle jag rekommendera den över G2.

Permalänk
Medlem

G2. Klämt på och använt båda. Finns en huvudanledning
. G3 är otymplig och jobbig att ha och göra med. Jag är 194 cm lång så nej, jag har inte små händer. Kanske är partisk men har svårt för lurar som är för stora.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

G3 har knappt bättre kamera än G2. De kör med samma kamera sensor, den enda riktiga förbättringen är att G3 har bra fokus. Att ett flaggskepp i 2014 kör med en kamera sensor från 2012 är ju bara synd och skam.

Av G2 och G3 skulle jag definitivt köpa en G2. G3 har inget ROM-stöd så vitt jag vet och LG är riktigt usla på att uppdatera deras telefoner, så ska du ha en LG telefon så kommer du att vilja slänga in ett custom ROM.
Sedan har G3 ett gäng med problem relaterade till skärmen.

Nexus 5 är bättre än G2 på nästan alla punkter utom batteritiden (inklusive kameran, N5 har en nyare och bättre kamera sensor), så är inte batteritiden av högsta vikt skulle jag rekommendera den över G2.

Åh, där ser man! Är övertygad om att det blir en G2a nu, fanns billiga skal och så på amazon UK också ju

Det går ju rykten om att LG bestämde sig för att ge G2an det nya UIt när det vann priser, men visar det sig att detta inte stämmer får jag väl läsa på om hur man slänger på en Custom ROM.

"Nästan alla punkter"? Tycker att de är likvärdiga på de allra flesta punkter. I jämförelser mellan de två telefonerna tycker jag att G2an tar bättre bilder, men det kanske bara är jag. Det enda som N5an slår G2an på som jag ser det är software/UI, och det går ju att lösa. Prioriterar hellre G2ans större skärm, trots nästan lika yttermått, och bättre batteritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Ang mjukvara på G2
Root med towelroot. https://towelroot.com
Lägg sedan in TWRP (custom recovery) med autorec. http://bit.ly/g2_AutoRec

Från TWRP, flasha cloudyg3 för g3ans mjukvara eller valfri aosp för stock android eller vad du känner för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

"Nästan alla punkter"? Tycker att de är likvärdiga på de allra flesta punkter. I jämförelser mellan de två telefonerna tycker jag att G2an tar bättre bilder, men det kanske bara är jag. Det enda som N5an slår G2an på som jag ser det är software/UI, och det går ju att lösa. Prioriterar hellre G2ans större skärm, trots nästan lika yttermått, och bättre batteritid.

De skiljer på flera punkter under huven.
Som tidigare nämnt så har Nexus 5 en överlägsen kamera sensor (mindre pixel-läckage, snabbare fokus och bättre ISO-prestanda), sedan har den även lägre touch-latens (den reagerar runt 50% snabbare på att du nuddar skärmen, vilket ger en bättre känsla av flyt), mer korrekta färger på skärmen, inbyggt stöd för trådlös laddning+magneter för att hålla den på plats under laddning, low-power sensorer (likt Apple's M7 motion co-processor), stöd för "audio tunneling to DSP"(ger otroligt bra batteritid vid musikspelning) och så har den en mer avancerad radiodel.
Och det är bara i hårdvaran. Mjukvaran är mycket snabbare i allmänhet.

Permalänk

LG G2an är en jättebra lur, är supernöjd förutom baksidan som lätt drar åt sig fingeravtryck. Största nackdelen mot G3an är att det inte går att stoppa in ett SD-kort och att batteriet inte är utbytbart men har ägt min sedan Februari och batteriet är nästan som nytt.

Du kommer bli nöjd vilket som.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

De skiljer på flera punkter under huven.
Som tidigare nämnt så har Nexus 5 en överlägsen kamera sensor (mindre pixel-läckage, snabbare fokus och bättre ISO-prestanda), sedan har den även lägre touch-latens (den reagerar runt 50% snabbare på att du nuddar skärmen, vilket ger en bättre känsla av flyt), mer korrekta färger på skärmen, inbyggt stöd för trådlös laddning+magneter för att hålla den på plats under laddning, low-power sensorer (likt Apple's M7 motion co-processor), stöd för "audio tunneling to DSP"(ger otroligt bra batteritid vid musikspelning) och så har den en mer avancerad radiodel.
Och det är bara i hårdvaran. Mjukvaran är mycket snabbare i allmänhet.

Där ser man. Känns dock ändå som att G2ans fördelar är viktigare för mig än N5ans.

Skrivet av Viliktotr:

LG G2an är en jättebra lur, är supernöjd förutom baksidan som lätt drar åt sig fingeravtryck. Största nackdelen mot G3an är att det inte går att stoppa in ett SD-kort och att batteriet inte är utbytbart men har ägt min sedan Februari och batteriet är nästan som nytt.

Du kommer bli nöjd vilket som.

Kommer antagligen att fixa ett skal ASAP, så baksidan är ingen jättenackdel för mig. Tror att det blir en G2a med CloudyG3 ändå, det verkar som en trevlig ROM.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Där ser man. Känns dock ändå som att G2ans fördelar är viktigare för mig än N5ans.

Inget fel med det. Se bara till att du kör in ett nytt ROM, för standard LG går ju fan inte att köra med..
Cyanogenmod brukar vara ett säkert val som uppdateras ofta. De har även stöd för "knock-on" funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Inget fel med det. Se bara till att du kör in ett nytt ROM, för standard LG går ju fan inte att köra med..
Cyanogenmod brukar vara ett säkert val som uppdateras ofta. De har även stöd för "knock-on" funktionen.

