Galaxy S4, cyanogenmod eller inte?

Permalänk
Medlem

Galaxy S4, cyanogenmod eller inte?

Jag har funderat lite på att dra in Cyanogenmod på min Galaxy s4 då jag idag inte direkt använder något av touchwiz. Jag kör Nova launcher och har bytt ut alla appar från samsung(sms, calender, osv) till tredjeparts eller google appar. Vad finns det för fördelar att byta till Cyanogenmod när jag ändå inte använder samsungs funktioner?

Vad finns för nackdelar med att byta till Cyanogenmod? Jag har hört att kameran inte blir lika bra. Gäller detta även om man kör en annan kamerapp i cyanogenmod än den som är default?

Varför borde jag byta till Cyanogenmod? Och varför borde jag inte göra det?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Inte laddat den på 3 dagar har 37% batteri vet ej om det är placebo eller inte, men känns som det hållit otroligt länge. Känns mycket snabbare overall också. Kameran jo den kanske känns lite sämre nu när du säger det , men ingenting jag direkt känt av. Jag säger kör på bara du kan ju alltid göra en backup också, det gjorde inte jag för jag tycker det är skönt att vara av med touchwiz och annat skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag har funderat lite på att dra in Cyanogenmod på min Galaxy s4 då jag idag inte direkt använder något av touchwiz. Jag kör Nova launcher och har bytt ut alla appar från samsung(sms, calender, osv) till tredjeparts eller google appar. Vad finns det för fördelar att byta till Cyanogenmod när jag ändå inte använder samsungs funktioner?

Vad finns för nackdelar med att byta till Cyanogenmod? Jag har hört att kameran inte blir lika bra. Gäller detta även om man kör en annan kamerapp i cyanogenmod än den som är default?

Varför borde jag byta till Cyanogenmod? Och varför borde jag inte göra det?

Jag kör Google Edition riktigt skönt.. De har ju inte alla finesser men riktigt snabbt & stabilt
Provade Cyanogenmod förut o de buggade med de mesta då de skiter fullständigt i Samsung modeller.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Annars kan du alltid kolla på denna rom.
http://wanamlite.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av z0rks:

Jag kör Google Edition riktigt skönt.. De har ju inte alla finesser men riktigt snabbt & stabilt
Provade Cyanogenmod förut o de buggade med de mesta då de skiter fullständigt i Samsung modeller.

Jag kör CM 11.20 (4.4.4) i min S3:a...funkar hur bra som helst.
Det enda jag saknar är touchwiz-kameran.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Latka:

Inte laddat den på 3 dagar har 37% batteri vet ej om det är placebo eller inte, men känns som det hållit otroligt länge. Känns mycket snabbare overall också. Kameran jo den kanske känns lite sämre nu när du säger det , men ingenting jag direkt känt av. Jag säger kör på bara du kan ju alltid göra en backup också, det gjorde inte jag för jag tycker det är skönt att vara av med touchwiz och annat skit.

Har du inte laddat på tre dagar med 37% kvar så har du inte använt telefonen särskilt mycket, oavsett vilken rom du kör.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag kör CM 11.20 (4.4.4) i min S3:a...funkar hur bra som helst.
Det enda jag saknar är touchwiz-kameran.

Mår dåligt bara jag hör touchwiz

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av z0rks:

Mår dåligt bara jag hör touchwiz

Oavsett, så är samsugns kamera-app bättre än googles

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Oavsett, så är samsugns kamera-app bättre än googles

Där håller jag inte med dig alls men alla är ju olika!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå ditt problem. Är inte direkt mycket jobb att testa en ny ROM. Testa själv så vet du, svårare än så är det inte.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Jag har lite svårt att förstå ditt problem. Är inte direkt mycket jobb att testa en ny ROM. Testa själv så vet du, svårare än så är det inte.

För att jag gärna tar och utnyttjar kunskap från folk som redan har prövat. Det är ju något som är bra med forum enligt mig. Att man inte behöver pröva allt själv, utan att man kan få veta andras erfarenheter med produkten innan man skaffar den.

I detta fallet så kan det som exempel vara bra att veta fördelarna och nackdelarna, som jag frågade om, med Cyanogenmod innan jag bara prövar och då tappar min garanti.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Alarm, och toan mestadels, men fortfarande får jag ut mer nu än vad jag fick tidigare.