Det blir antingen CM11 eller CloudyG3 tror jag, vet inte vilken jag vill ha än. Någon som kan/vill hjälpa mig att hitta rätt i ROM-träsket?

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Mahdi rom är en trevlig variant av aosp för g2an.

Men man gör bäst i att testa sig fram, då alla tycker olika.
Cloudyg3 kändes dock mycket fräshare än stock g2 men jag gillar aosp bättre medans andra tycker tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Mahdi rom är en trevlig variant av aosp för g2an.

Men man gör bäst i att testa sig fram, då alla tycker olika.
Cloudyg3 kändes dock mycket fräshare än stock g2 men jag gillar aosp bättre medans andra tycker tvärt om.

Åh, har hört talats om denna också.

Jag gillar ganska många features som G3an har, t.ex. att du kan öppna två program samtidigt och tilldela dem halva skärmen var. Sedan gillar jag faktiskt dess notification tray, förutsatt att man tar bort volym och ev. brightness-sliders. Om jag har förstått det rätt så har CG3 tagit bort en hel del bloatware?

Gaah, det är svårt att välja

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Jag gillar ganska många features som G3an har, t.ex. att du kan öppna två program samtidigt och tilldela dem halva skärmen var. Sedan gillar jag faktiskt dess notification tray, förutsatt att man tar bort volym och ev. brightness-sliders. Om jag har förstått det rätt så har CG3 tagit bort en hel del bloatware?

Gaah, det är svårt att välja

Testa dig fram. Det skadar ju inte.
Sedan väljer du bara den du gillade bäst av de du testade.

Permalänk
Medlem

Jag kör stock på min med Nova launcher tycker det inte finns något som stör. Går ju rykten om att G2 ska få G3:s ui tillsammans med Android L så jag tänker vänta till dess tror jag. Enda anledningen för mig att att roota skulle vara om jag skulle slänga in xdabbebs kameramod som tydligen skall göra underverk för kameran.

Permalänk
Medlem

Nackdelar med G3: UIt är lite laggigt. Inte speciellt mycket, många skulle säkert kalla det laggfritt efter optimering, men jag är EXTREMT kräsen med lagg. Allt som inte är direkt instant, kallar jag lagg. Tror inte det är många telefoner som uppnår det resultatet, möjligtvis nexus 5 eller htc one m8.

Sharpnessen är lite smått irriterande, annars tycker jag kameran är helt ok utöver det.

G3an har i nuläget låst bootloader men jag har stora förhoppningar att devs kan låsa upp den. Frågan är bara när.

Är inte SD-kort, utbytbart batteri eller lite större skärm och 1440p några direkta krav så hade jag nog valt G2an.

Måste dock säga att jag älskar 1440p och 5,5" skärm.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Har båda telefoner hemma G3 känns faktisk laggigt om man jämför med G2. Batteri i G2 håller mycket längre jag kunde klara mig två dagar med G2 men måste ladda G3 varje dag.
Kammeran är inte bättre i G3 jag görde samma bilder med båda telefoner och de from G2 är mer detaljerad. G3 har dock snabare fokus och det kan man se när man gör video.
Och som lossah sagt skärm är en stor plus jag har bestämd att behålla G3 bara för stort skärm och man kan verkligen se skillnad mellan 1440p och 1080p och en + för kort lässare.
Om du vill ha bra skärm köp G3 annars G2 är bättre. Den känns mer som telefon G3 är inte så händig.

Visa signatur

| Core i7 12700k @5 GHz | Asus TUF Gaming Z690-PLUS D4 DDR4| 2x 16GB Kingston Fury Beast 3600MHz CL16| Asus GTX 1070Ti Cerberus | Samsung 980 Pro 1TB | | WD Blue 1TB | Toshiba 3TB | Corsair RM850x | Arctic Liquid Freezer ii 240 | Fractal Design Meshify 2 Compact |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inferno-pl:

Kammeran är inte bättre i G3 jag görde samma bilder med båda telefoner och de from G2 är mer detaljerad.

Det tror jag knappast.. De har ju exakt samma kamera sensor för fasen.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Det tror jag knappast.. De har ju exakt samma kamera sensor för fasen.

Samma kamera sensor men G3 använder laser autofokus som G2 sakanas.

Visa signatur

| Core i7 12700k @5 GHz | Asus TUF Gaming Z690-PLUS D4 DDR4| 2x 16GB Kingston Fury Beast 3600MHz CL16| Asus GTX 1070Ti Cerberus | Samsung 980 Pro 1TB | | WD Blue 1TB | Toshiba 3TB | Corsair RM850x | Arctic Liquid Freezer ii 240 | Fractal Design Meshify 2 Compact |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inferno-pl:

Samma kamera sensor men G3 använder laser autofokus som G2 sakanas.

Poängen är att du skriver att G2ans bilder är mer detaljerade.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för den usla upplösningen på G2 Mini hade jag köpt en med Tegra 4i, men dom var tvungna att förstöra den med 540x960 pix eller nått.

Permalänk
Medlem

Om du är student så säljer tele2 G3an för 249kr/månad med fria samtal, sms och en gig surf.
http://www.mecenat.se/ConditionWin.aspx?id=3748

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB